Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jocke;n250289 said:
Är det verkligen rimligt att alla ulvarna röstade på samma kandidat? Känns som en onödigt stor risk att ta?
Ja, det var dumt av er! Men du och Lukas har ju inte lyckats plocka på er några pluspoäng i byns ögon under hela spelets gång, så ni fick köra allt eller inget.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Sodivra;n250294 said:
Ja, det var dumt av er! Men du och Lukas har ju inte lyckats plocka på er några pluspoäng i byns ögon under hela spelets gång, så ni fick köra allt eller inget.
Lukas har ju spelat signalfärgat sen slutet på R2. Men jag kan inte säga att jag gjort något knop rött alls. Det enda som färgar mig är att 113 har sagt att jag är ulv så många gånger att folk tror att det är sant.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Om vi bortser från den lätt farsartade stämningen som har uppstått tror jag att vi kan förlita oss på Sodivras plan. Jag håller kvar min röst på Basse.

Jocke & Lukas:
Om ni båda är ulvar gör det inget om ni slutar skriva. Om någon av er är bybo är det viktigt att ni producerar och är med i tråden.
Är ni båda ulvar gör det ingen skillnad i vilken ordning vi fångar er, men är en av er bybo vill vi inte ta fel. Producera meningsfull text (inte bara långt fluff för att de skall se mycket ut) så att det blir lättare för oss att hitta den potentiella bybon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Pust!

Nu är jag hemkommen till Stockholm efter en fin skärgårdsutflykt några dagar.

Ja, det är skönt att ha pålitligt nätverk, dator och ström. :)

——

Det är så här: jag ÄR bybo. Om vi har med tre ulvar att göra så står det alltså just nu 3-5. Om byn röstar ut mig, har ulvarna vunnit. Därför måste jag kämpa stenhårt för att få er att rösta ut…en ulv. Vi kan inte rösta fel en gång till. Så den här helgen blir tuff.

——

För jag kommer inte ge upp. Alla mina ulvtells till trots vägrar jag att ge mig till ulvlaget. Jag är bybo, och jag kommer kämpa emot till klockan blir 22.00 på söndag.

“Men Basse, det här är patetiskt, du har ju gjort jättemånga ulvmissar, vi VET ju att du är ulv!”


Nä.

Ni vet inte. Ni TROR att jag är ulv. och det räcker inte tyvärr, inte om vi är i det krisläge vi är i. Och hörni, även om ni nu tycker att allt pekar på att jag är ulv: vore det inte toppen att grilla mig hela helgen så ni kan få tag på de andra ulvarna? (Därför är det lite konstigt av LJS att förslå att en eventuell ulv av Jocke och Lukas att vara tyst?!)

——

Men hörni, det räcker inte att vi låter bli att rösta ut mig, vi måste också fåga en ulv. Och då är det dessutom svårt att vinna ändå.

——

Men jag har några idéer och tror att det här kommer gå! Det kommer bli ett episkt parti!

——

Vi kan väl börja så här:

“Hur troligt är det att en ulv i Basses kläder kommer skriva jättemånga inlägg som syftar till att hjälpa byn att fånga en ulv? Ulvlaget har ju ändå (förmodligen) två ulvar kvar på sitt lag!”
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Nu ligger vi brunt till, vi är just nu 8 spelare kvar och av dessa är det mycket troligt tre ulvar, så hänger vi en bybo den här rundan är vi rökta.

Jag kommer låta min röst ligga kvar på Basse tills vidare.

Röst: Basse
Om det nu är så brunt för byn, vore det inte toppen att ta chansen att fråga ut mig om vilka mina kumpaner är? Eller håller du med Sodivra och LJS om att det är jag, Jocke och Lukas som är ulvarna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Det är sista dagen innan semestern och bröllopsresan och så räddas Basse av fulröstande ulvar, nu orkar jag inte vara metodisk längre.
Eller: "Jag och ulvarna firar just nu och ojsan jag blev visst lite euforisk, så nu drar jag till med den här nödlögnen!"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Här gör Sodivra bort sig.

