Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
SKÄRPNING NU BYN! VI KAN INTE STÄLLA SIDD MOT BASENANJI I R1 BARA PÅ SLUMP UTAN NÅGON SOM HELST SUBSTANS!

Vi måste ju kolla på vad vi riskerar att förlora!


"Men RasmusL, tänk om någon är ulv då, vad dåligt det kommer se ut för dig?" Det skiter jag i, då får ni väl gräva i det då, just nu är det två grävande jetmotorer som står i riskzonen och då är det absolut värt att kliva fram.

Häng på mitt drev mot Lego istället, eller föreslå ett annat drev som inte är like drivmotorigt!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Dåligt att ställa Sidd mot Basse! Ulvarna bara göttar sig när två drivande spelare är på galgbacken!

Röst: @LegoIvar

Motiveringen är honung och att jag inte vill dreva ut någon som har track record av att vara drivande och uthållig spelet igenom om vi kan undvika det. Du spelar bra @LegoIvar och jag är inte alls säker på att du är ulv men ja...
Kan du sammanfatta /länka till denna honungsfälla som LegoIvar ramlade i? Nog missat det.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Jag tycker att ni gör det väl enkelt för er och dessutom blir jag stressad av att jag ska på konsert och inte kan vara med under röstning.

@BiobunkerVII tycker du - handen på hjärtat - att motiveringarna HerrK, Waterhouse, Fjodorsenuba och LegoIvar är bra?
nä det var därför jag bad nån att sammanfatta caset. Men dina första svar var mer påkommen ulv än bybo-i-strålkastarljuset
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Min roll i spelet är försumbar, jag är en sketen bybo, MEN det här är Mäster Ulv och jag vill inte åka redan i R1! Särskilt inte utan att ha fått använda mitt teoribygge i praktiken!

Men okej om jag ska ryka så vill jag verkligen att ni granskar de som placerat mig i den här situationen!
Don't you worry, jag har koll på lågflygarna.

Om Basse åker för att tre lågflygare ligger med slappröster där kommer jag personligen hålla dem till svars.

SKÄRPNING NU BYN! VI KAN INTE STÄLLA SIDD MOT BASENANJI I R1 BARA PÅ SLUMP UTAN NÅGON SOM HELST SUBSTANS!

Vi måste ju kolla på vad vi riskerar att förlora!


"Men RasmusL, tänk om någon är ulv då, vad dåligt det kommer se ut för dig?" Det skiter jag i, då får ni väl gräva i det då, just nu är det två grävande jetmotorer som står i riskzonen och då är det absolut värt att kliva fram.

Häng på mitt drev mot Lego istället, eller föreslå ett annat drev som inte är like drivmotorigt!
Varför tar ingen upp att KK har ett drev mot sig? Jag kommer inte lämna det drevet om inte KK börjar spela som en bybo. Att posta 22 poster utan ett ord substans på 30 timmar är värt en itröstning bara det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Förstår iofs det, det är rimligt, samtidigt ganska typiskt för sentida KK. Dock var ju KK ulv i förra (?) och spelade typ precis sådär... Jag tror att KK kan blixtra till och bli värdefull i senare rundor, men visst, jag ser din poäng och ska överväga det!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Av de tre det drevas mot nu håller jag Basse som grönast, jag är beredd att hänga nån av de andra två. I fallande skala

Sidd
Konrad
Basse

”men hallå Bonker va fan!” hear me out.
Sidd spelar mycket mer behärskat än det fladder till spelare han är när han är bybo

Konrad tycker jag är Konrad det blajjas och är lite snajdigt, är det mer snömos än andra och än vanligt det vetefan.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Varför tar ingen upp att KK har ett drev mot sig? Jag kommer inte lämna det drevet om inte KK börjar spela som en bybo. Att posta 22 poster utan ett ord substans på 30 timmar är värt en itröstning bara det.
Jag håller med. KK är den som betett sig mest enligt min mentala 7WA ulvmall (jaja, jag lovar att släppa det om det kommer in ett nattmord, ni får stå ut en stund till). Min röst ligger kvar där.

Om den som röstats ut visar sig vara grön kommer det finnas extremt mycket matnyttigt att titta på i hur röster lades för att @Basenanji skulle passera KK.

Sen fattar jag inte alls varför @Basenanji inte flyttar sin röst till KK och därmed blir säker.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag tycker det är ett falskt narrativ att lägga fram att Basse ligger böra utröstning. Ja, det ligger ett drev där, men minst hälften av rösterna är inte underbyggda av någonting och har lagts av medvetet lågflygare. Det håller inte hela vägen. Någonstans måste ju vi som by samarbeta liksom, annars är det klart som fan att vi inte vinner.

Därför slår jag ytterligare att slag för att vi röstar ut KK. Även om det på sistone går att skönja små tendenser till bybospel kvarstår det faktum att han mer eller mindre hela rundan har aktivt motarbetat byn. Vare sig han är ulv eller ej kan det knappast ses som acceptabelt beteende. Jag har aldrig spelat med KK tidigare och kan inte uttala mig om tidigare spel, jag utgår bara ifrån hur han betett sig i det här; och här har inget klaffar med hur jag känner att en välvillig bybo bör göra. Det gör att jag heller inte ser något värde i att ha kvar han senare i spelet. Som sagt, det krävs en rejäl uppsteppning i bybospelet därifrån för att jag ska lämna det drevet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Kan ingen förklara RasmusL's honungsfälla för en ouppmärksam?

