Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Snodde ihop en lek med mycket märkliga synergier, som fungerar långt över förväntan. En hel del kvar att finslipa, dock, och problem med Killraven.

1: The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2: Angela, Beast, Scorpion, Falcon
3: Bishop
4: Moon Girl
5: Blue Marvel

Misstänker att Falcon eller möjligen Scorpion borde bytas ut mot Carnage.

Quinjet är ett jäkla monsterkort i rätt läge!

EDIT: Totalt fascinerad av den här leken - de blir helt olika spel varenda gång,
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Snodde ihop en lek med mycket märkliga synergier, som fungerar långt över förväntan. En hel del kvar att finslipa, dock, och problem med Killraven.

1: The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2: Angela, Beast, Scorpion, Falcon
3: Bishop
4: Moon Girl
5: Blue Marvel

Misstänker att Falcon eller möjligen Scorpion borde bytas ut mot Carnage.

Quinjet är ett jäkla monsterkort i rätt läge!

EDIT: Totalt fascinerad av den här leken - de blir helt olika spel varenda gång,
Den där ser galet kul ut! Det tog ett par ögonblick för mig att greppa den, men den ser verkligen bra ut också!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Den där ser galet kul ut! Det tog ett par ögonblick för mig att greppa den, men den ser verkligen bra ut också!
Den funkar OK, och en bra sak är just att den är kul och knepig att spela, medan Wong-Reveal går rätt mycket på autopilot efter ett tag. Kombinationen av att ingen annan spelar det och att jag knappt själv vet vad ja* gör gör den svår att förutse.

Bishop är verkligen fantastisk här.

Bytet Falcon -> Carnage var bra. Funderar på America Chavez.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Här är min variant av ”dra snormånga kort och se vad som händer”.


# (1) Agent 13
# (1) Mantis
# (1) Quinjet
# (2) Psylocke
# (2) The Collector
# (2) Sentinel
# (3) Thor
# (4) Jubilee
# (4) Moon Girl
# (4) White Queen
# (5) Devil Dinosaur
# (5) Nick Fury
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRGV2aWxEaW5vc2F1ciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQWdlbnQxMyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTmlja0Z1cnkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlF1aW5qZXQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik1hbnRpcyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGhlQ29sbGVjdG9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJKdWJpbGVlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNb29uR2lybCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV2hpdGVRdWVlbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGhvciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUHN5bG9ja2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNlbnRpbmVsIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Den funkar OK, och en bra sak är just att den är kul och knepig att spela, medan Wong-Reveal går rätt mycket på autopilot efter ett tag. Kombinationen av att ingen annan spelar det och att jag knappt själv vet vad ja* gör gör den svår att förutse.

Bishop är verkligen fantastisk här.

Bytet Falcon -> Carnage var bra. Funderar på America Chavez.
Hur vinner leken oftast...? Jag tänker mig några Demons, en stor Angela och en rejält stor Bishop? De första kort jag kommer att tänka på när jag ser den där leken är nog Wolfsbane och Devil Dinosaur tror jag. Den kan enkelt droppa 13 power i en tom lane för 3 energy och det är inte fy skit. Och samtidigt buffa Bishop 4 till.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Hur vinner leken oftast...? Jag tänker mig några Demons, en stor Angela och en rejält stor Bishop? De första kort jag kommer att tänka på när jag ser den där leken är nog Wolfsbane och Devil Dinosaur tror jag. Den kan enkelt droppa 13 power i en tom lane för 3 energy och det är inte fy skit. Och samtidigt buffa Bishop 4 till.
De två tunga movesen är Bishop och Blue Marvel, och rent allmänt har jag en massa folk ute vilket ofta räcker en bit i sig. Men mycket handlar också om att störa motståndarens lek med Korg, Iceman och Scorpion så att den inte riktigt presterar.

Multipla The Demon blir en del Power det också.

