Varulv [MU4] - Runda 1

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag känner att outande i R1 inte ger särskilt mycket och tycker nog vi bybor måste snacka mer och vara mer aktiva.
Sade mäster bybo, i sin enda post sen spelets start. Vi vet att du är grön, och du bör väl kunna komma in med en röst eller nån feeling om folk såhär i upploppet mot utröstning?


Röstläget nu är:
Stövelkatten har 3 röster (Sidd, Yem_86, Octagonal)
Basenanji har 3 röster (RasmusL, Recca, Empiricus)
Empiricus har 1 röst (Basenanji)
Octagonal har 1 röst (Stövelkatten)
RasmusL har 1 röst (Impetigo)
Biobunker har 1 röst (Konrad Konvalj)
Impetigo har 1 röst (Martin3)
Fjodorsenuba och Biobunker har inte röstat.



@BioBonker / @BiobunkerVII - varför har du inte lagt en röst i hela rundan? Det är ju inte byboigt alls.

Ändrar min röst därav.
Röst: @BioBonker

Röstläget nu är:
Stövelkatten har 3 röster (Sidd (äldsta röst), Yem_86, Octagonal)
Basenanji har 2 röster (RasmusL, Recca)
Biobunker har 2 röster (Konrad Konvalj, Empiricus)
Empiricus har 1 röst (Basenanji)
Octagonal har 1 röst (Stövelkatten)
RasmusL har 1 röst (Impetigo)
Impetigo har 1 röst (Martin3)
Fjodorsenuba och Biobunker har inte röstat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hinner inte lusläsa alla inlägg med tanke på mängden text och lite begränsat med tid i dag, så jag går på magkänsla i hur folk formulerar sig och vem som hugger på vem för vad:

Rödast till grönast:

@RasmusL
Spelar precis som han gör som ulv. Skjuter från höften och kaozar. Säger att han vill ha ett drev mellan mig och honom vilket inte är ett rimligt bybodrag (han har mig på typ gul och sig själv som grön får man väl anta).

@Octagonal
Har en lite väl förnuftig och tillmötesgående ton som kan vara ett tecken på att man är hyfsat grön i spel och därmed artig men kan definitivt också vara ett ulvtell iom att ulvar har mer att förlora på att dra på sig heat än bybor.

@Stövelkatten
Minns inte vad jag reagerade på i genomläsningen, tror det kan ha varit försvaret av Recca som om jag minns rätt kändes som ett sätt att skapa kaos och bryta upp drev.

@Sidd
Känns samlad och lågmäld vilket är mer typiskt för ulvsidd än bybosidd.

@Empiricus
Öppnar för att outa powerroller. Jag tycker iofs att hans resonemang har sina poänger men det vore också ett bra ulvdrag så lite orangevibbande för mig.

@Yem_86
Jag har inte spelat så mycket med Yem men lite grann och känslan är att byboyem kanske skrivit färre inlägg änvad Yem skrivit än så länge. Kanske helt fel.

@Martin3
Säger precis så mycket att han inte är på bågons misstankelista som lågflygare och inte mer. Kan vara en ulv som läser rummet bra. Eller en eftertänksam bybo.

@BioBonker
Profilbytet är grönande i mina ögon. Vet inte riktigt varför jag känner så.

@Basenanji
Spelar typ som bybobasse brukar så ganska grön för mig just nu.

@Recca
Svär åt basse vilket är byboigt. Kan också vara spel för gallerierna om basse och revcca är ulvar ihop.

@Konrad Konvalj
Känns byboaggressiv

@fjodorsenuba
Är mäster
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja, vad spännande det blev hörni!

Jag ska på middag och kan kanske bara vara med framåt 20.45.

Recca gick igång ganska ordentligt, för er som inte känner till henne så är hon legend. Kolla tex spelet Ebon Oaks som jag höll i där hon som ulv blir siad och kommer undan med det! 😱👏

Vi får väl se vad det här utvecklar sig till, men eftersom jag inte vill dö måste jag se om mitt hus:

Röst: @Stövelkatten

Jag har inga starka skäl mer än att jag verkligen inte vill bli slentrianutröstad pga "Basse har en ulvig ton".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om du inte hade ryggen mot väggen, vem hade du röstat på då? Vilka är rödast?
Jag tycker att Empiricus och Recca är röda. KK också. De kör i mina ögon en ganska slick stil, förutom Recca som dyker upp när det är typ fem timmar kvar och kör arg hund mot mig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är inte så nöjd med min röst på Stöveln efter att ha läst tillbaka fem sidor. Just nu finns det dock inget rimligt alternativ förutom Basse och på min rödlista ligger Stöveln ändå högre än Basse…


