Varulv [MU4] - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Måste vara någon ny Vimes-regel det här med @lfakrull i rösningen.

Röst: @Sidd
Illusionsspelande i R1. En massa åsikter och pekningar åt alla håll, mycket brus och aktivitet. Röstar på Stövelkatten utan rimlig motivering jämförelsevis med andra som röstar på Recca som inte är med i spel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Min röst på BioBonkers baserar sig på hens beröringsskräck med dig Sidd.
Det är inte helt orimligt att jag har dubbelrätt och att du är ulv.

Läser dig i R1 och det är mycket av en illusion av aktivitet och det jag fastnar mest för är hur du pekar på alla hur och vad de röstar. Samt att du hugger på minsta lilla som kan läsas ulvigt om vi har halmstrån att jobba efter. Det är med väldigt stora brunasmetarglasögonen på.

Illusionen av att du är aktiv och byboig finns exempelvis i åsikten av att du ifrågasätter varför folk röstar på Recca? Vi får inget ut av att rösta på Recca när Recca inte är med i spel. Jag gillar ju det när jag läser det för det är samma åsikt som jag själv har i R1. Varför lägga fokus på Recca när det finns annat att jobba med. Det är byboigt!

Däremot så dyker denna lina upp: " Jag vill också ha mer hjälp från Impetigo, KK, Yem, Recca osv men vad tycker ni om kattens insattser…? "
Från det blå och jämfört mot övrigt spelande är det rätt udda att försöka få igång något mot spelare Stövelkatten som i det läget har 1 fjuttigt inlägg. Det är rätt mycket samma sak som att jaga livet ur Recca som inte är på plats. Sidd är byboig och gillar inte att vi fokar på Recca samtidigt så smygs det i kulisserna med ett försök till att skapa något mot katten. Rösten Sidd lägger på Stövelkatten är väldigt tidig och motiveringen är att Stövelkatten är "lågflygande". Mellanmjölkig röst utan tyngd tidigt i rundan. En massa huggande på hur andra röstar, men rösten Sidd själv lägger är ju helt meningslös i det läget. Helt utan tyngd och ingen tanke bakom.

Värt att veta är ju att hade inte Yem trixat med rösten så hade Stövelkatten rykt? Är jag rätt ute då?

Röst: Sidd
Håller med i analysen.
Det var ett väldigt svagt drev det med.
Faktiskt lite förvånad att det tog så lång tid innan nån påpekade det.
Båda dreven var alltså as-tunna och vi bör troligtvis ha en ulv i tassemarkerna på Stövlis drev.
Antingen en av de som låg där till slutet eller nån som velade (Yem…) på sluttampen.

Själv hade jag Yem (rollfiskarparanoia), vanligt förekommande Basse-paranioa och puffat på Stövelkatten som i mina ögon nonchalerade det utan att på annat sätt hjälpa byn.

R1 är ju väldigt svårt att pricka rätt (för byn) så jag har inga problem med att rösta på de som ej hjälper byn.
Som sagt svagt drev.

Dock är jag bybo och kan bevisa det👍

Rösta på nån annan.

Röst: Konrad Konvalj

”BioBonker och Sidd har beröringsskräck, illusion av aktivitet, smyger mot Katten…”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jag har läst igenom dag 1 men blir distraherad hela tiden av annat så jag vet inte riktigt.
Recca Impetigo Sidd eller Empiricus eller Martin. Tror vargen gömmer sig där.

Min lista:
Yem_86 , Fjodorsenuba – Mäster Bybo
Basenanji
RasmusL
Konrad Konvalj
Octogonal

Stövelkatten
Martin3
Empiricus
Sidd

Impetigo
Recca
BiounkerVII


Det är nog bäst att rösta ut mig för jag kommer aldrig bli nattmördad och misstankarna kommer ligga kvar.
Kom också i håg att det fanns en spöktråd så det känns inte lika illa att bli utröstad och jag kan hänga där sen.

Röst: @Yem_86
Spöktråd?

Hur vet du det?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Måste vara någon ny Vimes-regel det här med @lfakrull i rösningen.

Röst: @Sidd
Illusionsspelande i R1. En massa åsikter och pekningar åt alla håll, mycket brus och aktivitet. Röstar på Stövelkatten utan rimlig motivering jämförelsevis med andra som röstar på Recca som inte är med i spel.
Du förstår att din titt på hur det såg ut med drevet mot Stövlis (som jag var med på) kommer ur att jag försöker gräva och bla nämner dig.
Därav granskar du mig 👍
Hur kan du påstå att jag inte är aktiv?

Sen så vet vi ju faktiskt inte stövlis färg ännu.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
972
Skönt att se att byn är aktiv!

