Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Basenanji vs Sodivra et al.
Post 8

Förlåt, nu ser jag en miss. Jag blev lite ivrig.

Röstsammanställningen på onsdagen 28/6 kl 23.03

LJSLarsson (3) .113, Basenanji, Halo77.
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (1) RasmusL
Konrad Konvalj (1) Jocke
Basenanji (1) Sodivra

Läget är alltså mörkt i ulvlägret: LJS håller på att röstas ut. Byn är mer apatisk än ett balsamerat lik. Vad göra?

Då startar den fajt som kommit att prägla det här spelet sedan dess Sodivra vs Basenanji (eller tvärtom)
___

Sedan vill Sodivra veta om Halo 77 verkligen misstänker LJS och isåfall varför? Nu gäller det att börja manipulera dem sopm röstar på LJS: en desperat räddningsmanöver inleds. Lägg märke till att Sodivra vill veta om Halo 77 verkligen misstänker LJS. Av alla spelare så vill Sodivra få Halo 77 att fundera på om verkligen LJS kan vara skum? DET är ulvigt!

___

Ulvgänget är så jävla nervösa just nu. Klockan är nästan ett på torsdagen, inget händer, så nu måste Halo 77 bearbetas!



För att sätta lite mer press bakom sina ord så röstar Sodivra på Halo 77 kl 12.58 och skriver en röstsammanställning som visar hur desperat läget är för en i ulvlaget:

Nuvarande rösträkning:

LJSLarsson (3) .113, Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (2) RasmusL, Sodivra
Konrad Konvalj (1) Jocke

---

Titta på den där listan en gång till: där har vi faktiskt en perfekt situation där en ulv ställs mot bybor! Och så kan vi ta en funderare på hur detta påverkar det som skrivs i tråden. Om jag tex skulle vara ulv, varför lägger jag mig inte på en bybo? Varför väljer jag att fortsätta rösta på LJS?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Och som en teaser för fortsättningen:

Vem mer än Sodivra tror ni kommer försöka få bort misstankar från LJS?

Ledtråd – han finns med i den här listan:

Basenanji-Jocke-Lukas-Vicotnik
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Basenanji vs Sodivra
Post 9

Sorry, det är sent och jag gör småmissar.

Alltså i post #178 på torsdagen 11.58 (inte 12.58 som jag skrev ovan) skriver Sodirva så här:
En till fråga till Halo77:

Empiricus skrev:
Nu har jag inte varit inne på hela dagen, under kvällen har jag hängt med en del och nu under natten suttit med en hel del postanalys för att komma ikapp. I morrn bitti (tekniskt sett i dag eftersom det är efter midnatt) kommer jag dra lite mer poster med mer utveckling och anledningar, men några axplock kommer nu (#teaser)!

Basenanji - mest ulvig

RasmusL - trolig by
Sodivra - trolig by

Röst: Basenanji

Hade jag varit Mäster Ulv hade jag valt Sodivra som medulv (med härledning till minnet av varulvsdisco), samt även KK om jag hade valt två medulvar.Empiricus skrev: Nu har jag inte varit inne på hela dagen, under kvällen har jag hängt med en del och nu under natten suttit med en hel del postanalys för att komma ikapp. I morrn bitti (tekniskt sett i dag eftersom det är efter midnatt) kommer jag dra lite mer poster med mer utveckling och anledningar, men några axplock kommer nu (#teaser)!

Basenanji - mest ulvig

RasmusL - trolig by
Sodivra - trolig by

Röst: Basenanji

Hade jag varit Mäster Ulv hade jag valt Sodivra som medulv (med härledning till minnet av varulvsdisco), samt även KK om jag hade valt två medulvar.



Halo svarade:

Vad gör Basenanji mest trolig som ulv i dina ögon?



Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?

