Varulv [MU4] - Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Om man får vara sån: tror ni att Mäster Ulv valt sina ulvkompisar?

I så fall kan jag absolut tänka mig att en Mäster Ulv-Konrad (tex) väljer Recca och Empi, because "polare från förr".

Eller? Vore det mer troligt att Mäster Ulv väljer folk denne inte känner till?
Nej, jag tror att det är för dyrt och inte tillräckligt värt som investering. Plus, Mäster Ulv hade lätt valt mig som kompis isf och jag är bybo! 😅
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
Sidd, vad tycker du om Impetigos spel såhär långt?
Väldigt lite matnyttigt från @Impetigo än så länge.
En hej-post och petar på @Octagonal.
Därefter följer denne i Recca-drevet som ju inte ger nått alls.

Så i min värld så hjälper Impetigo lika mycket som Recca än så länge.
Vad tycker du själv?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Som ulv hade jag valt två extra ulvar och båda nattmorden. Sen hade det stått mellan att messa med siaren eller kombon rollblockerare/mjölnaren vet ej. Men jag tycker det lättare fundera mer över ulvens val efter natt 1.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Martin said:
nu har fler kommit in i matchen. Har du läst igenom? Vad är dina slutsatser?
Läst allt? Svar nej.
Skall ögna igenom lite till nu och se om någon vibbar brunt.

Har inte uppfattat några som helst slutsatser från din @Martin3 sida så du får gärna slänga fram en sammanfattning om vad du hunnit dragit fram för slutsatser.

Alla som röstar Recca är ju lite brun. Rätt skönt att ligga i det drevet och mysa utan att behöva anstränga sig.

Biobunker+siffror said:
Men främst vill jag ha in @Sidd i spel.
Varför vill du främst ha in Sidd i spel?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Motivera ordentligt med lite konkreta funderingar.
Inte bara typ ”magkänsla”…
Nej. Det var bara för att min tidigare röst var ogiltig som jag la om den.
Har ingen anledning annat att jag vill lägga en tidig röst och jag valde Rasmus för vi var kollegor sist jag spelade.
 

BioBonker

Veteran
Joined
25 Oct 2022
Messages
4
Ok jag gör nu nåt sjukt kontroversiellt. Igår på tåget till jobbet blev det nåt knas med min inloggning. Jag försökte återställa lösenordet men har gmail så det ställde till det. Kontaktade admins, kontot funkade när jag kom till jobbet och jag trodde allt var frid och fröjd, men icke igår vid 17 låstes jag ute. Vimes är informerad om detta på Discord.

Jag är alltså BiobunkerVII, har spelat varulvspel här i något år och spelat med flera deltagare i nuvarande spel. Och ja just det jag är tydligen tekniskt oduglig alternativt har en besatt telefon.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Läst allt? Svar nej.
Skall ögna igenom lite till nu och se om någon vibbar brunt.

Har inte uppfattat några som helst slutsatser från din @Martin3 sida så du får gärna slänga fram en sammanfattning om vad du hunnit dragit fram för slutsatser.

Alla som röstar Recca är ju lite brun. Rätt skönt att ligga i det drevet och mysa utan att behöva anstränga sig.


Varför vill du främst ha in Sidd i spel?
Personligen har jag alltid särskilt lågflyga och inte vara aktiv alls. Hon kanske inte ens märkt att det startat. Jag är ytterst tveksam att rösta ut någon som inte yttrat sig första dagen med det beror ju också på vilka alternativen är.
 

BioBonker

Veteran
Joined
25 Oct 2022
Messages
4
Läst allt? Svar nej.
Skall ögna igenom lite till nu och se om någon vibbar brunt.

Har inte uppfattat några som helst slutsatser från din @Martin3 sida så du får gärna slänga fram en sammanfattning om vad du hunnit dragit fram för slutsatser.

Alla som röstar Recca är ju lite brun. Rätt skönt att ligga i det drevet och mysa utan att behöva anstränga sig.


