Varulv Mörkret mellan stjärnorna {R2] Andra rundan

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Biobunker VII Karl-Bertilgate är fortfarande aktuell men det kom någon slags förklaring på den ändå. Han resonerar ju, beskyller mig för lågflygning vilket kanske är sant i början av R2 men jag tycker jag skrivit min beskärda del inlägg i R1.
Empiricus Får jag inte grepp om men gul-grön baserat på att han kommer med analyser och grejer.
Fjodorsenuba Jag lutar åt att det är grönande att sticka ut hakan och ta Ionian istället för Dorian. Betänk att Mörker-Fjodor skulle ha en medspelare som coachar honom. Lågflyger kanske lite men totalt sett ljusgrön.
Genesis Vad betyder det att Genesis är villig att bli efter? Betänk att han får 300 cash på två rundor, han kan inte vänta hur länge som helst men har råd att techa lite i R1 för att sedan expa OCH techa i R2, och sedan vara på banan i R3. Det behöver inte vara så att han har en mumsig Mörker-meny att handla från men det kan vara så.
Hellzon Gröööön.
Impetigo Får jag mysiga vibbar av. Han är med och vill spela varulvsspel iaf.
Martin3 Har försökt lägga planer, grönande.
RasmusL Paktpushare. Men betänk att pakten är rätt najs för Mörkret att gömma sig i om de inte har jättekonstiga pengabehov. När vi köper siande köper de Millers eller vad de nu kan tänkas ha på sin Mörkermeny.
Sidd Paktpushare nr 2, men beter sig som sagt inte som han brukar som ulv.
Xyas Väldans pigg på att jaga ulvar nu i R2. Det är ju grönande på nåt vis.

Utröstad:

Vimes
(Megakorp)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,036
Oj oj oj oj nu hettar det till i galaxen :)

Kanske borde ta anställning hos Mörkret som konsult för att mörda korpar snart :)

Ekonomin för mig är simpel. Förra rundan ville jag uppnå att jag kunde rösta gratis inför R3 och ha möjligheterna att ha en ekonomi långsiktigt även om det satte en måltavla på mig. Iom att jag nu kan dra in 300k så har jag möjlighet att göra 3 handlingar och rösta. Att välja någon mellanstor planet och agera 2 gånger istället känns väldigt dumt. Då blir jag hellre utröstad.

För att vara tydlig så kommer jag inte dra ifrån med ekonomin eller expandera denna runda så det finns goda chanser för någon annan att ta på sig en ledaroll om man vill samt att komma ikapp om man tog dåliga beslut i R1 och inte berättar vad man valde.

Jag har varken sagt att jag är för eller emot pakt(en/två) eller vilken det är nu som är sjukt förvirrande och vidhåller att planen med att sia skydda är bra som @Martin3 la fram. Men det räcker ju om de som är med i pakten skyddar varandra och vi andra inte röstar på er.

Jag ser att vill vinna genom att både hjälpa korparna men samtidigt skydda mig själv.

Jag kan tänka mig att köpa både labb och militär om det nu ska sias och skyddas runda 4. Men till de som inte redovisar vad de köpt ser jag inget skäl till att inte se till mig själv först.

Jag är inte emot Alliansen men jag är inte heller en medlem. Om det nu är att dissa vet jag inte men att ha dålig ekonomi spelet igeom är bara urdumt. 3 handlingar jämfört med 1 som urpakten föreslog hade spelat mörker i händerna ja.

Är som sagt öppen för förslag vad för infrastruktur jag ska bygga för att hjälpa alla galaxens megakorpar.