RÖST: HALO77

Nuvarande rösträkning:

LJSLarsson (3) .113, Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (2) RasmusL, Sodivra
Konrad Konvalj (1) Jocke
SER ni hur Sodivra verkligen jobbar med att få Halo77 att flyttta sin röst?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Basenanji;n250377 said:
Om jag tex skulle vara ulv, varför lägger jag mig inte på en bybo? Varför väljer jag att fortsätta rösta på LJS?
Ehh va den här kommentaren är ju skitskum, det låter precis som att du vet med säkerhet att LJS är ulv och inte bybo, aldrig har väll förslaget att du skulle vara ulv med LJS kommit upp som förslag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Basenanji vs Sodivra et al.
Post 10

Därefter passar Vicotnik på att pressa Halo 77 (se post #179, 29/6 kl. 14.10 samt #196, kl. 15.19)
Sedan kommer också KK och hjälper ulvlaget, .113 blir pressad och LJS går på. 113 som släpper LJS och istället röstar på Halo 77 torsdag kl 15.06. LJS hinner dock bli rätt stressad, skriver ett aggressivt inlägg (#191). Sodivra skriver slutligen ett inlägg 14.37 (#200) med ytterligare påtryckningar på Halo 77 att flytta sin röst från LJS:

Halo77, är du snäll och svarar på de två frågor jag skickat ditt håll?

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
2- Du skrev följande inlägg till Empiricus:
Vad gör Basenanji mest trolig som ulv i dina ögon?


Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?

Nuvarande rösträkning:

LJSLarsson (2) Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (3) RasmusL, Sodivra, .113
Konrad Konvalj (1) Jocke
Kl 15.45 sammanställer pålitlige Empiricus en röstsammanställning:

LJS (2) Basenanji, Halo 77
Rasmus (3) Lukas, LJS, Vicotnik
Halo 77 (3) Rasmus, Sodivra, .113
KK (1) Jocke
Basenanji (1) Empiricus

LJS ligger alltså fortfarande rätt illa till.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Ehh va den här kommentaren är ju skitskum, det låter precis som att du vet med säkerhet att LJS är ulv och inte bybo, aldrig har väll förslaget att du skulle vara ulv med LJS kommit upp som förslag.
Jag vet ju inte det förstås, men nu ser jag ett mösnter som utspelar sig under onsdag-torsdag förra veckan där LJS låfg jävligt risigt till. Jag inser då att det msåte vara LJS, Arvidos och Vicotnik som är ulvarna.

Ja, jag är lite euforisk just nu. Trodde inte att det skulle synas så klart. Därför låter jag mer säker än vad jag är.

Men vad tycker du om LJS kommentar om att du inte behöver producera text om du är ulv?

Är inte det ÄNNU skummare än att jag försöker försvara mig som bybo och blir euforisk när jag äntligen ser vilka som är ulvar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
.113, Halo 77, Jocke, Lukas

Jag VET att jag verkar asmisstänkt. Jag vet att det kan låta som värsta galningen som svamlar.

Men hörni, snälla, snälla snälla,

Kan vi inte bara leka med tanken att jag är bybo?

Ni kan ju rösta ut mig ändå på söndag? Det är ingen fara att diskutera, prata och hjälpas åt eller hur?

Jag vill er väl, även om ni tycker att jag är skitskum.

Och jag vill VINNA DET HÄR!!

:D
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Empiricus röstar på Halo 77 kl. 15.59 på torsdagen och kanske kan vi börja se hur pressen lättar på LJS här.

LJS (2) Basenanji, Halo 77
Rasmus (3) Lukas, LJS, Vicotnik
Halo 77 (4) Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus
KK (1) Jocke




Vicotnik (post #218, kl 17.12) försöker få mig att ta ställning till Rasmus och Halo 77. Lustigt att han inte tycker sig se LJS som röd?!



Och kl 17.33 undrar Vicotnik vem velige Xyas skulle vilja rösta på. Lägg märke till att det bara är Sodivra och Vicotnik som är så här engagerade i att ta reda på vad folk vill rösta på. Det är nästan som att de vill ha försäkringar från folk: Kommer du rösta på LJS? Litar du verkligen på Basenanji? Vem av LJS, Rasmus och Halo 77 kommer du rösta på? Ulvarna är skraja och behöver få information om hur det kommer bli vid hängningsdags! Kanske kan de hoppa på ett bra drev?


17.36 skriver jag att Empiricus och Sodivra räddade LJS. Men det är fel, för ännu så länge är ulvarna nervösa. Det är fortfarande rätt tajt mellan kandidaterna. Det är faktiskt så att KK kommer med en riktig smällkaramell. Rösträkningen hittills har varit felaktig:

Vad vi inte får glömma är att Mukwa ligger med en tidig smygröst på SJSLarsson. Den finns av någon anledning inte med och det känns inte rätt.

