Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Mystique är en mainstay här annars, och ibland Onslaught.

Jag ser inte riktigt argumentet för Doc Ock? The Thing i stället?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fick precis en patriot (i vinterskrud dessutom), patriot lekar känns väldigt starka just nu.

Har börjat med denna varianten, får se vad som byts ut över tid.


# (1) Squirrel Girl
# (1) Misty Knight
# (2) Shocker
# (2) Mysterio
# (3) Mystique
# (3) Patriot
# (3) Brood
# (3) Cyclops
# (4) The Thing
# (5) Blue Marvel
# (6) Onslaught
# (6) Ultron
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNaXN0eUtuaWdodCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2hvY2tlciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXlzdGVyaW8ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik15c3RpcXVlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJQYXRyaW90In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCcm9vZCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ3ljbG9wcyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGhlVGhpbmcifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJsdWVNYXJ2ZWwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik9uc2xhdWdodCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVWx0cm9uIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Mystique är en mainstay här annars, och ibland Onslaught.

Jag ser inte riktigt argumentet för Doc Ock? The Thing i stället?
Jag har inte Mystique, annars skulle hon helt klart spelas på Cyclops plats. Onslaught konkurrerar i mitt tycke för mycket med de andra sexorna, men jag får prova den. :)

Doc Ock… Asså, han är väldigt speciell. Ibland är han helt enkelt oduglig. Men mot full lane är den ju alltid bra och sedan kan den bara vara rolig mot Odin och destroy-lekar, stöka mer än man kan ana med Infinaut och sedan är det inte alltid kul när någon annan spelar leken åt en. Saker hamnar kanske inte helt där man tänkt. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Mister Sinister är värd att nämna för Patriot-lekarna, om man har en slot ledig där. Klonen saknar egenskaper. Bättre än Shocker så länge det inte blir för fullt, vilket förstås är en risk att det blir.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Mister Sinister är värd att nämna för Patriot-lekarna, om man har en slot ledig där. Klonen saknar egenskaper. Bättre än Shocker så länge det inte blir för fullt, vilket förstås är en risk att det blir.
Ja, jag spelade honom där ett tag men fick alltför ofta slut på plats så han fick respass.

Vad gäller Doc, så här kan det gå. Motståndaren fick inte direkt ut allt hen ville ur sin Wong. :) Ännu mer kul är att detta är första Doc Ock mot Doc Ock jag sett tror jag. :)

002C8E03-39A9-40BB-9186-68AC528AA4B4.jpg
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Behöver lite råd… Jag har She hulk i shoppen nu för alla tokens jag har… Är hon värd det? Det känns som en Shulkie Sunspot moon girl Dino kan göra en sista runda som får folk att poopa ned sig… Eller i massor med andra decks också. Är hon så bra…?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Behöver lite råd… Jag har She hulk i shoppen nu för alla tokens jag har… Är hon värd det? Det känns som en Shulkie Sunspot moon girl Dino kan göra en sista runda som får folk att poopa ned sig… Eller i massor med andra decks också. Är hon så bra…?
Jag ser She-Hulk hyggligt ofta, så hon duger nog i rätt sorts lek.

Överkursen vore Sunspot/Psylocke + She-Hulk&Infinaut runda 6.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag köpte She Hulk. Hon är riktigt bra men lite trickig att spela. Jag har försökt ha henne som ett sorts ankarkort i lekar, men där är hon bara bra så att säga. Jag tror hon passar bra in i de flesta lekar som generisk energikirvfixarei och med att hon kan droppas allt ifrån runda 4-6 Snarare än som något som är något man skall spela som en taktik. Men å andra sidan så köpte jag henne på mobilen där jag bara precis kommit in i pool 2 så jag hinner säkert revidera mina åsikter både en och två gånger. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mina två stora lekar just nu är min spela inget innan rundand 3 lek:


