Marvel Snap

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Hur gör ni med Gold? Just nu sitter jag och lagrar det i händelse av att det skall komma något sorts erbjudande att köpa kort + tokens för guld, vilket jag fått för mig att jag sett... Men det kanske är lika bra att bara köpa upgrades eller missions för det?
Jag köper missions för det för att få upp collection level och få mer kort
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag köper credits som jag uppgraderar med. Spelar inte tillräckligt mycket för att det ska vara värt att köpa missions
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag köper credits som jag uppgraderar med. Spelar inte tillräckligt mycket för att det ska vara värt att köpa missions
Jag resonerar också så här, jag har oftast 3-4 missions hela tiden. Om det inte finns några så slutar jag spela tills fler dyker upp. Det känns som det blir lagom mycket spelande på en dag. Jag har collection level 1050 nu.

Om det gick att köpa tokens för guldet hade det varit fint, men det går väl inte?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Om det gick att köpa tokens för guldet hade det varit fint, men det går väl inte?
Inget som jag sett ännu i alla fall...

Men det kommer, troligen om mindre än någon dag för jag använde precis 1200 guld per konto och har nu mindre Guld. Det brukar oftast vara ett bra tecken på att nya möjligheter kommer dyka upp. ;)

För övrigt så landade mig ett av mina chase-kort per enhet, Mystique på mobben och Aero på plattan. Så jag är rätt nöjd får jag säga. :)
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Vad är tanken med två konton? Varför inte bara ett som du delar på telefon och platta?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Vad är tanken med två konton? Varför inte bara ett som du delar på telefon och platta?
Heh, det har jag inte ens reflekterat över faktiskt. Det har mest alltid varit så jag gjort med t.ex. Boom Beach, Clash of Clans och Clash Royale så det blev nog så av bara farten. Men som det är nu så känner jag att det är rätt kul då de utvecklats rätt olika.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hur gör ni med Gold? Just nu sitter jag och lagrar det i händelse av att det skall komma något sorts erbjudande att köpa kort + tokens för guld, vilket jag fått för mig att jag sett... Men det kanske är lika bra att bara köpa upgrades eller missions för det?
Samlar för att kunna ta ett av de dyra erbjudandena någon gång (som verkar gå på 6000-10000 gold), eftersom det ger tokens. Just nu på dryga 3000, vilket känns som guld som inte jobbar, men...
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Haha, kul sak som kan hända i snap:

Position 1: the raft. Jag spelar fyra kort, får leader.
Position 3 är lukes bar, som skickar kort tillbaka till handen.

-> jag har ett kort som kostar 0 energi som jag kan spela om varje runda, och som kopierar alla kort motståndaren spelar men på min sida.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Testat en Sera-lek senaste dagarna. Funkar ganska bra. Vinner förvånansvärt ofta även när jag inte drar Sera.
Skönt med både Rhino och Scarlet Witch för att ändra locations, speciellt nu när Luke’s bar är med i nästan alla spel.

# (1) Nova
# (2) Angela
# (2) Armor
# (2) Scarlet Witch
# (2) Sentinel
# (2) Lizard
# (3) Bishop
# (3) Killmonger
# (3) Rhino
# (4) Shang-Chi
# (4) Enchantress
# (5) Sera
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Testat en Sera-lek senaste dagarna. Funkar ganska bra. Vinner förvånansvärt ofta även när jag inte drar Sera.
Skönt med både Rhino och Scarlet Witch för att ändra locations, speciellt nu när Luke’s bar är med i nästan alla spel.

# (1) Nova
# (2) Angela
# (2) Armor
# (2) Scarlet Witch
# (2) Sentinel
# (2) Lizard
# (3) Bishop
# (3) Killmonger
# (3) Rhino
# (4) Shang-Chi
# (4) Enchantress
# (5) Sera
Ser bra ut. Har du Maximus? Jag har sett den spelas med stor framgång i Sera-lekar. Om man vill vara krejsi så är Beast kul också. :) Vill man accelerera ut Sera...?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ser bra ut. Har du Maximus? Jag har sett den spelas med stor framgång i Sera-lekar. Om man vill vara krejsi så är Beast kul också. :) Vill man accelerera ut Sera...?
Bishop + Mysterio är en annan vanlig modul.
 
