Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Bio, sidd, basse o fjodde (vilket gäng 😍)

Vimpan är med också men onödigt att debattera iom dö o grön.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det blir ju ett drev, som Khan ej hänger på. Khan röstar istället på Sidd sedan gammalt och hänger bara kvar.

Jag är förvånad att jag inte åkte ut, det är nog också Khan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Så jag tror att Khan ville positionera sig som att ha försvarat mig. Det KAN ju vara så att båda ulvar undvek drevet mot mig men vete katten, de gillar ju att göra olika de där lurvarna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vilka mer röstade inte på mig då? (Jag får fokusera på att gräva däråt i och med att Sidd vägar att interagera med mig, vi har gjort den dansen förut).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Jag låg på Rasmuståget men tyckte inte att jag fick någon utväxling av det, sure jag har inget emot att rösta ut bybor som inte deltar för de luktar sill. I ett försök att få igång lite fart i byn drog jag i Fjodortåget - jag har heller inte till skillnad från vissa gjort ett likhetstecken mellan Fjodors grönhet och det faktum att han inte röstades ut. Det finns ju en möjlighet att vi hade båda ulvarna på kroken - visst jävligt osannolikt.

Vet inte om jag läser Octo fel men jag tycker inte att det är avgjort grönande att ha röstat på Khan och rödande att röstat på Fjodde, för den enda vi faktiskt vet att var grön är Vimes och han låg på Fjoddedrevet fram till 2 minuter innan stopptid. Det är R1 och de flesta drev och röstmotiveringarna är svaga.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Vilka mer röstade inte på mig då? (Jag får fokusera på att gräva däråt i och med att Sidd vägar att interagera med mig, vi har gjort den dansen förut).
Vägrar intregrera?
Vi verkar ha lite olika tajming i livspusslet kanske men jag är på👍
Jag är på spelning å hemma ca 23:30.
Skummar igenom tråden i pauser då och då.
Jag dansar skitdåligt men tycker det är kul så får jag lov så kör vi en svängom i natt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vägrar intregrera?
Vi verkar ha lite olika tajming i livspusslet kanske men jag är på👍
Jag är på spelning å hemma ca 23:30.
Skummar igenom tråden i pauser då och då.
Jag dansar skitdåligt men tycker det är kul så får jag lov så kör vi en svängom i natt.
Sweet :)

Men vad tänker du om biobonks röst på mig? Vad tänker du om de som inte röstade på mig?

Jag har dig f ö som ganska grön så ska byta min röst :)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nu är jag äntligen hemma efter långbänk på jobbet. Måste läsa ikapp och smälta så ni får nog tyvärr inget vettigt ur mig förrän tidigast imorgon bitti.

Tack Vimes "räddaren i döden" och ulv Khan för stark spelstart.
Herrejösses jag blev inte hängd :o

Sov gott och låt ingen ulv klösa er i natt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Får jag lov i vinternatten.
Äntligen hemma efter en minst sagt lång arbetsdag.
Nån vaken?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Sweet :)

Men vad tänker du om biobonks röst på mig? Vad tänker du om de som inte röstade på mig?

Jag har dig f ö som ganska grön så ska byta min röst :)
Du frågar typ hur jag ser på ditt spel hittills:

Asså drevet mot dig var ett i grunden helt värdelöst drev nu när jag funderar tillbaka.

Först så vill vi få igång dig vilket inte lyckas.
De flesta är lite snea på en som ej deltar.
Flera inklusive mig hoppas att du ska komma in med nåt som sätter sprätt på anrättningen och ger energi på nåt sett med nån vettig analys.
De som inte är intresserade av att rösta på en inaktiv spelare försöker gräva i annat som förhoppningsvis ger mer.
Inte så konstigt att folk röstar på annat.
När du sen dyker upp är det i minna ögon väldigt sparsmakat och vagt.
Typ några kortare poster som inte ger nåt.
Dreven dör av för folk har hittat annat att gå igång på än dig.
Du deltar inte mycket mer i R1 och ingen bryr sig om att du knappt deltagit.

