Metal Magic Challenge III

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
520
Bara så att jag fattat rätt här, Minst två sidor, man får skriva både fram och bak. Men finns det något max?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Har kommit ungefär halvvägs i skrivandet nu. Tror inte att detta äventyr liknar något annat jag skrivit. Jag vet inte än om det är bra eller dåligt, men det är ruskigt kul att skriva i alla fall 😁
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,499
Har kommit ungefär halvvägs i skrivandet nu. Tror inte att detta äventyr liknar något annat jag skrivit. Jag vet inte än om det är bra eller dåligt, men det är ruskigt kul att skriva i alla fall 😁
Ser fram emot att se vad du skriver på :D
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
En vecka kvar! Hur går det? :D
Första utkastet är klart. Behöver läsa igenom allt, kolla stavning och regler o.s.v. Sen hoppas jag på att hinna layouta allt efter det. Kommer ha en grej inlämnad i tid, hoppas bara att jag ska hinna göra den snygg också 🙂
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
520
Inte långt kvar nu, all text är gjord, jag fick feeling och fixade lite handouts så idag ska jag köra scannern. Men sen är det klart, så kanske redan i eftermiddag
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
520
Mitt bidrag! Heaven and Hell!
Nu när jag hunnit skriva klart själv så har jag hunnit läsa igenom ditt också. Snyggt! Och kul!
Vi spelade en one-shot med "disaster/peace" tror jag dte hette. Det var sailor moon inspirerat och väldigt byggt på episoder så det hade nog kunnat funka fint som system det med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,499
Nu när jag hunnit skriva klart själv så har jag hunnit läsa igenom ditt också. Snyggt! Och kul!
Vi spelade en one-shot med "disaster/peace" tror jag dte hette. Det var sailor moon inspirerat och väldigt byggt på episoder så det hade nog kunnat funka fint som system det med.
Yay! Tack ☺😃
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,499
Sådär! Klart! Då bjuder jag till och med på några illustrationer, det brukar vanligtvis ligga en bit bortanför min bekvämlighetszon
Så coolt! Hur har du behandlat dagboksanteckningarna så att de ser gamla ut?

Super kul karaktärer! Max dysfunktion på bästa sättet!
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
520
Så coolt! Hur har du behandlat dagboksanteckningarna så att de ser gamla ut?

Super kul karaktärer! Max dysfunktion på bästa sättet!
Tackar!
Det är otroligt analogt gjort, det är papper doppat i the, lätt skrynklat, droppat med kaffe och sen torkat bara.

Ja ska det vara death metal så kan ju inte folk hålla på att må bra
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Sitter och skriver på ”Edsbrytaren” (vilket blev min tolkning av albumtiteln då den rakt-av-direkta översättningen ”Bryt inte eden” lät helt fel) i detta nu.

Samtidigt som jag njuter av spånandet och skrivandet så bankar jag min panna blodig mot en mental vägg då jag valt en setting och ett system som jag kanske inte riktigt bottnar i.

Men med det sagt; det är en spännande utmaning som jag hoppas kunna ro i land. 😅
 
Top