Varulv [MU4] - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
...sen finns det en grej på Impetigo som bara känns off här: http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149956

"BA-NA-NAS", really? Känns inte det här super-okaraktäristiskt för Impetigo? Eller?
Tillfället du beskriver var också när det blev någon slags missförstånd eller tankevurpa i kommunikationen. Genuint eller ett läge att hugga och producera content för en ulv som inte gjort så mycket... Jag har inga referensramar för många av deltagarna så jag får lita på att det är okaraktäristiskt, dock.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Aja är väl lika bra att lägga en röst ikväll nu när rundan tar slut imorrn. Lite återupprepning från mina tidigare inlägg. Kan inte släppa att KK kom med första rösten på BioBonker. (Inte direkt i spelet som jag sa tidigare men fortfarande första rösten där).

Ganska ofarligt att rösta på sin kompis i det läget och när det vände hade det sett väldigt dumt ut att byta. Hade även varit smart för att gröna sig senare i spelet.
Spinner även vidare på saker som inte riktigt stämmer vilket kan vara vems om helst men ulvarna har större incitament att göra så. Har kanske totalt fel och har fastnat på detaljer men då har jag det.

Röst: @Konrad Konvalj

Snopet som bara tusan om det är nån av lågflygarna som cruisar sig vidare...
Även här! Lägger en röst men dubbelgarderar sig själv mer än trycker på!

KK är ju rätt hård på Biobunker i R1, kanske den starkaste kritikern om du kollar min sammanställning. Det är ju typ allt KK gör i R1 xD Vet inte, inte omöjligt, men om en som ulv göra en och endast en sak i R1 så är det väl kanske inte att starta drev mot sin ulvkompis och sedan inget mer? :p
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
MM, tror det är Björn den Gode som först beskrev de "oskrivna reglerna" för hur bybor ska agera, åtminstone till mig när jag var nybörjare. Det är mer som etikett-regler men inte mindre viktiga för det. Har inga referenser till dem, dock.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Octagonal, du har legat fel hela vägen, är tvåa på bollen och snömosig i ditt spel. Men nu måste du ta ställning. Om nu KK är ulv, hur förklarar du nattmordet på Basse?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@RasmusL tycker du försvar KK mycket bättre än personen i fråga själv.
Ska försöka gå igenom din post, har lite svårt att navigera genom alla länkar men svar kommer!
Noterar också att KK direkt gav en tumme upp på ditt inlägg om mig innan denna möjligt faktiskt kan ha hunnit läsa igenom.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,652
Location
Oktoberlandet
Just nu är @Octagonal min mest misstänkta.

------
Case Octagonal

Min post

http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149775

= Total beröringsskräck.

http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149929

Octagonal har misstänkt Yem hela tiden (!?).

Konstruerar en gröning av mig, så jävla bra var jag inte i R1. Visst, jag var inte i röd-toppen som jag brukar men kom igen, ingen hade väl mig som grönast på banan innan jag outade?

Hela den här posten känns väldigt konstruerad och brunsmetar de som ”alla andra” har högt på röd-listan.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149936

Slarvig post, men kan vara just det: slarvigt.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149947

Jättemärkligt att ge sig in i det här resonemanget, men varken grönt eller rött.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1150113

Octa säger det själv…
----

Det stora här är beröringsskräcken, röstar väl sent i förra rundan, kommer med ett "jag visste att det var Yem hela tiden" men har inte gett uttryck för det i R1 förutom en väldigt slapp-motiverad röst. Samt, som Octa säger själv, ligger i "fel" drev med slapp motivering i R1. Egentligen är det inte en motivering alls till rösten på Stöveln utan en fråga.

Röst: Octagonal
Du kan mycket väl ha rätt här men det sista att ulven lägger rösten sent är väl inte direkt rödande.
Det är ju bara 1 ulv kvar så det är ju strunt samma vem denne röstar på och när liksom.
Ulven kan ju avslappnat rösta vart den vill. Först eller sist.

Men jag har väldigt svårt att läsa av @Octagonal : det ser mest stabilt ut men jagar ju inte heller ulv så värst.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Nu blir risken att jag fransar iväg åt alla håll samtidigt, jag har fortfarande Octagonal i sikte, beröringsskräcken med Bonkers är rejäl.

Men kom att tänka på det här inlägget av KK:

Intressant tycker jag.

Helt ovärkligt att nacka Basse som ulv. Han hade varit på min radar R2 och troligen andras också.

