Varulv Mörkret mellan stjärnorna {R2] Andra rundan

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Kingmaker? Nu överdriver du nog. Förklara gärna varför byn tjänar på att jag berättar vad jag köpte. Jag har förklarat att jag gärna har den osäkerheten kvar eftersom mörkret då inte kan lista ut om jag är skyddad eller inte, och förhoppningsvis inte vill nattmörda mig. Dessutom behåller jag en osäkerhet när det gäller utröstningsskydd, som gör det svårare att rösta ut mig. Ja, det är inte osjälviskt spelat för byn, men jag resonerar så att om jag åker ut så förlorar jag.

När det gäller varför jag inte expanderade har jag varit tydlig med mitt resonemang. Det individuella vinstkriteriet gör att den som tydligt har mest stålar blir en måltavla. Du kan ju själv se att du har fått röster på grund av detta. Min förhoppning är att jag kan lyckas komma in i pakten på lika villkor och få gemensam seger med dem. Jag tror att det är självmord att försöka dra eget race som rikast i matchen, för det är flera som har varit väldigt tydliga med att då åker man (nu senast Rasmus "skjuta ner de rikaste spelarna").
Tack @Genesis
Varför jag ligger på är för att om någon av er tre köpt vetenskapsakademi så borde ni ju veta hur många megakorpar vi har just nu. Det är extremt relevant information för alla.

Men då får jag helt enkelt se till att lösa dett själv då.

RÖST: INGEN
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Varför jag ligger på är för att om någon av er tre köpt vetenskapsakademi så borde ni ju veta hur många megakorpar vi har just nu. Det är extremt relevant information för alla.
Varför är det extremt relevant information?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Jag tycker det här är skitsvårt! Tyckte Rasmus var knepig men har spelat upp sig.
Empiri kommer med excelblad men var har vi honom?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Fan, jag är lite osäker så
Slutligen:

Röst: Sidd
Det var lite överraskande! Samtidigt är det ju lite att inte ta ställning, om du inte tror att du kan piska upp ett drev. Slippa ligga på något av dreven. Vilket lite grönar både BB och Xyas.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Fan, jag är lite osäker så
Men det var väl själva fan vad jag ska få halvskrivna poster som ligger och skvalpar. Ja, jag är lite osäker. Det blir jag alltid mot slutet av rundorna. Jag tycker att BB spelar konstigt, men jag har svårt att se hur det är rimligt ulvspel att bara lägga sig platt sådär.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Fan, jag är lite osäker så

Det var lite överraskande! Samtidigt är det ju lite att inte ta ställning, om du inte tror att du kan piska upp ett drev. Slippa ligga på något av dreven. Vilket lite grönar både BB och Xyas.
BB och Xyas är mer gröna än röda i min bok, hade hellre sett Sidd dingla. Ditt spel är jag lite fundersam kring men samtidigt håller du igång byn så vill gärna ha dig med i spel ett tag till även om du är mörker :p
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Men det var väl själva fan vad jag ska få halvskrivna poster som ligger och skvalpar. Ja, jag är lite osäker. Det blir jag alltid mot slutet av rundorna. Jag tycker att BB spelar konstigt, men jag har svårt att se hur det är rimligt ulvspel att bara lägga sig platt sådär.
Det är iofs inte så himla ovanligt att ulvisen ger upp när den är fångad och hoppas på en sympatiräddning à la "alla är så dumma mot mäjj *snyft*" så just det ser jag inte alls som grönande.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Tycker fortfarande att Rasmus är svår, men han är ju den enda som ser mig som grön, är det för att han tycker jag är lättlurad patsy och hellre blir av med en stark spelare?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Tycker fortfarande att Rasmus är svår, men han är ju den enda som ser mig som grön, är det för att han tycker jag är lättlurad patsy och hellre blir av med en stark spelare?
Jag har en SUPERFIN begagnad bil som kan bli din för endast 100 kR! Vad sägs? ;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (2): RasmusL (först), Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo, BiobunkerVII
Genesis (1): Fjodorsenuba
RasmusL (1): BioBunkerVII
Min rösträkning var ju helt galen. Glömde att ta bort BB från Fjodor. Är det såhär vi ligger?

BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (1): Impetigo (först)
Genesis (1): Fjodorsenuba
RasmusL (1): BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL

Make till splittrad by, alltså. Kanske ett tecken på hela den här omgången.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Sen vet jag inte om jag verkligen lagt mig platt?
Jag och @Genesis har väl stått för 45% var av alla inlägg. Jag kommer inte hänga Xyas, av princip, tror ni att han och jag är i maskopi så nackar ni honom imorrn.
Jag är däremot beredd att hänga nån annan men har inte direkt sett några riktiga case.
Å andra sidan är väl @Hellzons case mot mig till viss del grundat i Karlbertil-gate så att
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Närå, jag tycker inte att du spelat rött bara.

Om du nu åker är det jättebra att se din lista på rödaste/grönaste så att vi har det med oss.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Eftersom ni tror att jag är ulv med Rasmus så är det ju rödande att flytta till Sidd....
Men jag vill inte åka ut och lovar att inte skapa så mkt brus nästa runda 😬

Röst: Fjodorsenuba
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag och @Genesis har väl stått för 45% var av alla inlägg. Jag kommer inte hänga Xyas, av princip, tror ni att han och jag är i maskopi så nackar ni honom imorrn.
Sådana här saker, liksom. Imorgon vet vi ju färgen på dig. Om vi tror att ni är i maskopi och beslutar oss för att nacka Xyas så betyder det att vi sett att du är ulv?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Sådana här saker, liksom. Imorgon vet vi ju färgen på dig. Om vi tror att ni är i maskopi och beslutar oss för att nacka Xyas så betyder det att vi sett att du är ulv?
Om jag är ulv så nackar så blir det väl rödande att jag inte kastar Xyas framför bussen?
Nu är jag grön så vetefan hur det kommer påverka hur ni ser på Xyas
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Om jag är ulv så nackar så blir det väl rödande att jag inte kastar Xyas framför bussen?
Nu är jag grön så vetefan hur det kommer påverka hur ni ser på Xyas
Ja, det var lite det jag menade. Känns som att du skrev det med utgångspunkten att du är ulv. "Om ni tror att jag är i maskopi med Xyas så nackar ni honom imorgon", men det kommer ju inte att ske, för du är grön, eller?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Min rösträkning var ju helt galen. Glömde att ta bort BB från Fjodor. Är det såhär vi ligger?

BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (1): Impetigo (först)
Genesis (1): Fjodorsenuba
RasmusL (1): BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL

Make till splittrad by, alltså. Kanske ett tecken på hela den här omgången.
Nejdu nu har du missat att jag tagit bort min röst från Genesis.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Nejdu nu har du missat att jag tagit bort min röst från Genesis.
Just det. Du tar inte heller ställning. Så:

BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (1): Impetigo (först)
RasmusL (1): BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Ja, det var lite det jag menade. Känns som att du skrev det med utgångspunkten att du är ulv. "Om ni tror att jag är i maskopi med Xyas så nackar ni honom imorgon", men det kommer ju inte att ske, för du är grön, eller?
Ja jag är grön. Känns som vi haft den här diskussionen förut 🤣
 
Top