Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
-Å ni förstår små valpar de tog en annan, bara högg han å sa 'Du kan va ulv' å de slog å slet å sparka å kniva tills Mukwa var alldeles död var han. Men inte var han nån ulv heller, det var han inte. Å sen så hittade de Empiricus utan huve å det var Mäster Ulv som hade tatt ihjäl han.
-Men Gammelulv, var Empiricus väktare?
-Det vet inte jag, men tage bort väktarn det hade mästern inte gjort i vart fall.


Mukwa röstas ut. Han var bybo. Empiricus nattmördas.


De får båda skriva 'Aaargh!!" i tråden, men inget annat.


Mäster Ulv har inte valt Ingen väktare 2p.


Denna runda slutar 22:00 på söndag.


Röstunderlag:
Basenanji 5 (Vicotnik, Halo77, Sodivra, Empiricus, Mukwa)
Mukwa 5 (Basenanji, LJSLarsson, .113, Jocke, Lukas)

Mukwa röstas ut på grund av att den äldsta rösten (Basenanji) ligger på honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nu ligger vi brunt till, vi är just nu 8 spelare kvar och av dessa är det mycket troligt tre ulvar, så hänger vi en bybo den här rundan är vi rökta.

Jag kommer låta min röst ligga kvar på Basse tills vidare.

Röst: Basse
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mest otajmade matchen ever, hade egentligen tänkt byta till basse men fyra åringen bråkade och kunde inte sova.

Nu vill jag fasen rösta ut basse eller Jocke.

Tack mukwa och empis iaf
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Elände. Kan vi alla enas om att rösta ut Basse?

Om inte vilka argument vi för att INTE rösta ut honom? Jag menar han har ju i princip gett sig...

Röst: Basse
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n250229 said:
Elände. Kan vi alla enas om att rösta ut Basse?

Om inte vilka argument vi för att INTE rösta ut honom? Jag menar han har ju i princip gett sig...

Röst: Basse
Om alla enas är iofs inte basse en ulv
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för gott spel, Emp och Mukwa.

Synd att du inte hade den tiden du behövde, Mukwa. Det är som sagt alltid roligast när alla har samma förutsättningar för att delta.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vad är mina tankar angående att hela byn lynchar Basse tillsammans?

Förra rundan lutade jag åt att Basse var ulv som gett upp, men när Mukwa dabbade sig och började skriva som en ulv (trots att han var bybo) bytte jag min röst eftersom jag inte trodde att de var ulvar tillsammans; det mesta de har gjort har ju varit att jaga mig och jag kunde inte tänka mig två ulvar (som dragit på sig så mycket uppmärksamhet) skulle köra så samlat fokus.

Nu när Mukwa tyvärr var grön blir blir en hängning av Basse aktuell igen.

Om jag får gissa vem som är ulv tillsammans med Basse så satsar jag mina hästar på Lukas.

Det som fick mig att titta på honom förra rundan var hans mjölkiga fråga till Empiricus - för mig såg det ut som att han spelade efter det bybomanus han själv snärjt in sig i.

Men vad har han gjort mer än det?

Meddelat att han inte tänker berätta hur han röstar:

Lukas;n250145 said:
Jag börjar tro att ingen kommer hänga på mig med sodiva, (jag kanske faktiskt måste göra lite jobb nästa runda med det)

Så jag funderar på att ta ställning mellan Mukwa och Basse två som jag inte misstänker.

Jag kommer göra så att jag postar min röst precis innan rundans slut så att ulvarna inte kan planera ut efter min röst.
Visst, det gör det ju svårare för ulvarna att inte veta hur vi röstar, men det gör det ännu svårare för oss bybor. Vi behöver information för att hitta ulvarna - sitter alla bybor och kör sitt eget race så vinner vi inte.

Och vad gjorde Lukas i runda 2, när dreven stod mellan Xyas och Mukwa? Ligger han och trycker till sista minuten för att försvåra för ulvarna? Nej, det var ju två gröna det stod emellan så han går i lugn och ro och lägger sin röst på mig istället (för att slippa vara med i diskussionen om att ha röstat ut någon som var grön).

