Varulv Mörkret mellan stjärnorna {R2] Andra rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Kapten Grolsch ser sammanbiten ut när han inväntar Stjärnrådssekreteraren Am Stelbiers dom.

”Ni kan slappna av, den här gången klarade ni er. Men Megakorpen Vimes finns inte längre, han blev utröstad i Stjärnrådet. Inget tydde på att mörkret korrumperat Vimes. Han var ren. Gå nu tillbaka till era futtiga sysslor!”

Mörkret, tänkte Grolsch. Det är fortfarande kvar därute.

***

Vi tackar Vimes för spel som blev utröstad. Han får inte delta mer i tråden, men får skicka ett sista kodat meddelande genom rymdens mörker.


Deltagande spelare:

Biobunker VII
Eolian Twins, Hypophrygia
Empiricus Hypodoria
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system
Genesis Ionian system
Hellzon Dorian, Mixolydia
Impetigo Hypophrygia, Lydian
Martin3 Phrygia, Dorian
RasmusL Lydian, Locriana
Sidd Hypophrygia, Eolian twins
Xyas Locriana

Utröstad:

Vimes
(Megakorp)

Rundan slutar söndag 14/11 kl. 21.00
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Hrm. Trist, tungt att tappa Vimes i R1 på lös spekulation. All eyes om Xyas såklart, men modigt.

Alliansen sörjer din bortgång kamrat Vimes!

Planen fortsätter, nu bygger vi infrastruktur och siar skiten ur den här matchen!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Okej, snabba slutsatser:
  • Antingen Xyas eller Impetigo betalade inte för sin röst, för visst röstade de bägge på Vimes? Gissat att Impetigo inte betalade, eftersom han expanderade.
  • Alla expanderade utom jag, Empi och Xyas. Nu tänker jag att det är tydligt att jag inte ligger i ledningen längre. Till nästa runda kommer jag att expandera, eftersom jag inte gjorde det denna runda. Med en rundas eftersläp ligger jag därmed efter. Jag kan ju knappast låta bli att expandera ännu en runda.
  • @Xyas, varför expanderade du inte? Du hade ju kunnat betala för din röst och ändå expanderat? Jag håller nog med Vimes om att du verkar spela ett annat spel än oss andra.
  • @Empiricus, när du får tid får du gärna uppdatera dina analyser med nya fakta.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Just det, inget nattmord! Gissar att mörkret antingen har lokala mord och inte ville riskera avslöjande eller kanske inte har några mord alls förrän de köper dem.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Det var väl ingen som kunde rösta och expandera handelshus första rundan?
Impetigo lär inte ha betalt för sin röst.

Nästa runda: en vetenskap och en militär ger er både siande och väktarförmåga. Bara så ni inte glömmer det och skaffar två vetenskap i onödan…
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Okej, snabba slutsatser:
  • Antingen Xyas eller Impetigo betalade inte för sin röst, för visst röstade de bägge på Vimes? Gissat att Impetigo inte betalade, eftersom han expanderade.
  • Alla expanderade utom jag, Empi och Xyas. Nu tänker jag att det är tydligt att jag inte ligger i ledningen längre. Till nästa runda kommer jag att expandera, eftersom jag inte gjorde det denna runda. Med en rundas eftersläp ligger jag därmed efter. Jag kan ju knappast låta bli att expandera ännu en runda.
  • @Xyas, varför expanderade du inte? Du hade ju kunnat betala för din röst och ändå expanderat? Jag håller nog med Vimes om att du verkar spela ett annat spel än oss andra.
  • @Empiricus, när du får tid får du gärna uppdatera dina analyser med nya fakta.
Har du sparat pengarna eller har du redan siar och väktarförmåga?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Okej, snabba slutsatser:
  • Antingen Xyas eller Impetigo betalade inte för sin röst, för visst röstade de bägge på Vimes? Gissat att Impetigo inte betalade, eftersom han expanderade.
  • Alla expanderade utom jag, Empi och Xyas. Nu tänker jag att det är tydligt att jag inte ligger i ledningen längre. Till nästa runda kommer jag att expandera, eftersom jag inte gjorde det denna runda. Med en rundas eftersläp ligger jag därmed efter. Jag kan ju knappast låta bli att expandera ännu en runda.
  • @Xyas, varför expanderade du inte? Du hade ju kunnat betala för din röst och ändå expanderat? Jag håller nog med Vimes om att du verkar spela ett annat spel än oss andra.
  • @Empiricus, när du får tid får du gärna uppdatera dina analyser med nya fakta.
Impetigo och Vimes röstade på mig, och jag röstade på Vimes. Endast jag (och kanske Vimes) betalade för sin röst.

Varför skulle jag expandera? Jag kanske hellre köpte något nytt på min startplanet?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Det var väl ingen som kunde rösta och expandera handelshus första rundan?
Nä, men man kan ju expandera. Eller ja, då kan man ju lika gärna spara pengarna och expandera samtidigt som man köper sitt HH. Hade Xyas expanderat till Ionian så hade han dragit lystna blickar till sig. Var nog ett rimligt val ändå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Impetigo: du skrev att du skulle etablera på ny planet (100kR) och utveckla Handelshus (100kR) och rösta på Xyas (25kR).
Hur tänkte du ha råd med det?
Det här med ekonomin är ju lite viktigt.
Det här med giltiga röster är ju lite ännu mer viktigt (denna gång för Vimes och Xyas)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Känns som att Fjodor gick upp i ledningen,
@Xyas, varför expanderade du inte? Du hade ju kunnat betala för din röst och ändå expanderat? Jag håller nog med Vimes om att du verkar spela ett annat spel än oss andra.
Och för den delen, @Empiricus, hur resonerade du?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för spel, Vimes!

Så en korp utröstad av Xyas, och inga nattmord. Spontant är väl xyas egentligen inte SÅ trolig som mörker då iom att det hade varit lite väl ballsy att rösta ut en korp sådär direkt.

Jag har varit på finmiddag med sambo och bekanta och druckit govin, så jag skall inte skriva så mycket mer i afton utan komma åter med mer skärpta tankar i morgon dag. Såhär långt dock så noterar jag att det är en majoritet av oss som expanderat, och bara vi rikingar i mitten som stannat på soloplanet. Jag har iaf resonerat som så att jag inte expanderat för att vara mindre av en måltavla, och istället kunna handla lite på hemplaneten.

Gällande ekonomin så är det inte så förvånande att se folks rörelser och jag skall filura lite i mitt dokument. Mer kommer i morgon! :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Biobunker: Välkommen till Den goda platsen Hypophrygia. Förstår att du ville till en bättre värld.

Men förklara varför du inte valde att etablera dig till Hypodorian som har bättre möjligheter till rikedomar på närliggande centrala Ionian system.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Det är oerhört viktigt för oss Megakorpar att öppet ärligt redovisa ekonomiska situationen.
Huset Empiricus hårt arbetande skattmästare måste få in rapporter för kunna att sammanställa de ekonomiska redogörelserna.

Hur mycket har ni spenderat?

Huset Sidd spenderade 200 kR.
Krediter i kassan: 275 kR

De Megakorpar som inte följer de allmänna galaxiska råden sätts ovillkorligen upp på den Mörka Listan.
 
Top