Om ulvarna tror det finns en väktare så räknar de nog rätt kallt med att byn väktar Mäster Bybo så det är väl skapligt fritt fram att nacka vem som helst av övriga. Helt klart är Basse ett osannolikt mål för en eventuell väktare. Precis lika osannolikt mål för en nackning vill jag påstå.

Om ulven har koll på mig så vet ju ulven per garanti att jag kommer gå på Basse för det är ju allmänt känt att så länge inte xyas är med så är det Basse som är ulven som måste nackas i R2 och framåt om det inte finns några uppenbara tells att jobba på.
...och det är ju en jäkla bra fråga. @Empiricus , varför tror du att Basse nackades?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Men jag har väldigt svårt att läsa av @Octagonal : det ser mest stabilt ut men jagar ju inte heller ulv så värst.
Försökte jaga lite nu men gick ju sådär😅 Med det sagt är det inte konstigt att jag får lite hugg och rimliga frågor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Okej... Nu har jag en sån där detektiv-tell på Impetigo som kan vara byggd helt på bias, men jag vill också så himla gärna ha rätt. Vill någon sanity checka?

Kolla här va:

Patterns#



Tre på Impetigo: Sidd med första röst, Martin och Yem

Två på Martin: Impetigo och Stövelkatten

En på Stövlis: Vimes

… om jag inte misstar mig. Så i nuläget är en röst på alla andra än Martin en röst på mig.

Troligast att bekräftat gröne Empi hindrat Martins förflyttning eller vice versa? Is this thing on??!


Det enda Martin kan bevisa är att han liksom empi och sidd hade förmga att stoppa förflyttning. Men det tror jag inte heller han kan som jag redan skrivit.



Trist, Vimes.



Jag röstar hellre på stöveln än att ryka själv förstås men det känns ju långsökt så jag önskar er lycka till i r4. låt inte ulvarna nattmörda och sen snajpa!!



peace!


vad nu, Sidd? Backstabbing? Ulvfuffens? Ingen får gå till matsalen. Det är ulvförnåga där


Rage against the dying of the light…


Varulvsspel

Just as planned, den gamla dubbelstöten Då tar vi och avslutar detta @Sidd



Röst: @Empiricus
I båda spelen är Impetigo ulv. Om det här är en tell så vill jag ju nästan lite hålla kvar den inför framtiden, men nu har jag läst igenom Impetigos varulvsspelshstorik tillbaka till och med förra Mäster Ulv och Impetigo använder engelska uttryck när är varulv och lite pressad. Och endast då.

Jämför den väldigt samlade Impetigo i förra Mäster Ulv för ett år sedan, dels mer analyserande men också mindre flams och inga engelska uttryck. Det är lite för kul om det stämmer, jag vill så gärna ta ulven på "BA-NA-NAS" :p
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@RasmusL tycker du försvar KK mycket bättre än personen i fråga själv.
Ska försöka gå igenom din post, har lite svårt att navigera genom alla länkar men svar kommer!
Noterar också att KK direkt gav en tumme upp på ditt inlägg om mig innan denna möjligt faktiskt kan ha hunnit läsa igenom.
Jag läser snabbt.
Tummade så klart Rasmus för att jag har en röst på Rasmus och tycker att Rasmus har spelat katastrof hela spelet. Typ fram till det inlägget som var ett bra inlägg. Tydlig röst och tydlig genomgång med möjliga ulvpings.

Du noterade tummen upp och det gjorde förhoppningsvis Rasmus också. Det är ju en signal att jag kommer läsa upplägget gång på gång och köpa att Rasmus är grön istället för att behålla en liten Kånkelnoja mot honom resten av spelet. Det är bra för mig, byn och Rasmus.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det stora här är beröringsskräcken, röstar väl sent i förra rundan, kommer med ett "jag visste att det var Yem hela tiden" men har inte gett uttryck för det i R1 förutom en väldigt slapp-motiverad röst. Samt, som Octa säger själv, ligger i "fel" drev med slapp motivering i R1. Egentligen är det inte en motivering alls till rösten på Stöveln utan en fråga.
Min Sanning

Tillägnad @RasmusL och hela den goda byn.

Kapitel 1. Den Stora Beröringsskräcken
😱
Min så kallade beröringsskräck mot BioBonker. Jag kom in ganska sent i R1. Jag va väl typ näst sist med att komma igång och ju längre tid som gick, ju mindre delaktig va ju även BioBonker. Märkte ärligt talat knappt att denna va i spel. Många deltagare inblandade så missade denna likt jag missade även andra. Om jag va rädd så va det något undermedvetet som låg och puttra.