Vad är Lukas andra insatser i runda 2? Att be andra spelare pressa bybor åt honom:

Lukas;n249197 said:
Vic är ulv.
Jag kan vara paranoid men jag tror Han försöker spela mig.

Han senaste inlägg där han påpekar att det är en hög risk att ha fyra ulvar, detta efter att jag tidigare ispelet påpekat att vic inte tar onödiga risker

Vad han dock gör är att ta välkalkylerade risker och han är typen som skulle finna en njutning i att lura mig.

Jag skulle vilja att någon av er som kan skriva så fantastiska analyser vänder blicken åt honom.
För min magkänsla skriker högt.
Lukas;n249272 said:
Jag håller med andra om att Empi borde vara grön.
Hur som helst ser jag att det är jättedåligt att byn är så här splittrad i sin röstning, det gör att ulvarna lätt kan kontrollera resultatet.

Jag som just nu är lite lost (som sagt får jag först full tillgång till internet på söndag igen), så tänker jag åtminstone föröska hålla byn enig.

Så jag lägger min röst på den med flest röster nu, utan att jag egnkligen hat någon stark känn på hen alls.
Röst:mukwa

Drilla honom ordentligt ifrån mig, så att jag på söndag kan ta en ordentlig ställning till om jag tycker mukwa ska ryka eller inte
Det är jobbigt att hitta tells som ulv eftersom man vet att den man undersöker inte är röd. Däremot kan en bybo alltid hitta tells av misstag på andra gröna spelare (jag har ju gjort det själv flera gånger nu), så det är mycket skönare att få någon annan att gå och göra ens jobb.

Jag kan tänka mig att rösta ut Basse denna runda och fortsätta med Lukas i nästa.

Röst: Basse
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ja I vilket fall måste siaren outa så fort som möjligt, vi behöver iaf info nu. All info vi kan få
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
.113;n250258 said:
Just for the record så här Vicotnik landat på alla utröstad bybor ;)
Detta är inte korrekt. Min röst låg på basse i förra rundan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
LJSLarsson;n250241 said:
Och vad gjorde Lukas i runda 2, när dreven stod mellan Xyas och Mukwa? Ligger han och trycker till sista minuten för att försvåra för ulvarna? Nej, det var ju två gröna det stod emellan så han går i lugn och ro och lägger sin röst på mig istället (för att slippa vara med i diskussionen om att ha röstat ut någon som var grön).
jag vet inte , men jag tycker att lägga sin röst under sista minuten är att göra det svårt för ulvarna, så jag vet faktiskt inte vad du pratar om här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
.113;n250258 said:
Just for the record så här Vicotnik landat på alla utröstad bybor ;)
Nix, där emot har jag misstänkt samtliga av dem och velat se dem dingla.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Tack för spel Enpiricus och Mukwa! Och tack för all hjälp med röstningar etc Empiricus!

Det är tyvärr rätt bistert just nu. Röstar ni ut mig och ulvarna är tre stycken förlorar byn. För jag är bybo hur konstigt det än kan verka.

Så den här helgen måste ni och jag verkligen samarbeta och hitta ulvar.

Jag föreslår att vi grundligt tittar på alla kvarvarande spelare och analyserar de alla ordentligt.

Jag har spelat ulvigt och slarvigt, men kom igen: så här mycket aktivitet passar inte en ulv.

Om vi pressar alla att bidra med tankar om spelet blir det jobbigare för ulvgänget! Så låt inte någon få en lätt match nu!

Jag tänker så här just nu: vilket drev innehåller flest ulvar av Bassedrevet och Mukwadrevet?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag ser att alla som inte är ulvar röstar på Basse i nuläget.