Sen är väl röstläget extremt volatilt just nu, med 4-4-4-3 och två av de drevade har i princip icke-röster ute. Jag tycker det är rätt spännande och ska bli intressant att analysera i rond 2 hur det flyttas sista timmen.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Röstningsläget nu är i min mening illa. Basse (som jag tycker spelar konstruktivt) åker p g a @HerrK lade en slentrianröst tidigt.

Men hur tänker t ex @Sidd som sitter med en ensamröst på Skarpskytten?

Av de tre som nu ligger på fyra röster vill jag helst ha ut KK som i stort sett bara postar saker utan substans. Det enda case jag har mot Sidd är att han inte spelar osedvanligt ofladdrigt (vilket är helt sant). Men jag tycker inte det är ett hangable offence i R1 (däremot är det det att slänga bort sin röst som han gör nu). Och Basse tycker jag spelar konstruktivt så här länge (men @Basenanji kan ju för all del börja med att rädda sig själv genom att lägga en röst på KK).
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
@HerrK och @Waterhouse måste bara tidernas sämsta ulvar med sina störtlöjliga låtsasmotiv. Har ni på allvar läst HerrK:s motiv? Det är alltså en felläsning. Han trodde på allvar att jag ville skapa splittring i byn genom min teori om ulvars rationalitet.
Att jag - just nu - kan vara tidernas sämsta bybo kan jag gå med på 😁 jag håller med om att jag inte bidragit på något värdefullt sätt än, Förövrigt är @Waterhouse den enda i spel som jag känner sen tidigare, och även den om övertalade mig att vara med.

Jag varken snabb i käften eller särskilt slug, vilket gör att spelkonceptet i sig är utanför min konfortzon.

Sen är det ett ”orimligt och störtlöjlig låtsasmotiv” enligt dig? Det kan du tycka, jag tycker det låter tillgjort och att du slår på en för stor trumma där. Min röst på dig består för nu.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Sen är ju @Hägerstrand tabell helt otrolig. Så kanske ska backa där. Byboigt.
Men tack! Vad snällt sagt!

Episkt om han är ulv.
Du kunde verkligen inte låta bli? Hela tiden ska det droppas små frön, men drevet ska aldrig starta. Det ska bara finnas ett spår som du kan peka på att du alltid har misstänkt mig så du kan hoppa på när någon annan startar?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Kan ingen förklara RasmusL's honungsfälla för en ouppmärksam?

Sen är väl röstläget extremt volatilt just nu, med 4-4-4-3 och två av de drevade har i princip icke-röster ute. Jag tycker det är rätt spännande och ska bli intressant att analysera i rond 2 hur det flyttas sista timmen.
Han kläckte typ "vore det inte bra att lägga en röst på Brynolf nu", när Brynolf var inaktiv och det hade varit skitdåligt för byn att rösta ut Brynolf (men jätteenkelt för ulvar att haka på). Tre spelare hakade på (LegoIvar, BB7 och nån mer om jag minns rätt, är väl bara att kolla röstningen vilka som röstade på Brynolf).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Då LegoIvar verkar vara ett svalt spår, och tiden börjar vara knapp så flyttar jag min röst till den jag tycker är rödast av topptrion

Röst: @Sidd
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Han kläckte typ "vore det inte bra att lägga en röst på Brynolf nu", när Brynolf var inaktiv och det hade varit skitdåligt för byn att rösta ut Brynolf (men jätteenkelt för ulvar att haka på). Tre spelare hakade på (LegoIvar, BB7 och nån mer om jag minns rätt, är väl bara att kolla röstningen vilka som röstade på Brynolf).
Jag stör mig på att att det skulle vara skitdåligt att rösta på en person som är AWOL samtidigt som det är en synd att vara lågflygare. Hade inte Brynolf skrivit ett skit på 2 dagar är det väl själva definitionen av lågflygeri. Nu svarade Brynolf och jag (+ alla andra väl?) flyttade sina röster därifrån. Det som Rasmus hänvisade till var väl Legos motivering för rösten inte rösten i sig…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Jag tror vidare att ulv-Sidd m fl aktivt behöver få ut powerroller, eftersom mäster ulv köpt så mycket att byn fick en siare/väktare. Nu är deras plan att tidigt triangulera motståndet.
Sånt bös hade jag aldrig ägnat mig åt som ulv, tycker att det känns svårt att lyckas med. Därför hade jag som MU verkligen köpt bort siare mm
Lägg nu av allihopa å påstå att jag vill outa allt tex Siare. Det har jag aldrig varit nära att tycka någonsin. Liksom alla bybor vill jag luska i vad MU valt. Jag är ju en av de få som gett lite försök till respons på din teori Basse.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
När det gäller @Sidd så vill jag påminna om detta:



Sen tycker jag det är sjukt märkligt att han vill få ihop mig, @Impetigo och @Basenanji och lägger en röst på mig, som är helt grön, mot två erkänt vassa spelare. Jag har frågat varför, men inte fått svar. Och rösten ligger kvar dessutom. Just nu kan Sidd rädda sig genom att rösta på Basse eller KK. Vet inte om han har varit på KK-drevet, men logiskt sett borde han väl flytta rösten till Basse för att rädda sig själv?

@fjodorsenuba @Waterhouse Ni ligger ensamma med era röster. Kanske läge att släppa era favoritteorier och hoppa på något av dreven, så vi får lite röstdata att analysera till Runda 2. Mer röstdata åt folket, mindre uppläggsbrus!
Jag har visst svarat dig om varför så där ljuger du eller har missat mitt svar: vi har redan diskuterat din formulering ”bra case” mot mig å det håller ju inte alls. Bygger på brunsmetning med emojer tex. Larvigt. Jag tyckte du hängde på Impetigo alldeles för lättvindigt utan att ha nåt bra å komma med. Gissar att minst en av er är ulv.
 
Top