Nekromanti [Promotion] KULT: Divinity Lost - Omslaget avslöjat

Status
Not open for further replies.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,337
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag vill köpa den ocensurerade versionen, fattar inte laddningen av nakna bröstvårtor. Den ocensurerade med blodet istället för modersmjölk och liknande är äcklig som fan, och därmed passar det Kult. Det är KULT vi snackar om!!! Ska man klaga på något så är det väl att framsidan är för snäll.

All makt åt Helmgast! Ta min pengar och gör något satanistiskt för dem!!!
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Arfert;n153518 said:
Täck över brösten med små klisterlappar man själv får plocka bort.
Eller små luktgnuggisar med doft av filmjölk?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Alltså...

Jag kommer nog att vara med och kickstarta, trots att jag är lite skeptisk till en del uttalanden här. Och jag tycker att Arfert är ute och cyklar när han påstår att det "blir bäst" om man ignorerar vad folk här tycker. Men å andra sidan vet jag ju sedan tidigare att Arfert gärna tror att saker som säljer bra automatiskt är bättre än saker som säljer dåligt, och att tuttarna lär SÄLJA säger jag inget emot. Jag är bara oerhört jävla skeptisk till att sätta likhetstecken mellan "är bra" och "säljer bra".

Den som nu vill säga att jag bara tycker det för att mina spel säljer sämre än Arferts har härmed öppet mål.

Jag blir lite trött när det framställs som tufft och edgy att följa traditioner; i det här fallet traditionen att använda nakna eller halvnakna kvinnokoroppar i exploaterande syfte. Likaså blir jag rätt trött över det här konservativa tramset om "nymoralism". De som ogillade original-Kult var de som försvarade status quo. Det här sättet att sexualisera kvinnokroppar är status quo. Inte revolutionen. De som tycker att det är sunkigt är inte "etablissemanget" utan de som är emot status quo. Jag tror säkert att resten av spelet är bättre, men det här är ett rätt konservativt omslag.

Fast visst, lever man i något slags libertarian-konservativ fantasivärld där The Man består av elaka sexfientliga feminister och "nymoralister" så uppfattas det kanske annorlunda.

Jag står fast vid vad jag skrev från början. Det är en snygg bild. Jag tror också att det blir ett bra spel; vill jag spela exakt 90-talskult så är det ju inget som hindrar mig från det. Jag hoppas bara att nya Kults världsbild inte är renodlat libertariansk eller konservativ.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
chrull;n153412 said:
Hade framsidan varit på en premiärministerliktor som utförde osedliga akter med en gris så hade jag gett spelet alla mina pengar.
Zoofili är mao helt okej? Varför blir jag inte förvånad....
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nja, Krank, du kanske inte ska läsa in betydelser i vad andra skriver, som inte finns i verkligheten. Hade jag menat att det är likhetstecken mellan "är bra" och "säljer bra" så hade jag skrivit det.

Det jag menade var att de på forumet tycker är bäst är inte alltid vad många rollspelare tycker är bäst. Eller som är bäst. Forum-eliten är egentigen rätt nischad och har ofta en speciell smak, som inte alltid är speciellt bra. Tycker jag då. Andra får naturligtvis ha en annan uppfattning. Det är bra för diskussionen.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Kalil;n153479 said:
50 shades of Kult? Asså, tuttar och kedjor är ca så okontroversiellt som det kan bli. Men om ambitionen är lite skönsunkig 90-tals bondage så förmodar jag att det är spot on!
Tittar vi på media, facebook, femen, offentlig amning som genererar äckel och hatkommentarer mm så ÄR nakna kvinnobröst fortfarande kontroversiellt. Hur kan någon missa det?

Ja, jag gillar omslaget och jag kommer köpa spelet. Har sett fram emot crowdfundingen länge och bidrar mer än gärna med en slant. Allra helst hade jag velat få en möjlighet att köpa även en svensktextad utgåva av spelet.

Go Helmgast!
=)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Arfert;n153531 said:
Nja, Krank, du kanske inte ska läsa in betydelser i vad andra skriver, som inte finns i verkligheten. Hade jag menat att det är likhetstecken mellan "är bra" och "säljer bra" så hade jag skrivit det.
Det har du argumenterat för tidigare. Så du har alltså ändrat åsikt?

Arfert;n153531 said:
Det jag menade var att de på forumet tycker är bäst är inte alltid vad många rollspelare tycker är bäst. Eller som är bäst.
Hade du hållit dig till den första delen av det här uttalandet hade jag rentav kunnat nicka instämmande, för den försdta delen håller jag med om.

Däremot att det skulle finnas något som "är bäst", alltså oberoende av observatör/tyckare... "Bäst" kan ju aldrig vara något annat än subjektivt när det gäller sådant här.

"Forumeliten", lol. Tänker du börja påstå att ditt ord inte väger tyngt nu? Framställa dig själv som något slags underdog? Det passar dig isåfall inte. Du är en del av "forumeliten", like it or not.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hursomhelt, bortsett från att det är en väldigt skickigt gjort illustration så tycker jag att den är för mycket The Mortal Instruments möter 50 Shades of Gray, och inte som jag hade gjort det. Lite för mycket Urban Fantasy med SM, typ. ;) När det gäller det grafiska. Om jag hade gjort spelet det blivit mycket mer mörkt. Men det är inte mitt spel, och hoppas att Helmgast lyckas bra.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag tycker att det är för tamt och för lite vansinne. Men det ser bättre ut på desktop än i mobilen som jag först använda. En fråga, är det en kuk man ser sticka fram ungefär vid vänstra knäet? Det skulle kunna rädda det.