Gällande de jag tror kan vara på Mörkrets sida så känner jag att Biobunker och RasmusL
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Där har vi ju våra ulvar. Skämt åsido så får jag sämre vibbar av Biobunker än av Rasmus så

RÖST: BiobunkerVII
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Biobunker VII Karl-Bertilgate är fortfarande aktuell men det kom någon slags förklaring på den ändå. Han resonerar ju, beskyller mig för lågflygning vilket kanske är sant i början av R2 men jag tycker jag skrivit min beskärda del inlägg i R1.
Empiricus Får jag inte grepp om men gul-grön baserat på att han kommer med analyser och grejer.
Fjodorsenuba Jag lutar åt att det är grönande att sticka ut hakan och ta Ionian istället för Dorian. Betänk att Mörker-Fjodor skulle ha en medspelare som coachar honom. Lågflyger kanske lite men totalt sett ljusgrön.
Genesis Vad betyder det att Genesis är villig att bli efter? Betänk att han får 300 cash på två rundor, han kan inte vänta hur länge som helst men har råd att techa lite i R1 för att sedan expa OCH techa i R2, och sedan vara på banan i R3. Det behöver inte vara så att han har en mumsig Mörker-meny att handla från men det kan vara så.
Hellzon Gröööön.
Impetigo Får jag mysiga vibbar av. Han är med och vill spela varulvsspel iaf.
Martin3 Har försökt lägga planer, grönande.
RasmusL Paktpushare. Men betänk att pakten är rätt najs för Mörkret att gömma sig i om de inte har jättekonstiga pengabehov. När vi köper siande köper de Millers eller vad de nu kan tänkas ha på sin Mörkermeny.
Sidd Paktpushare nr 2, men beter sig som sagt inte som han brukar som ulv.
Xyas Väldans pigg på att jaga ulvar nu i R2. Det är ju grönande på nåt vis.

Utröstad:

Vimes
(Megakorp)
Många gröna där och eftersom jag vet att jag inte är Ulv så skulle det innebära att Rasmus kör enmans-show, vilket jag inte tror.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,036
Går på middag nu och är åter efter 19. Hoppas det finns lite göttigt skvaller att läsa igenom och ta ställning till.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Grön till ulvskala
Hellzon
Impetigo
SIdd
Empiricus
Martin3
Xyas
Genesis
Rasmus
Fjodorsenuba

Har läst Fjodors inlägg första rundan och visst det är inget som sticker direkt ut men det är nåt som ändå känns fel.
Rasmus, håller med om att Gordon Gekko till Göran Persson var en snabbvändning, fanns en rimlig förklaring, men har nu följt upp med riktigt lågflygning. Beredd att byta plats på mina 2 toppkandidater.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Rasmus lade första rösten och den ligger på Xyas. Så:
Mea culpa.

Men det borde väl vara extremt rödande för Rasmus?
Alltså, att inse att cash är bra att ha är knappast rödande, sen kan man ju lobba för att Rasmus följde med strömmen när det visade sig att de flesta tyckte så men det är ju rätt uppenbart.
Liksom, vi som expade i R1 har minst 275 kr inkomst och kan köpa två "grejer" nu i R2 och tre i R3. De som inte gjorde det har råd med en grej per runda (undantaget Genesis). Vi kan rusha siande, väktande, efterhand immunitet mot nattmord eller vadsomhelst som vi känner för.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Utöver att jag är rikaste korpen har vad har du för andra mörkermisstänkta @BiobunkerVII ?
Att du är den rikaste är egentligen inte det som pingar rött, jag kan ha överdrivet ditt paktmotstånd i runda 1, har som sagt läst om runda 1 nu. Men första intrycket är svårt att ändra. Tycker du har ett mer grönande spel i den här rundan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Var förklarade Basse att inte ulvarna kan köpa det samtidigt som korparna kan köpa siande, alltså runda 1?
Om det är så är det inte dina inlägg jag läser som fan läser bibeln utan snarare Basses förklaringar....
Suck. Nej, Basse har inte sagt att ulvarna inte kan köpa naivt siande R1. Det sade jag inte heller. Jag sade till och med rakt av ordagrannt:

Jag vet inte om det är såhär det ligger till, såklart, men det håller helt ihop med hur Basse förklarat hur saker funkar.
Du påstod att det jag sade inte stämmer med hur Basse förklarat saker. Jag sade att jag inte vet om det är som jag teoretiserar, men visar att det visst stämmer med hur Basse förklarat saker. Du svarar med att säga att jag påstår att Basse bekräftat min teori? Jag kan inte få det här som annat än halmdockande och att du medvetet försöker brunsmeta mig, och med ditt mystiska insisterande på att Fjodor är röd är åt samma håll. "Genesis grönar Fjodor på lösa grunder (alltså resonemang baserat på att hans faktiska agerande är dumt om han är ulv), men jag tycker att han pingar rött (vilket då inte är lösa grunder?)." Nä, jag tycker att det här luktar ludna resonemang där du försöker att sälja in vissa som ulvar.

