Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
Haha, den hade jag inte tänkt på! Det blir ganska blodigt.
Helt crazypants när varje Onslaught modifierar de andra Onslaughts, och sedan hela bunten modifierar upp Blue Marvel med hundratals poäng.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag kommer ta en paus med spelet nu efter att ha fått möta Lockjaw Spawn kombos som bara bajsar ur sig grejor. Jag ser inte hur den går att stoppa när den inte drar poop själv. Ingen av förmågorna gör att interagera med direkt. Well, jag får kanske spela Debri eller Storm/Professor X antar jag…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
Jag kommer ta en paus med spelet nu efter att ha fått möta Lockjaw Spawn kombos som bara bajsar ur sig grejor. Jag ser inte hur den går att stoppa när den inte drar poop själv. Ingen av förmågorna gör att interagera med direkt. Well, jag får kanske spela Debri eller Storm/Professor X antar jag…
Jag tycker inte Lockjaw nödvändigtvis är ett stort problem. Den vinner ofta sin egen Location, men det behöver inte räcka.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
Fixade just att man skulle spela ut 10 L1-kort... på bara en match. :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tycker inte Lockjaw nödvändigtvis är ett stort problem. Den vinner ofta sin egen Location, men det behöver inte räcka.
Så är det säkert, men som den snowball:ade mot mig (och jag fick den 4 av 5 matcher på raken) så blev jag mest bara less. Sedan hade jag en sådan där stint av rätt dåliga draws också så det blev liksom inte ens nära. Men när den mosade en bra runda med Infinaut så blev det mest F**k this game. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
Du får slänga in en Cosmo i varje lek, helt enkelt. :) Hund mot hund.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Du får slänga in en Cosmo i varje lek, helt enkelt. :) Hund mot hund.
Hehe, ja. Estetiskt tilltalande även om den inte hjälper jättemycket om inte motståndaren spelar dåligt... Vare sig Drakke eller Lockjaw påverkas. Om jag har prio kan jag på sin höjd stoppa en discard om det inte är någon stökig location ute som begränsar var de kan spela sina discarders. Det hade varit rimligare om Lockjaw var Ongoing åtminstone.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
De flesta Lockjaw-lekar jag sett försöker få utså mycket som möjligt av bra Reveal på kort med dålig Power, därav Cosmo.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Jag är ju notoriskt dålig på det här spelet och lånar alla mina deck builds från nätet. Men nu har jag försökt komponera en egen lek ☺ Jag kan inte provspela den än för jag saknar Psylocke. Men vad tror ni, kan den funka?

Idén är att få ut Devil Dino på en tom plats runda fyra genom att använda Psylocke. På runda fem spelas valfritt kort. På runda sex spelas Arnim Zola för att klona Devil Dino till två andra platser. Alternativt stås runda fem över för att spela The Infinaut istället för Arnim Zola.

Runda 1-3 spelas kort för att få fler kort på handen.

Psylocke saknas alltså i uppställningen här nedan.

# (1) Agent 13
# (1) Mantis
# (2) Cable
# (2) Sentinel
# (3) Agent Coulson
# (4) Jubilee
# (4) Moon Girl
# (4) White Queen
# (5) Devil Dinosaur
# (6) Arnim Zola
# (6) The Infinaut
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQWdlbnQxMyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTWFudGlzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDYWJsZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2VudGluZWwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFnZW50Q291bHNvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnViaWxlZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTW9vbkdpcmwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IldoaXRlUXVlZW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRldmlsRGlub3NhdXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybmltWm9sYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSW5maW5hdXQifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,077
Den där leken vill verkligen, verkligen ha Quinjet! Jag ifrågasätter Infinaut - Black Panther eller Red Skull i stället så att Arnim Zola har någon att hantera när inte Devil Dinosaur dyker upp?
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Den där leken vill verkligen, verkligen ha Quinjet! Jag ifrågasätter Infinaut - Black Panther eller Red Skull i stället så att Arnim Zola har någon att hantera när inte Devil Dinosaur dyker upp?
Mycket bra förslag! Så bort med Jubilee (som nog ställer till det mer än hon hjälper om inte Infinaut är med) och dit med Quinjet. Och så Black Panther eller Red Skull istället för Infinaut.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Mycket bra förslag! Så bort med Jubilee (som nog ställer till det mer än hon hjälper om inte Infinaut är med) och dit med Quinjet. Och så Black Panther eller Red Skull istället för Infinaut.
Ser bra ut. Hur reagerar den på elaka locations…?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag plockade ihop något ganska random som ändå funkar rätt bra. Leader är verkligen bra och Leach är mycket irriterande för vissa lekar.

Jag saknar massor med kort till den men den är rätt kul.

# (1) Sunspot
# (1) Agent 13
# (2) Angela
# (2) Armor
# (2) Cloak
# (2) Lizard
# (3) Green Goblin
# (4) Jessica Jones
# (4) White Queen
# (5) Leech
# (6) Leader
# (6) Magneto
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTGVhZGVyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJMZWVjaCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3Vuc3BvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQXJtb3IifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkxpemFyZCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ2xvYWsifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik1hZ25ldG8ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ikplc3NpY2FKb25lcyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR3JlZW5Hb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFuZ2VsYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQWdlbnQxMyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV2hpdGVRdWVlbiJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Det har jag inte funderat på. Har du något speciellt i åtanke?
Mest att det eventuellt kan bli lite trångt om en av dem är kan inte spela här eller studsa upp på handen. Man vill ju helst ha dino själv i en lane för Zola. Sedan gör kurvan eventuellt att mojo kan bli svår Om den kommer mer ute till höger.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Mest att det eventuellt kan bli lite trångt om en av dem är kan inte spela här eller studsa upp på handen. Man vill ju helst ha dino själv i en lane för Zola. Sedan gör kurvan eventuellt att mojo kan bli svår Om den kommer mer ute till höger.
Just nu saknar jag tre kort för att ens kunna testspela den. Men det kanske blir svårt att hålla en lane öppen i väntan på Zola. Speciellt om en lane redan är ospelbar av någon anledning.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Just nu saknar jag tre kort för att ens kunna testspela den. Men det kanske blir svårt att hålla en lane öppen i väntan på Zola. Speciellt om en lane redan är ospelbar av någon anledning.
Ja precis. Det skulle kunna vara ett case för Nightcrawler, Armor eller Colossus eventuellt. Men då tappar du å andra sidan något draw. Men testspela den helt enkelt. Om handen blir så full så du inte får dra så har du kanske rent utav för mycket draw. :)

För övrigt spelar jag nästan aldrig utan Armor nu för tiden. Jag tenderar springa på stora mängder destroy och killimongers och då är lite bepansring fina grejor.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
# (1) Hawkeye
# (1) Squirrel Girl
# (1) Misty Knight
# (2) Shocker
# (2) Mysterio
# (3) Patriot
# (3) Cyclops
# (4) Jessica Jones
# (5) Blue Marvel
# (5) Doctor Octopus
# (6) Doctor Doom
# (6) Ultron
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQmx1ZU1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUGF0cmlvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXlzdGVyaW8ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ikplc3NpY2FKb25lcyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEckRvb20ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlVsdHJvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiRG9jdG9yT2N0b3B1cyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSGF3a2V5ZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTWlzdHlLbmlnaHQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkN5Y2xvcHMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNob2NrZXIifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Herre djavular så bra denne går! Det är några val i leken som inte är optimala (Doc Ock, Cyklops, …) men den ligger över 75% wins för mig just nu. Mycket najs.
 
Top