Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0 Första rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,473
Röstläget 3h innan spelstopp

Stövelkatten (2) Jocke, Empiricus [Äldst röst]

Konrad Konvalj (2) Vicotnik, Stövelkatten

LJS Larsson (1) Xyas

Vimes (1) LJS Larsson

Xyas (1) Halo9000

Vicotnik (1) Konrad Konvalj

Jocke (1) Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
Det här duger inte. @Xyas ingen vill rösta på Larsson verkar det som, ska du ligga kvar? @Halo9000, vill du få ut xyas får du jobba lite för det, annars bör du nog flytta din röst.

Hur kan Jocke inte vara ett alternativ? Han har inte bidragit med något, utan gjort ett minimum för att verka aktiv. Kom igen nu, byn, bättre kan vi!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,309
Tycker nog att Vic är ett rimligt alternativ för hängning, men den misstanken blir mycket starkare om vi kan bekräfta att vi har en miller, så jag tycker nog ändå att vi borde ta Larsson denna rundan för informationsinsamling.
Var för blir den misstanken starkare om vi har en miller?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Min magkänsla säger till mig att hänga Vimes, men jag kan vara för defensiv. Oavsett vilket är han inte någon potentiell kandidat med tanke på läget i byn, så då får vi titta på vad som finns istället.

Just nu har Stövelkatten och Konrad mest röster, men hade jag fått välja fritt hade jag röstat på Xyas. Som jag sa tidigare verkar hans aktivitet annorlunda denna runda i jämförelse med tidigare, och folk han har velat rösta ut har varit på svaga grunder:
* Rösta ut Larsson för "att samla information"
* Rösta ut Vicotnik för att han antog att vi hade siare/väktar

Om vi kollar på Vicotnik så tycker jag inte att hans antagande är rödande alls. Basse skriver ju om väktare och siare i fluffintrot; jag föreställer mig att vi har båda rollerna i spel och att Basse inte tänkte sig för när han skrev om dem. Att då hoppa på Vicotnik för detta är en sån där lågt hängande frukt som ulvar gillar: ett icke-case.

Jag vill att byn hänger Xyas och lägger därför min röst på honom. Detta sprider ju dock ut så vi får tre drev med två röster vardera, vilket är vanskligt. Får jag inte med mig mer folk på Xyas byter jag min röst på Konrad; han lågflyg i början av partiet och när han sedan kom och skrev var det mest prat om att inte ha koll på metan och en röst på Vicotnik (vilket jag tycker är en illa lagd röst).

Röst: Xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@Vicotnik tack för genomgång och svar. Jag kan flytta min röst nu.

Vill så klart skydda mig själv och lägga den på @Stövelkatten som inte svarat upp på några enkla frågor samt ligger med en riktig skräpröst på mig. Inte alls bybobra spel från Katten.

Men. Jag hakar på drevet mot Jocke. Utöver det @Vimes påpekar så finns det en dubbel beröringsskräck mot mig (K.K) och Vicotnik.

Hur uppfattar jag de olika spelarna hittils:

Empiricus: Spelar rätt så vettigt. Kommer in lite senare än resten men har vart aktiv. Säger dock inget som gör honm aktivt grön (eller röd)

Halo9000: Har objektivt fel om The Princess Bride. Har drevat lite mot Larsson men verkar ha släppt det nu. Tror du på Larssons Miller claim?

Konrad Konvalj: Som jag minns KK från tidigare spel brukar han som bybo hålla sig ganska kort med tydliga frågor i början för att sen komma med ett längre och genomtänkt resonemang dag två eller tre, så än så länge håller han den formen.

LJS Larsson: Har en egen post från mig ovan. (#66)

Stövelkatten: Skulle behöva mer från stövlis.

Vicotnik: Vet han att vi har en siare och en väktare och råkade försäga sig eller antar han att fluff är sanning? Det är lite för klantigt för att vara en van varulvvspelare så jag antar det senare. Alltså grönast hittills.

Vimes: Har metaspelat genom att släppa delar av PM med källarmästaren själv. Det här är det mest scummy jag hittat hittills efter som det kan vara fejk, det kan vara så att det finns MYCKET MER info i dessa pm och det kan vara så att han faktiskt bara vill vara behjälplig. tycker också att Katten kommer undan lite för lätt i hans genomgång av

Xyas: fattar inget alls av Xyas just nu. kanske får ihop det sen.

RÖST: Stövelkatten

Alltså, dubbel beröringsskräck.

Jocke vill inte in i något klusterfuck där K.K är inblandad. Bättre att smeka medhårs och inte beblanda sig alls. K.K har spelat som vanligt och följt plan med smart frågeställning. Det K.K gjort är att ställa en vettig fråga och sedan pratat blajj. Det fanns (eller kanske finns) ett drev mot K.K så det vore inte svårt att haka på det utan att behöva lägga någon tyngd bakom. Dock så slår det ju rätt fel att kliva på utan misstankar i R2 när byn får facit på att K.K är grön.