# (1) Quicksilver
# (2) Domino
# (3) Lockjaw
# (4) Jubilee
# (5) Devil Dinosaur
# (5) Gamora
# (5) Abomination
# (6) Doctor Doom
# (6) Odin
# (6) America Chavez
# (6) Hulk
# (6) The Infinaut
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTG9ja2phdyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUXVpY2tzaWx2ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRvbWlubyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnViaWxlZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR2Ftb3JhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEckRvb20ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik9kaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkluZmluYXV0In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJIdWxrIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBbWVyaWNhQ2hhdmV6In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZXZpbERpbm9zYXVyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBYm9taW5hdGlvbiJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Och min Patriot lek:
# (0) Wasp
# (1) Squirrel Girl
# (1) Misty Knight
# (2) Mister Sinister
# (2) Shocker
# (3) Patriot
# (3) Debrii
# (3) Cyclops
# (4) The Thing
# (5) Blue Marvel
# (6) Doctor Doom
# (6) Onslaught
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiUGF0cmlvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNaXN0eUtuaWdodCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXJTaW5pc3RlciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQmx1ZU1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiT25zbGF1Z2h0In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTaG9ja2VyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDeWNsb3BzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWJyaWkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ildhc3AifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlRoZVRoaW5nIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEckRvb20ifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
# (1) Quicksilver
# (2) Domino
# (3) Lockjaw
# (4) Jubilee
# (5) Devil Dinosaur
# (5) Gamora
# (5) Abomination
# (6) Doctor Doom
# (6) Odin
# (6) America Chavez
# (6) Hulk
# (6) The Infinaut
Giganto är strikt bättre än Hulk, om du har.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag har kommit på att jag gillar lekar som begränsar motståndaren. Det känns som jag kan styra spelet väldigt bra och lättare kan avgöra när jag ska dra mig ur eller snapa.

Jag tar gärna emot förslag på ändringar i min nuvarande lek. Colleen Wing vill jag gärna byta ut. Det hade varit kul att få in något litet trick eller kombo som är hyfsat lätt att lyckas spela ut. Eller kanske bara fler begränsande kort? Cosmo, Storm eller något?

Gott nytt snap!


# (1) Iceman
# (2) Scorpion
# (2) Colleen Wing
# (3) Green Goblin
# (3) Mister Fantastic
# (4) Sandman
# (4) Spider-Man
# (4) Enchantress
# (5) Hobgoblin
# (5) Professor X
# (6) Leader
# (6) Hulk
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTY29ycGlvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR3JlZW5Hb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNwaWRlck1hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXJGYW50YXN0aWMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkVuY2hhbnRyZXNzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTYW5kbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJIb2Jnb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlByb2Zlc3NvclgifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkxlYWRlciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ29sbGVlbldpbmcifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ikh1bGsifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag har kommit på att jag gillar lekar som begränsar motståndaren. Det känns som jag kan styra spelet väldigt bra och lättare kan avgöra när jag ska dra mig ur eller snapa.

Jag tar gärna emot förslag på ändringar i min nuvarande lek. Colleen Wing vill jag gärna byta ut. Det hade varit kul att få in något litet trick eller kombo som är hyfsat lätt att lyckas spela ut. Eller kanske bara fler begränsande kort? Cosmo, Storm eller något?

Gott nytt snap!


# (1) Iceman
# (2) Scorpion
# (2) Colleen Wing
# (3) Green Goblin
# (3) Mister Fantastic
# (4) Sandman
# (4) Spider-Man
# (4) Enchantress
# (5) Hobgoblin
# (5) Professor X
# (6) Leader
# (6) Hulk
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTY29ycGlvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR3JlZW5Hb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNwaWRlck1hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXJGYW50YXN0aWMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkVuY2hhbnRyZXNzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTYW5kbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJIb2Jnb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlByb2Zlc3NvclgifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkxlYWRlciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ29sbGVlbldpbmcifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ikh1bGsifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Jag kör en liknande som just har tanken att kontrollera/sabotera för motståndaren

# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Ebony Maw
# (2) Armor
# (2) Scarlet Witch
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (4) Spider-Man
# (5) Hobgoblin
# (5) Klaw
# (6) America Chavez

