Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tror att siarclaimet på mig är ett sätt för scummet att maximera nyttan av Impetigos nattmordsförmåga, som vi har extremt starka indicier på att han sitter på. När jag grönas tar Andersson fokus. Impe får två frirundor med nattmord. Även två rundor där bydemens kan inträffa och fokus kan skifta fullständigt. Det är det enda reella argumentet jag har för att plocka Impe innan siarclaimet testas på min skalp.
Bästa argumenten på hela dagen och lite intellektuell hederlighet! Applåder

Sen är det fel och hittepå men ändå bättre än det gamla slitna ”han stod ensam på en plats” som nog är det svagaste i mannaminne.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Vimes du är just nu i samma gäng som @Anthrox @Hägerstrand och @Brynolf

Känns det bra?
Alltså, jag vet inte. Jag tror att både du och Hägerstrand är scum (men på olika lag). Lite lurigt hur man ska tänka med upplägget. Andersson kan vara både scummis och snällis. Jag tycker ditt spel den här rundan är märkligt, först lägger du dig ner och dör och presenterar en superavancerad plan som jag ärligt talat inte har förstått helt och hållet trots några omläsningar. Och nu strider du för ditt liv för att få ut Hägerstrand. Scenariot att Andersson är din kompis som försöker rädda dig känns inte helt off heller. Om jag minns rätt var du jäkligt glad i att vi skulle byta från Andersson till Brynolf i R1. Dessutom avgjorde Andersson till "din sidas fördel" i R1.

Hypotes utifrån detta:
Ulvar: Impetigo, Andersson och Octagonal
Demoner: Hägerstrand (kanske!) + 1
(6-3-2 alltså!)

Men! Är det så att vi röstar ut dig som bybo är det förstås en helt jävla självklar grej att ordentligt och dedikerat försöka reda ut din plan och sjösätta den om det är möjligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Genomgående oärliga argument från Anthrox precis som Vimes och WH tidigare påpekat.

Jag, Vimes och Fjodor letade alternativ in i det sista till de kassa WH- och Octadreven.

Det är INTE rödande hur Anthrox än vrider på det.

Sen tyckte jag ju i stunden att Fjoddes motivering var så dålig så att jag inte köpte den men jag tror helt enkelt att Fjodor tänkte för kort och för dåligt där. Vimes flytt till Octa var 100% given och förutsägbar samt annonserad. Det vorde ju Fjodor ha insett var alltså mitt case mot att Fjodor sa att hans röst inte gjorde nån skillnad.

Så här finns inte så mycket att se som Anthrox vill få det till.

Anderssons röstflytt i sista stund som ulvdrag? Nja, gör en ulv så? Det tycker jag inte är rödande (därmed inte sgat att Andersson är garanterat grön som Brynolf hävdade att det skulle bli om jag åkte ut (fattade inte hur han menade))
Här klistras det åsikter på mig ja. Jag sa inte att det var rödande beteenden allt som skedde i slutet på R1. Jag vill veta vad som hände. Jag tyckte att drevet mot Andersson var solitt och hade hakat på där när en spelar till flyttat dit, vilket jag påtalade. Det fanns många spelare som kunde flyttat röster då, speciellt med tanke på att det var en del slappa röster på WH. Men det drevet dödades tydligen. Men inte för att fokusera dreven in i de två som kristalliserades mest, utan för ett helt nytt drev. Där var du väldigt drivande i att du ville ha det drevet. Varför? Hur tycker du att det är bra att dra igång ett helt nytt drev med mindre än en timme kvar på rundan och med minst två spelare afk? Vad hoppades du uppnå? Trodde du på allvar att det var en boll som skulle hinna hamna i rullning på den korta tiden? 45 minuter är inte tillräckligt för att multipla spelare ska hinna sätta sig in i ett helt nytt drev, och sådan stress orsakar bara misstag.
Jag vill som sagt bara förstå vad det var som hände. Nu i efterhand ser vi ju att det inte handlade om att försöka rädda WH.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Bästa argumenten på hela dagen och lite intellektuell hederlighet! Applåder

Sen är det fel och hittepå men ändå bättre än det gamla slitna ”han stod ensam på en plats” som nog är det svagaste i mannaminne.
Är det lite handhjärta-ulv här eller? Hägerstrand utgår ju uppenbart från att du har nattmordsförmågan (vilket alltså "bevisas" av 1) inget nattmord, 2) du stod ensam).

