Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Det är rätt lätt att efter en 25 sidor lång runda komma med smarta kommentarer på vad som skett under spelets gång.
Det är bra att Rasmus petar på andra med röster och det är väl inte så konstigt att oaktiva får röster som är tänkta att sätta igång en lågflygare.
Lätt för en ulv att kliva på.
Därför är lågflygeri så himla dåligt för byn.
Det behöver inte alls betyda att det är ulvar där å röstar.
Det kan förstås även vara en ulv som börjar så där
Sätt inte för stora växlar på ett sånt drev.

Det intressanta är sen vad tex KK skriver för matnyttigt.
Tex att han håller med mig om att emoisar är uselt tunt att rösta på kan ju vara ett sätt att distansera sig med sina ulvkompisar och chilla snällt med Sidd för att sen ha bra gröna argument när ni ser min färg.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
OM vi har 7WA och OM det här är ett försök att rädda ulv-KK med en gemensam ulvfront så är det det tafattaste försöket jag någonsin varit med om.
Om det inte är så, så är logiken bakom att rädda KK ungefär lika tafatt. Jag fattar ärligt talat inte vad ni sysslar med, och 7WA-teorin är den enda som förklarar ert beteende. Så jag hoppas att den stämmer, för annars vill jag veta hur fan ni tänker som by med all den här skiten.

Jag är inte arg, jag är bara besviken.

KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Och var finns denna mästerliga honungsfälla som vi andra uppenbart är för korkade för att ha märkt av?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Gillar att ni är på @Anthrox och @Andersson och @Sidd
Här försöker man skapa lite kaos för att gräva och ni hugger direkt. Bra!

Vilka tror ni är KKs kumpaner då? Jag tror fortfarande på 3+ ulvar och jag har inte sett något direkt angränsade med KKs flytt av röster eller drev eftersom det mestadels slött legat på mig som lågflyger. Inte direkt så att många andra vill haka på tåget mot mig så jag är väldigt fundersam på vilka han kamrater skulle vara.

Ge mig gärna tre namn var på vilka ni tror är KKs kumpaner!

Röst: @Konrad Konvalj
Efter att förskt skapa lite kaos och gräv så kan jag nu "hämnas" på KK och flytta rösten dit.
Impetigo och Empiricus har usla anledningar till att rösta på mig.
Skarprättaren ligger nog kvar med röst på mig för att jag röstade på honom.
Fjodde åkte ju nu upp på min snelista med sin röst på mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Och eftersom jag fortfarande inte fattar, och du antingen är eller ska föreställa hjälpsam bybo: hur funkade teorin bakom den här håningsfällan? Du får gärna länka till inlägget där @Andersson klev i den också.
Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Så att du menar alltså att du först postar 2145 igår, ursäktar att du är sent in och ska läsa ikapp. För att sedan bara 20 minuter senare (#192) har kommit på idén att göra KK till en honungsfälla. Jag vet inte riktigt...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Köper inte det här för fem öre.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Så att du menar alltså att du först postar 2145 igår, ursäktar att du är sent in och ska läsa ikapp. För att sedan bara 20 minuter senare (#192) har kommit på idén att göra KK till en honungsfälla. Jag vet inte riktigt...
Kl 2145 hade jag läst ikapp som kanske framgår av min post 184.

Varifrån får du att det skulle ha varit min ide?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Jag håller med dig om att KK svamlade strunt.
Roligt. 👍

Redigt problematiskt för byn!

Hans dravel går ju knappt att kommentera då det skapar ännu mera onödigt brus.

Från mig kan ni ju få förklarande svar som ni kan hajja OCH jag hjälper byn!

Har KK misstänkt nån egentligen?
Nej - för en ulv vill vara till lags.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Så metaspelet kring håningsfällor ser ut som följer:
En person är uppenbart inte hjälpsam och försvårar byns arbete.
Den som röstar på honom är därför misstänkt - förutom om den personen i efterhand hävdar att det var för att han förstod att det var en uppenbar håningsfälla?

Verkar smart.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Köper inte det här för fem öre.
Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.



Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så metaspelet kring håningsfällor ser ut som följer:
En person är uppenbart inte hjälpsam och försvårar byns arbete.
Den som röstar på honom är därför misstänkt - förutom om den personen i efterhand hävdar att det var för att han förstod att det var en uppenbar håningsfälla?

Verkar smart.
Härligt med Varulsspel och bra att tråden puttrar på så här.

Hägerstrand: du stiger i mina noteringar på bybolistan🙏

@RasmusL och @Brynolf
Ni behöver få komma till tals här nu och kanske göra en rejäl pudel för ni är på väg ner i ulvaträsket med de här ideerna.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.



Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
Vart förklarade han det?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.



Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
Vad säger du om min lista som du skulle kolla?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.



Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
Men du tycker han hjälper byn förstår jag.

Ducka inte mina frågor🙏😇
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Härligt med Varulsspel och bra att tråden puttrar på så här.

Hägerstrand: du stiger i mina noteringar på bybolistan🙏

@RasmusL och @Brynolf
Ni behöver få komma till tals här nu och kanske göra en rejäl pudel för ni är på väg ner i ulvaträsket med de här ideerna.
Va? Utveckla :p
 
Top