Marvel Snap

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Jag plockade bort elektra, colossus och jessica jones, och la till moon girl, yondu och absorbing man.

Lite osäker på absorbing man - jag är nästan inne på att lägga till mister sinister i stället. Jag får en känsla av att jag vill ha mer offerlamm, och absorbing man kan vara lite knepig att få ut rätt.

Jag saknar andra uppenbara kort, så som venom, the hood, deadpool.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag plockade bort elektra, colossus och jessica jones, och la till moon girl, yondu och absorbing man.

Lite osäker på absorbing man - jag är nästan inne på att lägga till mister sinister i stället. Jag får en känsla av att jag vill ha mer offerlamm, och absorbing man kan vara lite knepig att få ut rätt.

Jag saknar andra uppenbara kort, så som venom, the hood, deadpool.
Absorbing man är ett kul grepp! Den kan få leken att snow ball:a på ett najsigt sätt antar jag och även dubbla som extra destroyer?

Jag har lagt min Death-lek åt sidan ett tag. Jag upplever den som för skör när jag bara har två specifika destroyers backade av en som kan pajja 1 power. Jag behöver Venom och/eller några kraftfullare kort som Deadpool och The hood innan jag plockar upp den igen.

En grej som jag dock kan tipsa lite om är att jag tycker att Sunspot funkar rätt bra i leken. Jag hamnar inte sällan lite snett energimässigt (Carnage runda 3 ibland och ofta Deathlok runda 4 eller 5 och inte sällan får jag energi över runda 6) och då suger den åt sig fint och samtidigt så är den en 1:a som kan minska Deaths kostnad om så behövs. Den har även gjort riktigt bra ifrån sig tillsammans med studsade Moon girl:ade Sabretooth:ar runda 6. Plus att den inte sällan gör att folk vill hjälpa mig att döda den. Så den är ganska skaplig om än inte superbra.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,076
Efter litet meck känner jag mig rätt nöjd med Cycle Reveal-leken, även om det säkert finns förbättringar att göra. Rank 62 och stigande på den , så den är spelbar också. Och hemskt kul, omväxlande, och helt unik i metat.

1. The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2. Angela, Beast, Carnage
3. Bishop
4. Moon Girl
5. Blue Marvel
6. America Chavez

Power-korten här är Blue Marvel och Bishop, och Moon Girl när det klaffar (vilket det inte alltid gör). Annars får man spela på de kombon som råkar dyka upp - det finns både ett Quinjet-kombo (Quinjet, Agent 13, The Hood, Moon Girl, Bishop) och ett Beast-kombo (alla ettkostnadskorten, Beast, Moon Girl, Bishop) som bägge kan fungera partiellt, kombinerat med allmänt sabotage (Iceman & Korg, gärna cyclade). Angela är mest en pålitlig 2/6 (enstaka gånger mer om hon cyclas upp med Beast), Carnage är till för att äta upp The Hood och allmänt frigöra utrymme (det är jätteenkelt att fylla brädet annars, och uppätna ettor kan inte dödas av Killmonger) och America Chavez är fantastisk här eftersom så många kort är oanvändbara om man drar dem runda 6.

Bubblare till kort - och kandidater om du saknar kort eller har en annan spelstil - är Elektra och Scorpion. Sentinel är otestad, men skulle kunna fungera med Quinjet. Teoretiskt sett skulle The Collector kunna gå, men jag tror inte att han är bra nog - kanske om du bygger en litet annorlunda lek med mer saker som passar honom?

En kul sak är att leken tycker om allt sådant här som att man byter händer, spelar med motståndarens lek, och sådant - de flesta kort är bra när de är rabatterade med en poäng med Quinjet. Den avskyr när vissa Locations inte kan spelas i. Elysium suger. TVA är nästan säker vinst.
 
Last edited:

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Jag upptäckte precis token shoppen. Jag har 3300 att spendera. Vilka kort ska man hålla utkik efter?

Just nu har jag M’baku tillgänglig. Är det samma för alla eller olika?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
23AD18FB-D218-47A8-98E5-4C19F4EBB5B9.jpg
Avdelningen Det där gick inte helt som jag tänkt… Jag la Hulk i sista rundan. Min motståndare la de tre sista korten i den vänstra lane. Jag var rätt segerviss innan men hej så det gick!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag råkade få ihop kort till en easy mode lek som i princip spelar sig själv.

# (1) Blade
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Dracula
# (4) Jubilee
# (4) Ghost Rider
# (5) Spider-Woman
# (6) Odin
# (6) Hulk
# (6) Magneto
# (6) Giganto
# (6) The Infinaut

Den är rätt kul för inte sällan droppar den ingenting förens runda 3 men sedan kommer det inte sällan en pang-pang-pang. Discard-folket är en riktig tillgång i sig då de är ganska starka på bordet.

Nackdelar finns en del… Den är rejält känslig för dåliga draws och dåliga discards. Den kan bli rejält stukad av vissa locations. Cosmo är jobbig och Shang Chi kan sätta en rejäl buckla. Men allt som allt har den tjänat mig rätt väl.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Jag försökte göra en Mr Negative och Mighty Thor lek. Sedan en massa kort med 0 i Power. Det lät som en bra plan… Funkar inte.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Absorbing man är ett kul grepp! Den kan få leken att snow ball:a på ett najsigt sätt antar jag och även dubbla som extra destroyer?
ja, i och med att jag saknar venom så trodde jag att han skulle kunna fungera på det sättet. absorbing man är dock lite för dyr (4) för att riktigt passa in. och så är det bökigt att man måste spela den precis efter carnage eller deathpool för att den skall fungera. inte helt nöjd än så länge, tyvärr.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Jag råkade få ihop kort till en easy mode lek som i princip spelar sig själv.