Rödast till grönast:

@RasmusL
@Octagonal
@Sidd

@Martin3
@Stövelkatten
@Yem_86
@Empiricus
@BioBonker

@Basenanji
@Recca
@Konrad Konvalj

@fjodorsenuba

1.35 till midnight, om nån sätter ihop ett drev mot Rasmus, Octo, Sidd eller Martin så byter jag dit. Men då får det ske innan 20.00 annars blir det för kaosigt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tycker att Empiricus och Recca är röda. KK också. De kör i mina ögon en ganska slick stil, förutom Recca som dyker upp när det är typ fem timmar kvar och kör arg hund mot mig.
… eller har du en undermedveten (?) bias att röda veteranerna för att kunna säga ”jag visste det!” om nån av dem visar sig vara ulv?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nu är jag åter mellan produktionssättning och barnaläggande.

Det har hänt en del att reagera på. Stövelkatten lär bli offer iom att han inte kan försvara sig. Han har dock lågflugit så för mig är det helt ok om han ryker första rundan. Ju fler aktiva vi har kvar i slutet, desto bättre. Annars inget större rödande.

i min lista ser det ut såhär från rödast till grönast:

biobunker: har ännu inte röstat vilket förvånar mig inte får mer uppmärksamhet. Lustigt med kontobyte men det kan knappast vara varken grönande eller rödande, däremot kudos att lägga ner energi än att komma tillbaka

recca: har aldrig spelat med men utmålas som en legend men har ännu inte sett jättemycket, det luktar lite ulv för mig som inte vill springa det första hon gör.

octagonal: diskuterar lite som jag gör när jag försöker undvika uppmärksamhet. Väldigt lite kaos och bara diskussion om fasta punkter. Kan också bara vara att hen är ny men just nu ger det röda vibbar.

Sen kommer en räcka folk jag inte tycker sticker ut alls:
Impetigo, Empiricus, konrad konvalj, yem,

sen några som spelar väldigt mycket som vanligt:
Sidd, basse, RasmusL,

sen har vi mb: fjodorsenuba


Nu är det dock läggning av barnen så vi får se om jag hinner mer den här rundan men min avslutande röst hamnar på biobunker. Lägg en röst, vi behöver alla ta ställning!

Röst: @BioBonker
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om mjölnaren har fått ett pm tycker jag definitivt att det är läge att outa nu förresten! Allt annat är slarvigt.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Nu är jag åter mellan produktionssättning och barnaläggande.

Det har hänt en del att reagera på. Stövelkatten lär bli offer iom att han inte kan försvara sig. Han har dock lågflugit så för mig är det helt ok om han ryker första rundan. Ju fler aktiva vi har kvar i slutet, desto bättre. Annars inget större rödande.

i min lista ser det ut såhär från rödast till grönast:

biobunker: har ännu inte röstat vilket förvånar mig inte får mer uppmärksamhet. Lustigt med kontobyte men det kan knappast vara varken grönande eller rödande, däremot kudos att lägga ner energi än att komma tillbaka

recca: har aldrig spelat med men utmålas som en legend men har ännu inte sett jättemycket, det luktar lite ulv för mig som inte vill springa det första hon gör.

octagonal: diskuterar lite som jag gör när jag försöker undvika uppmärksamhet. Väldigt lite kaos och bara diskussion om fasta punkter. Kan också bara vara att hen är ny men just nu ger det röda vibbar.

Sen kommer en räcka folk jag inte tycker sticker ut alls:
Impetigo, Empiricus, konrad konvalj, yem,

sen några som spelar väldigt mycket som vanligt:
Sidd, basse, RasmusL,

sen har vi mb: fjodorsenuba


Nu är det dock läggning av barnen så vi får se om jag hinner mer den här rundan men min avslutande röst hamnar på biobunker. Lägg en röst, vi behöver alla ta ställning!

Röst: @BioBonker
Om det blir biobunker mot stövvelkatten är jag nöjd.
Röst: @BioBonker
Impetigo tycker jag låter rödare. Förstår inte grönandet av biobonker alls. På tal om drev och ta ställning så är det värsta att inte ta ställning alls. Och att inte rösta på nästan hela dagen tycker jag också är fel. Så han får min röst både för att Impetigo inte verkar vilja det och för att han inte röstar. Stövelkatten är fortfarande ett bra alternativ men är lite orolig att han blir ett bra mål i och med att han flaggat för att han är borta.
Sen är det bra som mäster bybo att ha en röst vi vet kan lita på så jag vill gärna att fjordor ger sig in i matchen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Tja, vad spännande det blev hörni!

Jag ska på middag och kan kanske bara vara med framåt 20.45.

