Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vilka är mina kumpaner?

Och om det är lågflygande så kanske du kan ta lite ställning till andra saker nu då? Du är ju uppenbarligen online nu.
Jag tittar lite på din färglista från runda 1, och med dig som potentiell ulv i tanken så skulle jag misstänka att du placerar några av dina kumpaner i den så det finns någon form av misstanke mot dem där och någon som du ser som grönare för att inte vara förutsägbar, men att de inte lär vara direkt utdrevbara på dina åsikter. Brynolf går således in som möjlig även om spelet denna runda är ganska avståndstagande, och även Sidd. Innan siaroutningen hade jag även sagt Andersson .
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Mina tankar är följande:

Röda är:
Brynolf
Empiricus
Waterhous
BiobunkerVII

Varför?
De hakar på existerande drev med väldigt lite input. Det är enkelt att hänga en som är uppenbart frånvarande bybo.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Skrev tidigare idag, Sidd var överst på rödlistan då och är fortfarande en tänkbar kumpan

LegoIvar är jag fortfarande skeptisk till, kan mkt väl vara ulv.

Andersson behöver jag läsa igenom en gång till men har ingen egentlig bild där.

HerrK svårt att säga så mycket, börjar väl komma loss mer, men släpp Basses kommentar, ja den var osnygg, överhuvudtaget var Basses inledande försvar igår inte byboigt.

Waterhouse ville jag dreva mot efter R2, men tycker du spelat upp dig i R2

Fjodor kan vi hänga, jag är 50/50 om hans ulvighet. Blinkar till och försvinner, alibipostande.

Octagonal börjar jag på riktigt bli orolig för, har en jävla förmåga att smyga med i vassen och skriva förståndiga poster som ger ett grönt sken.
Men det är mig du lägger röst på, för att jag skriver väggar? :)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Gröna för mig är

Andersson (om han nu är siare men det förutsätter jag så länge)
Sidd
Basenanji
Anthrox
Skarpskytten
Hade satt Impetigo som grön utan anderssons siande med det så blir jag mer orolig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Men det är mig du lägger röst på, för att jag skriver väggar? :)
nä för att du beter dig som en Donald Trump på crack, allt är förföljelse av dig, dina förslag är fantastiska och alla andra skriver substanslöst blaj och sabbar för byn.
Jag tycker du sprider skitdålig stämning och är du grön, vilket jag iofs tror, så är det kasst bybospel.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Mina tankar är följande:

Röda är:
Brynolf
Empiricus
Waterhous
BiobunkerVII

Varför?
De hakar på existerande drev med väldigt lite input. Det är enkelt att hänga en som är uppenbart frånvarande bybo.
Jag vill ha ut Andersson eller LegoIvar. Andersson outar siare, alla drar från det. Tycker Anthrox och Brynolf två olika gräv på dig var riktigt skarpa
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vad fan hände? Varför ska Impen ut?

Jag tycker Sidd gör en typisk sprattlande ulv på metkroken just nu.

Har mest misstankarna mot Andersson, Fjodor och Sidd just nu. Är de ulvar tillsammans? Troligen inte men att nån av dem är det satsar jag min pung på.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Octagonal börjar jag på riktigt bli orolig för, har en jävla förmåga att smyga med i vassen och skriva förståndiga poster som ger ett grönt sken.
Andra gången med en rundas mellanrum där du skriver exakt samma sak. Började du bli orolig då eller har du börjat lite mer orolig nu?

Bättre än så kan du komigen! Bättre gräv än så och att copy pastea samma sak igen kan du
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Andra gången med en rundas mellanrum där du skriver exakt samma sak. Började du bli orolig då eller har du börjat lite mer orolig nu?

