Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Tja, det ser verkligen hopplöst ut att vända det här drevet mot mig.

Sodivra! Om du är bybo måste du överväga konsekvenserna av att rösta ut en bybo-Basse!

Det såg så jäkla mörkt ut förra rundan så jag trodde inte att Mukwa skulle bli en kandidat. Därav min låga aktivitet. Jag var också oerhört sugen på att rösta ut mig själv eftersom jag skulle bli den självklara kandidaten i en R4. Om ni var ulvar: skulle ni behålla Basse eller Mukwa till R4?

Men så verkar det på slutet i R3 ändå realistiskt att jag överlever och eftersom jag misstänker Mukwa så tänker jag att det är värt att chansa.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250274 said:
Tja, det ser verkligen hopplöst ut att vända det här drevet mot mig.

Sodivra! Om du är bybo måste du överväga konsekvenserna av att rösta ut en bybo-Basse!

Det såg så jäkla mörkt ut förra rundan så jag trodde inte att Mukwa skulle bli en kandidat. Därav min låga aktivitet. Jag var också oerhört sugen på att rösta ut mig själv eftersom jag skulle bli den självklara kandidaten i en R4. Om ni var ulvar: skulle ni behålla Basse eller Mukwa till R4?

Men så verkar det på slutet i R3 ändå realistiskt att jag överlever och eftersom jag misstänker Mukwa så tänker jag att det är värt att chansa.

Äsch, vi vet ju att ni är ulvar. Det blir bara jobbigt att upprätthålla charaden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Sodivra!

Alla andra!

Jag är bybo!

Byn förlorar om ni röstar ut mig!

---

Vilka tjänar isåfall på att vi låter bli att diskutera?

Ni kan fortfarande rösta på mig om ni vill, allt jag ber om är att diskutera upplägget!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Omg

FÖRLÅT HALO



Du måste också vara med och lojal med byn!

Då måste det vara vico+3 röster.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Vicotnik, Larsson och .113, så länge vi står enade kan de inte krossa oss!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250283 said:
voff voff voff ahrooooouuuuuu
Vad säger du Basse? Allt jag hör är ulvaylande.

Vico, LJSLarsson, .113 och Halo77, ni vet vad sanningen är!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Okej, ni tycker att jag är ulv alltså?

Okej, det är helt säkert?

----

Isåfall röstas ulven ut nu, i R4 står det i så fall 2-4

Hur ska byn vinna då? Vilka är mina medulvar?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det är sista dagen innan semestern och bröllopsresan och så räddas Basse av fulröstande ulvar, nu orkar jag inte vara metodisk längre.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag kommer inte orka skriva nåt superförsvar av mig a la Sodivra. Jag vill däremot gärna analysera spelet och det tänker jsg fortsätta att göra.

Men jag tänker inte försvara mig. Jag spelar så här: hellre kaos än noga. Hellre analys av spelstil och hur folk spelar, än n
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250285 said:
Okej, ni tycker att jag är ulv alltså?

Okej, det är helt säkert?

----

Isåfall röstas ulven ut nu, i R4 står det i så fall 2-4

Hur ska byn vinna då? Vilka är mina medulvar?

Omg, det känns som alla dina meningar i det här partiet slutar med ett frågetecken, ormtunga!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Sodivra;n250271 said:
Så Jocke och Lukas, och i mindre utsträckning .113 och LJSLarsson räddade Basse. Det är rött.

Jocke och Lukas skriver dessutom inte ett knyst om spelpartiets största och blaffigaste anklagelse ev0r, den jag skriver mot Basse. Jocke skriver ingenting om Basse, bara att han har en vag misstanke mot Mukwa-Lukas. Lukas motiverar inte sin röst alls och lägger den en minut innan stängningsdags.
Basse, Lukas och Jocke är också de enda som inte röstat i skrivandes stund - För de har inga case.

Ulvar: Basse, Lukas och Jocke.

Nu gör jag en profetia: I skrivandes stund har Basse fyra röster på sig. Vico, Halo, Larsson och jag. Vico är också den äldsta rösten.

Om vi inte håller Vico + två till röster på Basse så kommer Basse, Lukas och Jocke att rusa till att rösta ut någon annan innan midnatt.

Röst: Basenanji
Är det verkligen rimligt att alla ulvarna röstade på samma kandidat? Känns som en onödigt stor risk att ta?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Haha! Sodivra, inte ens du din glade göteborgsfriformare skulle släppa all diskussionslust sådär!

Röst: Sodivra
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n250290 said:
Haha! Sodivra, inte ens du din glade göteborgsfriformare skulle släppa all diskussionslust sådär!

Röst: Sodivra
Va

Misstänker du MIG?

Unheard of!

*monocle pop*
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Jag röstade för övrigt som jag långt tidigare sagt att jag skulle rösta i det läget. Notera också att det är första gången jag har röstat på någon som vi vet är bybo. Jag föreslår att vi ställer Basse mot Lukas.
 
Top