Nekromanti [Promotion] KULT: Divinity Lost - Omslaget avslöjat

Status
Not open for further replies.

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Omslaget och den senaste uppdatering finns nu online på spelets Facebook-sida, men är även kopierat nedan.



My fellow kultists,

This was an interesting and hectic weekend for KULT: Divinity Lost (play-testing, meeting with artists, and a lecture about Kult and its mythos), and all these activities consumed more time than we anticipated. But at last, we can finally reveal the amazing cover artwork of KULT: Divinity Lost.

This artwork is a tribute to the classical Kult cover of an angel in bondage. We wanted our version to be haunting and regal and, at the same time, sensual (and somewhat sexual)—all key elements of the KULT: Divinity Lost experience. Our first choice of artist was the very talanted Bastien Lecouffe-Deharme. Bastien turned out to be a long-time fan of Kult, and even though he was very busy, he created this splendid piece of art for us. Bastien has a modern, but, at the same time, very classical, style that reminds me personally of Gustav Klimt.

The first version of the cover was deemed too revealing and sexual to be displayed in ordinary stores or on Facebook (apparently hooks and blood is okay, but female nipples aren’t), so we had Bastien make a toned down version, which is the one displayed here.

If you want to see the original uncensored version, you can check it out here: http://kultdivinitylost.com/

During the Kickstarter campaign, both versions will be available (at the same price), but the uncensored one will not be available in stores.

Cheers,
Petter, Mythos Author and Creative Director.

PS.
Check out Bastien’s wonderful artwork here:
https://www.facebook.com/b.digital.art/?fref=ts

http://www.roman-noir.com/

Triva of the week:
- The pope actually banned Kult when it was released in Italy.

- In Sweden, Kult was seen as so shocking that toy stores stopped selling role playing games alltogether.
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Riktigt snyggt! (men jag ser ingen skillnad på denna och den som det länkades till).
Edit: Nu efter jag kikat på Facebook så ser jag skillnaden, dvs att det är den ocensurerade som visas här. :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Såklart snyggt. Men jag får kanske lite för mycket fantasy-feeling av det...

Men äh, snyggt!
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Det känns fel att backa för att folk blir upprörda av bröstvårtor i butik eller på Facebook. Kult ska göra dig upprörd.

Dessutom, skippa Facebook. De har historik av dålig attityd till bröstvårtor.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Minimoni;n153094 said:
Awesome!!! Jag vill ha!!! Kult är verkligen nostalgi för mig och det här omslaget påminner mig om det med lucifer på som jag spelade i min ungdom.

Kul att höra, det var tanken. :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Vansinnigt snyggt omslag!
Är kickstarter över?
Har tyvärr inga riktiga spelminnen från kult, spelade det som "nutid" utan demoner några gånger i yngre tonåren.. Det var antagligen för djupsinnigt! :)

(Aldrig förstått att folk blir upprörda över bröst. Jag får bara positiva associationer!)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fin bild, mycket snygg, säkert säljande som fan, men för mycket fantasy kanske.. Kult ska väl vara läskigt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,612
Location
Rissne
Oerhört snygg bild. Jag sörjer den mer kontrastiga 90-talsestetiken från de gamla omslagen, men accepterar att det möjligen är nya tider nu =)
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Snyggt så klart men kunde man inte inte valt något annat motiv än det sedvanliga och halvsunkiga "halvnaken tjej fastkedjad"? Det finns ju religiös symbolik så klart och jag förstår vad man försöker säga. På så sätt kan jag även köpa mojängen som i allt utom möjligen funktion är ett kyskhetsbälte. Jag hoppas dock att spelet har mer innehållsmässigt än vad omslaget förmedlar.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Stämningsfullt och snyggt omslag. Otippat att någon skulle uppfatta det som sunkigt..
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Hmm. Samtidigt både för konventionellt sunkigt (inte en bok jag skulle vilja hala fram för min spelgrupp) och för tamt. Besviken.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Robert;n153242 said:
Snyggt så klart men kunde man inte inte valt något annat motiv än det sedvanliga och halvsunkiga "halvnaken tjej fastkedjad"? Det finns ju religiös symbolik så klart och jag förstår vad man försöker säga. På så sätt kan jag även köpa mojängen som i allt utom möjligen funktion är ett kyskhetsbälte. Jag hoppas dock att spelet har mer innehållsmässigt än vad omslaget förmedlar.
Ja, medhåll. Det känns lite onödigt att, när möjligheterna är oändliga, välja detta. Snyggt utfört förvisso men jag är tveksam :(
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Evokee;n153259 said:
...för lite vansinne
Det håller jag med om. Det var ju typ en gigantisk och obehagligt blodig sax på orginalbilden som helt klart gjorde bilden lätt smärtsam att titta på. En stor jävla taggig sax liksom!

Bilden är snygg, jäkligt snygg. Men jag har lite svårt att uppfatta Kult-tematiken. Ska inte verklighetens lögnaktiga slöja vara med där någonstans? Lite mer av den ofattbara fruktan som ligger där och väntar på de som råkar glänta lite på slöjan.

Men, med tanke på spelets historik kan det nog vara klokt att köra allt för hårt så här i början :)

Hursomhelst är det fortfarande sjukt kul att det här händer!!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dazumal;n153273 said:
Hmm. Samtidigt både för konventionellt sunkigt (inte en bok jag skulle vilja hala fram för min spelgrupp) och för tamt. Besviken.
Kult lyckas fortfarande provocera, alltså.

Och vad vore ett oprovocerande Kult?

-^__^-
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Fråga till Marco et al:

Varför valde ni den här typen av sälj-grej-med-tjej-motiv? I och med att ni vet att det kommer att höjas en del röster om just sexism-objektifierings-biten så gissar jag att det finns en genomtänkt bakgrund till valet?
 
Status
Not open for further replies.
Top