Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ska snart på bio så kommer inte kunna delta från 20:00 ikväll så är det något nån undrar, vill diskutera eller försöka rädda sig själv. släng gärna fram det redan nu :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så nu är jag hemma och har läst igenom tråden och är med sista timmarna så nu jäklars ska ni få se på vanliga Sidd - skyll er själva ni som tjatat om det - ni kanske inte jobbar hela dan osv - men jag tror ni har lite bias av senaste spelet mest då jag hade riktigt kul med skojjfriska poster och gjorde allt för att tematiskt delta som Vattenmusens loverboy❤😇😂

Min röst på Skarprättaren gör ju ingen vidare nytta för tillfället och jag tycker byn förlorar rejält på att skicka mig så jag kommer göra allt för att rädda mig om det behövs. Räknar oroligt med det här med spökröst å annat skit som MU kan tänkas välja (har inte gull koll på alternativen).

@Basenanji gör ju sitt bästa med att driva byn så där vill jag gärna se vad ni som röstar där har för argument.
Jag tycker förstås det är rejält jobbigt att han röstar på mig och verkar hålla med de som jag INTE har samma tankegångar med.

Problemet just nu är @Konrad Konvalj som verkligen lyckats brusa tråden och inte bidrar med ulvjakt på nåt sätt.
Dock har denne nu idag valt att stödja ”min sida” i tex emoisgate och hugger på tex Basse.

Kan ju vara så att vi har flera ulvar i skottsiktet nu idag vilket gör att de kalkylerat måste låssas välja olika sidor nu när Sidd-drevet inte får mer fart och både KK och Basse ligger risigt till. Räknar förstås med att ulvarna kommer röra sig när det närmar sig deadline.

Jag måste hinna skriva ihop en deltagarlista med lite kategorier vad jag tycker men gör så här för stunden.

Röst: @Basenanji
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
@Impetigo jag har ju varit öppen med att jag misstänker dig. Nu har det varit ganska tyst från dig sen förmiddagen, hur ser du på eftermiddagen och kvällens utveckling. Bra att veta till R2.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Basenanji hur ställer du dig till att åka ut pga ditt misstag med rösträkningen? Vad känner du att din hängning kan bidra till för att hjälpa byn? Om du bevisas grön genom hängning, vem tycker du vi ska fokusera på som försökt ställa din medverkan i dålig dager?
@Basenanji kan du försöka besvara de här frågorna lite konstruktivt istället för att hugga på mig? Tror det kan hjälpa dig i långa loppet.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Hur brukar siande fungera? Jag antog att siandet skedde under ”natten” dvs att siare får svar samtidigt som vi får besked om omröstningens svansstatus. Är det korrekt enligt hur det brukar funka?

Får man då svar även om man siar den utröstade? I så fall borde ju verkligen alla siare titta i spåkulan på KK, så de får besked om vilken typ av siare de är.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Smart tänkt där. Dock gäller det väl inte för naiv siare där allt är grönt oavsett som jag förstår men om det är en galen siare framkommer det!

Sen är det väl Basse vi nackar som det ser ut nu eller har jag missat nåt?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Hur brukar siande fungera? Jag antog att siandet skedde under ”natten” dvs att siare får svar samtidigt som vi får besked om omröstningens svansstatus. Är det korrekt enligt hur det brukar funka?

Får man då svar även om man siar den utröstade? I så fall borde ju verkligen alla siare titta i spåkulan på KK, så de får besked om vilken typ av siare de är.
Som regel får siaren svar i PM mellan rundorna. Så om du är siare och väljer att sia mig så får du veta i PM att jag är bybo men kan inte skriva det i tråden förän runda 2.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Basenanji kan du försöka besvara de här frågorna lite konstruktivt istället för att hugga på mig? Tror det kan hjälpa dig i långa loppet.
Min gängning lär inte ge byn mer än att en aktiv person röstas ut. Såklart att jag är villig att offras, jag vinner med laget. Men snopet att just jag ska åka i det här episka partiet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Huruvida en får svar beror på ordningsföljden, förmågor brukar gå innan nattmord men efter utröstning. Så oftast "nej" om en siar en utröstad, men när någon åker ut av vilken anledning som helst så får vi ändå veta i startinlägg i r2 vilket lag de spelade för.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Smart tänkt där. Dock gäller det väl inte för naiv siare där allt är grönt oavsett som jag förstår men om det är en galen siare framkommer det!

Sen är det väl Basse vi nackar som det ser ut nu eller har jag missat nåt?
Ähvadfan jag missade Sidds röständring. Siare borde skicka sitt siande klockan 21.55 på aktuell toppkandidat just då oavsett vad de tycker om kandidaten, i alla fall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Min gängning lär inte ge byn mer än att en aktiv person röstas ut. Såklart att jag är villig att offras, jag vinner med laget. Men snopet att just jag ska åka i det här episka partiet.
Du kanske inte ska rösta ut en aktiv spelare då.
Du har KK som alternativ då denne inte ger byn mer än brus via bud.
Typ lika mycket som en lågflygare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hur brukar siande fungera? Jag antog att siandet skedde under ”natten” dvs att siare får svar samtidigt som vi får besked om omröstningens svansstatus. Är det korrekt enligt hur det brukar funka?

