Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Nä även om rösterna är "fria" så får man ju inte rösta på någon som redan har en röst. Dvs det blir inga drev. Och drev är viktiga att kunna analysera. Visst, ju fler vi är desto svårare blir dreven att analysera, och din ide ger säkert NÅNTING att snacka om i efterhand. Men ponera att vi hittar en snubbe som verkar ha utslagsröst. Vad gör vi då? Det kan vara en ulv, en bybo eller eventuellt en tidig röst. Vad blir nästa steg i din plan?
Vi drevar 100% som vanligt fram till en tidigare bryttid. Rösterna är helt fria till dess. Istället för att rundan slutar 22.00 så slutar den 20.30. Det som händer därefter är gemensam administration.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jo, det kan jag hålla med om. Jag tyckte inte @Impetigo började Runda 1 bra, gjorde inte mycket väsen av sig och det mesta av det han skrev var i lottningsgate. Men han har spottat upp sig nu. Driver och är allmänt otrevlig mot folk. Tycker han verkar vara sig själv också, det vill säga spela som han brukar, eller vad säger ni veteraner?

Och även om @Konrad Konvalj inte svarade på mina frågor så har han kommit in i matchen nu, mindre brus och mer substans. För min del kan vi gärna matcha någon annan än honom mot Sidd. Men jag vet inte vem det skulle vara.
Nämn en sak som KK har skrivit som är av substans please. Varför tar du rygg på honom? På vilket sätt har han kommit in i matchen?

Nä även om rösterna är "fria" så får man ju inte rösta på någon som redan har en röst. Dvs det blir inga drev. Och drev är viktiga att kunna analysera. Visst, ju fler vi är desto svårare blir dreven att analysera, och din ide ger säkert NÅNTING att snacka om i efterhand. Men ponera att vi hittar en snubbe som verkar ha utslagsröst. Vad gör vi då? Det kan vara en ulv, en bybo eller eventuellt en tidig röst. Vad blir nästa steg i din plan?
Varför skulle du inte kunna dreva utan röstningsverktyget?


Jag börjar se spår av att det mycket väl kan vara så att det är 7 ulvar som gömmer sig, det är så många av er som spelar konstigt just nu. Blir det inget nattmord i rundan kommer jag utgå från att så är fallet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Den här posten missade jag av nån anledning. Ok, jag kan köpa att det var en honungsfälla. Vilka gingo då i den? Jo, Biobunker, Andersson och Legolvar. Andersson nämner du inte ens, tycker du att han rödas av att ha klafsat i din håning?
Ja, rödas något mer än bio men något mindre än legolvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Basenanji hur ställer du dig till att åka ut pga ditt misstag med rösträkningen? Vad känner du att din hängning kan bidra till för att hjälpa byn? Om du bevisas grön genom hängning, vem tycker du vi ska fokusera på som försökt ställa din medverkan i dålig dager?
Lägg av, nu överdriver du! Vafan, det där var ett typiskt misstag inte bara jag kan göra, kom igen! Varför vill du ta upp det här?

Och vad snabbt du går in på att en hängning av mig skulle hjälpa byn? Nej, omtag @Anthrox ! Vad tyckte du om allt annat jag skrev? T ex att Brynolf och Empiricus framstår som gröna?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hey, hade du tänkt undvika ansvar länge till eller? Nu aktivt undviker du ju mig, vilket knappast ställer dig i bättre dager. Du behöver mest av alla på banan visa att du är en bybo, vilket du inte har gjort i en enda post du skrivit än.
Oj, sorry. Har såklart inte hunnit läsa ditt inlägg än Anthrox.
Tackar ödmjukast för lovorder gällande mitt spelande denna runda.

