Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Jag ska egentligen sova, men sitter och väntar på uppdateringar i tråden för att hinna vara aktiv då jag kan. Kanske lämna några lösa tankar medan jag dricker upp mitt sista te och rör om lite bland tebladen i koppen.

Misstankarna mot Sidd dalar lite. Kommer fortsatt ha ett vakande öga på Sidd, för Sidd är Sidd liksom. Vet inte vad du gjort Sidd, men jag är alltid lite misstänksam mot dig älskade brustablett.

Vimes, jag vet inte riktigt vad Vimes hålls med. Jag uppskattar att han går till angrepp och ifrågasätter mig när jag kommer med klumpiga, eller grymt smarta kommentarer! Men det är något mer som skaver i spelet här. Inte tillräckligt för att resultera i en röstflytt. Det som skaver är lite hans ovilja att inse att andra kanske inte är lika klyftiga som Vimes själv när det kommer till att genomskåda eventuella chiffer. En liten arrogant ton som kan vara till för att rikta fokus bort från sig själv och bybor som vagt talar om att ha svårt att knäcka koden. Jag var inte först med att kommentera Sysp kommentar om att denne sett något, men det var jag som fick ta smällen. Så kanske överreagerar jag.

De som debatterar blottläggandet av siaren. Här känns det som att det förs en diskussion som ändå är vettig. Men det känns samtidigt som det är en diskussion där ulvar kan gömma sig i diskussioner om spelet istället för spelare. Här behöver man inte peka finger på spelare, utan kan istället lägga allt krut på att verka behjälplig genom statistik och sannolikheter för olika lagens vinst. Kommer nog vara lite vaksamma senare rundor på de som diskuterat denna fråga mest högljutt för att se om det går att urskilja något mönster.

Jag själv, ja, alltså jag vet att jag är bybo. Men jag har ju inte gjort särskilt mycket den här dagen, så det gör väl varken till eller från vad jag tycker att jag gjort eller inte. Mer än så kan jag inte komma fram till när jag nu sitter här och skapar sjöslag med resterna som finns kvar i en tom kopp te.

Eller vet ni. Bara för att jävlas med sillkungen.

Röst: @Vimes

Back