Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
sen kan jag tillägga att jag ser dig grönare nu.
Också kul att Fjodorsenuba som var för lat för att läsa vad jag skrivit tidigare och ber mig upprepa kör tummen upp när du ifrågasätter varför jag upprepar
Vil ju bara se om du orkar jobba lite för byn ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Så om Fjodde faktiskt är röd finns det synliga bevis för att Sidd troligtvis är det också?
Alltså, enligt mitt nuvarande teoribygge ja. Jag trodde ju att det var Andersson, Sidd och Fjodor som var ulvarna. Nu kanske Andersson ska tas bort ur den ekvationen, men ja Brynolfs och dina fynd är väl ganska bra va? När jag läser i mina nateckiningar har jag noterat att fjodors röst på KK var en "hämndröst" vilket är lite märkligt med tanke på att fjodor själv inte var i hetluften just då.

Ni kan läsa mer här.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Du menar din första post att du är förvånad över nattmord och röstade ut KK för att han brusade?
om du på riktigt läser första raden som att jag var överraskad så bör du kika på några grejer av Killing-gänget för att öva på att förstå ironi.

och nej resten av citatet säger inte att jag tyckte KK spred dålig stämning, sen blajade han en del.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
om du på riktigt läser första raden som att jag var överraskad så bör du kika på några grejer av Killing-gänget för att öva på att förstå ironi.

och nej resten av citatet säger inte att jag tyckte KK spred dålig stämning, sen blajade han en del.
Jag läser det som du läser mina poster (och som uppenbarligen Basenanji också läser dem) utan iron.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mina tankar är följande:

Röda är:
Brynolf
Empiricus
Waterhous
BiobunkerVII

Varför?
De hakar på existerande drev med väldigt lite input. Det är enkelt att hänga en som är uppenbart frånvarande bybo.
Ha, den var fin. Du får gärna förklara vilka drev jag hoppat på. Förutom Sidd i slutet av R1 förstås.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Just det! @Andersson, svarade du på frågan om varför du valde att sia Impetigo?
Jag tycker, precis som jag sade i redan i R1, att Impetigo spelar okaraktäristiskt Han brukar vara den som bryter och bänder i spelreglerna för att hitta luckor i uplägget som byn kan utnyttja. Jag har inte sett något sådant från honom nu, trots att MU-upplägget inbjuder till det, vilket gav mig ulvvibbar i R1.

Nu i R2 tycker jag han spelar defensivt och har inte egentligen förstärkt sina aktier.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag läser det som du läser mina poster (och som uppenbarligen Basenanji också läser dem) utan iron.
nej jag har inget strykjärn.

faller du inte på eget grepp?
”Återigen så har R1 visat mig att det är bättre att plocka lågflygare än aktiva tidigt i spel. Trist att du åkte KK.” så börjar ditt första inlägg R2, och nu har du ju enligt egen utsago lågflugit?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Får dåligt samvete av att jag inte kunnat följa den här dagen ordentligt. Jag är inte alls säker på Fjodor eftersom jag inte hängt med i svängarna kring honom, men flera av mina ulvkandidater har sina röster där så är han röd så känns R3 lite lättare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja, nu har jag grubblat länge nog, men jag röstar också på fjodorsenuba. Ledsen snuba*, men nu är det helt enkelt för mycket som får mig att tycka att du är det bästa valet. Dribblet med poster och att du försökte göra en fälla av anklagelserna mot mig känns lite för mycket som en efterhandskonstruktion. och man ska rösta på den man misstänker mest.

Röst: @fjodorsenuba

* men glöm inte bort vad jag skrev om dig i R1: "Fjodorsenuba är tyst som ett gåtfullt hav". Ganska fint ändå?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ha, den var fin. Du får gärna förklara vilka drev jag hoppat på. Förutom Sidd i slutet av R1 förstås.
R1
#192 hoppar på KK tåget (denna post kan jag tycka är befogat att trycka ur KK varför han spelar med ombudsgate)
#431 hoppar plötsligt av KK tåget till att byta till andersson som inte ens är med ett drev i detta läge. Du hade möjlighet att driva det tidigare.

R2
#92 hoppar på det trötta anderssontåget
#166 hoppar på det nya fjodorsenuba tåget
Inget eget driv i R2.

nej jag har inget strykjärn.

faller du inte på eget grepp?
”Återigen så har R1 visat mig att det är bättre att plocka lågflygare än aktiva tidigt i spel. Trist att du åkte KK.” så börjar ditt första inlägg R2, och nu har du ju enligt egen utsago lågflugit?
Jag har inget emot att bli utröstad för lågflygeri. Och det passar mig bra att itne behöva spela på telefon när jag är ute och reser.
Men jag tycker det är underligt att jag är mest lågflygande? Nej det köper jag inte alls för fem öre. Dessutom har jag annonserat lågflygeriet i god tid. Byn har andra lågflygare att syna också i så fall.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Får dåligt samvete av att jag inte kunnat följa den här dagen ordentligt. Jag är inte alls säker på Fjodor eftersom jag inte hängt med i svängarna kring honom, men flera av mina ulvkandidater har sina röster där så är han röd så känns R3 lite lättare.
Glad att jag kan hjälpa till på något sätt! :D Go byn!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Tja, nu har jag grubblat länge nog, men jag röstar också på fjodorsenuba. Ledsen snuba*, men nu är det helt enkelt för mycket som får mig att tycka att du är det bästa valet. Dribblet med poster och att du försökte göra en fälla av anklagelserna mot mig känns lite för mycket som en efterhandskonstruktion. och man ska rösta på den man misstänker mest.

Röst: @fjodorsenuba

* men glöm inte bort vad jag skrev om dig i R1: "Fjodorsenuba är tyst som ett gåtfullt hav". Ganska fint ändå?
Det är lugnt Basenanji, jag förlåter dig. Jag köper ditt argument med hull och hår. Se nu bara till att vinna för byn se ses vi i Nangijaʹla!

PS. @Vimes snälla skapa en dödstråd om nu ulvarna inte valt spöktråd där vi utslagna kan jiddra? Ds.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
R1
#192 hoppar på KK tåget (denna post kan jag tycka är befogat att trycka ur KK varför han spelar med ombudsgate)
#431 hoppar plötsligt av KK tåget till att byta till andersson som inte ens är med ett drev i detta läge. Du hade möjlighet att driva det tidigare.

R2
#92 hoppar på det trötta anderssontåget
#166 hoppar på det nya fjodorsenuba tåget
Inget eget driv i R2.
Nädu, det var inga tåg förrän jag vevade igång dem. I'm the trainstarter, twisted trainstarter!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om Fjodor nu visar sig vara ulv, tror jag vi kan hitta kumpaner i de som hoppat på tåget sent, när det liksom redan är avgjort. För att de ska kunna gröna sig själva genom att ha röstat ut en tvättäkta ulv. Såå, vilka har vi där? Basse, Empi och Biobunker typ.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nädu, det var inga tåg förrän jag vevade igång dem. I'm the trainstarter, twisted trainstarter!
Om Fjodor nu visar sig vara ulv, tror jag vi kan hitta kumpaner i de som hoppat på tåget sent, när det liksom redan är avgjort. För att de ska kunna gröna sig själva genom att ha röstat ut en tvättäkta ulv. Såå, vilka har vi där? Basse, Empi och Biobunker typ.
Och om jag inte är ulv så kanske ni ska kolla vilka som startade tåget! :ROFLMAO:
 
Top