Är det denna post du vill att jag svarar på:
Anthrox said:
Menar du på fullaste allvar att ditt bästa försvar är att röda folk för att de gått på dig?
Jag har inte försvarat mig någonstans. Jag har lagt upp den känsla jag har av spelet med några spelare som jag gärna inte hänger för att de känns mer bybo än andra. Övriga är mer orange. Där säger min magkänsla annat. Givet läser jag de spelare som hakar på drev, hoppar på K.K av simpa anledningar så som ombudsspelande mer rött än grönt. De spelarna har ju ingenting att komma med mot mig och att ens ta i den soppan med ombudsspelande är att greppa efter halmstrån. Det är typiskt ulvbeteende att försöka skapa nått av nått som är blaj och ingenting.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Lägg av, nu överdriver du! Vafan, det där var ett typiskt misstag inte bara jag kan göra, kom igen! Varför vill du ta upp det här?

Och vad snabbt du går in på att en hängning av mig skulle hjälpa byn? Nej, omtag @Anthrox ! Vad tyckte du om allt annat jag skrev? T ex att Brynolf och Empiricus framstår som gröna?
Hej överreaktion. Du vet lika väl som jag att det är ett verktyg för byn att offra sina egna. Att det finns ett värde i att ta bort misstankar genom hängning. Därför ställde jag frågor som en bybo hade kunnat svara på på ett rimligt sätt. Den här försvarstaktiken mot att svara på frågor är bara rödande. Du står liksom ingenstans i närheten av att bli hängd, så det finns ingen anledning att reagera så här starkt på att få ett par frågor.

Oj, sorry. Har såklart inte hunnit läsa ditt inlägg än Anthrox.
Tackar ödmjukast för lovorder gällande mitt spelande denna runda.

Är det denna post du vill att jag svarar på:


Jag har inte försvarat mig någonstans. Jag har lagt upp den känsla jag har av spelet med några spelare som jag gärna inte hänger för att de känns mer bybo än andra. Övriga är mer orange. Där säger min magkänsla annat. Givet läser jag de spelare som hakar på drev, hoppar på K.K av simpa anledningar så som ombudsspelande mer rött än grönt. De spelarna har ju ingenting att komma med mot mig och att ens ta i den soppan med ombudsspelande är att greppa efter halmstrån. Det är typiskt ulvbeteende att försöka skapa nått av nått som är blaj och ingenting.
Såklart du inte har. Varför skulle du bemöda dig med att läsa inlägg när ditt enda beteende hitintills har varit att skapa kaos och förvirring.

Dina enda argument för att vissa spelare är orange är just att de gått på dig. Jag ser inga andra anledningar. Hur menar du att det är en givande analys av läget? Du kan förstås slå vilt med armarna kring alla anklagelser hur mycket du vill, men om du inte presterar något med faktisk substans kommer du åka ut. Är du på allvar en bybo så föreslår jag att du slutar motarbeta byn och faktiskt göra något vettigt här istället. Tycker du själv att du har spelat bra? Att du har hjälpt byn? Förklara var i så fall.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Så kort paus uppstod.
Jag är med på @Anthrox förslag om röstande under följande förutsättningar.
Före kl. X (typ 14) röstar alla blankt.
Första röst läggs av Y på Anthrox som ju vill testa mekaniken, vill man hetsa byn att kolla om giljotinen faktiskt funkar får man vara så god att stoppa in sin egen nacke där.
Med samma resonemang lägger spelare Z röst två på mig.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Nämn en sak som KK har skrivit som är av substans please. Varför tar du rygg på honom? På vilket sätt har han kommit in i matchen?
Drar en Grön-Röd lista ur röven nu när jag läst ikapp också.

Använder mig av startlistan.

Finns ju ingen som sticker ut som garanterat ulv för mig i nuläget. Har tre som jag håller som lite mer grön, men det är baserat på magkänsla.

Övriga som är markerade orange har jag en annan magkänsla för. Jag har min röst på Fjodde. Den är ju löst baserad på att jag har dålig magkänsla för just Fjoddes start på spelet. Första inlägget är viktigt i spel. Det är ännu svårare som ulv att komma in och göra ett bra intryck och se byboig ut. Fjodde signalerar till hela gänget att "HÄR ÄR JAG, KOLLA HUR JÄVLA BYBOIG JAG ÄR SOM PINGAR ALLA!" och sen kommer en dålig röst på Andersson.

