Varulv [MU4] - Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu röstade impetigo på bb.
Du får det att låta som att jag föll för dina påtryckningar och bytte röst till BB. Jag flyttade alltså min röst nio minuter innan ditt inlägg där du kritiserade min tidigare gröning av BB.

Skrev du så vilseledande med flit eller vad är din förklaring till detta?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Du får det att låta som att jag föll för dina påtryckningar och bytte röst till BB. Jag flyttade alltså min röst nio minuter innan ditt inlägg där du kritiserade min tidigare gröning av BB.

Skrev du så vilseledande med flit eller vad är din förklaring till detta?
Du uppdaterade medans jag skrev och gjorde annat så i min tanke hade du inte röstat när jag postade för det var inget jag såg eller tog i beaktade när jag skrev. Jag menade inte nu nu , utan mer nu är det gjort .
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Liten röstanalys i slutet av R1:
  1. Av de 4 som låg på Recca-drevet var 1 Ulv: Nån av Basse, Octagonal, Impetigo, Empi.
  2. När det närmar sig deadline så försöker missnöjda ulvar röra om i grytan (Martin, Impetigo…)och nån av dem gör ett byte om det är jämt (Yem).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
En liten tes just nu:
  • Alla power-roller som MästerBybo köpt är röstningslag BY. 👍

  • Ju fler powerroller som MästerBybo köpt på sig desto fler röster finns för samarbete när det väl är dags för outning.

  • Ulvarna vill veta ALLT om powerroller: vilka roller som är i spel och vem som har dessa.

  • Varulvarna förstår ju att Väktaren måste vara i spel då MästerBybo är öppen och att Väktaren kommer väkta MB.

  • Ergo vill de gärna veta redan nu om tex Mediumet är i spel och vem som är det (Siare & Väktare vore för uppenbart att fiska efter). Då kan de nattmörda en grönad bybo som outat sig.
Ergo ska vi inte outa powerroller i R1.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Liten röstanalys i slutet av R1:
  1. Av de 4 som låg på Recca-drevet var 1 Ulv: Nån av Basse, Octagonal, Impetigo, Empi.
  2. När det närmar sig deadline så försöker missnöjda ulvar röra om i grytan (Martin, Impetigo…)och nån av dem gör ett byte om det är jämt (Yem).
Alltså jag är generellt lite försiktig som bybo eller varulv men ännu mer som varuv. Du kan ju tänka lite på patterns som vi spelade i hop om du vill ha en referenspunkt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vilka ”fiskar” powerroller då?

Yem och Basse fiskar efter Mediumrollen - Ergo: dessa 2 är scummisar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Liten oredigerad Sidd-lista då innan nattmord:
Röda:
- Yem_86 : (R1#31)skriver att Mediumet kan outa sig???, (R1#125) fiskar Medium,

- Basenanji : smörar för R (R1#15), smörar & påstår att KK fattar allt, (R1#51)gillar Yem om att outa mediumrollen???+ hackar på Empi om just outning, smörar för Sidd, (R1#145)röstar SK utan motivering!

Gula:
Stövelkatten : lågflygande, fyller år
RasmusL : Aktiv, Argumenterar för att det inte är nån vitts med att sammarbeta (R1#14), brus: svammlar om standardreglerna och (R1#12)påstår att ej första röst gäller,
Impetigo : som vanligt, sprattlar i slutet

Gröna:
Konrad Konvalj : svammlar (R1#20),
Empiricus : som vanligt
Recca : är troligtvis grön,
BiounkerVII : grön känsla, reggbyte
Martin3 : grön känsla : aktiv
Octogonal : grön känsla :

Fjodor och Sidd är snällast snälla👍
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Vilka ”fiskar” powerroller då?

Yem och Basse fiskar efter Mediumrollen - Ergo: dessa 2 är scummisar.
Men jag har inte sagt ngt om att mediumet ska outa sig. Däremot såg jag en vinst i att ta reda på förekomsten.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Grejen är att ni som inte känner KK och Tecc måste få vet hur sjukt bra de är på det här spelet!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En liten tes just nu:
  • Alla power-roller som MästerBybo köpt är röstningslag BY. 👍

  • Ju fler powerroller som MästerBybo köpt på sig desto fler röster finns för samarbete när det väl är dags för outning.

  • Ulvarna vill veta ALLT om powerroller: vilka roller som är i spel och vem som har dessa.

  • Varulvarna förstår ju att Väktaren måste vara i spel då MästerBybo är öppen och att Väktaren kommer väkta MB.

  • Ergo vill de gärna veta redan nu om tex Mediumet är i spel och vem som är det (Siare & Väktare vore för uppenbart att fiska efter). Då kan de nattmörda en grönad bybo som outat sig.
Ergo ska vi inte outa powerroller i R1.
Precis. Jag ville inte säga det rakt ut eftersom det fortfarande fanns möjlighet att folk kunde försäga sig som t.ex. Empiricus eventuellt gjorde med sitt "förslag" om att outa roller. Han var ju lite trevande kring det, så kanske inte riktigt ett förslag och kanske inte helt rödande därför. Empiricus har ju alltid velat hålla sig med statistik och sådant och har ett visst minne av att han kom igång med statistiken i rundorna efter första. Men hittills har han inte kommit med mycket. Om han är bybo så kan ju trevandet ha grunda sig på att skapa en diskussion kring outning av roller och därmed ge stoff åt byn. Om han är ulv känns det lite klantigt och oförsiktigt. Lite halv-mesyr sådär.

Men oavsett fallet kan ju inte ulvarna försöka döda Fjodor eftersom det är stor chans att väktaren är i spel. Det är mindgames som fan att gå ut med MB. Jag gillar det.
 
Top