Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Berätta hur du ser på spelet, vem vill du ha ut? Din röst ligger på Andersson men rätt ensam där. Om du måste välja mellan KK, LegoIvar eller Sidd, vem ser du som rödast respektive grönast av de tre?
Jag tycker att det är Andersson som är mest misstänkt pga sina smarta och försiktiga inlägg. Läs hans allra första inlägg! Ser ni vad han fiskar efter där?

Men ok, om jag nu måste hänga på drevet så jag det!

RÖST: @Sidd

 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag tycker att det är Andersson som är mest misstänkt pga sina smarta och försiktiga inlägg. Läs hans allra första inlägg! Ser ni vad han fiskar efter där?

Men ok, om jag nu måste hänga på drevet så jag det!

RÖST: @Sidd
Kan du motivera valet av Sidd?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Min telefon krånglar, här kommer motivering:

Sidd spelar onaturligt kontrollerat och vill aktivt få info om powerroller. Han attackerar märkliga mål och är absolut mest misstänkt av de tre i topp. KK är ju skum, men jag tolkar det mer som att han vill spela excentriskt och ”fräckt med stil”. LegoIvar har jag inte riktigt koll på, mer än att han verkar ha gått i Rasmus fälla.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Jag tror vidare att ulv-Sidd m fl aktivt behöver få ut powerroller, eftersom mäster ulv köpt så mycket att byn fick en siare/väktare. Nu är deras plan att tidigt triangulera motståndet.
Sånt bös hade jag aldrig ägnat mig åt som ulv, tycker att det känns svårt att lyckas med. Därför hade jag som MU verkligen köpt bort siare mm
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
@Basenanji ditt försvar just nu tycker jag pingar lite rött - Världens-sämsta-by-klass på det liksom.
Jag tycker att ni gör det väl enkelt för er och dessutom blir jag stressad av att jag ska på konsert och inte kan vara med under röstning.

@BiobunkerVII tycker du - handen på hjärtat - att motiveringarna HerrK, Waterhouse, Fjodorsenuba och LegoIvar är bra?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Min roll i spelet är försumbar, jag är en sketen bybo, MEN det här är Mäster Ulv och jag vill inte åka redan i R1! Särskilt inte utan att ha fått använda mitt teoribygge i praktiken!

Men okej om jag ska ryka så vill jag verkligen att ni granskar de som placerat mig i den här situationen!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Min roll i spelet är försumbar, jag är en sketen bybo, MEN det här är Mäster Ulv och jag vill inte åka redan i R1! Särskilt inte utan att ha fått använda mitt teoribygge i praktiken!

Men okej om jag ska ryka så vill jag verkligen att ni granskar de som placerat mig i den här situationen!
Får man önska en heroisk Basse-insats-på-galgbackens-brant?

Komplett rödgrönlista och dina tankar om de olika drev och konflikter som rasat här i r1 vore mumma!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Här är en reaktionsmatris på tråden fram till nuläget. Jag vet inte ens varför jag gjorde den. Det är för mycket information för att jag ska se något värdefullt mönster, särskilt eftersom jag inte tog med någon data för hur många poster som gjorts - men eftersom jag nu suttit och knackat in den så vore det slöseri att inte posta den. Kolumner är mottagna reaktioner, rader är utdelade (Anthrox har alltså klickat på reaktion på 4 av Basenanjis poster). Alla reaktioner är inräknade, ingen åtskillnad mellan skratt och gråt.

1697553979699.png
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
När det gäller @Sidd så vill jag påminna om detta:

Alltså, jag vill bara ta till protokollet att här försöker @Sidd brunsmeta-ihop de två bybor som har orkat göra ordentliga röd-gröna listor fram till denna punkt i partiet. Det ser inte särskilt byboigt ut i mina ögon, det ser mer ut som en ulv som gapar efter mycket.
Sen tycker jag det är sjukt märkligt att han vill få ihop mig, @Impetigo och @Basenanji och lägger en röst på mig, som är helt grön, mot två erkänt vassa spelare. Jag har frågat varför, men inte fått svar. Och rösten ligger kvar dessutom. Just nu kan Sidd rädda sig genom att rösta på Basse eller KK. Vet inte om han har varit på KK-drevet, men logiskt sett borde han väl flytta rösten till Basse för att rädda sig själv?

@fjodorsenuba @Waterhouse Ni ligger ensamma med era röster. Kanske läge att släppa era favoritteorier och hoppa på något av dreven, så vi får lite röstdata att analysera till Runda 2. Mer röstdata åt folket, mindre uppläggsbrus!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Får man önska en heroisk Basse-insats-på-galgbackens-brant?

Komplett rödgrönlista och dina tankar om de olika drev och konflikter som rasat här i r1 vore mumma!

Ja, sälj dig dyrt @Basenanji ! Det är sjukt plågsamt för mig, det här, och det är du som har dragit in mig. Orättvist om du får ledigt och jag måste genomlida en runda till.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Dåligt att ställa Sidd mot Basse! Ulvarna bara göttar sig när två drivande spelare är på galgbacken!

Röst: @LegoIvar

Motiveringen är honung och att jag inte vill dreva ut någon som har track record av att vara drivande och uthållig spelet igenom om vi kan undvika det. Du spelar bra @LegoIvar och jag är inte alls säker på att du är ulv men ja...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,391
Här är en reaktionsmatris på tråden fram till nuläget. Jag vet inte ens varför jag gjorde den. Det är för mycket information för att jag ska se något värdefullt mönster, särskilt eftersom jag inte tog med någon data för hur många poster som gjorts - men eftersom jag nu suttit och knackat in den så vore det slöseri att inte posta den. Kolumner är mottagna reaktioner, rader är utdelade (Anthrox har alltså klickat på reaktion på 4 av Basenanjis poster). Alla reaktioner är inräknade, ingen åtskillnad mellan skratt och gråt.

