Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
WTF?! Den kraften kan de ju inte ge ett kort?!!! Jubilee eller Jessica Jones för 2 efter man spelat Zabu?!
Den enda leken som har en chans i metat kommer att vara Zabu med Anti-Zabu-kort, så att man får mest Zabu.

Zabu skulle vara vansinnigt bra även om rabatten bara var 1.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja ni...

Zabu + Mystique...

Rogue och Enchantress kommer vara överallt så alla andra lekar med Ongoing stuff kommer få det mindre kul.

Men jag antar att de gjort någon matte på detta,? Om man inte drar katten så sitter man med en lek med massor med 4-kort? Och Jubilee är inte lika bra om hon drar 4:or? Och om katten blir avstängd så förlorar man helt enkelt?

Fast det ser läskigt ut helt klart. Skall bli intressant att se hur lekarna tar form. Spelar man med Quicksilver/Domino/Chavez? Adam Warlock? Störpaketet (Korg/Iceman/Scorpion)? Hur får man tag på kissen på bästa sätt?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Ja ni...

Zabu + Mystique...

Rogue och Enchantress kommer vara överallt så alla andra lekar med Ongoing stuff kommer få det mindre kul.

Men jag antar att de gjort någon matte på detta,? Om man inte drar katten så sitter man med en lek med massor med 4-kort? Och Jubilee är inte lika bra om hon drar 4:or? Och om katten blir avstängd så förlorar man helt enkelt?

Fast det ser läskigt ut helt klart. Skall bli intressant att se hur lekarna tar form. Spelar man med Quicksilver/Domino/Chavez? Adam Warlock? Störpaketet (Korg/Iceman/Scorpion)? Hur får man tag på kissen på bästa sätt?
Jag tror att de varit dumma i huvudet, och det känns som 100% att Zabu kommer att nerfas... ett tag efter att säsongen är över.

Jag spelar preliminärt med America Chavez, men inte Q+D (eftersom det minskar chansen att dra Zabu).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tror att de varit dumma i huvudet, och det känns som 100% att Zabu kommer att nerfas... ett tag efter att säsongen är över.
Mycket mycket möjligt. Vi får se hur skör leken blir när man inte drar Zabu helt enkelt. Med Chaves så har man 35% chans att dra Zabu till runda 3 om jag tänker rätt. Frågan är hur leken går om den kommer senare eller inte alls. Och som sagt, vilka kort spelar man med den...?

Med bra draw så kommer den nog att vinna mot det mesta. Men hur bygger man den konsistent?

Jag spelar preliminärt med America Chavez, men inte Q+D (eftersom det minskar chansen att dra Zabu).
Sant, jag tänkte mest i fallet där man spelar Adam Warlock. Med en location med garanterade 5 power så borde man ha hyfsad chans att få dra ett kort av honom och eventuellt flera. Men det är troligen bättre att bara spela Quicksilver och Adam då i stället så den inte konkurrerar med Zabu i 3-slotten.

Sedan kan det bli roligt (well) att se hur Wave interagerar med Zabu också... Hm, och Agent Caulson... Jag känner att runda 5 är spännande. :)
 
Last edited:

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag har testat lite med en Cerebro-lek.
Haft ganska hyffsad framgång med denna.
Det är lite klurigt att undvika att poängen på korten ändras men fungerar okej även när det händer eller när Cerebro uteblir, men har nog haft lite flyt.
Några förslag på hur den kan bli bättre?

# (1) Agent 13
# (1) Iceman
# (1) Nightcrawler
# (1) Yondu
# (2) Cable
# (2) Goose
# (2) Mister Sinister
# (2) Scorpion
# (3) Cerebro
# (3) Mister Fantastic
# (3) Storm
# (5) Blue Marvel
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Beast kan snurra ettor (men jag skulle byta Agent 13 till Korg varje dag i veckan här). Brood funkar i den också.

Och Cable mot Scorpion, om du inte bara håller på att leta efter Zabu.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Beast kan snurra ettor (men jag skulle byta Agent 13 till Korg varje dag i veckan här). Brood funkar i den också.

Och Cable mot Scorpion, om du inte bara håller på att leta efter Zabu.
Beast har jag inte än, inte Brood heller.
Ska testa med Korg.
Scorpion är redan med i leken.
Zabu har jag inte sett än, gissar att jag är lägre rankad.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag skulle nog byta Blue Marvel mot Mystique. Jag antar att Blue Marvel är tänkt att spelas typ sista rundan om du inte hittar Cerebro? Men brukar den räcka? Vinner den matcher?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag har en variant för power 3-kort också, men har inte lyckats lika bra med den.

