Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jaha, som andra varit inne på så är det ju kanske lite väl slött att rösta på Rasmus nu i R2. Men, jag är trogen principen att mest misstänkt ska röstas ut.

Men om vi har fel då? Om Rasmus visar sig vara grön?

Tja, så här tänker jag:

1. Då borde nån annan som röstade på Fjodor hamna i strålkastaren: Biobunker och Sidd. Jag tycker dock att båda har varit på hugget och skrivit bra grejer. Dessutom har jag svårt att se att nån av dem skulle låta Khan bli utröstad sådär. Möjligen är Sidds inlägg pm Vimes snajpröst i början av R2 lite ulvigt bitter i tiden, men nu är vi på halmstrånivå.

2. Eller så har vi en ulv i det andra följet (jag utesluter förstås mig själv) dvs Impetigo, Octagonal och Fjodor. Då har vi alltså en ulv som aktivt röstat ut sin medulv. Ganska konstigt. Det som kanske kan förklara ett sådant beteende är en tidig röst och därefter att ulven inte vågar hoppa av för att det skulle bli uppenbart i R2 att den försökt rädda Khan.

Då är nog Octagonal mer tänkbar som ulv än nån annan som ganska tidigt (#28) röstade på Khan. Men läser vi Octas inlägg i R1 och i R2 ser vi en aktiv spelare som både motiverar, argumenterar och bidrar med tankar. Om det är en ulv applåderar jag Octagonal!

Så, nej, jag ser inte något annat mer realistiskt alternativ än Rasmus. Min röst ligger kvar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Angående Sidds emoji gate har iallafall Impetigo (kanske nån mer?) fastnat vid så är väl inte riktigt det rödande. Varför skulle en ulv leka runt och medvetet hamna i folks blickfång? Personligen känns det snarare som en glad bybo tell.
Jag håller med om att emojigate inte är särskilt rödande. Min röst hamnar på Sidd där och då mest för att markera att jag håller med om kritiken som riktats mot Sidd och som säger att det inte är bra att skicka massa emojis utan att skriva (andra lågflygare fåe man ju på nåt sätt acceptera men det blir frustrerande när man ser att nån läser tråden men aktivt väljer att lågflyga). Sen satte jag Sidd i topp på min rödlista men det är nog tyvärr ett fall av att rösten får ge rödlistan snarare än tvärtom.

Emojigate är ingenting jag väger in i min rödlista i nuläget, det är av andra anledningar jag röstar på Sidd just nu.

@RasmusL det ser ju ut som att du kommer åka i kväll. Om du tror att Biobunker är ulv vore det grymt om du kunde förklara dina tankar om det bättre så att vi i så fall har mer att arbeta med i en eventuell r3.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
@RasmusL ! Du är klipsk och rolig med massvis av varulvsspelserfarenhet!

Om du nu är grön och röstas ut, vilka ska byn titta närmare på i nästa runda?

Vem tror du att ulven kommer nattmörda?

Hur tänkte ulvparet i R1?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Om ni andra köper Rasmus ”case” mot mig må vara hänt hade du lagt fram motsvarande mot Sidd som du ju försökt hetsa mot mig så hade jag nog krävt lite mer än ”Beröringsskräck”.

Jag tar tillbaka 🥇för svagaste case från Octagonal
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Finns ju dock lite belägg för den så kallade "beröringsskräcken". Iallafall från Khans sida gentemot dig där du endast nämns i en av dennes poster i samma mening som både Vimes och Fjodor.

Från andra hållet nämner du själv Khan flera gånger. Nästan alltid för att säga varför denna förstås inte är ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tror det hade varit bra med två drev sista timmarna så en kandidat mot Rasmus. Vem vill ni andra slänga in i buren? Har min röst på Bio för tillfället men skulle kunna byta. Tycker nog typ att ingen helt grönat sig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag undrar hur mycket vi får ut av att jämföra två alternativ? Med tanke på att det bara finns en ulv kvar?

Men visst Bio, Sidd eller Octagonal tycker jag är kandidater till Rasmus.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
@RasmusL ! Du är klipsk och rolig med massvis av varulvsspelserfarenhet!

Om du nu är grön och röstas ut, vilka ska byn titta närmare på i nästa runda?

Vem tror du att ulven kommer nattmörda?

Hur tänkte ulvparet i R1?
Antingen är vi uppsnurrade på läktaren av ulvarna eller också gjorde de ett taffligt jobb i R1. Läser man den rundan finns ganska få drev att prata om alls, jag och några andra kör ett ganska slött drev mot Rasmus, Octagonal kör ett drev mot Khan som visar sig vara rätt men som väl egentligen inte innehöll mer än indicier?

Impetigo hoppade runt en del men drevade väl egentligen bara mot Octagonal?

Fanns tendenser till drev mot Sidd som aldrig tog fart.

Istället hamnade vi i ett drev mot Fjodor som jag lanserade och själv sa att var svagt.

Jag tänker att ulvarna fick ett läge där den ena ulven var i fara för det var en av kandidaterna för utröstning. Jag läste MU för inte så länge sen där Martin som ulv låg på Biobonker drevet, BB var också ulv.
Fram till Vimes röstbyte kan ju ulvarna ha planerat för hur man grönar Khan i R2. Där börjar Khan lite försiktigt brunsmeta mig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Nu är det inte många timmar kvar av R2. Jag ser en spelare som haft en lugn resa och som inte spelar som jag vant mig vid, så jag skulle vilja granska Alltid-Ulv-Basse i sömmarna. Saknar galna uppslag och gräv av varierande kvalitet.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag undrar hur mycket vi får ut av att jämföra två alternativ? Med tanke på att det bara finns en ulv kvar?