LJSLarsson (3) Basenanji, Halo77, MUKWA
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus


Pressen är alltså kvar på ulvarna!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Basenanji vs Sodivra
Post 12 (missade förra posten, nu är jag trött, ska bara skriva något inlägg till, sedan får jag fortsätta i morgon)

17.57 går Sodivra på Halo 77 igen (#235). Halo 77 röstar ju FORTFARANDE på LJS!

Läs det här:
Nej, du svarar inte på min fråga. Min fråga är:

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?

Ditt resonemang kring LJS är följande:

"Med nuvarande röställning så lägger jag hellre min röst på dig LSJ än Rasmus. Tycker inte ditt case med Rasmus&Vicotnic håller och jag tittar också på vilka som röstat och väljer att rösta med dem jag för närvarande litar mest på.

Hämtat från detta inlägg: …

Vad du skriver här är
1) Du tycker inte att LJS case mot Rasmus och Vicotnik håller, att hans analys inte är tillräckligt bra.
2) Du litar på .113 och Basenanji
3) Du vill inte att RasmusL ska röstas ut

Men vad du inte skriver är:
1) Tror du (nu eller då du skrev inlägget) att LJSLarsson är ulv? Det är två helt olika saker att göra en dålig analys och att vara ulv.
2) Och ifall du tror att LJSLarsson är ulv, varför isåfall?

Kan du svara på detta nu?
Vid flera tillfällen vänder sig alltså Sodivra mot Halo 77 med en indirekt uppmaning att släppa LJS. Snacka om att pressa en bybo!

Och det fortsätter!
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basenanji;n250357 said:
Tack vare Sodivras dramatiska natur har ulvarna faktiskt gjort bort sig ordentligt. LJS ger ju sitt stöd till Sodivra så nu tror LJS, Sodivra och Vicotnik att de komemr få minst fyra röster på mig.

Men Halo 77, håll med om att det är konstigt att en "bybo" är så glad redan nu? Så att den ger tårtor till andra spelare? Vi i byn är ju pressade mot väggen! Om vi röstar ut en bybo är spelet över och ulvarna vinner.

Inte riktigt läge för tårta då va?
Covfefe!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Klockan är mer än 18 samma dag (torsdagen 29/6) som det ska röstas ut någon. Rösterna ser ut så här:

LJSLarsson (3) Basenanji, Halo77 + MUKWA
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus



Sedan skriver ulv-Sodivra den här desperata posten kl 19.38:

Svarade någonsin RasmusL på det där att han skrev att Basse och nån annan var gröna på ett ställe i ett inlägg, och röda på ett annat ställe i samma inlägg?

Både Halo och Rasmus är bra röstkandidater för mog.
Vem som helst utom LJS! Snälla! RÖSTA INTE PÅ LJS!!!



Sedan röstar Mukwa på Halo 77 kl 20.03. Ulvgänget: “Puh! DET var svettigt! Nåja, nu måste vi ligga säkert va?!”


Nä.

__

För 20.36 röstar Mukwa på LJS!! Haha!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Jag fattar inte riktigt vad du menar. Tycker du att jag pratar strunt?

Jag är okej med att du tycker att jag är ulvig. Men hur ser du på Sodirvas press på dig under runda ett där han vill att du ska byta röst från LJS?

----

Jag tänker kämpa. Jag tänker inte ge upp. Jag är bybo.

---

Bara en bybo skulle kämpa så här desperat och det vet ni.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Basenanji vs Sodivra
Post 13

Halo 77 gör en jäkligt snygg grej och ifrågasätter varför Sodivra grillar hen för valet av LJS?
Sodivra försvarar sig med:

Jag grillar dig inte för att du röstade på LJS. Jag grillar dig för att du aldrig svarade på en enkel fråga. Det är lite ulvigt. En bybo kan bara svara ärligt "Nä, jag tyckte bara det var bättre att rösta ut LJS än Rasmus". Men en ulv kan undvika att svara på frågan för att vinna tid att komma på en förklaring.
Och Halo 77 skrev så här:

Jag börjar faktiskt skarpt misstänks Sodivra nu för det där inlägget jag citerade nyss ovan. Om han är ulv och varken Rasmus, LSJ eller Basenaji är ulv så skulle ett sånt inlägg vara klockrent från en ulv för att försöka få upp röstantalet på bybor. Om inte annat så ska jag lägga detta på minnet ifall vi lyckas avslöja Sovidra som ulv.
Spot on Halo! Det leder också till att Halo 77 röstar på Sovidra för att Sovidra är fishy och pressen på LJS släpper.



