Varulv [MU4] - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Natthimmelen lystes upp av ett stort bål där byborna hade packat torra kvistar, späntade stickor och större vedträn. Och Yem.

"Ja vette hundarna... Luktare ulv tycker du?"

"Nä."

"Bara vanli mänska."

---

Yem_86 röstas ut. Hon var bybo.
Fjodorsenuba nattmördas.


---

Denna runda slutar imorgon, fredag, klockan 22:00!

---

Deltagare

Basenanji
BiounkerVII/BioBonker

Empiricus
Fjodorsenuba – Mäster Bybo
Impetigo
Konrad Konvalj
Martin3
Octogonal
RasmusL
Recca
Sidd
Stövelkatten
Yem_86
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det måste ju ändå sägas att det är lite skrattretande att två av de som velat rösta ut mig dött på lika många rundor. Jag är inte ond, jag lovar, byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fack.

Sidd, fram med snacket om spöktråden nu. Finns det en BioBonkers där? Jag kan hänga dig bara för att du inte lagt fram det på bordet tidigare.

Impetigo kan du förklara hur grön RasmusL är? Hur legit är den grönheten?

Vi tappar 2 röster från Fjodde också.

Nu känns det plötsligt tyngre igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Den här rundan ska jag göra mitt bästa för att visa att jag är bybo. Lite besviken dock på att Fjodor droppade att det inte fanns nån fraktions-siare. Jag försökte smått droppa en hint om att jag kunde va den. Det var nog lite otydligt, men det hade varit roligt om jag blev nattdödad med tanke på hur 2 spelare hittills som nu är garanterat gröna, har fokuserat på mig. Ska bli kul att se vad Basse säger nu via mediumet med tanke på att huvudmisstänkte nr 1 är grön och tyvärr fel-utröstad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basses spöktrådsröst får banne mig ge mig info om vilken Sportklubb han tillhör och när den grundades. Så. Jobba för mig spökpratare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basses spöktrådsröst får banne mig ge mig info om vilken Sportklubb han tillhör och när den grundades. Så. Jobba för mig spökpratare.
Hmm, känns lite metaspel här. Vet inte om det är okay att göra så eftersom du enkelt kan fråga basse i ett privat meddelande var hans sportklubb är och därigenom kringgå reglerna om att man inte får prata om spelet utanför tråden.

Men jag ser iaf Sidd's outning som grönande så egentligen spelar det ju ingen roll. Jag tänker bara rent principiellt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ärligt tänkte jag innan R2 tog slut att det är lite synd om spelet tar slut så här snabbt, så jag är rätt nöjd med att det inte var fullt så enkelt som byn antog. Frågan är om Stövelkatten kan göra sig lite mer aktiv nu. Det kan ju inte va födelsedag varje dag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hmm, känns lite metaspel här. Vet inte om det är okay att göra så eftersom du enkelt kan fråga basse i ett privat meddelande var hans sportklubb är och därigenom kringgå reglerna om att man inte får prata om spelet utanför tråden.

Men jag ser iaf Sidd's outning som grönande så egentligen spelar det ju ingen roll. Jag tänker bara rent principiellt.
Jag metar ju på information som jag har och om Basse kan kommunicera via Sidd borde vi använda oss av möjligheterna för att hjälpa (mig) att stilla misstankar mot Sidd som ulv.

Är Bonkers och hänger i spöktråden är det ju nått väldigt fishy på gång.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Ärligt tänkte jag innan R2 tog slut att det är lite synd om spelet tar slut så här snabbt, så jag är rätt nöjd med att det inte var fullt så enkelt som byn antog. Frågan är om Stövelkatten kan göra sig lite mer aktiv nu. Det kan ju inte va födelsedag varje dag.
Kan Findus ha flera födelsedagar kan jag!
Nä, men nu är det slut på födelsedagsfirande... till lördag iaf.

Hur är det med spöktrådar, historiskt - har ulvarna också hamnat i dem? De brukar ju generellt sett ha sin ulvtråd att hänga i efter hägning liksom.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar @Yem_86 och @fjodorsenuba för spel och ser fram emot givande samarbete i spöktråden.

Tyvärr så gav ju den här utröstnigen inte nått va?

Att @fjodorsenuba skulle nattmördas var ju inte så oväntat.

Anar lite vem som står på tur att nackas av Ulven.
Vill bara lite försynt vinka till Väktaren 👋👋👋👋👋
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar @Yem_86 och @fjodorsenuba för spel och ser fram emot givande samarbete i spöktråden.

Tyvärr så gav ju den här utröstnigen inte nått va?

Att @fjodorsenuba skulle nattmördas var ju inte så oväntat.

Anar lite vem som står på tur att nackas av Ulven.
Vill bara lite försynt vinka till Väktaren 👋👋👋👋👋
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Fan också, tillbaka till ritbordet.

