Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0 Första rundan

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Kollar lite på El Gato con Boots. Jag har en historia av att ha svårt att se ulveriet i kattpälsen, men jag tycker inget inlägg han skrivit här varit ulvigt. Hans tankar ser byboiga ut, det enda som stör är den låga aktiviteten, men den verkar vara genuin (detta gäller förstås oavsett fraktion). Jag skulle inte säga att han är grön, men han är inte riktigt ett alternativ för lynchning i mina ögon.
Jo, men jag kommer såklart inte rösta på mig själv, så vad är egentligen bättre?
Jag har inte lust att hänga Emp, Vicotnick eller Larson, för de två första känns gröna och det är onödigt att hänga Larson för att se om han är Miller eller Ulv.
Det lämanar Vimes som låssas upptäcka mig som deltagare när jag skrivit om att hans citat från pm med Basse inte behöver betyda det han säger att det behöver, Xyas som spelar kosnsrigt, Halo som vart tyst bra länge, katten som inte är här och KK som KK:ar sig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sitter dåligt med telefon - har svårt att skriva långa resonemang.

röstar vi it xyas och han är ulv tror jag deT grönar KK: tror inte bägge skulle ge sig på Vicotbik av samma skäl om de var i lag. Är xyas grön rödas KK
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jo, men jag kommer såklart inte rösta på mig själv, så vad är egentligen bättre?
Jag har inte lust att hänga Emp, Vicotnick eller Larson, för de två första känns gröna och det är onödigt att hänga Larson för att se om han är Miller eller Ulv.
Det lämanar Vimes som låssas upptäcka mig som deltagare när jag skrivit om att hans citat från pm med Basse inte behöver betyda det han säger att det behöver, Xyas som spelar kosnsrigt, Halo som vart tyst bra länge, katten som inte är här och KK som KK:ar sig.
Men såhär då:
1. Claima
2. Rösta på xyas

Det borde rädda dig undan galgen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Sitter dåligt med telefon - har svårt att skriva långa resonemang.

röstar vi it xyas och han är ulv tror jag deT grönar KK: tror inte bägge skulle ge sig på Vicotbik av samma skäl om de var i lag. Är xyas grön rödas KK
Håller med om första ledet. En röd xyas borde innebära en grön KK. Men jag ser inte varför en grön xyas ger en röd KK.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Halo är betydligt mindre aktiv, frågvis och viftig än han brukar vara.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Håller med om första ledet. En röd xyas borde innebära en grön KK. Men jag ser inte varför en grön xyas ger en röd KK.
Håller nog med Vimes här.
Jag är helt vanlig kraftlös bybo.

Röst: Xyas
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag har nu läst igenom vad xyas har skrivit och det är mycket snack om hur spelet skulle kunna vara uppbyggt men väldigt lite åsikter och han vid rör knappt andra diskutioner än LJSLarssons miller claim.

Röst: xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tyckte inte KK skrev något som var särskilt viktigt, eller som jag kunde svara något mer på än ”jaha”, så då avstod jag.
Vart är glöden? Du är på väg mot galgen.
Hoppas du på en swingvote mot Katten i slutet som räddar ditt skinn? Har du inga tankar på att flytta din röst för att rädda ditt eget skinn?

Kom igen Jockiboy, hjälp oss
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Xyas (4) Halo9000, LJSLarsson, Jocke, Vicotnik

Jocke (2) Vimes, Konrad Konvalj

Stövelkatten (1) Empiricus

Konrad Konvalj (1) Stövelkatten

LJS Larsson (1) Xyas


Får jag det till.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Xyas ligger brunast till, men det är fortfarande så spritt att det kan hända något i slutet. Sånt gillar jag.

Egentligen borde nog Halo varit en potentiell kandidat i det här läget, och vi får inte glömma honom nästa runda.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Har panikläst om tråden under dåliga omständigheter för att få bild av Jocke. Post 115 och 119 är skumma:

115: ’Weird att inte mer folk är på Vicotnik’
119: ’Vicotniks beteende är byboigt’

Låter som ulv som vill äta kakan och ha den kvar.
Är dock nöjd med min röst på Xyas, men blir det röst-bananas kan jag föytta till Jocke
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Halo är betydligt mindre aktiv, frågvis och viftig än han brukar vara.
Ser bara ingen anledning att vifta när jag känner att jag har fått korn på något.