Sen kan det provocera på olika sätt. Om det varit i ett vakum, i en värld utan historia hade det haft helt andra associationer. Nu är det återigen en tutt-bild. Det är lite genomskinligt att det är ett säljknep. Det provocerar mig. Jag tänker inte "ååhhh hjälp, vad galet och horribelt" utan mer "suck, vafan valde de det omslaget". Det är inte den sortens provocerande omslag som säljer mer till rollspelande kvinnor, snarare tvärtom.

Som alternativ vill jag inte ha ett mer påklätt alternativ, jag vill ha ett galnare. Men eftersom vi alla verkar ha synpunkter så föreslår jag ett helt vitt omslag och så lägger ni upp en jäkla massa varianter att köpa till och klistra på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
För övrigt hade amerikanska 2nd edition av Kult det överlägset snyggaste omslaget. Den utgåvan var skitsnyggast överlag...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det har du argumenterat för tidigare. Så du har alltså ändrat åsikt?
Nej, Krank, det är bara du som läser inlägg filtrerat genom dina föreställningar om mina åsikter. Du har ingen aning om vad jag tycker om mycket, egentligen.

Sen är det ju alltid underhållande att läsa dina upprörda kommentarer (om diskussionerna här) på FB.

(Jag antar att "oooh, kolla vad TUFF och EDGY jag är med min slemmighet och min extremt traditionella sexistiska världsbild" var delvis riktat mot mig... eller?)

Nej, jag tillhör inte forumeliten. Utom på mitt "eget" forum.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
krank;n153543 said:
För övrigt hade amerikanska 2nd edition av Kult det överlägset snyggaste omslaget. Den utgåvan var skitsnyggast överlag...
Nejnej, fel. Du glömde skriva "jag tycker". Det är ju ingen universell, objektiv sanning att det omslaget var snyggast. Personligen gillar jag originalomslaget skarpt men ett nytt omslag är definitivt välkommet. Den här "ängeln" ser enligt min åsikt inte skör och våpig ut på något sätt bara för att hon är halvnaken. Ingentig sunkigt i det.

Jag tror verkligen det är tänkt att vi som lever kvar i Ilusionen ska uppfatta ängeln som vacker medan de som är uppvaknade ser ängels verkliga utseende - en 58-årig fet man med en enorm apparat mellan benen (eller motsvarande).
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Arfert;n153544 said:
Nej, Krank, det är bara du som läser inlägg filtrerat genom dina föreställningar om mina åsikter. Du har ingen aning om vad jag tycker om mycket, egentligen.

Sen är det ju alltid underhållande att läsa dina upprörda kommentarer (om diskussionerna här) på FB.

(Jag antar att "oooh, kolla vad TUFF och EDGY jag är med min slemmighet och min extremt traditionella sexistiska världsbild" var delvis riktat mot mig... eller?)

Nej, jag tillhör inte forumeliten. Utom på mitt "eget" forum.
Otrevligt att försöka göra ned dig och håna dig offentligt bara för att ni inte delar åsikt. Snacka om härskarteknik. Sorgligt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tror verkligen det är tänkt att vi som lever kvar i Ilusionen ska uppfatta ängeln som vacker medan de som är uppvaknade ser ängels verkliga utseende - en 58-årig fet man med en enorm apparat mellan benen (eller motsvarande).
Det vet jag inget om. Men änglar har inga vingar, det är bara hittipå. ;)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Arfert;n153544 said:
var delvis riktat mot mig... eller?
Den tolkningen lämnar jag helt till dig. Jag syftade inte till någon specifik person utan gjorde mig lustig över ett "intressant" drag hos en del liberaler/libertiner/konservativa att se följandet av traditioner och reproducerandet av normer som rebelliskt och edgy. Den där grejen med att hänvisa till normkritiker som "nymoralister", och så vidare.

Arfert;n153544 said:
Nej, jag tillhör inte forumeliten. Utom på mitt "eget" forum.
Keep telling yourself that. Du är inte en underdog på wrnu, även om dina åsikter inte alltid hyllas till skyarna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Magnamund;n153552 said:
Otrevligt att försöka göra ned dig och håna dig offentligt bara för att ni inte delar åsikt. Snacka om härskarteknik. Sorgligt.
Det där med att det skulle vara specifikt riktat mot Arfert är å andra sidan taget ur luften. Offerkoftan är på.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag tycker omslaget är snyggt. Jag hade dock gärna sett något ondare och mer vansinnigt, och det känns ganska "sälj grej med tjej"-igt. Nog kan det i någon mån betraktas som ett provocerande omslag av vissa, men det känns inte riktigt som att det utmanar etablissemanget eller så, så det är inte så mycket bett i provokationen. Iaf ur ett svenskt perspektiv. Den amerikanska marknaden har ju fortfarande inte en oansenlig andel purister som blir upprörda över dylikt (se reaktioner på Raggis grejjer som exempel).

Väl utfört hantverk hursomhelst. Är ju inte fult iaf, vilket gör det oändligt mycket mer tilltalande än de flesta spel man sett.

Vad det gäller säljpotentialen är ju fantasypattar det närmaste man kommer ett krängarkonsensus, så rent kommersiellt lär det gå bra!
 
Status
Not open for further replies.
Top