Varför vill du främst ha in Sidd i spel?
Av den enkla anledningen att Sidd (liksom jag) brukar vara väldigt aktiv och lite yvig skribent)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Väldigt lite matnyttigt från @Impetigo än så länge.
En hej-post och petar på @Octagonal.
Därefter följer denne i Recca-drevet som ju inte ger nått alls.

Så i min värld så hjälper Impetigo lika mycket som Recca än så länge.
Vad tycker du själv?
Jag tycker att det är väl trevande. Jag ska göra en ordentlig jämförelse med när vi var ulvar tillsammans och se om jag ser något mönster mer än passivitet
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
På något sätt grönande att vara såpass inaktiv som Recca. Som mästerulv hade det varit otroligt riskabelt och inte särskilt sannolikt att inte delta. Att inte skriva över huvud taget är ju ett bra sätt att få allt fokus på sig själv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
På något sätt grönande att vara såpass inaktiv som Recca. Som mästerulv hade det varit otroligt riskabelt och inte särskilt sannolikt att inte delta. Att inte skriva över huvud taget är ju ett bra sätt att få allt fokus på sig själv.
Rösta nån annan stanns med motivering
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är kanske sant, det kan som mest höja antalet gröna namn från ett till någonstans mellan två och fem beroende på vilka val som gjorts. På 13 spelare så ger det som bäst 8 personer att leta ulv mellan, och risken finns såklart att någon på team ulv claimar mjölnare vilket inte är omöjligt om MU har valt hemlig mjölnare så inte bymjölnaren vet om att denne är mjölnare.
Ett par funderingar om vi fortsätter på tråden gällande outning eller ej. Ju tidigare saker outas, ju mindre blir ulvarnas chanser att claima den rollen. Nu vet vi vem vår mästerbybo är. Om byn inte visste vem och team ulv kollat vem det är innan start och fåt ut denna tidigt i spelet hade någon av dessa kunnat claima mästerbybo till exempel.
Samma grundprincip borde gälla hela spelet. Ju fler bybor som hinner åka och vi inte har koll på vilka dessa va, ju enklare blir det för ulvarna att slänga ur sig diverse roller dom är eller inte.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Okej, lite ad hoc men vi behöver få igång drev för att kunna få bra data i nästa runda. Jag föreslår Impetigo vs Yem_86, vad säger ni andra om det?

Röst: @Impetigo
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Svårt med mjölnare och känns spontant ganska riskabelt för ulvarna att ge sig in där. Med tanke på att vi är så pass många spelare blir det mer rödande än grönande rent statistiskt att claima mjölnare oavsett om det är sant eller ej.

Hade jag förstått att jag va mjölnare skulle jag gå ut med det sekund ett för att det skulle bara kunna bita mig och skapa förvirring senare i spelet vilket ulvarna vill. Du som bybo måste ju tänka att det är bättre om vi försöker lösa det här direkt än att vänta tills ett misstag eller missförstånd kan bli avgörande för utgången.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Har inte uppfattat några som helst slutsatser från din @Martin3 sida så du får gärna slänga fram en sammanfattning om vad du hunnit dragit fram för slutsatser.
Nej, jag är nog som vanligt dålig på att dra slutsatser i runda 1 men det skulle förvåna mig om det inte är 1-2 ulvar inblandade i Recca-drevet vilket är Basse, Octagonal, Impetigo och Empiricus. Samma som du var inne på.

Av dessa personer är det inläggsmässigt skralt hos Impetigo. Ett hej och en snabb röst.
Sen är det generellt mycket lågflygande. Där luktar det mest päls för mig. Jag byter dit iaf.

Röst: @Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
Nej, jag är nog som vanligt dålig på att dra slutsatser i runda 1 men det skulle förvåna mig om det inte är 1-2 ulvar inblandade i Recca-drevet vilket är Basse, Octagonal, Impetigo och Empiricus. Samma som du var inne på.

Av dessa personer är det inläggsmässigt skralt hos Impetigo. Ett hej och en snabb röst.
Sen är det generellt mycket lågflygande. Där luktar det mest päls för mig. Jag byter dit iaf.

Röst: @Impetigo
Jag vill också ha mer hjälp från Impetigo, KK, Yem, Recca osv men vad tycker ni om kattens insattser…?
 
Top