# (1) Blade
# (2) Armor
# (2) Colossus
# (2) Scarlet Witch
# (2) Sentinel
# (2) Wolverine
# (3) Cerebro
# (3) Killmonger
# (3) Rhino
# (4) Shang-Chi
# (5) Blue Marvel
# (5) Leech
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag skulle nog byta Blue Marvel mot Mystique. Jag antar att Blue Marvel är tänkt att spelas typ sista rundan om du inte hittar Cerebro? Men brukar den räcka? Vinner den matcher?
Har inte Mystique ännu.
Blue Marvel är som en backup om jag inte får Cerebro och funkar ganska ofta. Om jag kan lägger jag bägge.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har inte Mystique ännu.
Blue Marvel är som en backup om jag inte får Cerebro och funkar ganska ofta. Om jag kan lägger jag bägge.
Pajjar inte BMs 3 power Cerebro…? Eller tänker jag fel någonstans?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Pajjar inte BMs 3 power Cerebro…? Eller tänker jag fel någonstans?
Nä de funkar tillsammans. BM höjer alla utom sig själv, så alla hamnar på 3.
Dessutom är BM bra om det dyker upp något gratis 9-p monsterkort eller liknande som sabbar för Cerebro.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nä de funkar tillsammans. BM höjer alla utom sig själv, så alla hamnar på 3.
Dessutom är BM bra om det dyker upp något gratis 9-p monsterkort eller liknande som sabbar för Cerebro.
Ah, se där! Tjusigt!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Dags för lite kuriosa.

Jag spelar på två enheter, min mobil (collection level 689) och på min platta (collection level 990).

På mobilen köpte jag She Hulk för ett tag sedan och hon är verkligen bra. Hon är efter behov ett av spelets tyngsta 4-drop, ett av spelets starkare 5-drop eller ett halvskapligt 6-drop. Om hon spelas runda 6 så har jag troligen haft väldigt bra kort på hand sedan runda 3. Därtill så är hon och Sunspot en väldigt trevlig pairing.

Så jag provspelar en massa lekar på mobben men kommer i nuläget alltid tillbaka till denne:
# (1) Ant Man
# (1) Sunspot
# (1) Agent 13
# (2) Scorpion
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Wolfsbane
# (3) Captain America
# (4) Jessica Jones
# (5) Iron Man
# (6) She-Hulk
# (6) Magneto

Väldigt rättfram och lättspelad. Har bytt och fnulat några saker vid tillfällen (Agent 13 mot Iceman och Hawkeye, Scorpion mot Okoye eller andra 2-drop, Magneto mot Hulk) men den funkar verkligen bra på grund av att She Hulk täcker upp för de saker som jag inte drar i slots 4-6 och till stora delar även i 3 för det är enablern för 4. Väldigt stabilt 20+ power på två locations. Och den har till slut lärt mig att det är bra att lägga en Wolfsbane på en location med två kort.

På plattan har jag en väldigt stadig collection (990), men jag verkar inte kunna få vissa kort... Jag saknar fortfarande Wong, Human Torch, Deadpool och Venom till exempel. Här spelar jag alla möjliga lekar, men just nu så spelar jag mycket Patriot med olika 6:or (Ultron, Onslaught, Doom) när jag vill vinna, Beast i olika versioner när jag vill vara busig och sedan några olika Devil dino med eller utan Taskmaster. Men jag har även kommit i kontakt med min dryga sida och spelar en lagom elak kontroll-deck.

# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Ebony Maw
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (4) Spider-Man
# (4) Jessica Jones
# (5) Hobgoblin
# (5) Klaw
# (6) Doctor Doom

Sedan som avslutning så har jag insett att jag har några kort som jag väldigt ofta kommer tillbaka till i mina lekar, rätt eller fel.

Armor är ett sådant universalverktyg så det är få undantag där den inte får vara med. Skydda de minsta mot Killmongers (speciellt Sunspot), skydda de största mot Shang Chi, göra dagen kass för destroylekar men framför allt så är den så bra mot så många locations.

Agent 13 lever i sjuk konkurrens med Iceman, Korg och Sunspot för att inte nämna de olika lekspecifika 1-drops som finns men lika så förbaskat så kommer hon väldigt ofta med för mig. Det säger något om hur bra hon är och vad ett kort, även ett helt random, är värt i spelet. Därtill så blir man inte lika ledsen om man drar henne lite senare i matchen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Hur gör ni med Gold? Just nu sitter jag och lagrar det i händelse av att det skall komma något sorts erbjudande att köpa kort + tokens för guld, vilket jag fått för mig att jag sett... Men det kanske är lika bra att bara köpa upgrades eller missions för det?
 
Top