Så märkligt att du först köpte rakt av att du skulle röstas ut på grund av dessa indicier för att sedan tokvända.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Bästa argumenten på hela dagen och lite intellektuell hederlighet! Applåder

Sen är det fel och hittepå men ändå bättre än det gamla slitna ”han stod ensam på en plats” som nog är det svagaste i mannaminne.
Så i början på rundan var det helt förkrossande och du gav typ upp, men nu är det det svagaste i mannaminne?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Hej @Andersson och @Octagonal , ni kanske har bestämt plats för er siar-date i er egen ludna chatt? Eller hur tänkte ni annars bestämma var ni ska mötas upp? Vi andra vill ju ogärna vara ivägen liksom.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Här klistras det åsikter på mig ja. Jag sa inte att det var rödande beteenden allt som skedde i slutet på R1. Jag vill veta vad som hände. Jag tyckte att drevet mot Andersson var solitt och hade hakat på där när en spelar till flyttat dit, vilket jag påtalade. Det fanns många spelare som kunde flyttat röster då, speciellt med tanke på att det var en del slappa röster på WH. Men det drevet dödades tydligen. Men inte för att fokusera dreven in i de två som kristalliserades mest, utan för ett helt nytt drev. Där var du väldigt drivande i att du ville ha det drevet. Varför? Hur tycker du att det är bra att dra igång ett helt nytt drev med mindre än en timme kvar på rundan och med minst två spelare afk? Vad hoppades du uppnå? Trodde du på allvar att det var en boll som skulle hinna hamna i rullning på den korta tiden? 45 minuter är inte tillräckligt för att multipla spelare ska hinna sätta sig in i ett helt nytt drev, och sådan stress orsakar bara misstag.
Jag vill som sagt bara förstå vad det var som hände. Nu i efterhand ser vi ju att det inte handlade om att försöka rädda WH.
Jag tyckte att WH- och Octadreven var kassa, precis som jag hela tiden skrev.

Jag ville hellre dreva en lågflygare och tyckte att Octa spelat upp sig väldigt mycket så hannuppfyllde inte längre det villkoret. Som jag skrev.

Det var Andersson, Brynolf och Sidd som återstod i lågflygargänget om jag minns rätt, detfanns antydan eller direkta utsagor eller röster om att Andersson och Brynolf var reella alternativ som drev.

I det sista försökte jag få med folk från de kassa WH-octa-dreven.

Slutscenerna med Fjodors konstoga motivering och min påföljande panik har jag redan gått igenom nogrannt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tyckte att WH- och Octadreven var kassa, precis som jag hela tiden skrev.

Jag ville hellre dreva en lågflygare och tyckte att Octa spelat upp sig väldigt mycket så hannuppfyllde inte längre det villkoret. Som jag skrev.

Det var Andersson, Brynolf och Sidd som återstod i lågflygargänget om jag minns rätt, detfanns antydan eller direkta utsagor eller röster om att Andersson och Brynolf var reella alternativ som drev.

I det sista försökte jag få med folk från de kassa WH-octa-dreven.

Slutscenerna med Fjodors konstoga motivering och min påföljande panik har jag redan gått igenom nogrannt.
Det förklarar ju på inget sätt varför det var bättre med ett Brynolf-drev som ingen var insatt i än ett Andersson-drev som tekniskt sett ledde röstställningen när ni dödade det (eftersom jag tänkte byta röst till Andersson, från WH).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så i början på rundan var det helt förkrossande och du gav typ upp, men nu är det det svagaste i mannaminne?
Ja, det fanns ingen utpekad demon i början av rundan.

Jag insåg att min situation inte skulle gå att ”förklara bort” och letade därför efter ett sätt att vinna med hjälp av min utröstning.

Det var ju en viktig del av planen att jag skulle röstas ut så att ingen sen kunde ifrågasätta om planen var designad av en bybo så då fanns klar vinst med mitt feånfälle (plus att samtalsämnet skulle bekräftas).