Men visst Bio, Sidd eller Octagonal tycker jag är kandidater till Rasmus.
Varför håller du mig som rödare än Impetigo och Fjodor?

Har du ett case så kör på!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tror det hade varit bra med två drev sista timmarna så en kandidat mot Rasmus. Vem vill ni andra slänga in i buren?
Jag tyckte egentligen att det var ganska uppdelat i drev redan, det är som jag förstår det, bara du som inte har röst på Sidd eller Rasmus. Nu flyttar jag min röst till Rasmus iofs och då finns inte längre nåt Sidd-drev utan bara en enstaka röst på BB och Sidd respektive förutom Rasmusrösterna.

Röst: @RasmusL

Känns som en ulv som gett upp. Jag tror att byborasmus hade gett oss lite mer än så här.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Nu är det inte många timmar kvar av R2. Jag ser en spelare som haft en lugn resa och som inte spelar som jag vant mig vid, så jag skulle vilja granska Alltid-Ulv-Basse i sömmarna. Saknar galna uppslag och gräv av varierande kvalitet.
Lustigt att du skrev.
Känns som att du och jag lirar på ”samma våglängd” för jag satt och bullade upp för ett inlägg i samma anda.
Vad händer med Basse så här inpå jultimmarna av året.
Denne sitter och glidmyser, rullar brottartummarna och har inte haft nån heat på sig alls i detta spel.
Han brukar ju väl alltid dra på sig drev och vara invecklad i olika gräv med meningsskiljaktigheter.
Har vi en julsnäll å go Basse med oss denna gång?

Kan vi ha det så här årets sista spel?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Antingen är vi uppsnurrade på läktaren av ulvarna eller också gjorde de ett taffligt jobb i R1. Läser man den rundan finns ganska få drev att prata om alls, jag och några andra kör ett ganska slött drev mot Rasmus, Octagonal kör ett drev mot Khan som visar sig vara rätt men som väl egentligen inte innehöll mer än indicier?

Impetigo hoppade runt en del men drevade väl egentligen bara mot Octagonal?

Fanns tendenser till drev mot Sidd som aldrig tog fart.

Istället hamnade vi i ett drev mot Fjodor som jag lanserade och själv sa att var svagt.

Jag tänker att ulvarna fick ett läge där den ena ulven var i fara för det var en av kandidaterna för utröstning. Jag läste MU för inte så länge sen där Martin som ulv låg på Biobonker drevet, BB var också ulv.
Fram till Vimes röstbyte kan ju ulvarna ha planerat för hur man grönar Khan i R2. Där börjar Khan lite försiktigt brunsmeta mig.
Jag tror att det är ett av de svårare spelen i år.
Det är svårt för båda lagen att dreva när det är runt hur spelare förhåller sig till spelmekaniken man brukar försöka läsa av hur andra beter sig och tar beslut.
Platsberoende spel kikar man på hur spelare förflyttar sig.
Vem som har förmågor och föremål och hur de används belyses.
Jag har säkert fel men jag kan inte komma ihåg att jag kört nåt ”vanilla”spel.
Så det här känns svårt.
Men jag gillar det för jag har svårt att gilla powerförmågor såsom Siare och Väktare.

Khan åkte typ på att Octagonal tyckte sig se ett beteende av försiktighet hos ulven och lyckades övertyga tillräckligt många att hänga på i röstdrev.
Jag vill syna Rasmus på hur han svarar upp i spel mer än att jag hittat nåt
Jag undrar hur mycket vi får ut av att jämföra två alternativ? Med tanke på att det bara finns en ulv kvar?

Men visst Bio, Sidd eller Octagonal tycker jag är kandidater till Rasmus.
Varför inte Impetigo?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
... men något byn behöver bli bättre på är att ha två drev. Nu när det bara är jag så får ni rätt begränsad info.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
... men något byn behöver bli bättre på är att ha två drev. Nu när det bara är jag så får ni rätt begränsad info.
Det här håller jag helt med om, överlag känns byn seg, och mitt ibland oss sitter en fat cat till Ulvjävel och pöser.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
...och nej jag föreslår inte att dra igång ett till nu, det blir bara brus. Glöm R2 bara och gå in med nya tag i R3. Men som sagt, om det bara är ett drev så betyder det antingen att ni slumpat fram ulven (caset mot mig är att jag är inaktiv? Det är trist att jag inte haft tid nog, men jag är aldrig inaktiv med flit, jag gillar ju att spela! Vem skulle aktivt inte delta om de frivilligt signat upp för spel liksom?) vilket är osannolikt.

Nu är det ju också bara en ulv förvisso, så två drev är väl mindre viktigt nu. Dock blir det ju mer drag.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag har inga fler
Kan du hitta nåt på Impetigo eller Basse då?
Sitter på bussen hem från jobbet så ja, något kommer jag med innan slutet, men tror inte att det är värt att riska att rösta ut dem. Alla utom jag är ju hyfsat aktiva så jag är nog det minst dåliga bybo-alternativet.
 
Top