Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
gömmer sig med lagomt brusigt och stabilt hålligång men inget spektakel
Ännu en motivering som liksom inte går att svara upp på.
Genomusel helt enkelt.

Om jag spelar lugnt och stabilt är jag ulv?
Spelar jag spretigt, uselt, virrigt med spektakel är jag alltså bybo?

Stämmer ju inte alls!
Det måste ni alla medge!

Senast var jag ulv i ParadisUlvtell och spelade spektakel-nisse med emojer å allt!

Motiveringen stämmer inte @fjodorsenuba
Jag har redovisat mina motiveringar varför jag valde Basse, dock så har jag inga problem med att välja KK.
Jag ser liksom alla ni andra röstläget och med min röst blev det 6-6-4 mellan Basse-KK-Sidd så lockar jag fram tvekande bybor och ulvar som vill rädda kompisar.

Gör om gör rätt om du verkar för byns bästa.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Hjälp mig att förstå vad det är som gör att ni vill ha kvar KK, det är för mig helt obegripligt.
Han bidrar med aktivitet. Är han ulv kommer det visa sig över tid. Speciellt om han börjar lågflyga.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag har tänkt lite på @LegoIvar
Om det var tillåtet enligt reglerna så hade jag skickat det här i ett PM, men nu får jag skriva det här istället.

14 år är inte SÅ mycket äldre än min egen son, och jag vet fan inte om jag hade gillat att han satt och läste på internet när vuxna människor gormade om att han ljög. När du är så tyst idag så blir jag lite out of game orolig. Jag hoppas att du är med på det här för att du tycker att det är kul, och att du pratar med nån om det behövs. @Vimes kanske kan snacka med dig på PM också om det behövs?

För jag kan liksom inte ta hänsyn till det här sen i spel. Det skulle fläcka av så mycket, och jag ser dig ju fortfarande som superröd.

Du behöver inte svara på det här. Jag uppmanar dig att inte göra det, för jag skulle föredra att det färgar spelet så lite som möjligt, men jag kände att jag behövde säga det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Han bidrar med aktivitet. Är han ulv kommer det visa sig över tid. Speciellt om han börjar lågflyga.
Du menar att det skulle vara positivt om en postar, oavsett vad det än är en postar? Som sagt tidigare, då hade han ju bara kunna klippa in random kommentarer från YouTube och varit exakt lika produktiv?
Visa lite poster där ni tycker att han faktiskt bidrar med något och inte bara aktivt motarbetar byn och brusar nonsens i tråden.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Dags att åka till jobbet men borde hinna logga in innan 22.
Står det mellan KK och Sidd då kommer jag nog rösta på KK, tänkte länge att hans privacy setting off var lite grönande, men ulvar har andra kommunikationsmedel.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Aktivitet?
Vad har varit så vettigt därifrån tycker du?
Fattar du ombuds-snacket?
Det är brus. Ingen fattar ombuds-snacket. Om han är ulv så kan han ju prata med andra ulvar direkt så han behöver ju knappast skicka "hemliga signaler" med omdbud.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det är brus. Ingen fattar ombuds-snacket. Om han är ulv så kan han ju prata med andra ulvar direkt så han behöver ju knappast skicka "hemliga signaler" med omdbud.
Men du tycker ändå han ska vara kvar för sin aktivitet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Han bidrar med aktivitet. Är han ulv kommer det visa sig över tid. Speciellt om han börjar lågflyga.
Om jag förstår det så är det exakt tvärtom-argumentet som många har mot @Sidd Sidd är misstänkt för att han, för ovanlighetens skull, inte bruspostar en massa i tråden med låg substans, medan KK ska räddas för det är exakt det han gör? Logiken är inte solklar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
@Brynolf Du svarade inte på varför du flyttade din röst från KK efter nästan ett dygn, och varför det då plötsligt var "fånigt" att vi tyckte att hans blaj var blaj. Vad ändrades? Varför var han din kandidat så länge, och sen så lätt att avfärda?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
@Brynolf Du svarade inte på varför du flyttade din röst från KK efter nästan ett dygn, och varför det då plötsligt var "fånigt" att vi tyckte att hans blaj var blaj. Vad ändrades? Varför var han din kandidat så länge, och sen så lätt att avfärda?
KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Gillar att ni är på @Anthrox och @Andersson och @Sidd
Här försöker man skapa lite kaos för att gräva och ni hugger direkt. Bra!

Vilka tror ni är KKs kumpaner då? Jag tror fortfarande på 3+ ulvar och jag har inte sett något direkt angränsade med KKs flytt av röster eller drev eftersom det mestadels slött legat på mig som lågflyger. Inte direkt så att många andra vill haka på tåget mot mig så jag är väldigt fundersam på vilka han kamrater skulle vara.

Ge mig gärna tre namn var på vilka ni tror är KKs kumpaner!

Röst: @Konrad Konvalj
Efter att förskt skapa lite kaos och gräv så kan jag nu "hämnas" på KK och flytta rösten dit.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
En liten aktivitetsräkning som nog redan är inaktuell...

Till lågflygarbrigaden kan vi räkna Andersson, Fjodor, Empiricus, Brynolf, LegoIvar och HerrK

Varav de flesta faktiskt inte röstar på KK i dagsläget vilket är lite illavarslande.

Anthrox69
Basenanji36
Sidd31
Impetigo24
Waterhouse29
BioBunkerVII36
RasmusL34
Octagonal31
Andersson13
Fjodorsenuba7
Skarpskytten34
Empiricus6
Konrad Konvalj32
Brynolf14
LegoIvar15
Hägerstrand51
HerrK6
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Och eftersom jag fortfarande inte fattar, och du antingen är eller ska föreställa hjälpsam bybo: hur funkade teorin bakom den här håningsfällan? Du får gärna länka till inlägget där @Andersson klev i den också.
 
Top