Tack för spel @fjodorsenuba och @Yem_86

Ser att fjodorsenuba också lämnade med ett påhopp om mig om att informationen inte var intressant så jag kan lika gärna förklara innan fler påhopp strömmar in därifrån. Anledningen till att jag sa det för att det var rätt uppenbart vad som var kvar och ville inte ge det direkt till en eventuell ulv om Yem inte var ulven. Vad vi visste om fjodor var att han spenderat 6 poäng på: öppen mb, medium, speluppläggssiare och väktare. Väktare är ett antagande men det vore helt hål i huvet att inte ha en väktare med om du har en öppen roll. Alltså finns det inte plats för en riktig siare.
Utan en riktig siare har mäster ulv bara ett intressant val hen kan ha gjort som fortfarande påverkar spelet och det är förmågeblockerare och är det så kan vi dels kolla upp det men även, det kommer inte ge mycket. Vi har vad jag vet inte märkt av det än och även om hen har det så är det något vi får leva med men förändrar inte hur vi bör spela. Det enda som skulle kunna påverka spelet något är väl om vi har en obehindrad väktare eller ej men den vetskapen tycker jag vi ska hålla bort från den ulv som är kvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hmm det här va inte bra. Vil tacka våran mästerbybo och stackars Yem som hade riktigt otur där med att rösten inte gick fram. (Ja jag vet att det va väldigt bra för byn att få ut en ulv i den röstningen).

Tror tyvärr det kan bli väldigt svårt för oss att locka fram den sista ulven nu när det är bekräftat att vi inte har någon siare bland oss. Nu är jag själv den sista som inte blivit grönad som låg i fel huvuddrev i R1 och eftersom jag vet att jag är god. Kan nästan vara vem som helst är grundkänslan och ingen är helt grön förutom Rasmus och Sidd.

Är genuint rädd att vi har en listig @Konrad Konvalj som direkt lade sin röst på BioBonker innan nånting hade hänt i R1 som via den hade tänkt gröna sig själv resten av spelet. Varför en så tidig röst innan något kommit fram och varför just på BioBonker? Jag kanske är helt fel ute men känns som ett sätt ett smart veteran move att göra.

@Recca skriver själv att båda som åkt ville ha ut henne. Ser inte jättebra ut. Spelat ganska emotionellt vilket är kul men inte alls grönande. Känns lite desperat. Definitivt en huvudkandidat att hängas.

@Martin3 har varit alldeles för snäll och spelat otroligt anonymt. Känns ulvigt som bara den. Kan ju också vara en väldigt bekväm bybo.
Kanske biobonker sagt att han inte kan delta så mycket och därför tyckte Martin skulle hoppa på det drevet i R1.
Vill att Martin ska jobba mycket mer framåt!

@Stövelkatten skakar ju av sig drev utan några som helst problem utan att behöva försvara sig. Lika röd för mig som rundorna innan.

@Empi och @Impetigo känns gröna men kan säkert vara nån av dom också.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Sidd lös det här med spöktråden nu. Finns det nåt eller skojar du bara? Dåligt för byn och enkelt för ulvarna att gömma sig i kaoset som redan har uppstått. Lätt för en ulv att vara delaktig och elda på en diskussion som inte kommer leda nånvart eller sitta tyst med popcorn och titta på
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Inte förvånad av utgången.

Tur för @Vimes att hela kalaset inte tog slut direkt.
Hade ju varit snopet att snickra ihop det här och så går vi och borstar av det direkt.
Hade ju varit ovanligt episkt att vi skulle dreva båda enda ulvarna direkt i R1 på 13 startspelare.

Vi vart ju tvungna att syna Yems spel och det här ledde ju tyvärr inte till nått vettigt? eller?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
@Recca skriver själv att båda som åkt ville ha ut henne. Ser inte jättebra ut. Spelat ganska emotionellt vilket är kul men inte alls grönande. Känns lite desperat. Definitivt en huvudkandidat att hängas.
Jag är lugnare nu än vad jag någonsin varit i tidigare spel. Och DET kan ju vara rödande. Men knappast desperat. Jag är okay med att åka, som jag sa i R2, men det kommer inte ge något och så småningom kommer byns gratis-rundor vi vann när vi haffade en ulv i R1 rinna ut.
Inte förvånad av utgången.

Tur för @Vimes att hela kalaset inte tog slut direkt.
Hade ju varit snopet att snickra ihop det här och så går vi och borstar av det direkt.
Hade ju varit ovanligt episkt att vi skulle dreva båda enda ulvarna direkt i R1 på 13 startspelare.

Vi vart ju tvungna att syna Yems spel och det här ledde ju tyvärr inte till nått vettigt? eller?
Men vi kan säkert utvinna någonting från R2. Jag skulle föreslå att titta på de mer inaktiva, men mitt namn står antagligen inte så högt i kurs just nu. Problemet är ju inaktiviteten i min åsikt. Många har väldigt lite att säga så det är ju svårt att syna dem. Och de som är bybor som är inaktiva gör ju byn en stor otjänst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nej det var löjjsnack på kvällskvisten från mig ang BioBonker i Spöktråden.
Uppenbart eller, men roligt att alla alltså trodde på det😉

Nu har vi Basse, Yem och fjodde där som kuckilurar, myser och smider planer.
 
Top