Varulv Mörkret mellan stjärnorna {R2] Andra rundan

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Men va? Om du ser Xyas som ljusröd, hur i hela friden tänker du att byn tjänar på att han överlever och du dör? Jag fattar inte alls vad du tänker att du åstadkommer med din martyrdöd.
Tyckte att jag var tydlig med det tidigare, att inte flytta min röst till Xyas som skulle rädda min stjärt var ju för att bli grönad. Men jag skiter i att försöka övertala dig mer, som sagt hur jag än gör så ser du det som ulvigt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Att inte rösta gör det svårare att analysera ditt spel. Att rösta och motivera sina röster är A och O i att hitta mörkret. Utan detta är vi chanslösa. Eftersom det inte kostar dig något att rösta tycker jag att det är ganska rödande att låta bli. Känns som en ulv som inte vill stå på listan över personer som röstat ut en korp, eller en ulv som inte vill rösta ut sin ulvkompis.
Jag förstår att det rödar mig men jag anser att vår bästa chans att vinna är inte att studera röstmönster utan att alla skaffar siande och vi identifierar alla mörker den vägen.
Men för det behövs att vi alla skaffar sianden innan det är för sent så vi har tid även om de får upp något naivt siande (vilket förhoppningsvis bromsar dom på vägen till nattmord om de gör)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (2): RasmusL (först), Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo, BiobunkerVII
Genesis (1): Fjodorsenuba
RasmusL (1): BioBunkerVII
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Tyckte att jag var tydlig med det tidigare, att inte flytta min röst till Xyas som skulle rädda min stjärt var ju för att bli grönad. Men jag skiter i att försöka övertala dig mer, som sagt hur jag än gör så ser du det som ulvigt.
Jag kände likadant när du var på mig! Inget personligt, hoppas jag att du förstår. Jag spelar bara spelet så gott jag kan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag förstår att det rödar mig men jag anser att vår bästa chans att vinna är inte att studera röstmönster utan att alla skaffar siande och vi identifierar alla mörker den vägen.
Men för det behövs att vi alla skaffar sianden innan det är för sent så vi har tid även om de får upp något naivt siande (vilket förhoppningsvis bromsar dom på vägen till nattmord om de gör)
Men det satsar ju allt på ett kort. Om det visar sig att vi har naiva siare så är det ju kört. Är det inte bra att ha lite röstmönster också? Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Oavsett om du röstar eller inte kommer ju någon att ryka; det är inte som att du förhindrar det genom att avstå.

Och jag vidhåller att om vi var oroliga för att mörkret skulle köpa naiva siare så borde vi rushat det i R1. Risken är mycket högre nu. Har vi tur så är det en engångsförmåga och om samma ulv blir siad flera gånger så tränger det igenom, men det vet vi inte.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Fan vad jag postar. Lessen att jag spammar så mycket, hörni. Ska försöka ta ett chillpiller och göra något annat en stund. :gremeek:
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Jag kände likadant när du var på mig! Inget personligt, hoppas jag att du förstår. Jag spelar bara spelet så gott jag kan.
Absolut! Ingen fara, bara frustrerande när det känns som att man blir missförstådd hur man än vrider och vänder på sig.

Sen har jag trots allt en sista fackla och kasta in, du säger att byn inte kan vinna, men den kan förlora om scummet vinner så det borde väl ligga i alla korpars intresse att inte medvetet hänga oskyldiga eller?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@Xyas @Empiricus @Genesis

Ni har nu kingmaker positioner att hjälpa Mörkret genom att inte berätta vad ni valt att köpa eller vilken infor ni sitter på.

Att ingen av er valde att expandera har jag svårt att förstå. Färre ageranden känns som ett konstigt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Det optimala vore givetvis att ingen röstar enligt mig iom att vi fortfarande är förskonade från nattmord men vill ni ha mina resonemang för hur jag ser alla i spelet för analys i nästkommande rundor så kan jag försöka ge er det när min fru lägger barnen. Det blir dock runt 20…
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Rasmus svarar märkligt nog inte på ekonomi-frågan.
Lär väl säga epanderade och utvecklade handelshus gissar jag.

Xyas kniper och vägrar hjälpa till här så:

Röst: Xyas
Jag sade väl det? Nu har jag 275 krediter och ska bygga labb och militär inatt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Hm, det kanske du har rätt i. Jag har ju Rasmus på min rödlista redan, men inte riktigt av den anledningen. Jag tycker att hans plötsliga skifte från Gordon Gecko till Göran Persson var skumt.
Göran Gecko?

Planen är i rullning och för min del handlar den om att

1) få upp våra förmågor. I och med att vi blir helt galet starka så gissar jag att mörkret kan göra ännu vildare saker vad det lider. det är en kamp mot klockan och gissningsvis kommer vi att få spela vanligt jävla varulvsspel ändå pga mörkret har garderat med en massa skydd och jox. Dock kanske det stoppar dem från att nattmörda tidigt om de måste spela defence.