Allt vändes på ändan när Andersson pekade ut en demon. Då är valet självklart. Man röstar ut den utpekade. Antingen fångar man ett scum (vilket är hela vitsen med att spela) eller också avslöjar man en falsk siare (och tar ett scum nästa runda). Själv. Klart.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det förklarar ju på inget sätt varför det var bättre med ett Brynolf-drev som ingen var insatt i än ett Andersson-drev som tekniskt sett ledde röstställningen när ni dödade det (eftersom jag tänkte byta röst till Andersson, från WH).
Jag hadw gett Anderssondrvet allt jag hade. D ett var värt att pröva bytet till brynolf för att se om vinkunde få med en röst där som inte ville haka på andersson
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag hadw gett Anderssondrvet allt jag hade. D ett var värt att pröva bytet till brynolf för att se om vinkunde få med en röst där som inte ville haka på andersson
Was it though?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hej @Andersson och @Octagonal , ni kanske har bestämt plats för er siar-date i er egen ludna chatt? Eller hur tänkte ni annars bestämma var ni ska mötas upp? Vi andra vill ju ogärna vara ivägen liksom.
Skulle inte Andersson sia någon annan då ni är rädda att vi sitter ihop?
Jag är fortfarande på!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ja, det fanns ingen utpekad demon i början av rundan.

Jag insåg att min situation inte skulle gå att ”förklara bort” och letade därför efter ett sätt att vinna med hjälp av min utröstning.

Det var ju en viktig del av planen att jag skulle röstas ut så att ingen sen kunde ifrågasätta om planen var designad av en bybo så då fanns klar vinst med mitt feånfälle (plus att samtalsämnet skulle bekräftas).

Allt vändes på ändan när Andersson pekade ut en demon. Då är valet självklart. Man röstar ut den utpekade. Antingen fångar man ett scum (vilket är hela vitsen med att spela) eller också avslöjar man en falsk siare (och tar ett scum nästa runda). Själv. Klart.
Fast det här håller inte.
Din situation förminskas inte av att Andersson siar en demon, varför skulle den göra det? Du kan ju fortfarande inte förklara bort det.
Och vi har fortfarande inga garantier för att Andersson är grön, eller att han talar sanning om Hägers färg.
Och om du har nattmord är det ju skitkorkat att rösta ut någon annan för att få färg på en tredje. Det hinner ju halva byn bli nattmördad på innan det är klart.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja, absolut. Hade vi fått med oss en röst till så hade saker kunnat se helt annorlunda ut.
Well, hade jag fått fler röster på mig där hade jag nog inte vågat byta från WH till Octa (och gått från 5-3 till 4-4). Säkrare att ha legat kvar på WH. Nu var det han som dödde i slutändan ändå men slutkaoset i R1 hade nog sett annorlunda ut.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Skulle inte Andersson sia någon annan då ni är rädda att vi sitter ihop?
Jag är fortfarande på!
Han leker hur som helst krig i en källare, så vi kan nog glömma den där planen. Troligen lika bra för byn. OM han är by-siare så hade han garanterat torpederats av allsköns mafiosos.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast det här håller inte.
Din situation förminskas inte av att Andersson siar en demon, varför skulle den göra det? Du kan ju fortfarande inte förklara bort det.
Och vi har fortfarande inga garantier för att Andersson är grön, eller att han talar sanning om Hägers färg.
Och om du har nattmord är det ju skitkorkat att rösta ut någon annan för att få färg på en tredje. Det hinner ju halva byn bli nattmördad på innan det är klart.
Situationen är helt sörkåmmstäääänschal.

Jag trodde inte att jag skulle kunna vända tåget som kom emot mig i full fart, ddet betyder inte att tåget var gjort av IQ.

Caset var tunt, det finns inget case, jag insåg ändå att jag knte skulle kunna vända drevet.

Om inte om hade varit emellan hade käringen stångat tjuren 😘
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ja, absolut. Hade vi fått med oss en röst till så hade saker kunnat se helt annorlunda ut.
Hade ni haft is i magen med Andersson tills en röst till hade flyttats hade han åkt istället för WH, och det visste du ju?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Anderssons röstflytt i sista stund som ulvdrag? Nja, gör en ulv så? Det tycker jag inte är rödande (därmed inte sgat att Andersson är garanterat grön som Brynolf hävdade att det skulle bli om jag åkte ut (fattade inte hur han menade))
Njae det är ju inget snilledrag som ulv heller. Enda anledningen skulle kunna vara att han offrar sig för att rädda sin polare Octagonal. Precis som han direkt efteråt offrar sig IGEN för att rädda sin polare Imp. Har man redan offrat sig kan man väl lika gärna fortsätta liksom...

Hur som helst, det jag menade var att eftersom en stor del av misstankarna mot Anders består i att han skulle ha försökt rädda den slemme Impe från galgen... så betyder det att OM du nu post-galgen visar dig vara o-slem, så faller den delen av caset mot Andersson. Och han har enbart R1-snajpen kvar att förklara. Capisce? Att han skulle bli garanterat grön har jag sldrig sagt.
 
Top