Octagonal
Swashbuckler
Förutom den gången när du lurade oss alla. Sitter djupt som du serDet värsta är att det är genuin dumhet... Jag önskade att jag skojade om att jag är så här korkad just nu...

Förutom den gången när du lurade oss alla. Sitter djupt som du serDet värsta är att det är genuin dumhet... Jag önskade att jag skojade om att jag är så här korkad just nu...
Fast då spelade jag inte korkad, jag bara fortsatte vara korkad och dumFörutom den gången när du lurade oss alla. Sitter djupt som du ser![]()
När Sidd och Octa påminner om att byn hade beröringsskräck för Fjodor i Devils Reef och att det var en av grejerna som gjorde att Fjodde avslöjades. Det är en sån där diffus men otroligt viktig grej som de ju absolut inte hade behövt påpeka här om de hade varit ulvar. En ulv hade varit jättenöjd med beröringsskräck mot nuvarande Chiefen.
När du ignorerar att de hjälper byn och stör dig på att jag uppmärksammar det så sätter det dig själv i lite sämre dager Vimes. Sen att du röstar på mig gör ju inte saken bättre. Visst kan du vara en bybo som inte vet bättre men du kan också vara en ulv som mycket väl vet att jag är bybo.
Jag flyttar min lite "fåniga" röst på dig då Vimes så kanske vi kan pressa en av dem till aktivitetet.Sen: vi kommer rösta ut någon av @Impetigo och @RasmusL om de inte börjar skriva smarta saker snart.
Och: @Octagonal har väl varit betydligt mer osynlig än han brukar vara som bybo?
Det kommer tyvärr inte hjälpa, det är tiden snarare än lusten som saknas!Jag flyttar min lite "fåniga" röst på dig då Vimes så kanske vi kan pressa en av dem till aktivitetet.
Röst: @RasmusL
In i spel och dela med dig av dina kloka tankar!
Jag såg ditt senare inlägg precis efter jag skrevDet kommer tyvärr inte hjälpa, det är tiden snarare än lusten som saknas!
Jo, det hade varit ballt värre. Men än är det ju inte för sent. Varför är du helt 100 på att vi inte är i en A-situation?Jag har landat i en slutsats såhär på pendelmorgonen:
Mäster Ulv är en feg tönt.
Nä, men lyssna. Hade MU ens haft ett uns av coolhet i sig hade ju ulvarna kört såhär:
1. MU väljer alternativ A (1 extraulv, ingen siare)
2. MU claimar siare i R1. Typ i första inlägget: "jag har funderat under helgen och landat i att det är bäst att göra såhär på grund av blah blah olika rationaliseringar blah blah"
3. MU:s ulvkollega kontra-claimar! "Meh! Jag är ju siaren, han måste va ulv!"
4. Byn kommer rösta ut en av dem. Och! Spionchefen vet ju att MU är ulv! Alltså kommer det rimligtvis vara MU som ryker.
6. Ulvarna analyserar drevet i R1 och MU skjuter ner den mest sannolika spionchifen utifrån den analysen.
7. Skjuts fel bybo ner borde den andra ulven ha några rundor på sig som "byns siare". När ulvarna har smalnat ner fältet "möjliga spionchefer" tillräckligt mycket börjar ulven "rödsia" spelare i detta fält. Om den rödsiade blir utröstad är hen inte spionchef, men om hen inte blir utröstad är det sannolikt spionchefen. När ulven/falske siarn röstas ut tar han med sig spionchefen i fallet.
8. Game, set, match. Ulvvinst.
Det är en jävla toppengambit, men eftersom Mäster Ulv är en feg tönt spelar vi det här partiet istället.
Vad säger procentgudarna om tanken att outa siare tidigt? Branus eller anus?*50 % som sämst. Om vi missar en utröstning är det 60-40 ulvarna även om vi sen spear perfekt.
Haspla in ett inlägg med vilka medulvar du hade valt iaf, for good measures.Får se vad jag hinner, fick deadlines uppflyttade till idag och imorgon som annars låg vid månadsskiftet.
Jo, det hade varit ballt värre. Men än är det ju inte för sent. Varför är du helt 100 på att vi inte är i en A-situation?
Det här har jag svarat på igår. Om ulvarna bränner ett nattmord på att hugga siaren så går sjunker deras sannolikhet att träffa ifall vi fortsätter rösta ut ulvar.Vad säger procentgudarna om tanken att outa siare tidigt? Branus eller anus?
En röst kan du ju hinna slänga in med, så vi inte tror du försöker undfly ansvar.Det kommer tyvärr inte hjälpa, det är tiden snarare än lusten som saknas!
…du menar att de flyttades fram från månadsskiftet sep-okt till nu? Och du fick veta det nu? När du skrev ”jobb jobb men kommer” igår lät det ju inte som att du hade fått så mycket plötsligt oväntat jobb.Får se vad jag hinner, fick deadlines uppflyttade till idag och imorgon som annars låg vid månadsskiftet.
Jag har landat i att jag tror att siaren kan låta bli att outa i R1 om den inte är på väg att bli utröstad.Det här har jag svarat på igår. Om ulvarna bränner ett nattmord på att hugga siaren så går sjunker deras sannolikhet att träffa ifall vi fortsätter rösta ut ulvar.
Om ulvarna inte nattmördar siaren så stiger sannolikheten att de träffar spionchefen med en outad siare.
Men det är uppenbar matte. Det hänger på hur mycket snabbare vi röstar ut ulvar med en outad siare än utan, och det är mycket svårare statistik. (Och ärligt talat kan jag inte komma ihåg vad jag tänkte att den potentiella vinsten skulle vara med att outa R1. Jag måste nog läsa om mina egna inlägg för att se om jag kan övertala mig själv om det)