Vicotnik grönas av K.K´s fråga i enlighet med Jockes inlägg ovan. Då behöver inte Jocke göra något ryck mot Vico heller och han är borta från Jockes radar. Jocke kan i och med detta inte alls kliva över till drevet mot K.K för det skulle också vara fishy.

Röst: Jocke
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Utan en till genomläsning ser jag inget som rödar Stövelkatten i mina ögon. Han har i och för sig skrivit för lite, men det kan mycket väl vara IRL-skäl som han säger. Jag kommer inte lägga min röst på honom denna runda ifall inte fascinerande ny information dyker upp nu i slutet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
Xyas (2) Halo9000, LJSLarsson

Jocke (2) Vimes, Konrad Konvalj

Stövelkatten (2) Jocke, Empiricus [Äldst röst]

Konrad Konvalj (2) Vicotnik, Stövelkatten

LJS Larsson (1) Xyas

Spännande!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Utan en till genomläsning ser jag inget som rödar Stövelkatten i mina ögon. Han har i och för sig skrivit för lite, men det kan mycket väl vara IRL-skäl som han säger. Jag kommer inte lägga min röst på honom denna runda ifall inte fascinerande ny information dyker upp nu i slutet.
xyas är rödare än katten alltså.
Vad får vi ut för information av att hänga xyas?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@Vicotnik måste nog redan nu visa att han är bybo genom att flytta bort sin röst från mig.
Den hjälper oss inte just nu utan öppnar för konstiga röstflyttar närmare deadline.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
I nuläget har jag två spelare jag vill se som gröna: Larsson och Vicotnik.

Larssons argument mot xyas tar upp de saker jag själv inte riktigt gillar med xyas spel och jag kan absolut tänka mig att haka på där. (Det känns lite trist att hänga xyas R1 dock :/ ).

Larsson, vad tror du om Jocke?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
@Vicotnik måste nog redan nu visa att han är bybo genom att flytta bort sin röst från mig.
Den hjälper oss inte just nu utan öppnar för konstiga röstflyttar närmare deadline.
Röstkaos runt deadline är ju det finaste vi har gär i landet efter allemansrätten, kungahuset och sirapslimpa.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,017
Location
Sthlm
Jag uppskattar såklart all aktivitet runt mig. Har inte möjlighet att skriva något stort nu, så vi får ta det på andra sidan arbetsdagen.

om inte Katten: varför då xyas?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,309
@Vicotnik måste nog redan nu visa att han är bybo genom att flytta bort sin röst från mig.

Den hjälper oss inte just nu utan öppnar för konstiga röstflyttar närmare deadline.
Om jag ska ta bort min röst från dig, så är det Jocke som den landar på.

Jag kommer hänga på forumet av och till i alla fall fram till midnatt. Ska såklart försöka hålla koll i morgon på förmiddagen också men det är inte säkert det hinns med.
Trots detta inlägg från honom vid runt så ser vi ingen direkt aktivitet från honom i samband med att KK vaknar till liv strax innan 11 och kommer med en hel del poster. Har Jocke reagerat på dem? Nej. Det första han svarar på är min post idag på morgonen. Och nu när jag skriver detta så har han ännu inte reagerat eller kommenterat något kring det kk har skrivit.

Röst: Jocke
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstkaos runt deadline är ju det finaste vi har gär i landet efter allemansrätten, kungahuset och sirapslimpa.
Absolutely, så länge inte jag behöver vara i närheten av en hängning med motiveringen: K.K är inte aktiv utan en lågflygande ulv som tänker dodga spelet helt i R1.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,017
Location
Sthlm
Om jag ska ta bort min röst från dig, så är det Jocke som den landar på.


Trots detta inlägg från honom vid runt så ser vi ingen direkt aktivitet från honom i samband med att KK vaknar till liv strax innan 11 och kommer med en hel del poster. Har Jocke reagerat på dem? Nej. Det första han svarar på är min post idag på morgonen. Och nu när jag skriver detta så har han ännu inte reagerat eller kommenterat något kring det kk har skrivit.

Röst: Jocke
Jag tyckte inte KK skrev något som var särskilt viktigt, eller som jag kunde svara något mer på än ”jaha”, så då avstod jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
Kollar lite på El Gato con Boots. Jag har en historia av att ha svårt att se ulveriet i kattpälsen, men jag tycker inget inlägg han skrivit här varit ulvigt. Hans tankar ser byboiga ut, det enda som stör är den låga aktiviteten, men den verkar vara genuin (detta gäller förstås oavsett fraktion). Jag skulle inte säga att han är grön, men han är inte riktigt ett alternativ för lynchning i mina ögon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,340
Jocke (3) Vimes, Konrad Konvalj, Vicotnik

Xyas (2) Halo9000, LJSLarsson

Stövelkatten (2) Jocke, Empiricus [Äldst röst]

Konrad Konvalj (1) Stövelkatten

LJS Larsson (1) Xyas

---

@Jocke det kan vara dags att claima roll nu.

@Stövelkatten och @Xyas , era drev ser döda ut. Och ni är båda delat andrahandsalternativ för galgen, kanske dags att flytta rösterna? (Eller presentera ett jävligt övertygande case för er sak).
 
Top