Re: Asbra text för dropinspel på konvent!
Måste då ens uppfattning av cool vara samma som spelledarens? Kan det inte uppstå problem här om spelledarens uppfattning av cool inte är spelarens cool? Måste dessa vara identiska för att man ska kunna spela ihop? Jag vet att jag spelat något spel med en SL som tyckte det var jättetufft med ett enormt troll som var kock på slottet men för mig kändes det bara som att det tematiskt inte skulle vara så och då brast min suspension of disbelief direkt. Pang! Likaså har jag spelat med spelare som tyckt att deras RP's som var stora massiva vikingar var coola för att de var stora och tuffa och jävligt burdusa. Jag tycker inte det är speciellt coolt men som SL tänker jag ju inte sabotera dem bara för att de har en annan uppfattning än mig. Jag har också spellett spelare som tycker att det är sjukt coolt att spela låggenerationsvampyrer i WoD och som skapat bakgrundsberättelser som handlar om hur de spenderat flera hundra år i torpor (då de försvagats för att kunna passa som nygjorda RP's) men i själva verket är polare med Tremere och hans råd. Det är ju coolt. Men det kan också paja eftersom personen tenderar att få en huvudrollsfunktion i spelet.God45 said:3. If your idea is cool I will break every rule in the book to make it happen. If your idea is not cool we go by the rules.
Jag förstår inte alls poängen med det här. Finns det nån motivering bakom detta? (Varför gäller det bara DnD?) Jag går igen till exemplet om personer som uppfattar sig som ett annat kön. Det finns ju personer som uppfattar sig som ett neutrum-kön. En Hen. Måste de spela hens då eller? Det finns ju verkligen få exempelkaraktärer eller arketyper för spel, yrken/klasser etc som tycks formade efter könlösa koncept, så det innebär ju att personen får det speciellt svårt att finna inspiration till sin RP.6. Play a character of your own gender.