Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
Antar att @Impetigo kommer att flytta sin röst från @Anthrox till @Sidd för att rädda sig. Han låg med röst på Sidd från post 150 i Runda 1, så det känns följdriktigt om han gör det. Men då blir @BiobunkerVII ensam på Antrox. Biobunker, din röst kan bli viktig här, jag kan tycka att det är läge att byta. Hur röda tycker resten av gänget det ligger röster på är?
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Känns meningslöst att ligga kvar på @Waterhouse i detta läge. Flyttar också min röst till Impetigo då jag tycker att saker och ting ruskades om ordentligt då Andersson outande sig, följt av Impetigos märkliga uttalande.

Även om risken finns att det kan bli ytterligare en stackars bybo som offras så håller jag med Octagonal om att det är en tydlig väg framåt för fler pusselbitar till byn, vilket väger tungt i min bok.

Röst: @Impetigo
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så du menar att du i sak inte har så mycket på Impetigo? Han är värd att offra för sakens skull? Det håller jag inte med om, med tanke på hans bravader i tidigare spel. Det där låter som Sidd-propaganda.

Jag tycker nog att sjuk tur är en ganska dålig anledning att rösta på någon överhuvudtaget.
Jag har inte läst av Impetigo denna runda som tokröd det har jag inte. Främst då Impetigo gav sig på Anthrox på ett sätt jag inte tror en ulv Impe hade gjort.
Utöver det finns det många frågetecken som stärkts senaste timmen. Tjafs med mig i R1. Sen har vi inte hållit med varandra alls gällande Sidd.
Nu sista timmen har Impetigo get ifrån sig ett väldigt nervöst intryck med konstiga skrivningar och liknande. På det kan vi få ut värdefull information av att Impetigo åker gällande Anderssons status och spelupplägget i stort (Med lite tur har vi ju två ulvar fångade). Den sammanvägda bilden gör så att min röst hamnar där.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,561
Antar att @Impetigo kommer att flytta sin röst från @Anthrox till @Sidd för att rädda sig. Han låg med röst på Sidd från post 150 i Runda 1, så det känns följdriktigt om han gör det. Men då blir @BiobunkerVII ensam på Antrox. Biobunker, din röst kan bli viktig här, jag kan tycka att det är läge att byta. Hur röda tycker resten av gänget det ligger röster på är?
Jag tycker Basses motstånd mot att rösta Impetigo är lite rödande, vi pratar om en spelare som enligt egen utsago inte greppar spelupplägg men ända drar ett bestämt nej ur röven som KK skulle sagt.
Impes beteende på slutet är lite Vimes-dricker-rosé-klass.
Fjodor håller jag som trolig ulv och Sidd är långt ifrån grön.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hallå,

Andersson siarclaim, i övrigt rundgurka?
Ingen mer än jag som blev imponerad av Anth och Bryns Fjodorgräv och inget svar därifrån?
Jag testar iaf
Röst: @fjodorsenuba
Jag vill ha en bit av den kakan! Anthroxtåget verkar ju inte lämna stationen.

@Octagonal Jag tror du behöver fundera ett varv till på logiken i resonemanget du för bär du flyttar rösten till mig. Att en ulv grönar en annan ulv med siarclaim är inte alls sannolikt. Alldeles för riskabel taktik. Och är det inte det som är din misstanke blir det lite märkligt att rösta på mig eller?



Röst: @fjodorsenuba
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Alltså, jag har kanske inte hängt med så himla bra idag med ipren rinnandes ur mungipan, men ändå, jag har inte fattat att Impetigo skulle vara så röd? Tycker han var bra i R1. nu ser ju jag att han röstar på Anthrox så jag får väl kolla in Impes poster. Jag fick lite skrämselhicka av den där posten tidigare idag, men har resonerat som att det bara var en klantighet.

Sedan är jag medveten om att jag är lite starstruck av Impetigo, vilket nog grumlar min blick av honom.

@Octagonal @BiobunkerVII
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu kanske jag sparkar in lite öppna dörrar, men det finns ju mycket att jobba med i tråden och jag måste börja någonstans.

Inte hemma än på flera timmar och medan ni fortfarande envisas att dreva på någon som inte kan svara, så får jag väl göra nu det jag tänkte göra i R1 - komma ut.

Jag är siare.
Jag siade Impetigo grön


Om jag får gissa så är jag en naiv siare men det får väl framtiden visa.

Nu åter in i radioskuggan.
Okej, fyra alternativ då:
1 - Du är äkta siare och siar äkta, du är grön och Impetigo är grön.
2 - Du är naiv siare, du är grön och Impetigo är grön eller röd.
3 - Du är galen siare, du är grön och Impetigo är röd
4 - Du är inte siare, utan ulv, du är röd, Impetigo är grön eller röd.

