Varulv [MU4] - Runda 3

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
@Stövelkatten skakar ju av sig drev utan några som helst problem utan att behöva försvara sig. Lika röd för mig som rundorna innan.
Haha, ja, det är fan skitkonstigt. Jag är aldrig någon särskilt aktiv spelare. Förstår liksom inte hur folk lyckas vara så aktiva och samtidigt jobba. Eller är ni sjukpensionärer hela bunten?

Men jag får liksom känslan av att byn behöver hållas aktiverad och att den tenderar att tröttna om man är totalt lågflygande. Det är ju inte min avsikt att undvika utröstning på det viset, men på kanske tio spel så har jag bli utröstad typ en gång pga lågflygeri. Det borde liksom vara oftare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Haha, ja, det är fan skitkonstigt. Jag är aldrig någon särskilt aktiv spelare. Förstår liksom inte hur folk lyckas vara så aktiva och samtidigt jobba. Eller är ni sjukpensionärer hela bunten?

Men jag får liksom känslan av att byn behöver hållas aktiverad och att den tenderar att tröttna om man är totalt lågflygande. Det är ju inte min avsikt att undvika utröstning på det viset, men på kanske tio spel så har jag bli utröstad typ en gång pga lågflygeri. Det borde liksom vara oftare.
Ja absolut.

Röst: @Stövelkatten

>:)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Vad ställde du för fråga?
Oh.... Skämskudde, jag missade det xD Det är ju botten-nivå på mig, jag höll på med det i morse och sen blev det möten och hemma-kaos... Och så gick det aldrig iväg. Jag hade tänkt fråga om siare, men det hade ju ändå varit ovärt om nu fjodor inte köpte en sådan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nej det var löjjsnack på kvällskvisten från mig ang BioBonker i Spöktråden.
Uppenbart eller, men roligt att alla alltså trodde på det😉

Nu har vi Basse, Yem och fjodde där som kuckilurar, myser och smider planer.
Hade inte varit förvånad om nån av dessa är mot det mer lurviga hållet. @Recca men framförallt @Konrad Konvalj hakade upp sig. Ett lönlöst grävande som samtidigt ska visa på god bybo. Får en bra möjlighet att skapa ett låtsats case för alla att gräva ner sig i.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Oh.... Skämskudde, jag missade det xD Det är ju botten-nivå på mig, jag höll på med det i morse och sen blev det möten och hemma-kaos... Och så gick det aldrig iväg. Jag hade tänkt fråga om siare, men det hade ju ändå varit ovärt om nu fjodor inte köpte en sådan.
Om ulven hade köpt en naiv/paranoid siare, menar du?

Det var ju riktigt illa att du missade att ställa fråga om gratis info till byn.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Om ulven hade köpt en naiv/paranoid siare, menar du?

Det var ju riktigt illa att du missade att ställa fråga om gratis info till byn.
Precis.

Ja, det var faktiskt katastrofdåligt, samvetet svider just nu :(
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hade inte varit förvånad om nån av dessa är mot det mer lurviga hållet. @Recca men framförallt @Konrad Konvalj hakade upp sig. Ett lönlöst grävande som samtidigt ska visa på god bybo. Får en bra möjlighet att skapa ett låtsats case för alla att gräva ner sig i.
Fast nu ser du ju fan i allt, ärligt talat. Alla yttringar från alla i tråden som inte är automatiskt grönade av spelupplägget, dvs roll-outningar etc, kan ju vändas och vridas på.

"Det här är ju grönande, så därför är det rödande." Är ju antingen det ovettigaste en bybo någonsin har yttrat, eller en ulv som försöker smeta brunt där inget finns.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fast nu ser du ju fan i allt, ärligt talat. Alla yttringar från alla i tråden som inte är automatiskt grönade av spelupplägget, dvs roll-outningar etc, kan ju vändas och vridas på.