Vicotnik, Larsson och .113, så länge vi står enade kan de inte krossa oss!
Sodivra (och hans ulvkumpaner) är så glada över att ha vunnit att de inte kan låta bli att blotta sig nu på slutet. Varför är det så ulvigt? Tja, vad hände med Halo 77 då? Räknas inte hen? Det är helt enkelt en ulv som är så nöjd med sitt ulvparti (och inte konstigt med tanke på Sodivras alla analyser mm) att han tar ut segern i förskott.

Det är alltså bland dessa fyra vi hittar våra (förmodigen*) tre ulvar:

Vicotnik
LJS
.113
Sodivra

"Hur kan du veta att de är ulvar?"

Sodivra och LJS är ulvar. Jag vet inte säkert, men någon av Vicotnik och .113 är den sista ulven. Jag gissar i nuläget på att det är Vicotnik som är den tredje ulven, eftersom .113 inte vet säkert vad ulvarnas vinstvillkor är. Det är lite väl byboigt i mina ögon. Nu behöver bara Sodivra och hans ulvar rekrytera en bybo till, så är saken biff. Och kan man ha ett bättre läge? Basse har ju trampat i klaveret så det här går väl inte att förlora?! Nog kan ulvarna passa på att skryta lite i förväg?

Ulvarna vinner med sina tre röster, men de måste ha minst en bybo med sig för att vinna. De satsar på att brunmåla Jocke och Lukas och att rekrytera .113. LJS skriver så här:

#43 R4
Om vi bortser från den lätt farsartade stämningen som har uppstått tror jag att vi kan förlita oss på Sodivras plan. Jag håller kvar min röst på Basse.

Jocke & Lukas:
Om ni båda är ulvar gör det inget om ni slutar skriva. Om någon av er är bybo är det viktigt att ni producerar och är med i tråden.
Är ni båda ulvar gör det ingen skillnad i vilken ordning vi fångar er, men är en av er bybo vill vi inte ta fel. Producera meningsfull text (inte bara långt fluff för att de skall se mycket ut) så att det blir lättare för oss att hitta den potentiella bybon.

Men vänta nu, snacka om att ta ut segern i förskott! LJS, har du inte förstått att vi i byn förlorar om vi röstar ut en bybo? Vi kan inte ta fel nu. Och vi kan absolut inte ta fel i en ev R5!
Var är byboparanoian?

En bybo vill inte att ulvarna ska sluta snacka. Näru, det där är helt enkelt en ulv som tagit ut segern i förskott.

*Förmodligen eftersom jag inte vet det helt säkert. Men jag utgår frn det eftersom det är det farligaste för byn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Och kom ihåg: är det verkligen sannolikt att en ulv skulle skriva så här många inlägg? Och riskera att blotta sig ännu mer?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Och ulvlaget: jag har en smällkaramell kvar!

Jag har planterat en grej bland mina inlägg som bara bybor kan se! Fundera lite över den ni!

Men vi väntar med den, helgen är lång. Det är ju bara torsdag idag och deadline är ju på söndag!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Okej, min arbetshypotes är att våra tre ulvar är Sodivra, LJS och Vicotnik. Ja, jag är lite imponerad över att jag såg det så tidigt. Nu är det mer eller mindre bekräftat eftersom Sodivra inte kunde lugna sig, utan var tvungen att skryta lite på slutet. Dessutom: ulvarna är tre stycken, skulle en av dem ryka så har de rätt goda chanser att vinna ändå. Och Sodivra skulle visst gifta sig snart och kan inte vara med så mycket framöver.

Hur kan vi då försöka “bevisa” att det är de där tre som är ulvar?

Till att börja med så kommer de nu inte skriva så mycket mer. De är säkra på att vinna och de är säkra på att byn kommer hänga mig. De är så styva i korken till och med, att Lukas och Jocke brunmålas och utpekas som ulvar.

De tycker att de har råd med det, för om det ser ut så här:

Basenanji (5) Vicotnik, Halo 77, .113, Sodivra
Sodivra (3) Basenanji, Jocke, Lukas

…så vinner ulvarna.