  • Like
Reactions: Ram

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Ser bra ut. Har du Maximus? Jag har sett den spelas med stor framgång i Sera-lekar. Om man vill vara krejsi så är Beast kul också. :) Vill man accelerera ut Sera...?
Ja, har Maximus och använder honom ganska flitigt i andra lekar, men lite rädd för att låsa upp för mycket med honom i denna. Ska testa dock.
Har inte Beast ännu.

Risken om man får ut Sera extra tidigt är att man ändå inte har några kort att spela ut på slutet eller att energin brinner inne. Kanske skulle gå att kombinera med Sunspot på något sätt, eller bara ha med lite dyrare kort.

Bishop + Mysterio är en annan vanlig modul.
Ja, har sett fler tipsa om Mysterio, inte fått honom ännu tyvärr.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, har Maximus och använder honom ganska flitigt i andra lekar, men lite rädd för att låsa upp för mycket med honom i denna. Ska testa dock.
Har inte Beast ännu.
Hur menar du med "låsa upp"? Tänker du på Ebony Maw möjligen...?

Risken om man får ut Sera extra tidigt är att man ändå inte har några kort att spela ut på slutet eller att energin brinner inne. Kanske skulle gå att kombinera med Sunspot på något sätt, eller bara ha med lite dyrare kort.
Ja, det har du nog rätt i... Sera vill nog gå kablam runda sex med tre 3-cost-kort.

Undrar om Sunspot+She hulk kan ha en plats i en Sera lek.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Hur menar du med "låsa upp"? Tänker du på Ebony Maw möjligen...?

Ja, det har du nog rätt i... Sera vill nog gå kablam runda sex med tre 3-cost-kort.

Undrar om Sunspot+She hulk kan ha en plats i en Sera lek.
Haha, ja, brainfart, tänkte på Ebony Maw, skyller på att bägge har power 7. Maximus är intressant!

Runda 6 försöker jag ofta få ut Nova+Killmonger plus Enchantress eller Shang-Chi (om de behöver cancellera något) eller bara vad jag har tillgängligt.
 
  • Like
Reactions: Ram

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag har tillräckligt många kort av rätt saker för att ha lyxproblemet att jag har flera sätt att bygga en patriot-lek på! Hjälp mig att fintrimma den. Förutom listan nedan har jag följande som kan tänkas passa: squirrel girl, wasp, hulk, onslaught.


# (1) Misty Knight
# (2) Mister Sinister
# (2) Shocker
# (2) Mysterio
# (3) Mystique
# (3) Patriot
# (3) Debrii
# (3) Cyclops
# (4) The Thing
# (5) Blue Marvel
# (5) Abomination
# (6) Doctor Doom
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTWlzdHlLbmlnaHQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNob2NrZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik15c3RlcmlvIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJQYXRyaW90In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWJyaWkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkN5Y2xvcHMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlRoZVRoaW5nIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBYm9taW5hdGlvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXlzdGlxdWUifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRyRG9vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQmx1ZU1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXJTaW5pc3RlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Lite tankar: jag funderar en del över squirrel girl vs mysterio. Mysterio har mindre risk att dödas av killmonger MEN lägger till kort genom ”play”, inte ”add”, vilket innebär att det är svårare att lägga till kort på vissa ställen.

Jag vet inte hur jag ska välja 5-6 korten. Onslaught eller dr doom? Eller kanske något helt annat?

osäker om blue marvel är värd sin plats. Å andra sidan trevligt med lite extra buff om man inte drar patriot under spel.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Brood är väl obligatoriskt?

Jag gick över från Squirrel Girl till Mysterio. Thing och Abomination tycker jag inte funkar, men däremot Onslaught.

Wasp är rätt bra och lurig.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag har samma dilemma som du har. Jag gillar fakriskt Ultron bäst just nu. Med ett par boosters på bordet så kan den ge rätt groteska mängder power på bordet och den hjälper till på ett bra sätt att återhämta sig från en Killmonger. Mitt bästa "snap back"-tips. :)

Jag pendlar lite vad gäller att spela Sinister, Brood etc... Med endera Ultron eller Doom så ger de ganska lite bang for buck givet hur mycket plats de tar på bordet. Jag spelar oftast bara Squirel girl och Mysterio och sedan de "naturliga" förmågelösa. Men å andra sidan så har jag inte Brood. :D
 
Top