Wolfsbane blir säkert en tillförlitlig 3/7, men jag vet inte om det räcker. Devil Dinosaur är nog för skakig - det är lätt att få dålig kortdragning och pumpa ut det man har när det är så billigt.

Jag funderar ibland på Armor för Killmonger-skydd, men jag tror inte att det är bra nog.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Wolfsbane blir säkert en tillförlitlig 3/7, men jag vet inte om det räcker. Devil Dinosaur är nog för skakig - det är lätt att få dålig kortdragning och pumpa ut det man har när det är så billigt.
Mm, den kanske är skör... Men du har ju både Agent 13 och även Hood som du inte ogärna vill ha på handen efter att du hämtat en Demon. Även Scorpion kan få sitta på handen under senare rundor om motståndarens hand innehåller få kort. Åsså hennes superpolare Moon girl därtill. Quinjet, är inte den lite klen utan Cable eller Mantis? Och med Cable så är Devil dino bättre. ;)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Quinjet, är inte den lite klen utan Cable eller Mantis? Och med Cable så är Devil dino bättre. ;)
Quinjet är för Agent 13, Moon Girl, och The Demon. Det räcker långt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag fick en Death häromdagen och spelar med henne i ett vanligt destruction-lek. Min collection level är 524 så jag har en del kort, men tror jag saknar en del bra kort också... Det är en del saker jag funderar över.

Angel - Är han värd att ha med? Jag drar honom löjligt ofta och när jag inte drar honom och han flyger in så blir jag inte direkt glad för han tar plats och är bara 2 power. Hur gör ni andra?

Wolverine - Han har fördelen att han kan skutta in på svåråtkomliga ställen av en slump och det är bra att inte gå en gubbe back, men han är inte någon jätte-gamechanger direkt. I Death så är han väl okej för jag vill ha sönder lite mer saker än vanligt kanske för att få ned kostnaden på henne, men ofta känns det som han kunde vara något bättre även om jag inte kommer på vad med min card pool.

Killmonger - Jag spelar honom både som hate-kort och för att sänka kostnaden på Death och jag är över lag nöjd med hur den beter sig men den känns ändå lite malplacerad ibland.

Vilka kort tycker ni är sådär awesome i destruction-lekar? Jag saknar Deadpool bland annat. Ser att andra verkar spela Squirrel girl, det kan kanske vara något. Jag spelar Iceman som offerlamm just nu och även Sunspot av och till för han är liksom grymt bra.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag fick en Death häromdagen och spelar med henne i ett vanligt destruction-lek. Min collection level är 524 så jag har en del kort, men tror jag saknar en del bra kort också... Det är en del saker jag funderar över.

Angel - Är han värd att ha med? Jag drar honom löjligt ofta och när jag inte drar honom och han flyger in så blir jag inte direkt glad för han tar plats och är bara 2 power. Hur gör ni andra?

Wolverine - Han har fördelen att han kan skutta in på svåråtkomliga ställen av en slump och det är bra att inte gå en gubbe back, men han är inte någon jätte-gamechanger direkt. I Death så är han väl okej för jag vill ha sönder lite mer saker än vanligt kanske för att få ned kostnaden på henne, men ofta känns det som han kunde vara något bättre även om jag inte kommer på vad med min card pool.

Killmonger - Jag spelar honom både som hate-kort och för att sänka kostnaden på Death och jag är över lag nöjd med hur den beter sig men den känns ändå lite malplacerad ibland.

Vilka kort tycker ni är sådär awesome i destruction-lekar? Jag saknar Deadpool bland annat. Ser att andra verkar spela Squirrel girl, det kan kanske vara något. Jag spelar Iceman som offerlamm just nu och även Sunspot av och till för han är liksom grymt bra.
Bucky och Nova är ju båda great, in med dem för att dö. Squirrel girl är självklar för mig om jag har death, för då kan jag döda ekorrarna med Killmonger och bara på det göra Death spelbar
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Jag kickade Angel, har kvar Wolverine i Self-Destruct-leken men inte i Discard-leken, Killmonger är given för att ha en chans till att döda av ettorna. Deadpool är svårare än man tror, utom om något awesome som Death's Domain dyker upp - det som funkar bäst för mig är att spela Nova före Deadpool i en Location där jag ska äta upp dem (för då blir han 1/4 på handen). Squirrel Girl är ett kanske - inte med i min lek just nu, eftersom jag inte kan lita på att bli av med korrarna och det är hemskt om de tar upp plats på slutet, men jag är öppen för att byta Yondu eller Wolverine mot Squirrel Girl.