"Det här är ju grönande, så därför är det rödande." Är ju antingen det ovettigaste en bybo någonsin har yttrat, eller en ulv som försöker smeta brunt där inget finns.
Ser bara att det kan finnas ett motiv som ulv att spinna vidare i saker man redan vet är felaktiga. Inte bästa argumentet kanske men blir mer och mer osäker på KK.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ser bara att det kan finnas ett motiv som ulv att spinna vidare i saker man redan vet är felaktiga. Inte bästa argumentet kanske men blir mer och mer osäker på KK.
Du tänker att han spelar paranoid bybo? KK håller jag som troligtvis grön men det är ju inte omöjligt. Lägg upp lite mer om KK. Jag är ju redan nära mot slaktbänken så mig behöver du inte fokusera på. Ni kan nödrösta mig i slutet om det inte finnes någon bättre.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Oh.... Skämskudde, jag missade det xD Det är ju botten-nivå på mig, jag höll på med det i morse och sen blev det möten och hemma-kaos... Och så gick det aldrig iväg. Jag hade tänkt fråga om siare, men det hade ju ändå varit ovärt om nu fjodor inte köpte en sådan.
Äh gerä.

Röst: @RasmusL
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Röst: @Recca

Verkar alldeles för nöjd.
Yem ville rösta ut dig.
Spelade jättearg på Basse.
Bryr sig inte om KK: Tex Recca vad tycker du om KKs spel?
Behöver grö-gul-röd:lista alla övriga: nu är det ändå R3, inte glida med röst:ingen Osv
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nej det var löjjsnack på kvällskvisten från mig ang BioBonker i Spöktråden.
Uppenbart eller, men roligt att alla alltså trodde på det😉

Nu har vi Basse, Yem och fjodde där som kuckilurar, myser och smider planer.
Inte okay.
Finns nog en regel gällande att en bybo inte skall fara med osanning och skapa skit för att det är på skojs.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@imp
Läs spelupplägget för tusan... Då menar du alltså att både jag och Sidd är ulvar som lyckats pricka in först 1/13 och sen 1/11? Det är så befängt att det inte finns.
Jag ska göra det. @Impetigo får komma och förklara för farbror också 😆

Men på riktigt Rasmus. Du har kört lite copypaste av trådar och konversationer i R1 och R2. Du har en roll som kan grönas och du har en förmåga som kan användas men du missar det. Inte optat för byn. Du är ju en mästare på varulvalir!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Just nu är @Octagonal min mest misstänkta.

------
Case Octagonal

Min post

http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149775

= Total beröringsskräck.

http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149929

Octagonal har misstänkt Yem hela tiden (!?).

Konstruerar en gröning av mig, så jävla bra var jag inte i R1. Visst, jag var inte i röd-toppen som jag brukar men kom igen, ingen hade väl mig som grönast på banan innan jag outade?

Hela den här posten känns väldigt konstruerad och brunsmetar de som ”alla andra” har högt på röd-listan.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149936

Slarvig post, men kan vara just det: slarvigt.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1149947

Jättemärkligt att ge sig in i det här resonemanget, men varken grönt eller rött.



http://www.rollspel.nu/threads/mu4-runda-2.80106/post-1150113

Octa säger det själv…
----

Det stora här är beröringsskräcken, röstar väl sent i förra rundan, kommer med ett "jag visste att det var Yem hela tiden" men har inte gett uttryck för det i R1 förutom en väldigt slapp-motiverad röst. Samt, som Octa säger själv, ligger i "fel" drev med slapp motivering i R1. Egentligen är det inte en motivering alls till rösten på Stöveln utan en fråga.

Röst: Octagonal
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
@imp

Jag ska göra det. @Impetigo får komma och förklara för farbror också 😆

Men på riktigt Rasmus. Du har kört lite copypaste av trådar och konversationer i R1 och R2. Du har en roll som kan grönas och du har en förmåga som kan användas men du missar det. Inte optat för byn. Du är ju en mästare på varulvalir!
Jag tappade bollen helt idag, verkligen ledsen för det :(
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Aja är väl lika bra att lägga en röst ikväll nu när rundan tar slut imorrn. Lite återupprepning från mina tidigare inlägg. Kan inte släppa att KK kom med första rösten på BioBonker. (Inte direkt i spelet som jag sa tidigare men fortfarande första rösten där).

Ganska ofarligt att rösta på sin kompis i det läget och när det vände hade det sett väldigt dumt ut att byta. Hade även varit smart för att gröna sig senare i spelet.
Spinner även vidare på saker som inte riktigt stämmer vilket kan vara vems om helst men ulvarna har större incitament att göra så. Har kanske totalt fel och har fastnat på detaljer men då har jag det.

Röst: @Konrad Konvalj

Snopet som bara tusan om det är nån av lågflygarna som cruisar sig vidare...
 
Top