RÖST: BIOBUNKERVII
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Röststatus:
BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (2): RasmusL (först), Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo, BiobunkerVII
Genesis (1): Fjodorsenuba

Ej röstat: Martin3, Xyas
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Suck. Nej, Basse har inte sagt att ulvarna inte kan köpa naivt siande R1. Det sade jag inte heller. Jag sade till och med rakt av ordagrannt:


Du påstod att det jag sade inte stämmer med hur Basse förklarat saker. Jag sade att jag inte vet om det är som jag teoretiserar, men visar att det visst stämmer med hur Basse förklarat saker. Du svarar med att säga att jag påstår att Basse bekräftat min teori? Jag kan inte få det här som annat än halmdockande och att du medvetet försöker brunsmeta mig, och med ditt mystiska insisterande på att Fjodor är röd är åt samma håll. "Genesis grönar Fjodor på lösa grunder (alltså resonemang baserat på att hans faktiska agerande är dumt om han är ulv), men jag tycker att han pingar rött (vilket då inte är lösa grunder?)." Nä, jag tycker att det här luktar ludna resonemang där du försöker att sälja in vissa som ulvar.

RÖST: BIOBUNKERVII
Jag håller helt med dig om att mina argument mot Fjodor inte är särskilt väl grundande vilket ju givetvis får till följd att brunsmetningen av dig blir svag. Om Fjodor är grön blir ju ditt grönande av honom inget som är rödande för dig.


Det stämmer alldeles utmärkt. Mörkret kan inte köpa naivt siande i R1, utan först i R2, så att det skyddar mot siande i R3. Om korparna köper siande i R1 kan de sia i R2, innan mörkret hunnit skydda sig. Men om de köper siande först i R2 och kan sia i R3 så har mörkret hunnit skydda sig.

Jag vet inte om det är såhär det ligger till, såklart, men det håller helt ihop med hur Basse förklarat hur saker funkar. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
Jag är nog trög för jag fattar inte var Basse sagt att Ulvarna inte kan köpa naivt siande? Menar du att den förmågan rimligtvis borde vara dyrare än vad de borde kunna ha råd med runda 1? (jag är med på att det är ditt antagande)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Jag är nog trög för jag fattar inte var Basse sagt att Ulvarna inte kan köpa naivt siande? Menar du att den förmågan rimligtvis borde vara dyrare än vad de borde kunna ha råd med runda 1? (jag är med på att det är ditt antagande)
[/QUOTE]

Kan köpa naivt siande runda 1
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Alltså, att inse att cash är bra att ha är knappast rödande, sen kan man ju lobba för att Rasmus följde med strömmen när det visade sig att de flesta tyckte så men det är ju rätt uppenbart.
Liksom, vi som expade i R1 har minst 275 kr inkomst och kan köpa två "grejer" nu i R2 och tre i R3. De som inte gjorde det har råd med en grej per runda (undantaget Genesis). Vi kan rusha siande, väktande, efterhand immunitet mot nattmord eller vadsomhelst som vi känner för.
Det står ju till och med i Basses inledningsfluff att man bör börja expa med handelshus för att dra in cash för att ha råd med förmågor.

Fast vi har ju inte råd, tänker Grolsch för sig själv. Först måste vi expandera och bygga upp ekonomin med handelshus.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Röststatus:
BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (2): RasmusL (först), Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo, BiobunkerVII
Genesis (1): Fjodorsenuba