Jag är bybo och har aldrig haft känslan av att jag behöver pinga alla i spel för att få hjälp av övriga bybor att nacka ulvar. Det ligger ju i alla bybors natur att nacka ulvar och vinna spelet. Det vet vi alla om och ingen behöver pinga om nått uppenbart.

Kan låta rösten ligga kvar baserat på magkänsla så länge.

Däremot så ser jag gärna minst 2 drev mot ulvkandidater ställda mot varandra. Läge rätt snart att enas som bybor och sätta press där vi får mest utdelning. Där har vi nått att utläsa.

Deltagare:
  1. Anthrox: Het och oblyg. Beefar lite i upptakten och går all-in på Basse. Finns mycket material att jobba med här i framtiden och jag får ingen rak känsla av att det är läge att hänga @Anthrox för det redan nu. Har en del luftiga angrepp mot Farbror Konkel. Exempelvis att jag sprider badwill och skriver oförklariga saker. Hakar på och drevar mot K.K också. Mest på luft och sådant som inte riktigt håller ihop.
  2. Basenanji: Älskar ju Basse. Draget med ulvrationalitet är kul och Bassigt. Skapar både snack och är en salig blandning av snömos och härligheter. Är mer på Basses sida än Anthrox sida i spelstarten där det som sagt var kan finnas lite att jobba med senare. Finns några som drar i trådarna om upplagd ulv-ulv beef och andra scenarion där och det gillar jag. Det är inte värt att hänga @Basenanji i R1.
  3. Sidd: Röstar K.K på väldigt vaga indicier. Brus och ombudsspelande är ju motiviteringen. Har också poster som "försvarar" K.K vilket är ett tydligt statement att @Sidd egentligen inte vill hänga K.K utan mest röstar där för att det är "lätt" i stunden.
  4. Impetigo: Får en bra känsla här. Sprider bra inlägg ikring sig och är skarp. Klarar av den lilla heat som hen drar på sig. @Impetigo kan vid något tillfälle ha strukit mig medhårs och det färgar så klart av sig och jag läser hen mer fördelaktigt.
  5. Waterhouse: Vimes bror vilket gör mig lite orolig men det skall ju inte påverka mitt spelande. Jag kan ju inte noja över det lixom. Är solid i upptakten då jag själv är mer aktiv. Börjar nysta i nymoderna saker som att en skall spela utan online-status och sånt. Har inte läst @Waterhouse som ulf så här lågt.
  6. BioBunkerVII: Kan rösta noll-inläggsspelare. Det gillar jag inte riktigt. Dock så läser jag Biobonkarn som vass och skarp. Inget lall där inte @BiobunkerVII
  7. RasmusL: Honingsfällor. Det är slickt och rakt upp i min allé. Har inte läst RasmusL ulvigt så här långt. Har troligen rätt lite beröringspunkter där också så mitt fokus har ramlat bort lite från @RasmusL
  8. Octagonal: Skall läsa @Octagonal lite mera. Har minnen av några fina inlägg där hen är skarp och vass. Där det pekas mot sådant som är ulvigt. Exempelvis mot Impetiog. Däremot har jag ju en fin känsla för Impetigo så det gör mig lite mer skeptisk mot Octa, men det finns lite att läsa på som sagt var.
  9. Andersson: Hänger mest på andra och sticker inte ut allt för mycket. Ger mig ingenting. Typ noll på @Andersson kontot. Intetsägande kort och gott.
  10. Fjodorsenuba: Använder sig av att pinga alla vilket jag tycker är en signal på att han vill visa att --> kolla här! Jag är aktiv och med i spelet. Jag är inte alls en lågflygande ulv som försöker slinka undan i R1. Röstar också helt omotiverat på Andersson, vid entré i spel fanns det ju en hel del snubbar och snubbinnor som var i spel där det förmodligen fanns mer att dra i än en helt omotiverad röst. Svagt av @fjodorsenuba
  11. Skarpskytten: Skapar listor. Är vass. Utstrålar gröna vibbar. Stryker mig medhårs och visar kärlek. Äh, gillar @Skarpskytten så här långt.
  12. Empiricus: What!? Är @Empiricus med i spel. Vad roligt!
  13. Konrad Konvalj: Skriver mest blaj.
  14. Brynolf: Episk. Klarar av ett drev med inaktivitet. Dyker upp och spelar okay. Kan inte läsa @Brynolf som ulv just nu och inte läge att nacka Brynte i R1.
  15. LegoIvar: Yngst på plan enligt egen utsago. Vet inte hur hen sitter på den infon eller hur det skall vara relevant? Har inte fokat så mycket på Legoivar. Har för mig jag läst ett rätt bra inlägg som känns grönande och la efter det ingen mer fokus på @LegoIvar just för stunden.
  16. Hägerstrand: Kör på rösta lätt och rösta K.K. Motivering är via ombud och baserat på blaj. Väldigt tunt @Hägerstrand
  17. HerrK: Inga intryck alls av @HerrK
Det här tycker jag är super, här finns mycket att klura kring om vi röstar ut honom och får hans färg. Hyfsat ambitiöst, annat än tidigare bruset. Fler kunde gått göra så här. Tycker t ex att du håller dig mycket i speluppläggsdiskussionerna, som är rätt safe för en ulv.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Så kort paus uppstod.
Jag är med på @Anthrox förslag om röstande under följande förutsättningar.
Före kl. X (typ 14) röstar alla blankt.
Första röst läggs av Y på Anthrox som ju vill testa mekaniken, vill man hetsa byn att kolla om giljotinen faktiskt funkar får man vara så god att stoppa in sin egen nacke där.
Med samma resonemang lägger spelare Z röst två på mig.
Det här är en konstig kommentar. Vi pratar om en metod där vi kan fortsätta röka ut ulvar och som en potentiell bonus få en indikation på vad Uffe köpt.