——
De satsar alltså på att

1) Basenanji blir utröstad
2) Halo 77 och .113 kommer rösta ut Basse
3) Jocke och Lukas kommer inte kunna hota oss ändå.

Ulvarna behöver bara rösta ut en bybo + nattmörda en annan bybo för att vinna.

De är styva i korken. De känner att vinsten är nära.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250311 said:
Och kom ihåg: är det verkligen sannolikt att en ulv skulle skriva så här många inlägg? Och riskera att blotta sig ännu mer?

Flawless logic
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Kan vi hitta fler “tunga indicier” på att det är just de här tre som är ulvarna?

Tja, om nu LJS är ulv, har det inte funnits något läge där han låg dåligt till? Typ, det står mellan honom och någon annan?

(Retorisk fråga, svaret är förstås “Jo det har det!” Ulvar röstar förstås väldigt sällan på en annan ulv, om det inte är säkert. Alltså kan vi kolla lite på röstsammanställningarna när det har varit krisigt för ulvlaget och kolla på hur turerna har gått då)

Om vi skulle ta och titta lite på de situationerna.

:D
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250313 said:
Okej, min arbetshypotes är att våra tre ulvar är Sodivra, LJS och Vicotnik. Ja, jag är lite imponerad över att jag såg det så tidigt. Nu är det mer eller mindre bekräftat eftersom Sodivra inte kunde lugna sig, utan var tvungen att skryta lite på slutet. Dessutom: ulvarna är tre stycken, skulle en av dem ryka så har de rätt goda chanser att vinna ändå. Och Sodivra skulle visst gifta sig snart och kan inte vara med så mycket framöver.

Hur kan vi då försöka “bevisa” att det är de där tre som är ulvar?

Till att börja med så kommer de nu inte skriva så mycket mer. De är säkra på att vinna och de är säkra på att byn kommer hänga mig. De är så styva i korken till och med, att Lukas och Jocke brunmålas och utpekas som ulvar.

De tycker att de har råd med det, för om det ser ut så här:

Basenanji (5) Vicotnik, Halo 77, .113, Sodivra
Sodivra (3) Basenanji, Jocke, Lukas

…så vinner ulvarna.

——
De satsar alltså på att

1) Basenanji blir utröstad
2) Halo 77 och .113 kommer rösta ut Basse
3) Jocke och Lukas kommer inte kunna hota oss ändå.

Ulvarna behöver bara rösta ut en bybo + nattmörda en annan bybo för att vinna.

De är styva i korken. De känner att vinsten är nära.

Briljant hypotes. Sodivra, LJS och Vicotnik är säkra på att vinna.

Och det... bevisar att dom är ulvar... på något sätt!!!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n250313 said:
Okej, min arbetshypotes är att våra tre ulvar är Sodivra, LJS och Vicotnik. Ja, jag är lite imponerad över att jag såg det så tidigt. Nu är det mer eller mindre bekräftat eftersom Sodivra inte kunde lugna sig, utan var tvungen att skryta lite på slutet. Dessutom: ulvarna är tre stycken, skulle en av dem ryka så har de rätt goda chanser att vinna ändå. Och Sodivra skulle visst gifta sig snart och kan inte vara med så mycket framöver.

Hur kan vi då försöka “bevisa” att det är de där tre som är ulvar?

Till att börja med så kommer de nu inte skriva så mycket mer. De är säkra på att vinna och de är säkra på att byn kommer hänga mig. De är så styva i korken till och med, att Lukas och Jocke brunmålas och utpekas som ulvar.

De tycker att de har råd med det, för om det ser ut så här:

Basenanji (5) Vicotnik, Halo 77, .113, Sodivra
Sodivra (3) Basenanji, Jocke, Lukas

…så vinner ulvarna.

——
De satsar alltså på att

1) Basenanji blir utröstad
2) Halo 77 och .113 kommer rösta ut Basse
3) Jocke och Lukas kommer inte kunna hota oss ändå.

Ulvarna behöver bara rösta ut en bybo + nattmörda en annan bybo för att vinna.

