Nekromanti [Promotion] KULT: Divinity Lost - Omslaget avslöjat

Status
Not open for further replies.

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
@Måns: Jag hade föredragit om hon var fet, 58 år, och kanske man också. Hon är för snygg och med modellkropp. ;) Vad är det för kroppsideal?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Stora erigerade stål/plast/svart glas-kukar i bakgrunden vore något. Med automatvapen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Cassius;n153358 said:
Hahaha! Som om nakna kvinnor skulle vara kontroversiellt. Har ni varit på internet(de har ni bevisligen), öppnat en tidning eller kollat på tv? Snacka om trams. Hade de velat vara kontroversiella så hade de kunnat ha en kuk på framsidan. Då jävlar hade vi snackat.
Nu vet jag inget om nya Kults mythos, men spontant känner jag att något som provocerar som Ecce Homo-utställningen hade varit coolt och passande. Och provocerat mer i Kults anda. Jag menar, när verklighetens ridå rämnar kan ju vad som helst gömma sig där bakom! Just "nakna kvinnobröst" är ju inte värdigt en arkont liksom :)
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Så förslag till ny framsida: En androgyn ängel som blir knullad av en gris med en davidsstjärna tatuerad på sidan, de är nersänkta i ett badkar fyllt av piss. I bakgrunden så ser man frihetsgudinnan målad som en prostituerad. Ni kan swischa pengarna!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Måns;n153357 said:
Det är väl snarare objektifiering som, med rätta, anses vara förlegat och sunkigt 2016 än nakna kvinnobröst? Och visst finns det fog att kalla en fängslad halvnaken kvinna för passiv och objektifierad. Och det är jag alldeles övertygad om att Helmgast vet. Men uppenbarligen finns det en tanke med det. Men det kan jag inte uttala mig, för jag har inte läst spelet.
Precis min tanke också. Tsianphiel länkade ju den här http://ed.ted.com/on/GvKYBTag som visar att det utöver att vara sunkigt är direkt skadligt som norm. Homage eller inte, jag tycker att det är onödigt att gå den här vägen...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Cassius;n153374 said:
Så förslag till ny framsida: En androgyn ängel som blir knullad av en gris med en davidsstjärna tatuerad på sidan, de är nersänkta i ett badkar fyllt av piss. I bakgrunden så ser man frihetsgudinnan målad som en prostituerad. Ni kan swischa pengarna!
Vi tänkte först profeten Mohammed men tydligen var det känsligt :)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Cassius;n153374 said:
Så förslag till ny framsida: En androgyn ängel som blir knullad av en gris med en davidsstjärna tatuerad på sidan, de är nersänkta i ett badkar fyllt av piss. I bakgrunden så ser man frihetsgudinnan målad som en prostituerad. Ni kan swischa pengarna!

Det var backup-alternativet. Fast vi hade även med ett spädbarn i en ugn också. ;-)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Arfert;n153361 said:
@Måns: Jag hade föredragit om hon var fet, 58 år, och kanske man också. Hon är för snygg och med modellkropp. ;) Vad är det för kroppsideal?

Änglar i Elysium ter sig vackra för våra ögon, men hur ser hen egentligen ut bortanför Illusionen?

Tipharepth sitter så nöjd i sitt citadell.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Arfert;n153361 said:
Hon är för snygg och med modellkropp. ;) Vad är det för kroppsideal?
Sexism 101 alltså. Om någon ska agera föremål för mäns sexdrömmar bör det ju en het tjej med schyssta rattar som hon visar.

Arfert;n153361 said:
@Måns: Jag hade föredragit om hon var fet, 58 år, och kanske man också.
Vilket alltså hade varit en betydligt djärvare väg att gå.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Big Marco;n153390 said:
Änglar i Elysium ter sig vackra för våra ögon, men hur ser hen egentligen ut bortanför Illusionen?

Tipharepth sitter så nöjd i sitt citadell.
Om det innebär att det finns en baksida med den riktiga bilden så är det ascoolt!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Cassius;n153391 said:
@Blasphemy Men istället så valde ni en framsida som passade till vilket reklam-spel på facebook som helst!

Ja licensägaren tyckte Mohammed var lite känsligt ; )

Jag ser inte alls likheten till det du länkar men vi är såklart medvetna att det skulle vli upprörda röster bland nymoralisterna.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Blasphemy;n153402 said:
Ja licensägaren tyckte Mohammed var lite känsligt ; )

Jag ser inte alls likheten till det du länkar men vi är såklart medvetna att det skulle vli upprörda röster bland nymoralisterna.

Nymoralisterna? Trist, jag var rätt peppad på Kult. Men känner mig inte jätte sugen på att ge dig pengar så det får jag nog hoppa. Som tur var går det ju att fixa det gratis.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Cassius;n153374 said:
Så förslag till ny framsida: En androgyn ängel som blir knullad av en gris med en davidsstjärna tatuerad på sidan, de är nersänkta i ett badkar fyllt av piss. I bakgrunden så ser man frihetsgudinnan målad som en prostituerad. Ni kan swischa pengarna!

Hade framsidan varit på en premiärministerliktor som utförde osedliga akter med en gris så hade jag gett spelet alla mina pengar.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
chrull;n153412 said:
Hade framsidan varit på en premiärministerliktor som utförde osedliga akter med en gris så hade jag gett spelet alla mina pengar.

Ja jävlar. Då hade jag bara kastat pengar på projektet! Mer brittisk överklass i Kult!!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arfert;n153361 said:
@Måns: Jag hade föredragit om hon var fet, 58 år, och kanske man också. Hon är för snygg och med modellkropp. ;) Vad är det för kroppsideal?
Det är inte speciellt långt kvar till årets största spelsläpp och din önskan kommer att uppfyllas. LoL-produktionen är väldigt nöjd med att inte Kult snodde vår framsida.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Blasphemy;n153402 said:
Jag ser inte alls likheten till det du länkar men vi är såklart medvetna att det skulle vli upprörda röster bland nymoralisterna.
Oj. Schysst sätt att hantera sina presumtiva kunder på. Skiter nog i den där kickstartern...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Blasphemy;n153402 said:
Ja licensägaren tyckte Mohammed var lite känsligt ; )

Jag ser inte alls likheten till det du länkar men vi är såklart medvetna att det skulle vli upprörda röster bland nymoralisterna.
"Heh"...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Cassius;n153407 said:
Nymoralisterna? Trist, jag var rätt peppad på Kult. Men känner mig inte jätte sugen på att ge dig pengar så det får jag nog hoppa. Som tur var går det ju att fixa det gratis.

Alltså... förlåt.
Det var jävligt dumt och klumpigt sagt av mig. Är bara själv så väldigt nöjd med omslaget så det blev väl bara extra känsligt. :/

Det var en dum attack ut i det blindo som inte alls var motiverad.
 
Status
Not open for further replies.
Top