Du förespråkar istället att vi vaskar en runda på att @Anthrox ska bevisa sin tes för den potentiella bonusens skull.

Jag börjar också luta åt teorin att vi har många ulvar i spel. Väldigt många här beter sig konstigt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Okej, jag ska försöka samla mig lite och därefter ägna tiden åt arbete.

Röstläget är under all kritik
Vi måste samla oss, just nu är det förskolenivå på ordningen bland röster. (Såhär ser vi ut för utomstående Skrik dig hes! )
Följande ligger i topp:

KK (3) Impetigo, Skarpskytten, Empiricus
Sidd (3) Brynolf, Andersson, Anthrox

...sedan har vi ett gäng på två röster:

Brynolf (2) Rasmus, LegoIvar
Andersson (2) fjodor, Basse
Basenanji (2) HerrK, Waterhouse
Impetigo (2) Octagonal, Häger

Gammelrävar hittar röstverktyget här: https://werewolf.florin.nu/82082

De där olika alternativen kan absolut kokas ned till tre. Jag vill fortfarande att vi drevar Andersson så jag släpper inte honom riktigt än, men kan om inget händer byta till den jag tycker är mest misstänkt av KK och Sidd.

Den fantastiska ulvrationalitetsteorin lär få pris på årets gala!
...eller?

Jag tycker faktiskt att den är tänkvärd och hjälper oss att analsyera spelet. Jag har ju tex sagt att en viss typ av ulv väljer en viss typ av förmågor och se, Empiricus och Brynolf visar hur det skulle kunna gå till:

Brynolf resonerar om hur MU kan ha tänkt Det där tycker jag faktiskt är genialt spelat och bara att Brynolf har så genomtnkta resonemang dels om sig själv och dels om hur MU borde ha gjort – grönar honom i mina ögon.

Empiricus menar att han själv skulle ha kunnat köpa sex ulvar vilket blir viktigt att hålla i minnet när spelet fortsätter. Kan det vara så? Att vi har så många ulvar i spel alltså? Nja, det är nog magstarkt, men visst är det intressant hur både E,piricus och Brynolf faktiskt resonerar om spelupplägget?!