Får man då svar även om man siar den utröstade? I så fall borde ju verkligen alla siare titta i spåkulan på KK, så de får besked om vilken typ av siare de är.
Jag tror @Vimes behöver besvara den här frågan, för att du ska få ett korrekt svar. Men jag gillar idén jättemycket att sia den som åker ut för att en siare ska få reda på om hen är galen (och även naiv, ifall den som röstas ut är röd)!

Smart!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Basenanji gör ju sitt bästa med att driva byn så där vill jag gärna se vad ni som röstar där har för argument.
Jag tycker förstås det är rejält jobbigt att han röstar på mig och verkar hålla med de som jag INTE har samma tankegångar med.

Problemet just nu är @Konrad Konvalj som verkligen lyckats brusa tråden och inte bidrar med ulvjakt på nåt sätt.
Dock har denne nu idag valt att stödja ”min sida” i tex emoisgate och hugger på tex Basse.
Du tycker Basse gör sitt bästa för byn och att Konrad sprider brus, men landar i att rösta på Basse för att Konrad backade dig om emojis? Kul att Paradise Ulvtell-Sidd är tillbaka men detta känns inte som ett särskilt byboigt resonemang...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Ähvadfan jag missade Sidds röständring. Siare borde skicka sitt siande klockan 21.55 på aktuell toppkandidat just då oavsett vad de tycker om kandidaten, i alla fall.
Nä, i standardregler sker utröstning först och mord sist om jag inte är helt ute och cyklar.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Du kanske inte ska rösta ut en aktiv spelare då.
Du har KK som alternativ då denne inte ger byn mer än brus via bud.
Typ lika mycket som en lågflygare.
Ah, du röstar på Basse för att pressa honom att rösta på Konrad, check, jag förstår
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag tror @Vimes behöver besvara den här frågan, för att du ska få ett korrekt svar. Men jag gillar idén jättemycket att sia den som åker ut för att en siare ska få reda på om hen är galen (och även naiv, ifall den som röstas ut är röd)!

Smart!
Utröstning och eliminering av det är en del av dagfasen, förmågor av nattfasen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hej hej! Nu är jag med i spel.

Det är kul att vara med, om än lite överväldigande att gå igenom all text och försöka bilda sig en uppfattning utan att ha större koll på er andras typiska spelstilar.

Kort om mig: Är mellan jobb nu, vilket ni kanske tycker ger mig hänga här på forumet. Men addera till 3 ungar under 3 år i ekvationen (vilket @Waterhouse kan attestera) så blir det inte lika enkelt att sitta framför datorn eller mobilen på dagarna. Med andra ord så kan jag lägga som mest fokus kvällstid (efter 19-20) då ungarna är nattade och lugnet lagt sig här hemma.

Jag har skummat allt som skrivits och försöker ge några kommentarer nedan:

1. Angående menyn. Även om jag inte har någon tidigare erfarenhet så tänker jag spontant att det hela blir mycket mer komplext och stökigt med så många spelare, och det är inte helt självklart att MU i ett första läge känner behov av rekrytera flera ulvar? Att skippa ulvkompisar (och kanske kasta in brus i form av naiva eller galna siare i byn) ger ju inkomst nog att både beställa nattmord och annat, samtidigt som risken att åka ut i första runden är liten.

En ensam MU får väl kan ju också ge sig själv extra förmågor som är värdefulla framöver utan att de slumpas till medulvar, tänker då på U6-förmågan "Rollsiare i ulvlaget" eller U7-förmågan "Förmågeblockerare i ulvlaget". Då har vi väl en giftig solo-MU med riktigt jobbiga krafter att tampas mot tänker jag. Tankar kring detta från er andra?

2. Mycket text att förhålla sig till, men det jag reagerade lite extra på var @Basenanjis tankar kring att icke rutinerade spelare skulle hålla låg profil, känns spontant som att det skapar splittring och osäkerhet i byalaget och en onödig"vi- och dom"-känsla?

Därför:
Röst: @Basenanji
Du har legat på samma röst sen post #96, känner du att din röst fortfarande sitter bra? Vad grundar du den på? För din röst är i diskrepans med annat du postat.

" Jag är helt redo att flytta om min röst och kommer aktivt under kvällen försöka komma underfund med vem som bäst förtjänar den. "
" Såhär i efterhand när jag läst inlägget igen under lugnare former så inser jag att jag förmodligen övertolkade och läste in för mycket där. Återkommer under kvällen med fler tankar! "
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Många som glider runt under radarn och ligger slick i två tunga drev nu. Kommer från nu inte kunna påverka någonting. Inte ens via ombud.

Må lyckan stå på Kånkels sida.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Tack för förtydligandet om siandet. Om inte @Vimes kommer med andra besked så var mina tankar där alltså meningslösa.
 
Top