Jag insåg precis att deadline inte är idag utan imorgon kl 21. Jag var lite stressad imorse men nu ser det bättre ut, iaf i mitt huvud. Recca tycker jag arbetar upp sig. Verkar säga precis det hon tänker vilket för mig gör henne grönare då en ulv troligtvis tänker igenom allt minst två gånger innan dom skickar, eller så funkar iaf jag som ulv.

@Stövelkatten välkommen tillbaka!

När jag läser konrad är det ganska lite aktion som inte är efter att någon nämner honom. Jag får känslan att han vill vara så lite aktiv som möjligt. Ni som spelat med honom förut. Är det vanligt att han agerar så?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Lista från rödast till grönast!

@Yem_86
Hade mina misstankar redan i R1 och tyckte Yem spelade scumt. Röstade på folk utan att ställa någon fråga eller komma med några påståenden vilket inte gjorde dessa särkilt seriösa och enkla att skaka av sig. Spontant ulvigt beteende att ta ställning men inte vilja göra sig ovän med någon. Försöket att kanske rädda sin ulv-polare i slutet av R1 gör det inte direkt grönare. Att rösta på sig själv för byns bästa är iallafall ädelt!

@Sidd Många inlägg med små funderingar. Kanske lite halvrädd ulv som vill vara inne och konstant kolla läget? Låg i fel drev vilket inte är särskilt grönande. Skriver nu att han kan bevisa sin godhet.

@Recca
.Svårt att veta. Kom in sent och va lack på att hon hade röster mot sig pga lågt deltagande. Samtidig va det ju en av dessa som åkte ut som ulv. Tyckte även Basse va röd vilket inte stämde. Hugger lite här och där. Nervöst och lite överspelat intryck.

@Stövelkatten
Hade stöveln som röd i R1. Tyckte det jag skrev va substanslöst när inte mycket sades själv. Samtidigt ska det ju väldigt mycket till för att båda ulvarna skulle hamna i varsitt mot drev. Att ingen av ulvarna skulle vara inne sista timmen/timmarna innan deadline tror jag inte heller men kan ju bara vara en slump att båda va upptagna. För att redan ha haft ett drev mot sig tycker jag Stöveln dock har kommit alldeles för lätt undan.

@Konrad Konvalj
Inte deltagit jättemycket. Lade väl första rösten på biobonker vilket kanske är grönande. Skulle kunna vara ett kaxigt move att direkt rösta på ulv-polaren för att just ta avstånd i ett senare skede. På samma sätt som jag själv lite lever på att vara nybörjare lever KK på att vara den gamla veteranen folk per automatik ska lita på.

@Impetigo
Hoppade på rätt drev sent vilket i stor utsträckning tyder på bybo. Annars vet jag inte. Tyckte Rasmus va röd för att han va konfrontativ medans när KK och Recca gjorde samma va det snarare grönande? Spelade också lite kaosigt kan jag tycka. Tyckte ena sekunden att BioBonker va grön för att senare rösta ut honom. Har haft mig och Rasmus som röda men läger inte sin röst där. Skrivit en grej och gjort en annan vilket har gjort Impetigo svår att läsa.

@Empiricus
Mycket analyser av data och röstningsmönster. Agerar som en detektiv för tillfället. Känns grön men inte omöjligt med en ulv som gömmer sig bakom statistik.

@Martin3
Svårt att placera Martin. Har betett sig som en väldigt god bybo som har fixat och donat med röstfunktion men har inte stuckit ut särskilt mycket. Har en väldigt grön fasad (nästan för grön) som jag väljer att tro på.

@RasmusL
Tycket hela R1 att Rasmus kändes grön just pga sin offensiva spelstil. Att i det här formatet med 2-3 ulvar sätta sig i en 50/50 risk att åka så tidigt kändes bara fullständigt osannolikt. Framförallt eftersom samma sak hade hänt tidigare tycker jag det låter orimligt att göra samma misstag igen. Tycker även han har svarat bra på frågor och haft bra inputs.

@fjodorsenuba
Supregrön
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Håller med i analysen.
Det var ett väldigt svagt drev det med.
Faktiskt lite förvånad att det tog så lång tid innan nån påpekade det.
Båda dreven var alltså as-tunna och vi bör troligtvis ha en ulv i tassemarkerna på Stövlis drev.
Antingen en av de som låg där till slutet eller nån som velade (Yem…) på sluttampen.

Själv hade jag Yem (rollfiskarparanoia), vanligt förekommande Basse-paranioa och puffat på Stövelkatten som i mina ögon nonchalerade det utan att på annat sätt hjälpa byn.

R1 är ju väldigt svårt att pricka rätt (för byn) så jag har inga problem med att rösta på de som ej hjälper byn.
Som sagt svagt drev.

Dock är jag bybo och kan bevisa det👍

Rösta på nån annan.