Jämför då det med hur många resonerade i början av tråden, där jag väljer exempel utan närmare eftertanke på vem som skrev det:
Anthrox gissar på tre ulvar
Rasmus gissar på 4-5 ulvar
Min ganska intetsägande post föreslår antingen två eller många ulvar... (usch den där är knappast bra, men min ärliga tanke. Jag vill verkligen inte dumt binda fast mig vid en tes om att "det MÅSTE vara tre ulvar för allt annat är jättedumt juh!!!11!!")

Hursomhelst, jag vill att vi fortsätter tänka så här. Det vi kan ta för givet är att Mäster ulv inte har slumpat hur hen ska spela! Det finns en rationalitet som vi kan utnyttja!

Som slutpoäng har jag nu börjat fundera på två trådar jag tänker mig är värda att följa:

1) Mäster ulv och hans kompanjoner är livrädda för väktaren, siaren eller bägge. Därför är de beredda att riskera att bli anklagade för att fiska efter powerroller. De vill (och känner att de måste!) hitta siaren/väktaren som är det enda som kan stoppa dem. Tyder också på att det kan finnas ganska många på ulvlaget. Vi borde intensifiera diskussionerna kring ev fiske efter powerroller, huruvida det är bar elelr inte att outa, vilka som vill rösta ut vem mm (jag tänker att de som gärna vill ha fram powerroller röstar på ett särskilt sätt). Sidd m fl kan räknas hit.

2) Tystnaden är den bästa ledtråden. Jag följer vissa här som verkligen lågflyger, men snyggt. Det går enkelt att räkna antal inlägg, men ännu viktigare är att se vad som skrivs i de få inläggen. Andersson och HerrK är mina favoriter, men det finns fler: fjodorsenuba och Octagonal lutar sig snyggt mot väggen i tystnad. Waterhouse, vinnaren i det senaste partiet och en riktigt slipad typ kastar ur sig slappa anklagelser och analyser och är inte sig själv. Om jag inte tar fel har de föreslagit att det bara ska finnas tre ulvar i spel. Är det varulvsspels-kamouflage för ett ulvteam om fyra personer?

Vi ses senare i eftermiddag, men kvällen kan bli roddig pga konsertbesök mm.
Bra resonerat.
Roligt SVTklipp.

MU har förstås inte skrivit i tråden dennes verkliga val.
Minst en ljuger alltså om detta och vi ska då se vem som inte skriver här i tråden om val som passar in på hur den skulle valt enligt din teori.
Vem tror vi redovisat ett val som inte den spelare egentligen borde gjort?
Klurigt.

Sen så tror du väl på allvar inte att jag skulle gå ut å snacka outning av powerroller OM jag fiskade om sånt.
Vore ju att dra på sig ljus i onödan vilket ulvar i det längsta vill slippa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hej överreaktion. Du vet lika väl som jag att det är ett verktyg för byn att offra sina egna. Att det finns ett värde i att ta bort misstankar genom hängning. Därför ställde jag frågor som en bybo hade kunnat svara på på ett rimligt sätt. Den här försvarstaktiken mot att svara på frågor är bara rödande. Du står liksom ingenstans i närheten av att bli hängd, så det finns ingen anledning att reagera så här starkt på att få ett par frågor.


Såklart du inte har. Varför skulle du bemöda dig med att läsa inlägg när ditt enda beteende hitintills har varit att skapa kaos och förvirring.

Dina enda argument för att vissa spelare är orange är just att de gått på dig. Jag ser inga andra anledningar. Hur menar du att det är en givande analys av läget? Du kan förstås slå vilt med armarna kring alla anklagelser hur mycket du vill, men om du inte presterar något med faktisk substans kommer du åka ut. Är du på allvar en bybo så föreslår jag att du slutar motarbeta byn och faktiskt göra något vettigt här istället. Tycker du själv att du har spelat bra? Att du har hjälpt byn? Förklara var i så fall.
Öh, jag kan inte försvara mig mot detta. Jag har 16 spelare att leta ulvar bland och ingen garanterad ulv på min lista. Alla på plan är i mina ögon mer orange än grön. Jag har ingen som är 100% grön heller för den delen. Det känns som helt rimligt.