Yondu: räknas som att förstöra kortet för Death-ändamål. Inte superbra, men duger.
Sabretooth: Mycket bättre än Wolverine!
Nova, Bucky, The Hood, Carnage, Deathlok, Death: Duh!

Subtilt: Moon Girl, för att hon kan dubblera The Demon, nollkostnads Sabretooth och Death.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
Värt att testa i Self-Destruct (och mer lovande än Squirrel Girl, skulle jag säga): Debrii, eftersom hon kan fucka upp det ordentligt för motståndaren också.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Värt att testa i Self-Destruct (och mer lovande än Squirrel Girl, skulle jag säga): Debrii, eftersom hon kan fucka upp det ordentligt för motståndaren också.
Jag provade Debrii i någon handfull matcher och... Jag vet inte. Det kändes som den låg lite besvärligt i kostnad på något sätt. Det finns väldigt ofta andra kort jag hellre ville spela både runda tre, fyra och fem. Både Carnage och Deathlok vill dyka upp i den vevan. Den blev mer ett "win more"-kort om jag redan låg bra till kändes det som.

Men samtidigt så känner jag att den borde vara bra. Den gör väldigt rätt saker. Jag skall spela den ett tag till och försöka få ut den runda 4 tror jag. Sedan behöver jag nog helt enkelt ha Venom för att leken skall vara toppen. Jag har för få bra destroy effects i den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Debrii är bra i en Patriot lek där man boostar de stenarna men de bara är iväg för motståndaren.
 
  • Like
Reactions: Ram

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Nu fick jag äntligen tokens nog för att köpa death, och satte ihop följande lek. Några tankar om förbättringar? Jag är själv tveksam till Elektra, kolossen och Jessica jones.

# (1) Elektra
# (1) Squirrel Girl
# (1) Nova
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Colossus
# (2) Wolverine
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Jessica Jones
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQ29sb3NzdXMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRlYXRobG9rIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJFbGVrdHJhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJOb3ZhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJXb2x2ZXJpbmUifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ikplc3NpY2FKb25lcyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ2FybmFnZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQnVja3lCYXJuZXMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNhYnJldG9vdGgifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IktpbGxtb25nZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRlYXRoIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTcXVpcnJlbEdpcmwifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
# (1) Elektra
# (1) Squirrel Girl
# (1) Nova
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Colossus
# (2) Wolverine
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Jessica Jones
# (9) Death
Jag har läst på lite och internetet fick det att gå upp ett litet ljus för mig... Moon girl är inte dum i den där leken. Death skall vara mycket billig framemot slutet på spelet och eventuellt sitter det en Sabretooth för 0 på handen också. Då är inte en runda 5 Moon girl så tokig...

Sedan är det nog bra att ha en destroyer till så om du har Venom så skulle jag nog föreslå:
- Colossus
- Jessica
+ Moon girl
+ Venom
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,003
# (1) Elektra
# (1) Squirrel Girl
# (1) Nova
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Colossus
# (2) Wolverine
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Jessica Jones
# (9) Death
I min:

- Elektra, Squirrel, Girl, Colossus, Jessica Jones
+ The Hood (no-brainer!), Yondu, Deadpool, Moon Girl

Skulle ha med Venom om jag hade en... antagligen är det Yondu som åker ut i det läget.

Förresten, apropå Squirrel Girl är Mysterio ett antagligen bättre alternativ.
 
Top