Ebony maw är kul, man kan slänga in den tidigt på en lane och tvingar då motståndaren att committa resurer dit. Sen när de tror de har vunnit den lanen så kan man använda klaw för att buffa den i slutet.
Storm har samma synergi med klaw.
Storm och följa upp med juggernaut ställer till det rejält.
Spiderman och följa upp med hobgoblin är guld. Spiderman överlag är svinbra. Funkar fantasisk med massa olika locations, om man har "On turn 5 all cards must be played here" och så släpper man spiderman där runda 4 :)... samma om det är "no cards can be played here turned 6" och så blockar man även turn 5.
Jag tog nyligen bort Xavier, jag brukade comboa han med spiderman, men upplevde att han oftast var ett dött kort med för låga stats.

Har testat en del andra kort:
Black widow: Är kul men känns ibland inte jättebra att ge sin motståndare ett 0 mana kort att fylla upp lanes med.
Enchantress: upplevde jag aldrig funka.
Elektra: har jag funderat på, men bara 1 power är väl klent. Men nu kör ju folk desto mer sunspot så kan vara värt
Mysterio: bara för att ställa till det för motståndaren, men kändes mest som en gimmick
Sandman: leken hade aldrig råd att bara slänga ut 1 power på runda 4, och effekten var sällan värd.
Green goblin: Har inte tillräckligt med effekt imo.
Scorpion: Eftersom man själv kör en lek som vinner genom att förstöra för motståndaren snarare än att vinna genom power så kändes scorpion inte som den gjorde så mycket.

Sen har cosmo varit med ibland och ur ibland, samma med armor. Stort problem med dem är att de är så svaga ifall man revealar som nummer 2
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag kör en liknande som just har tanken att kontrollera/sabotera för motståndaren

# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Ebony Maw
# (2) Armor
# (2) Scarlet Witch
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (4) Spider-Man
# (5) Hobgoblin
# (5) Klaw
# (6) America Chavez
Ser mycket bra ut! Jag har inte Juggernaut så jag får nöja mig med Jessica i stället vilket är lite synd, men annars är den väldigt lik min motsvarighet. Jag brukar spela Lizard i stället för Scarlet Witch och lite frustrerat byta mitt 6-drop för jag upplever alltid att den inte passar... Har testat Magneto, Doom, Hulk, Chavez, .... Doom är oftast den jag gillar bäst.

Inte sällan känner jag att om jag drar Storm så vinner jag nästan rakt av mot lite sämre motståndare och ofta mot andra medan om jag inte drar Storm så vinner jag inte alls lika ofta. Är det samma för dig?
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Scarlet Witch och Storm känns som overkill? Känns som att Goose kunde funka på den platsen? Storm/Goose/Spider-Man är starkt.

Kan slå ett slag för Black Widow i Denial också.
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Scarlet Witch och Storm känns som overkill? Känns som att Goose kunde funka på den platsen? Storm/Goose/Spider-Man är starkt.

Kan slå ett slag för Black Widow i Denial också.
Körde goose ett tag, ställde till det lika mycket för mig själv som för motståndaren.

Har funderat på att byta ut scarlet witch dock
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Det är tidigt i säsongen, men min prognos är att Zabu kommer att visa sig vara spelets trasigaste kort. Helt crazypants - jag kan inte förstå hur de tänker, annat än om det är att tvinga alla att köpa Season pass.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Det är tidigt i säsongen, men min prognos är att Zabu kommer att visa sig vara spelets trasigaste kort. Helt crazypants - jag kan inte förstå hur de tänker, annat än om det är att tvinga alla att köpa Season pass.
WTF?! Den kraften kan de ju inte ge ett kort?!!! Jubilee eller Jessica Jones för 2 efter man spelat Zabu?!
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Det är tidigt i säsongen, men min prognos är att Zabu kommer att visa sig vara spelets trasigaste kort. Helt crazypants - jag kan inte förstå hur de tänker, annat än om det är att tvinga alla att köpa Season pass.
Det verkar vara ett kraftfullt kort! Hur funkar det, släpps vissa kort via season pass som bara kan köpas? Eller går det få Zabu på annat sätt?
 
Top