View attachment 14508
Detta är vad jag kallar dedikation! Äntligen något ordentligt att analysera.
@fjodorsenuba @Waterhouse Ni ligger ensamma med era röster. Kanske läge att släppa era favoritteorier och hoppa på något av dreven, så vi får lite röstdata att analysera till Runda 2. Mer röstdata åt folket, mindre uppläggsbrus!
Nu läser du fel, vi har röster på oss, jag från RasmusL och Fjodor från KK
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
En sak till. Kommer nu vara pappa, spelledare och pappa igen typ resten av rundan. Hinner kanske titta in på slutet, men det beror på hur rollspel och nattning går. Behåller min röst. Det är ett grå-orange kaos i mitt huvud nu, men förutom Siddilicius har jag alltså @Anthrox och @Hägerstrand som röda. Men det är så klart mycket magkänsla, även om jag har redovisat argument också.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Ska försöka, men snart ska jag dra iväg på konsert så det blir som bra jag kan under de här förutsättningarna!

1. Ni vill ha kvar en jobbig och pratig Basse
Jag har avsiktligt försökt spara på krutet nyp antalet deltagare, men om det behövs kommer jag köra tungt på riktigt. T ex är det mycket intressant att analysera vem som säger vad om vi tar hänsyn till erfarenhet och antal poster. Varför är t ex Waterhouse så fåordig? Vad håller tillbaka Fjodor? Varför kommer inga smajlisar och glada skratt ur Sidd?

2. Det finns inga grandiosa ulvplaner (förutom i min fantasi)
Jag skulle gärna se en showig och spexig mäster ulv som lägger upp värsta episka ulv-planen, men så funkar inte det här communityt. Snarare tänker folk som brädspelare, believe me jag har varit med länge nu. Min teori försöker fånga in det med att ha två alternativ som speglar den där "kontrollerade och behärskade ulven". Anthrox är en potentiell kaoz-ulv eftersom han är så fantasirik och kreativ. Sidd är det inte som ulv. Det är också min bästa tell på Sidd det här spelet: han spelar för att vinna med ulvgenget.

3. Ulvgenget är förmodligen många – ingen ensamulv
Jag gissar nu att ulvarna är fler än två. Förmodligen tre, kanske fyra. KK verkar trots allt spela för oförsiktigt för att vara ensamulv som vill återupprepa LJS bravad. (Jag tror att KK drömmer om det här eftersom han och LJS är gamla bekanta och KK nog vill toppa LJS bravad). itt intryck av KK är att han är lite avmätt och oengagerad, han gör vad han ska, men inte mer. Om en by hänger honom för att han kör sin (märkliga) stil så får det väl bara så.

4. Syna de som gömmer sig
Kolla, vi har ganslka många som lurar i vassen. Fjodor brukar ha det heltiskt på jobb och hemma så jag kan förstå om han inte skriver så mycket. Men Andersson? HerrK? Octagonal? Nja, här är det för många som avsiktligt försöker smälta in i bakgrunden.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Detta är vad jag kallar dedikation! Äntligen något ordentligt att analysera.

Nu läser du fel, vi har röster på oss, jag från RasmusL och Fjodor från KK
Okej. Då är det alltså @fjodorsenubaoch @RasmusL jag tycker ska rösta på något av dreven. Och @Sidd, men där talar jag juni egen sak.

Var nu snälla och byboiga.

Sen är ju @Hägerstrand tabell helt otrolig. Så kanske ska backa där. Byboigt. Episkt om han är ulv.

Adjöss, och tack för fisken.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Förlåt Anthrox och andra för min miss med röstningslistan. jag gjorde så här eftersom jag är en stofil född 1971 och inte kan copy paste som ni ungdomar: hade tre flikar öppna, en med min tråd, en med röstningsläget och en med info om vilka som var med i spel (så jag inte missade någon). Sedan skrev jag manuellt ur minnet och där blev det fel. Sorry! Jag har INTE försökt förvirra någon, om jag hade vealt det hade jag gjort helt andra saker.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
När det gäller @Sidd så vill jag påminna om detta:



Sen tycker jag det är sjukt märkligt att han vill få ihop mig, @Impetigo och @Basenanji och lägger en röst på mig, som är helt grön, mot två erkänt vassa spelare. Jag har frågat varför, men inte fått svar. Och rösten ligger kvar dessutom. Just nu kan Sidd rädda sig genom att rösta på Basse eller KK. Vet inte om han har varit på KK-drevet, men logiskt sett borde han väl flytta rösten till Basse för att rädda sig själv?

@fjodorsenuba @Waterhouse Ni ligger ensamma med era röster. Kanske läge att släppa era favoritteorier och hoppa på något av dreven, så vi får lite röstdata att analysera till Runda 2. Mer röstdata åt folket, mindre uppläggsbrus!
Nej du läser åt fel håll. Det är KK som legat kvar med sin röst på mig och jag tror knappast han ser mig som rödaste. Inget i hans poster hittills motiverar att han ligger kvar på mig.

@Basenanji självklart är det en slö röst! Jag vill ju få ur dig nått desperat och klokt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Nej du läser åt fel håll. Det är KK som legat kvar med sin röst på mig och jag tror knappast han ser mig som rödaste. Inget i hans poster hittills motiverar att han ligger kvar på mig.

@Basenanji självklart är det en slö röst! Jag vill ju få ur dig nått desperat och klokt.
Medhåll. Tror jag petade på honom om det också?
 
Top