Jag har inget med substans. Helt orimligt att ha substans som läget är nu. Det finns inget att gå på förutom att R1: Mäster Ulv har inte valt “U1.6 - 5 extra ulvar - kostnad: 22” det är lixom det jag vet. Allt annat handla om magkänsla från min sida. Sånt som inte känns bra i magen när jag läser saker och ting. Det är klart det saknar substans.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nej, jag accepterar ingen utrustning 😎
Då är din honungsfälla noll och inget värd, och får dig mer att framstå som en ulv pga ditt suspekta spel imo

Så kort paus uppstod.
Jag är med på @Anthrox förslag om röstande under följande förutsättningar.
Före kl. X (typ 14) röstar alla blankt.
Första röst läggs av Y på Anthrox som ju vill testa mekaniken, vill man hetsa byn att kolla om giljotinen faktiskt funkar får man vara så god att stoppa in sin egen nacke där.
Med samma resonemang lägger spelare Z röst två på mig.
Jag har inga problem med att offra mig för att gagna byn, men jag ser inte riktigt hur mitt offer hjälper mer än att rösta ut någon av de som är medvetet suspekta just nu. Men för all del, om mitt offer ger info kring spelupplägget OCH markerar BB7 som en ulv (eftersom du nu propsar på att jag ska lägga mig på huggstocken) så är det ju en bra trade.

Det här tycker jag är super, här finns mycket att klura kring om vi röstar ut honom och får hans färg. Hyfsat ambitiöst, annat än tidigare bruset. Fler kunde gått göra så här. Tycker t ex att du håller dig mycket i speluppläggsdiskussionerna, som är rätt safe för en ulv.
Bara för att posten är lång så innehåller den ju nödvändigtvis inget av värde. Som jag påtalat tidigare så har KK här i listan orangeat flera spelare av den enda anledningen att de gått på KK själv, som av i mer eller mindre hela byn påtalats spela suspekt och förvirrat. Att orangea spelare för att de misstänker misstänksamt beteende är raka motsatsen till substans, håller du inte med om det?

Noterar fö att @Anthrox och @Basenanji nu för andra gången är i luven på varandra för något som känns som en pseudogrej.
Tycker du verkligen att det är en pseudogrej med såna misstag som är väldigt tveksamt hur de kom till? Om Basse kopierade rösterna från verktyget borde han väl kopierat alla röster på en gång, och sen redigerat posten. Inte kopierat rad för rad och sen råka klistra in på fel ställen? Ja, det kan vara ett ärligt misstag (och är troligtvis det också), men det kan likaväl vara ett kalkylerat drag för att styra upp en situation. Eller för att skapa förvirring. Och brus.

Öh, jag kan inte försvara mig mot detta. Jag har 16 spelare att leta ulvar bland och ingen garanterad ulv på min lista. Alla på plan är i mina ögon mer orange än grön. Jag har ingen som är 100% grön heller för den delen. Det känns som helt rimligt.

Jag har inget med substans. Helt orimligt att ha substans som läget är nu. Det finns inget att gå på förutom att R1: Mäster Ulv har inte valt “U1.6 - 5 extra ulvar - kostnad: 22” det är lixom det jag vet. Allt annat handla om magkänsla från min sida. Sånt som inte känns bra i magen när jag läser saker och ting. Det är klart det saknar substans.
Nonsens, det finns massor med poster att analysera. Att säga att det inte finns något är att (åter igen) ducka för ansvar. Du spelar så mycket efter ulvarnas playbook att det börjar bli pinsamt. Oavsett om du är ulv eller bybo.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Bra fångat! Det här hade jag missat, Rasmus lägger alltså en honungsfälla, men ligger sen kvar på Brynolf. What gives @RasmusL, brist på tydliga kandidater att rösta på?
Jag har inte hunnit vända blicken åt annat håll ännu nej,men ser inget skäl att rösta ut Brynolf just nu. Jag kommer att flytta min röst när jag hittar något bra att lägga den på, lutar åt legolvar eller Andersson
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
@Andersson Folk verkar respektera dig. Men du säger inte mycket. Vilka tre håller du som mest röda och vilka tre håller du som mest gröna?
Du kan iaf få en lista på de potentiella ulvar som jag just nu helst ser ett drev mot:

@Impetigo - mästaren i att knäcka spel är här påfallande ovillig att testa reglernas gränser. Något stämmer inte.