Oavsett vad bör du inte hängas nu utan utvärderas nån runda till. Hänger vi Impetigo nu så får vi bara lite info - jag tror inte den infon är värd att offra en potentiell bybo. Minst två-tre sianden så vi får nån variation i resultaten om möjligt, och så kanske ulvarna slösar bort nåt nattmord på dig om vi har en väktare i spel.

Så jag tycker, på basen av det här, att vi varken hänger Impetigo eller Andersson.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hmmm... Du verkar veta mer om min förmåga än vad jag själv vet?
Ja?

Självklart vet jag att du inte är en galen siare. En siare är en bybo och en bybo ljuger inte. Om du hade siat mig som galen siare hade du ju fått besked av Vimes att jag var röd.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Känns meningslöst att ligga kvar på @Waterhouse

Även om risken finns att det kan bli ytterligare en stackars bybo som offras så håller jag med Octagonal om att det är en tydlig väg framåt för fler pusselbitar till byn, vilket väger tungt i min bok.
Var snäll och förklara hur du resonerar här.

Viken information får byn om jag röstas ut som grön?

Vilken information får byn om jag röstas ut som röd?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag kan ju inte ligga kvar med en ensam röst på Waterhouse. Då finns just nu tre alternativ, Sidd, Impe och fjodor. Jag är inte övertygad om att Sidd är en ulv (det borde rimligen krävas mer än avsaknad av emojis). Impe har jag däremot misstånkt ett bra tag, men irriterande nog siades han grön och jag vet ju faktiskt inte hur min förmåga fungerar. Så med tanke på vad som Anthrox och Brynolf postade om fjodde är en röst på honom mer intressant just nu, om inte han kommer med en bra räddning efter att ha läst ikapp 13 sidor spam

Röst: @fjodorsenuba
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal Jag tror du behöver fundera ett varv till på logiken i resonemanget du för bär du flyttar rösten till mig. Att en ulv grönar en annan ulv med siarclaim är inte alls sannolikt. Alldeles för riskabel taktik. Och är det inte det som är din misstanke blir det lite märkligt att rösta på mig eller?
Jag hör dig Impetigo och håller med i det du skriver. Från ditt perspektiv så vet du ju din färg medans det för oss andra är ett frågetecken. Jag läser Sidd som grön och har din som gul där det finns en potentiell jackpot för byn med lite tur. Mer motivering finns i mitt senaste inlägg.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,561
Alltså, jag har kanske inte hängt med så himla bra idag med ipren rinnandes ur mungipan, men ändå, jag har inte fattat att Impetigo skulle vara så röd? Tycker han var bra i R1. nu ser ju jag att han röstar på Anthrox så jag får väl kolla in Impes poster. Jag fick lite skrämselhicka av den där posten tidigare idag, men har resonerat som att det bara var en klantighet.

Sedan är jag medveten om att jag är lite starstruck av Impetigo, vilket nog grumlar min blick av honom.

@Octagonal @BiobunkerVII
Jag håller inte Impetigo som illröd. Hans dribblande tycker jag var okaraktäristiskt och fick mig att haja till.
Sen lutar jag nog mer åt Empiricus tolkning än Octas gällande hur lite/mycket info vi får om Andersson genom att hänga Impetigo.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@Brynolf har skrivit i min första post att jag skulle komma hem från jobbet 20:30 idag.

Anledningen till att jag bytte röster fram och tillbaka i slutet var dels att jag försökte fiska lite ulvar och se vilka som skulle kämpa för vem och få ur mer information och fladder i slutet på rundan när jag hade tid att vara aktiv. Att ni inte förvaltar den informationen som by är rätt trist.
Häng mig om ni så känner att ni behöver det men ni får ingen annan information av det utöver att jag är bybo som har haft för lite tid att spela.

@Anthrox Jag önskar att jag vore så grym på att vara MU eller MU support men nej knappast haft varken tid eller kunskap att driva en sådan kampanj eller mörkerkampanj i PM trådar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sen lutar jag nog mer åt Empiricus tolkning än Octas gällande hur lite/mycket info vi får om Andersson genom att hänga Impetigo.
Bra där!

Ni får ingen info alls om jag hängs förutom vetskap att Andersson inte är en galen siare. Han kan fortfarande vara ulv, naiv eller äkta siare.

Och att en ulv skulle gröna en annan ulv i ett siarclaim händer bara inte. Fråga veteranerna!
 
Top