Grisodlar'n
Hero
Mekanurg;n124632 said:Det mesta pekar mot att jag ska skriva en kampanj till den här retro-utgåvan. Jag har sett många synpunkter på projektet här, en del tämligen negativa. Så jag undrar: Hur bör en god DoD-kampanj se ut? Jag vet vad min kampanj ska handla om på ett övergripande plan, men det är alltid kul att inhämta andra gamers' konstruktiva synpunkter innan jag börjar skriva.
Se till att hålla pussel/gåtor/ledtrådar/dödliga fällor/äventyrskomplex och liknande i kampanjen hyfsat logiska/realistiska så att det inte blir något frustrerande Tomb Raider-stuk över allt? Äventyr som Kristalltjuren hade för mycket sånt vad jag kommer ihåg. Och ha med djungler. Det är dags nu. Äventyrsspels produkter hade öknar, europeiska skogar, berg och liknande till förbannelse. Tänk dimsvepta djungler, King Kong-känsla, mystik? Som kontinenten Samkarna i Altor. Kanske en arkipelag med överväxta djungeltempel? Skepp, pirater, skattletare, enorma havsvidunder?