@Konrad Konvalj - har börjat bidra mer och glider väl lite bort från radarn. Kom dock instormande snabbt när drevet började gå mot honom och kommer sedan med en lista som inte är den mest genomtänkta. Är inte beredd att ta bort honom än.

@Octagonal - har visserligen en hel del närvaro i tråden, men det är inte mycket substans. Och säger dessutom emot sig själv i vissa resonemang.

Sedan är det en hel del med lite aktivitet - t ex @HerrK och @LegoIvar som inte tillför speciellt mycket. Oerfarenhet? Kanske, men det är ju också en känd ulvstrategi att spela noob-kortet. Rödare i min bok är i så fall LegoIvar

Du själv @Skarpskytten har visserligen gjort en användbar lista. Men jag ser inte att du fullt ut använder dig av den i ditt agerande. Det är också intressant med diskussionen som @Hägerstrand för om relationsmönstret mellan dig Impe och LegoIvar, hur ser du på det resonemanget egentligen?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det här tycker jag är super, här finns mycket att klura kring om vi röstar ut honom och får hans färg. Hyfsat ambitiöst, annat än tidigare bruset. Fler kunde gått göra så här. Tycker t ex att du håller dig mycket i speluppläggsdiskussionerna, som är rätt safe för en ulv.
Kan haka på Skarpskytten här.
Gillar ju Skarpskytten och känner hens behagliga smekningar av K.K. Det är lätt att manipulera en K.K-hjärna så att jag läser och ser mer grönt än brunt.

Det jag kan haka på är ju att @Anthrox är djupt förskansad i speluppläggsdiskussionerna. Nått som Skarpskytten noterar som rätt safe för en ulv. Så ser jag också på saker och ting för den som är intresserad. Jag fokuserar noll på speluppläggsdiskussionerna. Det är väl inte där en ulv klantar till det direkt och smetar brunsås över hela sig själv. Där har ulvarna facit. Jag som bybo har inte ens behagat att läsa igenom startinlägget helt 100% ännu. Det kan också diskutteras som dåligt bybo-mannaskap, men för mig gör det just nu till eller från vad vi har för upplägg. Vi pratar 17 spelare i R1. Det är inte på spelupplägget ulvarna kommer att fucka upp sig. Det är på andra platser där vi måste ta ställning mot saker och ting.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Då är din honungsfälla noll och inget värd, och får dig mer att framstå som en ulv pga ditt suspekta spel imo
Jag vet inte riktigt vad du pratar om eller hur du tänker här. Jag hade inget spår just då så jag gillrade en liten fälla. No big deal om den inte gav så mycket, men nu var det ju iaf tre personer där och sniffade på betet. Det är såklart ingen idiotsäker metod, men det är lite mer info som samlats in och som kan läggas till högen, specifikt för att locka de som inte vill sticka ut. Jag tycker nog att den gav mer än mycket annat tjafs här i tråden!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Så kort paus uppstod.
Jag är med på @Anthrox förslag om röstande under följande förutsättningar.
Före kl. X (typ 14) röstar alla blankt.
Första röst läggs av Y på Anthrox som ju vill testa mekaniken, vill man hetsa byn att kolla om giljotinen faktiskt funkar får man vara så god att stoppa in sin egen nacke där.
Med samma resonemang lägger spelare Z röst två på mig.
Hehe, coolt. Men nej. Även om det här skulle vara en bra ide så kommer det bli för svårt att styra upp. Vi är skitmånga och många har flaggat för låg aktivitet. Det räcker med att en av oss måste göra en nödutryckning till veterinären för att hela projektet ska spricka.
 
Top