De är styva i korken. De känner att vinsten är nära.
Bara dör the record Vicotnik la väl sin röst direkt så vid lika vinner dem
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n250316 said:
Briljant hypotes. Sodivra, LJS och Vicotnik är säkra på att vinna.

Och det... bevisar att dom är ulvar... på något sätt!!!
Tja du är det då antagligen, sjukt bra spelat dock. Men så här är det, precis som basse säger, röstar vi fel har vi förlorat. Då chansar man inte som bybo.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250308 said:
Om det nu är så brunt för byn, vore det inte toppen att ta chansen att fråga ut mig om vilka mina kumpaner är? Eller håller du med Sodivra och LJS om att det är jag, Jocke och Lukas som är ulvarna?

Du bekräftar ju mer eller mindre i det här inlägget att det är Jocke och Lukas....

https://www.rollspel.nu/threads/66231/post-924002

Eftersom du riktar inlägget till .113 och Halo77, och inte till även Jocke och Lukas. Som du redan är i team med.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
BASSETABELLEN

Här Basse, med den här tabellen kan du spara massa arbete när du skriver inlägg

SLÅ 1T8
1. Sodivra är skyldig för att...
2. LJSLarsson är skyldig för att...
3. Vicotnik är skyldig för att...
4. Halo77 är skyldig för att...
5. .113 är skyldig för att...
6. Lukas är oskyldig för att...
7. Jocke är oskyldig för att...
8. Basenanji är oskyldig för att...

SLÅ 1T8 TILL
1. ...han skriver så mycket!
2. ...han skriver så lite!
3. ...han är skicklig!
4. ...han är inte tillräckligt skicklig!
5. ...han är så självsäker!
6. ...han är så noga!
7. ...han slarvar!
8. ...han gör rösträkningar!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
.113;n250327 said:
Tja du är det då antagligen, sjukt bra spelat dock. Men så här är det, precis som basse säger, röstar vi fel har vi förlorat. Då chansar man inte som bybo.
Jag är hundra på att Basse är ulv. Kolla mitt case. Läs alla tre inläggen och låt det sjunka in. Notera att han svarar i R2 med att urskulda sig "förlåt att jag är så dålig, jag är helt hopplös, jag lovar att tänka om nu", det gör ulvabasse alltid när man börjar attackera honom. Jag ger honom en öppning, "förklara hur det kunde bli så här, om du är bybo", han skulle kunna komma med "vi har flyttat och jag har varit helt uppe i det" eller något sådant, men det gör han inte.

Notera sedan att Jocke och Lukas räddar honom i runda 2. Notera hur han försöker vinna över dig och Halo i det här inlägget, men inte skriver ett skvatt till Jocke och Lukas, för de är redan på hans sida.
https://www.rollspel.nu/threads/66231/post-924002
Notera hur Jocke och Lukas inte bemött den allvarliga kritiken mot Basse med ett knyst men hellre röstar ut mig av ingen riktig anledning alls. Lukas skrev om mig förra rundan "jag har känslan att han vill rikta strålkastaren åt annat håll när han blir anklagad, jag ska läsa på hans inlägg..." Han har inte läst på. Han har inga substantiella argument. Han röstar på mig ändå. En bybo som inte har tid att bygga ett eget case skulle inte göra det.

I'm calling it!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Och förresten, om Lukas case på mig verkligen är att jag riktar om strålkastarljuset när jag blir anklagad så borde han ju lägga ner den rösten illa kvickt, det här är det första drevet mot mig och det är ju inte som att jag är bekymrad och smygig direkt. Nä, dreva på bara, vi vet allihopa att you got nuthin' wolves!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250313 said:
Basenanji (5) Vicotnik, Halo 77, .113, Sodivra
Sodivra (3) Basenanji, Jocke, Lukas
Först av allt så missade du LJSLarsson.

Och för det andra så skrev du in här att Jocke skulle rösta på mig. Såklart att Jocke röstar på mig, han är ju ulv med dig. Det vet både du och jag.

Men det som ni missat är att hans officiella story här i tråden är att han vill dreva mot dig eller Lukas.

Så hur kom du på att han ville rösta på mig?

OJ DÅ
 
Top