Mitt case mot Xyas är den starkaste lead jag har i dagsläget.

Skulle kunna tänka mig Stövelkatten, Jocke eller Empiricus. De har alla bidragigt med väldigt lite.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Ser bara ingen anledning att vifta när jag känner att jag har fått korn på något.
Bara för man har fått korn på något så ska man inte sluta vifta. Även om du tror hårt på din röst så sluta inte vara aktiv det kan alltid komma fram mer och nya saker att ta ställning till och ta med i sina beräkningar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sitter dåligt med telefon - har svårt att skriva långa resonemang.

röstar vi it xyas och han är ulv tror jag deT grönar KK: tror inte bägge skulle ge sig på Vicotbik av samma skäl om de var i lag. Är xyas grön rödas KK
Say what?

Tänk på att du är Miller. Du kommer dingla för att få det bekräftat förr eller senare. Du är alltså bybo i våra ögon och om Mäster Ulv kan utöva nattmord kommer du inte att nackas. Du är safe från båda håll just nu. Varför skall du då smeta ner dig i ett resonemang där vi får ut något baserat på xyas status?

Vi kan ju inte hänga xyas för att få fram huruvida KK är röd eller grön baserat på xyas färg. Jag kommer inte rösta xyas i alla fall. När jag drabbas av when in doubt kommer jag rösta på xyas, men just nu är ju det en nödlösning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ser bara ingen anledning att vifta när jag känner att jag har fått korn på något.

Mitt case mot Xyas är den starkaste lead jag har i dagsläget.

Skulle kunna tänka mig Stövelkatten, Jocke eller Empiricus. De har alla bidragigt med väldigt lite.
Vilka har du som alternativ till xyas?
Vilka är du som mer röd och vilka ser du som mer grön?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ser ut som att xyas ryker. Sorry xyas, hoppas du är ulv. Jag är fine med att xyas eller Jocke ryker. Så jag låter min röst ligga.

Jag anser att följande spelare behöver särskådas närmare nästa runda:
Halo9000 - har spelat otypiskt i mina ögon och verkar väl nöjd med att rösta ut xyas utan att göra så mycket mer. (Att bita sig fast i en spelare baserat på en grej är Ulvspel 101. Det är också ett av skälen till att jag tycker xyas är en fullgod lynch - han har låst sig vid Larsson och vill dessutom basera misstankarna R2 på Larssons fraktion).
Empiricus - ingen bra vibb. Jag fattar att han har häcken full med jobb, men jag saknar skarpa ställningstaganden.
Jocke - han hade lika gärna kunnat hängas här. Finns exakt inget grönande alls på honom. Aktiviteten känns fejkad och oärlig.
Stövelkatten - liknande som med Empi. Helt ok inlägg, men saknar skarpa ställningstaganden.

Jag tror att Vicotnik (helt baserat på hur han spelat - han har sett väldigt grön ut) och Larsson (baserat på outning och framför allt hur den gick till) är gröna.

KK har jag förstås ingen aning om, jag tycker för det mesta att han har fel i sina analyser (eller snarare, jag tycker att han värderar observationer fel, snarare än att han analyserar dem fel), men det är inget som skriker ulv direkt. Är KK bybo är han förstås också ett hett alternativ för nattmord, så han borde inte vara förstahandsalternativ till hängning förrän en bit in i spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
@Xyas om du är bybo och tror att byn tjänar på det är det bra om du outar nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vad har vi för deal?
xyas mot galgen ser det ut som.

Jocke som nummer 2.

@Vimes röstar på Jocke va men är med och leder drevet mot xyas med sina minions.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vad har vi för deal?
xyas mot galgen ser det ut som.

Jocke som nummer 2.

@Vimes röstar på Jocke va men är med och leder drevet mot xyas med sina minions.
Yes, jag är fine med att båda alternativen, så jag ser det som mer intressant om det finns ett alternativ till xyas hela vägen in i kaklet. Tror det ger mer att analysera när vi fått xyas fraktion.
 
Top