Bättre än så kan du komigen! Bättre gräv än så och att copy pastea samma sak igen kan du
Du kanske ska läsa mer noggrant istället - det är en kopia av vad jag skrev tidigare - står i inlägget
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @BiobunkerVII
Verkar som att jag kanske har snöat in på fel utmanare. Den här röständringen kommer sannolikt inte påverka utgången av Fjodde-drevet, men jag vill ändå göra ett tydligt ställningstagande. När Fjodde ställs mot vägen är det som om något tänds inom honom, och hans enda fokus verkar bli att göra allt han kan för att hans död ska gynna byn. Jag har sett det förut och jag ser det nu igen.
Jag tror inte BB7 egentligen har något att komma med, och det tänker jag ta reda på nästa runda i så fall.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Och att en ulv skulle gröna en annan ulv i ett siarclaim händer bara inte. Fråga veteranerna!
Det måste väl ändå finnas en begränsad erfarenhetsbas även bland veteranerna om hur sånt går till med bekräftade naiva siare samt 15 spelare? En ulv har här mycket större möjligheter att gröna en ulv och fortfarande ha bortförklaringar.

Jag har inte flyttat min röst, men jag delar inte din uppfattning om att det vore meningslöst att få bekräftad status på dig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
nä för att du beter dig som en Donald Trump på crack, allt är förföljelse av dig, dina förslag är fantastiska och alla andra skriver substanslöst blaj och sabbar för byn.
Jag tycker du sprider skitdålig stämning och är du grön, vilket jag iofs tror, så är det kasst bybospel.
Samma som KK förra rundan som du röstade ut...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Åh! Jag vill bara lägga den här så vi minns:

@fjodorsenuba , vad menar du egentligen med inlägg 498 i R1? Din röst ligger på Sidd, och du frågar honom i 491 varför han röstar på basse och inte på KK.

Då hoppar Anth, Andersson och Sidd fram och menar att du är dum som inte tycker Konrad är röd. Det är typ allt de säger. Sen i 498 så hyllar du dem för deras "gräv" och byter röst till konrad. Vilket gröv har de gjort menar du? Och vilket gräv-inducerande kaos är det du ska ha skapat? Upplys mig, för jag ser inte din logik här.
För övrigt, @fjodorsenuba så lägger jag en sidd-röst strax efter du röstat på sidd, vilket tar denne farligt nära galgbacken. Sen är du snabb att hoppa vidare till konrad-drevet i 498 som sagt, utan någon vettig motivering vad jag kan se. Förtälj!
Förlåt för formateringen, men det är en post av Brynolf här

Detta ☝ är ju kopplingen mellan Sidd och fjodorsenuba! Tack @Brynolf !
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Åhfan fanns det nattmord? Jävla plåster…..

Ok Konrad Konvalj var grön, men brusade en del och det landade i en skitmacka till by.
Att Rasmus nackades var väl lite oväntat?
Surt för byn, nu får vi fan ta oss samman och börja spela som en by.
Du menar din första post att du är förvånad över nattmord och röstade ut KK för att han brusade?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Åh! Jag vill bara lägga den här så vi minns:



Förlåt för formateringen, men det är en post av Brynolf här

Detta ☝ är ju kopplingen mellan Sidd och fjodorsenuba! Tack @Brynolf !
Så om Fjodde faktiskt är röd finns det synliga bevis för att Sidd troligtvis är det också?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Andra gången med en rundas mellanrum där du skriver exakt samma sak. Började du bli orolig då eller har du börjat lite mer orolig nu?

Bättre än så kan du komigen! Bättre gräv än så och att copy pastea samma sak igen kan du
sen kan jag tillägga att jag ser dig grönare nu.
Också kul att Fjodorsenuba som var för lat för att läsa vad jag skrivit tidigare och ber mig upprepa kör tummen upp när du ifrågasätter varför jag upprepar
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Åh! Jag vill bara lägga den här så vi minns:
Förlåt för formateringen, men det är en post av Brynolf här
Detta ☝ är ju kopplingen mellan Sidd och fjodorsenuba! Tack @Brynolf !
Kinikig från Paradise Ulvtell BAAS?
Jag hoppas på att du håller på den kopplingen sen när du ser att jag är bybo också.
 
Top