# (1) Blade
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Dracula
# (4) Jubilee
# (4) Ghost Rider
# (5) Spider-Woman
# (6) Odin
# (6) Hulk
# (6) Magneto
# (6) Giganto
# (6) The Infinaut

Den är rätt kul för inte sällan droppar den ingenting förens runda 3 men sedan kommer det inte sällan en pang-pang-pang. Discard-folket är en riktig tillgång i sig då de är ganska starka på bordet.

Nackdelar finns en del… Den är rejält känslig för dåliga draws och dåliga discards. Den kan bli rejält stukad av vissa locations. Cosmo är jobbig och Shang Chi kan sätta en rejäl buckla. Men allt som allt har den tjänat mig rätt väl.
Här är mi discard-lek. Saknar ghost rider, och funderar på att slänga in jubilee.
Den är rätt random, det hänger på att man inte discardar fel kort.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Här är mi discard-lek. Saknar ghost rider, och funderar på att slänga in jubilee.
Den är rätt random, det hänger på att man inte discardar fel kort.
Skulle eventuelltvarit ytterligare lite mer spännande med en lek…? :) ;)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Haha, ja, missade den lilla detaljen.


# (1) Sunspot
# (1) Nightcrawler
# (1) Blade
# (2) Angela
# (2) Morbius
# (2) Swarm
# (2) Wolverine
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Jubilee
# (6) Hela
# (6) Apocalypse
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTmlnaHRjcmF3bGVyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCbGFkZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQW5nZWxhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJXb2x2ZXJpbmUifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkxhZHlTaWYifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlN3b3JkTWFzdGVyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBcG9jYWx5cHNlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTdW5zcG90In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNb3JiaXVzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTd2FybSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSGVsYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnViaWxlZSJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,076
Haha, ja, missade den lilla detaljen.
Min:

1. Blade
2. Swarm, Morbius, Wolverine, Colleen Wing
3. Moon Knight, Lady Sif, Swordmaster
4. Ghost Rider, Hellcow
5.
6. Hela, The Infinaut

Apocalypse har åkt in och ut i leken - jag misstänker att man vill ha Dracula för att det ska vara riktigt bra. Notera att Death kan fungera i den här leken, eftersom man vet att Swordmaster discardar henne (eller så kan man parasitera på en Destroy-lek).
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Min:

1. Blade
2. Swarm, Morbius, Wolverine, Colleen Wing
3. Moon Knight, Lady Sif, Swordmaster
4. Ghost Rider, Hellcow
5.
6. Hela, The Infinaut

Apocalypse har åkt in och ut i leken - jag misstänker att man vill ha Dracula för att det ska vara riktigt bra. Notera att Death kan fungera i den här lekan, eftersom man vet att Swordmaster discardar henne (eller så kan man parasitera på en Destroy-lek).
Hur brukar du tänka runt hela? Jag har haft lite svårt att behålla henne på handen på ett tillförlitligt sätt under ett parti.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,076
Hur brukar du tänka runt hela? Jag har haft lite svårt att behålla henne på handen på ett tillförlitligt sätt under ett parti.
"Går det så går det" :) Har du Hela i given är det bara att chansa - då måste ju få kort discardade ändå. Har du henne på hand och tillräckligt med discardade kort är det dags att sluta chansa. En bra metod är att discarda som fan i början om man inte har henne på given, och hoppas dra henne under tiden.

Eller säg att du har Infinaut, Hela, Lady Sif - 50/50 för en nästan garanterad vinst är helt OK här

Det här är vad som gör Colleen Wing så bra, för övrigt - man brukar kunna veta att det är The Swarm eller Wolverine man slänger.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Tänkte skriva en liten Never have I ever bara för att...

Jag har aldrig lyckats med den där snygga action:en att plugga en lane för någon med en Green goblin eller en Viper pushad Debrii-sten. Och bara någon gång har jag lyckats plugga igen en lane med Debrii's egen sten. När jag ser folk spela det på internet:et så är de superbra på det...

Jag har, och denna är rätt galen, aldrig lyckats spela Cosmo för att stoppa vare sig en Wong Odin-combo eller en Carnage på en full lane. Det närmaste jag kommit har varit ett failat drop där jag spelade Cosmo på en lane men missade att jag inte hade prioritet... Och då har jag spelat skapliga mängder Cosmo...
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Efter att ha dragit Mysterio så tycker jag nu att min Debri-lek rullar bra mycket bättre. Doc Ock och Magneto är bra closers. Saknar fortsatt en hel del bra kort för den dock...
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Jag upplever att metat har svängt lite. För ett tag sedan hade jag rätt bra flyt med en 1-cost tarzan/blåa stålmannen lek, men upplevde att jag mötte den där "döda alla ettor"-onda tarzan lite för ofta. Sen bytte jag till JohanLs wong-reveal lek, och den gick superbra.

Nu möter jag cosmo lite för ofta för att den ska fungera riktigt, så jag har gått tillbaka till en (modifierad) 1-cost tarzan/stålmannen/onslaught istället.

Funderar lite på en variant där man skippar 1-cost och istället kör multiple man/mysterio/squirell girl för att fylla brädet, och så boost med stålmannen, onslaugt och cap america och klaw.
 
  • Like
Reactions: Ram

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Någon motherfucker körde precis Galactus och Knull på mig!!! :eek:
 
  • Haha
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag har spelat lite på mobilen också och...

Galenskap.jpg
Galenskapen som är Bar Sinister...
 
Top