Nekromanti [Promotion] KULT: Divinity Lost - Omslaget avslöjat

Status
Not open for further replies.

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Eksem;n153434 said:
HAHAHAHAHA! Mkt bra observation.
Eller hur. Jag fattar inte riktigt grejen med FB-spel och att bara marknadsföra sig med typ photoshoppade cosplay bilder. Funkar det verkligen?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Cassius;n153442 said:
Eller hur. Jag fattar inte riktigt grejen med FB-spel och att bara marknadsföra sig med typ photoshoppade cosplay bilder. Funkar det verkligen?
Så nya utgåvan av Kult kommer vara free to play, men med in-app purchases då alltså? Man får den påklädda varianten direkt, men måste köpa den mer nakna? Eller kanske tvärt om?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu ska jag sluta scrolla bland FB-spelen. Det är sjukt OT. Men det är verkligen en grej att marknadsföra sina spel på det här sättet.
Ja, någon måste ha gjort en marknadsundersökning. Rätt in i vedbon, som man säger. Kult kommer sälja multum.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Arfert;n153455 said:
Ja, någon måste ha gjort en marknadsundersökning. Rätt in i vedbon, som man säger. Kult kommer sälja multum.

Ha ha nu har vi INTE kollat på FB-spel ;)

Vår förhållning till Bastien som gjorde bilden (och är en Kult-spelare) var en tribute till det mer klassiska uppslaget av andra utgåvan och Gustav Klimt. Jag tycker att det blev typ precis så och precis som vi ville.

De här FB-spels bilderna tycker jag ser sjukt banala ut i jämförelse. Men som sagt är är jag partisk :p
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ja, kunder ger ju också direkt feedback på facebook. Som den charmiga killen som insinuerar att han får stånd av bilden. Det gillas av Kult!! Så det funkar verkligen!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Blasphemy;n153456 said:
De här FB-spels bilderna tycker jag ser sjukt banala ut i jämförelse.
Det ska i och för sig sägas att jag som inspiration till hur layouten och känslan i boken skulle vara använde referensen "Som svärtad bok med ryska ikoner och en vibrator med guldtopp."

Så det är ju en blandning av det vulgära och klassiska.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Voldstagg13;n153464 said:
Jag är fullt nöjd om innehållets illustrationer dyker djupare än omslaget...gör dom det?
Oh ja. Där är det främmande världar, hermafroditiska väsen, omtolkande helgonmyter (St Sebastian fast a la Kult), det främmande och det udda.

Fokus har medvetet skiftats från Clive Barker tortyr-demonerna (läder, stål, var och rostiga rör) till det som är mer "uncanny", bisarrt. Just "flådda varelser" är väldigt mycket 90-tal.

Omslaget däremot är en tribut. Är ju 25 års jubileum trots allt.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Måste hålla med om kritiken, visst man kan inte neka att konstnären är mycket talangfull och att bilden är vacker. MEN som omslag till en bok känns det förlegat och lite sunkigt... Önskar att det finns ett alternativ i stil med Eons Helmgast- och Helgonomslag, de var minimalistiska, moderna, och jävligt snygga! Jag vill helst inte ha en "tutt-tjej" i min bokhylla så hoppas att mer minimalistiska och moderna alternativ kommer finnas, var peppad på kult men nu blev jag lite avtänd tbh
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tips till Blasphemy mm:

Apropå rollspel.nu och folks preferenser här.. Om folk tycker nåt på forumet, gör tvärtom. Det brukar bli bäst. ;)
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
50 shades of Kult? Asså, tuttar och kedjor är ca så okontroversiellt som det kan bli. Men om ambitionen är lite skönsunkig 90-tals bondage så förmodar jag att det är spot on!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Arfert;n153475 said:
Tips till Blasphemy mm:

Apropå rollspel.nu och folks preferenser här.. Om folk tycker nåt på forumet, gör tvärtom. Det brukar bli bäst. ;)
Ja precis! Så fan, bara gör rollspelet till en porrtidning och in med Muhammed karikatyrer när ni ändå håller på! Ett annat tips är att sälja det som lösblad utan numrering, för jag lovar dig att ingen på rollspel.nu hade gillat det!
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Arfert;n153475 said:
Tips till Blasphemy mm:

Apropå rollspel.nu och folks preferenser här.. Om folk tycker nåt på forumet, gör tvärtom. Det brukar bli bäst. ;)
Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Voldstagg13;n153481 said:
Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?
Nej det är ingen omröstning.

Det första omslaget är ju det som är det "riktiga" då det var så vi ville ha det.
Men då det ska kunna säljas i butik och då (kvinnliga) bröstvårtor är kontroversiella så bad vi konstnären göra en mer täckt version.

Man kan köpa båda omslagen och de kostar lika mycket. Så det är mer en fråga om smak. Men det med bröstvårtor kommer inte finnas ute i butiker.

Och kul att du gillar det :)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
jensofsweden;n153473 said:
Måste hålla med om kritiken, visst man kan inte neka att konstnären är mycket talangfull och att bilden är vacker. MEN som omslag till en bok känns det förlegat och lite sunkigt... Önskar att det finns ett alternativ i stil med Eons Helmgast- och Helgonomslag, de var minimalistiska, moderna, och jävligt snygga! Jag vill helst inte ha en "tutt-tjej" i min bokhylla så hoppas att mer minimalistiska och moderna alternativ kommer finnas, var peppad på kult men nu blev jag lite avtänd tbh

Det kommer att finnas flera olika utgåvor av boken, likt Eon-kampanjen. Vissa av dessa har den typen av omslag du efterfrågar.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Voldstagg13;n153481 said:
Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?

Visst är det så - Bastien är duktig och har lagt in flera olika nivåer i bilden, med detaljer som vid en första anblick inte är uppenbara.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Big Marco;n153488 said:
Det kommer att finnas flera olika utgåvor av boken, likt Eon-kampanjen. Vissa av dessa har den typen av omslag du efterfrågar.
GÖTT! Jag är helt klart villig att punga ut lite extra för ett omslag mer i min smak (minimalism) så kul att höra att det kommer finnas alternativ :)
 
Status
Not open for further replies.
Top