Röst: Konrad Konvalj

”BioBonker och Sidd har beröringsskräck, illusion av aktivitet, smyger mot Katten…”
Röstar du på mig för att jag röstar på dig? Förstår inte riktigt hur det hjälper byn.
Tolkar jag dig rätt så hade du Yem och Basse i R1 men mest ulvig var Stövelkatten som nonchalerade din och andras röster och inte hjälpte byn.
Vilka har du på din mer röda ulv-lista nu i R2 Sidd?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Du förstår att din titt på hur det såg ut med drevet mot Stövlis (som jag var med på) kommer ur att jag försöker gräva och bla nämner dig.
Därav granskar du mig 👍
Hur kan du påstå att jag inte är aktiv?

Sen så vet vi ju faktiskt inte stövlis färg ännu.
Många har nämnt mig. Jag gräver där jag tycker att det känns brunt i magen.
Du har varit superaktiv i R1 men det är ju en illusion av aktivitet. Jag kan klippa och klistra lite här i R2 tråden så kan du få se att det är mycket aktivitet som inte leder någonstans. Dåligt med riktiga ställningstaganden också mest tillrättavisande av andra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Röstar du på mig för att jag röstar på dig? Förstår inte riktigt hur det hjälper byn.
Tolkar jag dig rätt så hade du Yem och Basse i R1 men mest ulvig var Stövelkatten som nonchalerade din och andras röster och inte hjälpte byn.
Vilka har du på din mer röda ulv-lista nu i R2 Sidd?
Scenariot har klarna oväntat snabbt pg flera oväntade händelser.

Det är mest åt andra hållet vi behöver tänka.
Vilka kan gröna sig inför övriga gruppen👍

Sök med sånna ögon från å med nu.

Vem som är den sista ulven i den här soppan är ju förstås svårt att se.
Måste erkänna att jag inte kollat Yems röst-dribbel på slutet än. Måste komma hem från jobb (22:30)å titta på det i ordnare former.
Verkar som stressad ulv eller tvekande bybo.
Senaste movset av Yem att rösta på sig själv är ju riktigt itressant.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
I grunden hade det varit bra med ett till drev förutom Yem. Tänkte först rösta på Sidd men frågan är om han är bäst kandidat då han menar att han kan bevisa sin godhet. Om vi nånstans har bestämt att vi ska rösta ut Yem. Hur sugna är vi då att tvinga någon bybo att eventuellt outa en powerroll?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Många har nämnt mig. Jag gräver där jag tycker att det känns brunt i magen.
Du har varit superaktiv i R1 men det är ju en illusion av aktivitet. Jag kan klippa och klistra lite här i R2 tråden så kan du få se att det är mycket aktivitet som inte leder någonstans. Dåligt med riktiga ställningstaganden också mest tillrättavisande av andra.
Det är så en bybo ska jobba i R1: aktiv, ifrågasätta, få igång diskussioner, pröva ideer osv.
R1 är inte lätt å alla gör missar men det finns i alla fall nåt att analysera än från de som skriver nåt enstaka.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är så en bybo ska jobba i R1: aktiv, ifrågasätta, få igång diskussioner, pröva ideer osv.
R1 är inte lätt å alla gör missar men det finns i alla fall nåt att analysera än från de som skriver nåt enstaka.
Yes absolut.
Fortsätt att vara aktiv, ifrågasätt och få igång diskussioner.
Utöver det kan du dra fram vem/vilka du har på din ulv-lista så kan jag få analysera de tankarna också. Svårt att analysera dig om du röstar på mig utan vidare förklaring? Även rätt svårt att försvara sig om jag inte vet vad det är du misstänker mig för?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Skönt att se att byn är aktiv!

Jag insåg precis att deadline inte är idag utan imorgon kl 21. Jag var lite stressad imorse men nu ser det bättre ut, iaf i mitt huvud. Recca tycker jag arbetar upp sig. Verkar säga precis det hon tänker vilket för mig gör henne grönare då en ulv troligtvis tänker igenom allt minst två gånger innan dom skickar, eller så funkar iaf jag som ulv.
Hjälper det om jag säger att jag funkar så också. Ulv är second-guessing kaos för mig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Att rösta på sig själv för byns bästa är iallafall ädelt!
Det håller jag inte med om. Det är klart att det är en nackdel för byn att rösta ut en bybo i stället för en ulv, alla andra resonemang är ju absurda och i synnerhet med bara en ulv kvar i spel. Om Yem är bybo borde hon förstås rösta på den hon ser som mest sannolik ulv, en röst på en bekräftad bybo är alltid en dålig röst.

Jag kan köpa Yems röst som en desperat ulvfint men inte som ett vettigt byboresonemang.
 
Top