Recca gick igång ganska ordentligt, för er som inte känner till henne så är hon legend. Kolla tex spelet Ebon Oaks som jag höll i där hon som ulv blir siad och kommer undan med det! 😱👏

Vi får väl se vad det här utvecklar sig till, men eftersom jag inte vill dö måste jag se om mitt hus:

Röst: @Stövelkatten

Jag har inga starka skäl mer än att jag verkligen inte vill bli slentrianutröstad pga "Basse har en ulvig ton".
Jag hade ju en fråga till dig, vill du svara?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo tycker jag låter rödare. Förstår inte grönandet av biobonker alls. På tal om drev och ta ställning så är det värsta att inte ta ställning alls. Och att inte rösta på nästan hela dagen tycker jag också är fel. Så han får min röst både för att Impetigo inte verkar vilja det och för att han inte röstar.
🥷 🐩

(jag ninjapudlade strax innan du postade och flyttade min röst till BB. Just saying)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Känns inte helt rätt att rösta på Stövelkatten med firande och allt men jag håller kvar. Har låg flugit och inte riktigt velat/hunnit svara på frågor. Verkade även ganska fine med att åka vilket tyder på att denna inte sitter på någon powerroll. Hade någon varit på väg ut som till exempel väktare borde det ha outats till byn. Med det sagt kommer stöveln inte heller va mästerulven då jag förutsätter att det hade kämpats på hela vägen in i kaklet om så va fallet.

Väntar likt flera andra på att på fjodor och biobonker ska ge sig in i matchen på allvar!
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Känns inte helt rätt att rösta på Stövelkatten med firande och allt men jag håller kvar. Har låg flugit och inte riktigt velat/hunnit svara på frågor. Verkade även ganska fine med att åka vilket tyder på att denna inte sitter på någon powerroll. Hade någon varit på väg ut som till exempel väktare borde det ha outats till byn. Med det sagt kommer stöveln inte heller va mästerulven då jag förutsätter att det hade kämpats på hela vägen in i kaklet om så va fallet.

Väntar likt flera andra på att på fjodor och biobonker ska ge sig in i matchen på allvar!
Varför skulle han kämpa mer som mästerulv? Valen är klara och det har han säkert redan spritt till till sina kumpaner. Eller har jag missat någon extra funktion?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Nu röstade impetigo på bb. Jag står fast vid att jag vill ha bb och stövelkatten mot varandra men jag föredrar nog stövelkatten även om han är upptagen. De som röstar stövel är folk jag känner lutar svagt grönt åt medans bb alla röstare är svagt röda. Jag tycker dock mer om Martins sista inlägg så han känns lite bättre.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Du har helt rätt, såklart att eventuell kunskap sprits vidare.

Utgick mest från egna känslan som den tävlingsmänniskan jag är att det hade varit otroligt snopet att ryka som just mästerulv eller mästerbybo i R1.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag tycker att Empiricus och Recca är röda. KK också. De kör i mina ögon en ganska slick stil, förutom Recca som dyker upp när det är typ fem timmar kvar och kör arg hund mot mig.
Legend?

Slick?

Du får gärna skriva lite mer. Jag blir bara mer misstänksam gentemot dig, Basse. Ärligt talat, du har inte bemött mina tidigare punkter mot dig, att du velar och kör utspädd välling-inlägg. Nu förstärker du misstanken mot mig för att jag "attackerade dig" när du helt klart ville röda mig för att jag missade början på R1. Du är antingen dålig bybo eller dålig ulv men jag lutar åt det senare. Ger samma orsak som du tidigare gav, att jag kommer in sent i rundan, känns väldigt fattigt och lite lagom desperat. Eftersom jag är grön i mina ögon så är åtminstone en av de andra du nämner det. Jag kan tänka mig att du, trots din sopighet, vill försöka späda ut dina anklagelser med en ulv också. Något annat vore extremt kasst och så dålig tror jag inte att du är på varulvspelet.

Rasmus är hal som fan och flera har påpekat att han spelar kaosigt som ulv så jag har ingen aning när det kommer till honom. KK tycker jag har gjort lite kortare inlägg än vad jag är van vid från förr i tiden men de är ändå skarpa. Han är också tidig (först?) med att påpeka att det mycket väl kan ligga ulvar i rösterna mot mig iom att det är så enkelt att rösta på anledning av frånvaro. Iom det kungörandet från hans sida tycks många ha släppt de fega rösterna.

Jag hoppas vi får kvitto på att vissa veteraner är gröna för jag är lite ängslig kring att bli marinerad, vilket Vimes gjorde en gång i mitt andra eller tredje varulvslir.
 
Top