Basse är fortfarande ulv. Gå gärna igenom mitt case i förra rundan och kom med invändningar om du inte tycker det ser ulvigt ut. Därför måste ulvarna finnas i Mukwadrevet. Vico och Halo låg på Basse ända från början. Grönt.

Så här gick röstningen till halva förra rundan:
00:27 Sodivra postar en låååång analys av Basse och röstar Basse
Mukwa (1) Basse
Empiricus (1) Lukas
Basse (5) .113, Vicotnik, Halo, LJSLarsson, Sodivra
Jocke (1) Mukwa
Lukas (2) Empiricus, Jocke

Här ser det alltså inte ut att vara något tvivel om att Basse ska dingla. Sedan händer inget resten av dagen.

19:58 Mukwa röstar .113
Mukwa (1) Basse
Empiricus (1) Lukas
Basse (5) .113, Vicotnik, Halo, LJSLarsson, Sodivra
Lukas (2) Empiricus, Jocke
.113 (1) Mukwa

21:08 LJSLarsson röstar Mukwa. Allt händer i sista timmen. Larsson börjar med att jämna ut balansen något.
Mukwa (2) Basse, LJSLarsson
Empiricus (1) Lukas
Basse (4) .113, Vicotnik, Halo, Sodivra
Lukas (2) Empiricus, Jocke
.113 (1) Mukwa



21:16 .113 röstar Mukwa. Avslutas rundan nu så kommer Mukwa åka ut.
Mukwa (3) Basse, LJSLarsson, .113
Empiricus (1) Lukas
Basse (3) Vicotnik, Halo, Sodivra
Lukas (2) Empiricus, Jocke
.113 (1) Mukwa


21:17 Mukwa röstar Jocke
Mukwa (3) Basse, LJSLarsson, .113
Empiricus (1) Lukas
Basse (3) .113, Vicotnik, Halo, Sodivra
Lukas (2) Empiricus, Jocke
Jocke (1) Mukwa

21:24 Empiricus röstar Basse. Avslutas rundan nu så kommer Basse åka ut.
Mukwa (3) Basse, LJSLarsson, .113
Empiricus (1) Lukas
Basse (4) Vicotnik, Halo, Sodivra, Empiricus
Lukas (1) Jocke
Jocke (1) Mukwa

21:30 Jocke röstar Mukwa. Avslutas rundan nu så kommer Mukwa åka ut.
Mukwa (4) Basse, LJSLarsson, .113, Jocke
Empiricus (1) Lukas
Basse (4) Vicotnik, Halo, Sodivra, Empiricus
Jocke (1) Mukwa

21:59 Lukas röstar Mukwa. Och gör det därmed omöjligt för Mukwa att rädda sig själv.
Mukwa (5) Basse, LJSLarsson, .113, Jocke, Lukas
Basse (4) Vicotnik, Halo, Sodivra, Empiricus
Jocke (1) Mukwa

22:00 Mukwa röstar Basse
Mukwa (5) Basse, LJSLarsson, .113, Jocke, Lukas
Basse (5) Vicotnik, Halo, Sodivra, Empiricus, Mukwa


Så Jocke och Lukas, och i mindre utsträckning .113 och LJSLarsson räddade Basse. Det är rött.

Jocke och Lukas skriver dessutom inte ett knyst om spelpartiets största och blaffigaste anklagelse ev0r, den jag skriver mot Basse. Jocke skriver ingenting om Basse, bara att han har en vag misstanke mot Mukwa-Lukas. Lukas motiverar inte sin röst alls och lägger den en minut innan stängningsdags.
Basse, Lukas och Jocke är också de enda som inte röstat i skrivandes stund - För de har inga case.

Ulvar: Basse, Lukas och Jocke.

Nu gör jag en profetia: I skrivandes stund har Basse fyra röster på sig. Vico, Halo, Larsson och jag. Vico är också den äldsta rösten.

Om vi inte håller Vico + två till röster på Basse så kommer Basse, Lukas och Jocke att rusa till att rösta ut någon annan innan midnatt.

Röst: Basenanji
 
Top