Kapitel 2. Han dödade Yem🗡
Jag förstår vad du menar. Att jag målade mig själv som grön för att jag hade en tidig röst på Yem i syfte att alla skulle veta hur "god" jag va. Står fast vid att jag tyckte Yem aggerade scumt. Kände mig smart så ville förstås dela med mig för hela byn om min vishet och att jag hade varit ulven på spåren tidigt.
Angående att jag försöker gröna mig genom att ta rygg på dig Rasmus så ansåg jag det helt osannolikt att en ulv skulle gå in i en 50/50 att åka direkt i det här formatet även om du tydligen inte tycker det själv.

Kapitel 3. Med Octas egna ord...

Båda dreven i R1 va otroligt svaga vilket är standard i just R1. Så visst att jag va i fel drev ser inte så bra ut men vad det gäller motiveringen så får du inte med mig. Du röstade där själv så nån form av motivering hade även du Rasmus. Likt R2 deltog inte Stövelkatten och ville inte svara på frågor. Att jag ställer frågor är medvetet för att jag ska ge Stövelkatten chansen att tydliggöra vad han menar och ge honom en chans att bli grönare. Ställer jag en fråga där jag undrar över ett visst mönster eller liknade betyder ju det indirekt att jag tycker det mönstret eller saken som har sagts är skumt. Så en fråga kan visst vara motivering men måste kanske bli tydligare där framåt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Jag läser snabbt.
Tummade så klart Rasmus för att jag har en röst på Rasmus och tycker att Rasmus har spelat katastrof hela spelet. Typ fram till det inlägget som var ett bra inlägg. Tydlig röst och tydlig genomgång med möjliga ulvpings.

Du noterade tummen upp och det gjorde förhoppningsvis Rasmus också. Det är ju en signal att jag kommer läsa upplägget gång på gång och köpa att Rasmus är grön istället för att behålla en liten Kånkelnoja mot honom resten av spelet. Det är bra för mig, byn och Rasmus.
Vad säger du om min engelska-spaning? Helt taget ur luften eller finns det någon substans i sånt?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Octagonal, du har legat fel hela vägen, är tvåa på bollen och snömosig i ditt spel. Men nu måste du ta ställning. Om nu KK är ulv, hur förklarar du nattmordet på Basse?
Rimligtvis gick inte ulvarna för fjodor då denna skulle bli skyddad av väktaren utan tog istället någon annan bybo. Har ingen aning om hur dom tänkte men vill du ha en gissning så kan hag ge en. Dom plockade vad jag förstår en spelare med erfarenhet som alla, även dom allra äldsta varulvspelarna och dom allra nyaste som mig spelat med som hade kunnat vara en knytpunkt för byn. Kanske läskigt att vara ulv med spelare du känner utanför spelet?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@RasmusL angående röstning förra rundan handlade det om att jag ville få ut information från Stövelkatten vilket va förgäves. Det gav ingenting så när Vimes påminnde om att det va 3 1/2 timme kvar ändrade jag min röst till Yem för att just inte ändra sista sekund men inte heller för tidigt då jag ville sätta press på Stövelkatten.
Efter att ha varit så fruktansvärt sen noterar jag även att jag va före dig, Sidd, Martin och Fjodor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det är lite för kul om det stämmer, jag vill så gärna ta ulven på "BA-NA-NAS" :p
Confirmation bias

… eller selektiv perception kanske är ett bättre sätt att säga det i detta fallet.

Du kan nog hitta hur många små putslustiga engelska uttryck som helst från mig även när jag är bybo men du har förstås inte orkat leta.

Det orkar inte jag heller: Du var inne på det själv tidigare när du ville hänga mig för att jag skrev att jag var ”ständig ulv på senare tid” - du är tunnelseende.

Det var nån tredje grej däremellan du också högg på vill jag minnas men den var av ungefär samma kaliber och jag har medvetet låtit bli att bemöta de här grejerna pga risken att du och jag fastnar i nån slags ”jag kan slåss med dig i två veckor utan att ta av västen”-polemik.

Jag skriver ofta ganska torrt för att jag försöker vara tydlig och när jag näatan får migsjälv att somna av tristess smyger det ofta in lite humor. Ibland på engelska. Ofta med ordet ”gate”. Eller ”mr. Bombastic”. Eller ”Touché” (jag pratar lite franska också).

Jag tycker att det är bra att det grävs på KK den här rundan förresten.

Röst: @Octagonal
 
Top