Sen kommer Jocke och röstar på Halo 77 kl 20.46.

LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (5) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus, Jocke
Sodivra (1) Halo 77



PUH! Mission accomplished för ulvarna: de lyckades rädda LJS!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Nu godnatt!

Min sammanfattning inför morgondagen blir:

Sovidras triumferande post där han menar att jag, Lukas och Jocke är ulvar avslöjar att Sovidra är ulv. För byn befinner sig i ett knepigt läge, om vi röstar ut en bybo vinner ulvarna. Sovidra är däremot jättesäker på att jag är ulv och nu röstas jag ut. Varför inte skryta lite när segern ändå är så nära?

LJS manar till lugn och menar att det är lite tramsigt, men att det säkert är så att jag är ulv. Han tycker också att vi ska göra som Sovidra säger.

Vicotnik då? Tja, han har ju redan bestämt sig.

Jag lägger fram värsta fetingcaset (ja, med en del småmissar här och var, men det blir så när klockan är asmycket.

Sammanfattningsvis är min poäng att under R1 så håller en ulv på att röstas ut: LJS. Sodivra och Vicotnik sätter en desperat räddningsaktion i verket och lyckas till slut bland annat genom att pressa Halo 77.

I fortsättningen kommer aldrig en ulv vara i blåsväder på samma sätt, även om LJS förekommer då och då.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basenanji;n250391 said:
Bara en bybo skulle kämpa så här desperat och det vet ni.

Det eller en ulv som riskerar hela sitt lag på att åka ut.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag är okej med att du tycker att jag är ulvig. Men hur ser du på Sodirvas press på dig under runda ett där han vill att du ska byta röst från LJS?]

Eftersom jag tror Sodivra är grön så tror jag inte det var något konstigt med hans frågor. Det var ju i princip samma drev som Empiricus hade mot mig och han var grön. Men visst är det underligt att Sovidra hakade upp sig på just LJS och det går att bygga ett case på som du gör men jag tycker det känns lite väl fantasirikt. Nästan i stil med iden jag har nu att Mäster ulv kanske inte alls har valt några medulvar. Var tror du om den teorin Basse?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n250394 said:
Det eller en ulv som riskerar hela sitt lag på att åka ut.
Men Han har en poäng och det är svårt som ulv i det här läget. Jag tror I iaf delves på Basse.

Men jobbar igen
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n250395 said:
Eftersom jag tror Sodivra är grön så tror jag inte det var något konstigt med hans frågor. Det var ju i princip samma drev som Empiricus hade mot mig och han var grön. Men visst är det underligt att Sovidra hakade upp sig på just LJS och det går att bygga ett case på som du gör men jag tycker det känns lite väl fantasirikt. Nästan i stil med iden jag har nu att Mäster ulv kanske inte alls har valt några medulvar. Var tror du om den teorin Basse?
Då spelar det ju ingen roll vem vi röstar ut då.. Eller hur tänker du
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Iaf stressig dag igår och verkar bli lika illa idag så blir nog borta tills jag slutar. Kl två iaf sen ska jag läsa ikapp och försöka vara med
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Men visst är det underligt att Sovidra hakade upp sig på just LJS och det går att bygga ett case på som du gör men jag tycker det känns lite väl fantasirikt. Nästan i stil med iden jag har nu att Mäster ulv kanske inte alls har valt några medulvar. Var tror du om den teorin Basse?
Jo, för all del så kan det ju vara. Men hur förklarar vi då hur Sodivra OCH Vicotnik går på bl a dig i R1 och KRÄVER att du svarar på vad du tycker är så misstänkt med LJS?

Jag ser inte heller någonstans Sodivra, Vicotnik eller LJS röstar på varandra.

Hursomhelst, om det bara är en ulv kan vi tryggt rösta ut både mig och Sodivra. Då återstår tre rundor med dne här inräknad. Jag törs inte ta den chansen när det merst troliga är att det är tre ulvar och fem bybor.

Och jag ÄR bybo!
 
Top