2) skapa en gemensam investering och en pakt som gör att vi om/när vi känner oss trygga med vilka som är mörker kan börja skjuta ner de rikaste spelarna och ge oss med suboptimal start en möjlighet att komma ikapp.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
@Sidd, @Hellzon, @RasmusL och @Impetigo, jag väntar fortfarande på att ni ska säga hur ni kommer att tolka mitt agerande om jag expanderar i R2. Martin säger att han kommer att se det som paktbrott :)gremfrown:), medan Empi verkar vara okej med det. Jag har inte råd att både expandera och köpa siande, tyvärr. Jag försöker att vara medlem i pakten, men hoppar jag expansion i både R1 och R2 är jag ju helt körd, det måste ni ju se. Jag tänker att jag expanderar till Mixolydia, som är en liten planet, men jag vill inte bli utröstad som paktbrytare bara för att jag inte lägger mig helt platt.
Jag ser det inte som paktbrott men då kommer du inte få vara med i cirkeln i R3, först när du har samma förmågor som oss kan vi inkludera dig.

Jag tycker att det är rimligt spelat, bra för Alliansen att du inte sticker iväg i inkomst totalt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Sen har jag trots allt en sista fackla och kasta in, du säger att byn inte kan vinna, men den kan förlora om scummet vinner så det borde väl ligga i alla korpars intresse att inte medvetet hänga oskyldiga eller?
Javisst. Jag hade ju inte röstat på dig om jag inte trodde att du var röd. Självklart bör vi inte rösta ut oskyldiga.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Min väldigt korta analys:


Biobunker VII Eolian Twins, Hypophrygia : Jag gillar Biobunkers spel men det kan ha att göra med att det finns en snygg logga i sidfoten på varje inlägg.
Empiricus Hypodoria : Ger bra udnerlag för analys men tar inte ställning så hårt. Väldigt Empi:igt spel, precis som förra. 65 % grön.
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system : Jag har alltid svårt att läsa av Fjodor. 50/50
Genesis Ionian system : Spelar bra om än lite gnabbigt, oklart om jag känner igen det från tidigare spel. Skulle kunna känna en press att prestera som ulv när bybo? 45 % grön
Hellzon Dorian, Mixolydia : Lågmält men kärnfullt. En helt vanlig hellzon såhär långt. 60 % grön
Impetigo Hypophrygia, Lydian : Inte spelat så mycket men tycker mig även här känns igen tonen. Har en tendens att dra på sig uppmärksamhet och bli utröstad (senaste två spelen). Ser samma spelstil men inte riktigt de hakutstickande besluten. 50/50
Martin3 Phrygia, Dorian : Som vanligt väldigt inne på att bryta systemet snarare än spela spelet. 60% grön
RasmusL Lydian, Locriana : Det är ju jag som kör!
Sidd Hypophrygia, Eolian twins : Vetifaan alltså. Asmycket magkänsla bakom denna snarare än bevis men jag tycker att "Sidd spelar mer som när den är varulv än när den är grön", viss skillnad från förra gejmet och mer likt förrförra. 40 % grön.
Xyas Locriana : Modigt spelat i R1, visst ryggen mot väggen men ändå. Jag ser ett ganska standard Xyas-spel. 60 % grön.

Slutligen:

Röst: Sidd
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Ulvarna vill ju att vi ska rösta ut varandra men de vill inte vara ensamma i ett drev. Tror inte att Xyas är en lysande kandidat, snarare att någon av följarna i tåget mot Biosalongen är skyldig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
@Xyas @Empiricus @Genesis

Ni har nu kingmaker positioner att hjälpa Mörkret genom att inte berätta vad ni valt att köpa eller vilken infor ni sitter på.

Att ingen av er valde att expandera har jag svårt att förstå. Färre ageranden känns som ett konstigt.
Kingmaker? Nu överdriver du nog. Förklara gärna varför byn tjänar på att jag berättar vad jag köpte. Jag har förklarat att jag gärna har den osäkerheten kvar eftersom mörkret då inte kan lista ut om jag är skyddad eller inte, och förhoppningsvis inte vill nattmörda mig. Dessutom behåller jag en osäkerhet när det gäller utröstningsskydd, som gör det svårare att rösta ut mig. Ja, det är inte osjälviskt spelat för byn, men jag resonerar så att om jag åker ut så förlorar jag.

När det gäller varför jag inte expanderade har jag varit tydlig med mitt resonemang. Det individuella vinstkriteriet gör att den som tydligt har mest stålar blir en måltavla. Du kan ju själv se att du har fått röster på grund av detta. Min förhoppning är att jag kan lyckas komma in i pakten på lika villkor och få gemensam seger med dem. Jag tror att det är självmord att försöka dra eget race som rikast i matchen, för det är flera som har varit väldigt tydliga med att då åker man (nu senast Rasmus "skjuta ner de rikaste spelarna").
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Hellzon, vad är din motivering till rösten på Bio? "Känns mer röd än Rasmus" är liksom lite sådär...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Javisst. Jag hade ju inte röstat på dig om jag inte trodde att du var röd. Självklart bör vi inte rösta ut oskyldiga.
vilket är precis vad ni gör, och du leder drevet så jag kommer tillbaka och hemsöker dig till runda 7! ;)
 
Top