Ej röstat: Martin3, Xyas
Jag kommer inte rösta denna rundan. Hade väl kunnat göra det för att rädda mig själv om det nu var så, men eftersom jag kommer vara utcheckad under rundans slut blir det inget med det.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Jag sitter ju på pottan, och åker jag ut så fattar jag att det är på att mitt spel varit över hela planen. Skyller på nybörjarmisstag och att hela upplägget med resurser gör det svåröverskådligt. Röstar ni ut mig så är mörkret en person närmare segern. Jag får väl hoppas att inte Martin3 och Xyas är Ulvar som sent kan hoppa på ett drev.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Jag är nog trög för jag fattar inte var Basse sagt att Ulvarna inte kan köpa naivt siande? Menar du att den förmågan rimligtvis borde vara dyrare än vad de borde kunna ha råd med runda 1? (jag är med på att det är ditt antagande)
Jag tycker att det är rimligt att anta att naivt siande är en grej som de kan köpa, eftersom vi på 6p vetenskap får reda på om det är i spel eller inte. Jag tycker att det skulle vara lite OP om de kan köpa det redan R1, men jag har ingen aning, och Basse har inte sagt något om detta. Vi har ingen aning om hur mörkret köper förmågor. Många här verkar anta att de köper dem för krediter precis som vi, men det kan funka på ett helt annat sätt.

Det du sade tidigare var att min teori (som bara är en teori, inte bekräftad) inte fungerar för att Basse har sagt att förmågor börjar gälla först rundan efter de köps. Jag visade att min teori fungerar utmärkt med detta antagande. Varifrån du får att jag ska ha påstått att Basse sagt att ulvarna inte kan köpa siande R1 vet jag inte. Det har jag aldrig sagt. Det är min teori för att förklara Xyas beteende, eftersom han är väldigt anti pakten så länge den handlar om att rusha siande i R1, men när den sedan handlar om att köpa siande i R2 så är den plötsligt helt okej. Och det handlar inte om att vi måste expandera för att få råd att köpa grejer framöver, för Xyas själv expanderade inte, utan nöjde sig med att rösta ut Vimes.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,588
Jag tycker att det är rimligt att anta att naivt siande är en grej som de kan köpa, eftersom vi på 6p vetenskap får reda på om det är i spel eller inte. Jag tycker att det skulle vara lite OP om de kan köpa det redan R1, men jag har ingen aning, och Basse har inte sagt något om detta. Vi har ingen aning om hur mörkret köper förmågor. Många här verkar anta att de köper dem för krediter precis som vi, men det kan funka på ett helt annat sätt.

Det du sade tidigare var att min teori (som bara är en teori, inte bekräftad) inte fungerar för att Basse har sagt att förmågor börjar gälla först rundan efter de köps. Jag visade att min teori fungerar utmärkt med detta antagande. Varifrån du får att jag ska ha påstått att Basse sagt att ulvarna inte kan köpa siande R1 vet jag inte. Det har jag aldrig sagt. Det är min teori för att förklara Xyas beteende, eftersom han är väldigt anti pakten så länge den handlar om att rusha siande i R1, men när den sedan handlar om att köpa siande i R2 så är den plötsligt helt okej. Och det handlar inte om att vi måste expandera för att få råd att köpa grejer framöver, för Xyas själv expanderade inte, utan nöjde sig med att rösta ut Vimes.
Jag tror att jag räknat fel på rundorna, alltså det här med när man kan använda förmågan. Mitt svar till dig tidigare var nog 75% självförsvar för att jag hamnat under eld för mitt expansionsval och 25% misstanke mot Fjodor.

Som jag ser det är Xyas beslut lite av mitt halmstrå, flyttar jag till honom åker han som ser ut just nu. Jag kommer inte flytta min röst till Xyas, hoppas ni ser det som grönande nog att titta åt annat håll än en MegaKorp i galaxens utkant som inte agerar som Centrum förväntar sig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
@Sidd, @Hellzon, @RasmusL och @Impetigo, jag väntar fortfarande på att ni ska säga hur ni kommer att tolka mitt agerande om jag expanderar i R2. Martin säger att han kommer att se det som paktbrott :)gremfrown:), medan Empi verkar vara okej med det. Jag har inte råd att både expandera och köpa siande, tyvärr. Jag försöker att vara medlem i pakten, men hoppar jag expansion i både R1 och R2 är jag ju helt körd, det måste ni ju se. Jag tänker att jag expanderar till Mixolydia, som är en liten planet, men jag vill inte bli utröstad som paktbrytare bara för att jag inte lägger mig helt platt.
 
Top