Nu i R2 känns det mest som att du frågar alla om hur de ser på alla andra runtomkring förutom på dig.
Du vill flytta fokus från dig till att vi ska jaga andra.

Du själv verkar inte vilja trampa nån på fötterna å göra nån annan sur, väldigt försiktigt spelat.
Visst alla namn är med i dina poster men du påpekar inget egentligen om nån.
Lite självklarheter om Khan som jag inte heller kan läsa av nån ny info med.
Du tycker till och med jag är grönare nu.
Mest lite småpetande på alla som är kvar i spel.

Helt enkelt väldigt försiktigt.
Inte alls en Rasmus jag mött förut.

Det lustiga är att det verkar vara en rätt bra taktik för alla (inklusive mig) att om man inte sticker ut hakan och petar på andra så jagar folk på annat.

God Natt

De e en da imorrn också.

Fridens
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det sätt du svarade mig när jag ville få din syn på att sitta i samma drev som Bio mot mig gav mig grön-känsla.
Drevet mot mig är en asskön grej för ulvarna. Jag åker ofta ut i R1 och hade ju ett inaktivt spel i R1 när jag var ulv i tidigare spel.
Jag tror att Bio är ulv. Vad tror du Sidd?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag låg på Rasmuståget men tyckte inte att jag fick någon utväxling av det, sure jag har inget emot att rösta ut bybor som inte deltar för de luktar sill. I ett försök att få igång lite fart i byn drog jag i Fjodortåget - jag har heller inte till skillnad från vissa gjort ett likhetstecken mellan Fjodors grönhet och det faktum att han inte röstades ut. Det finns ju en möjlighet att vi hade båda ulvarna på kroken - visst jävligt osannolikt.

Vet inte om jag läser Octo fel men jag tycker inte att det är avgjort grönande att ha röstat på Khan och rödande att röstat på Fjodde, för den enda vi faktiskt vet att var grön är Vimes och han låg på Fjoddedrevet fram till 2 minuter innan stopptid. Det är R1 och de flesta drev och röstmotiveringarna är svaga.
Absolut inte avgjort grönande som du säger. Däremot lite åt det hållet vilket jag tror vi båda är överens om.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Impetti och Octa rör inte drevet mot mig. Högst misstänkt!
Gillar inte lågflygare men finns ju inte heller något att gå på egentligen. Hade ingen annan get dig heat hade det varit aktuellt men nu fanns det redan tillräckligt med folk som gjorde det jobbet.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Angående Sidds emoji gate har iallafall Impetigo (kanske nån mer?) fastnat vid så är väl inte riktigt det rödande. Varför skulle en ulv leka runt och medvetet hamna i folks blickfång? Personligen känns det snarare som en glad bybo tell.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det sätt du svarade mig när jag ville få din syn på att sitta i samma drev som Bio mot mig gav mig grön-känsla.
Drevet mot mig är en asskön grej för ulvarna. Jag åker ofta ut i R1 och hade ju ett inaktivt spel i R1 när jag var ulv i tidigare spel.
Jag tror att Bio är ulv. Vad tror du Sidd?
Visst är det ett enkelt drev att hoppa på som ulv. Ändå gjorde ju Khan inte det. Ytterst märkligt och säkert bara en slump...
Varför håller du Bio som röd? Du tar inte fram några egna argument utan skickar över frågan till Sidd.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Visst är det ett enkelt drev att hoppa på som ulv. Ändå gjorde ju Khan inte det. Ytterst märkligt och säkert bara en slump...
Varför håller du Bio som röd? Du tar inte fram några egna argument utan skickar över frågan till Sidd.
Beröringsskräck.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Beröringsskräck.
Det som gör dig röd i min bok är INTE
- att du var frånvarande (det kan lika gärna vara en slö bybo)
- vilka som ligger på ett sånt ickedrev för folk har olika uppfattning om hur de ska göra med spelare som inte deltar
- vidare så tror alla att snart kommer den som är frånvarande igång och ger svar på tal

Det som GÖR dig röd är det du levererar när du väl så sent dyker upp till festen.
Ingen substans ergo slingrande ulv.

Du frågar mig om Bio flera gånger och jag ser inget läskigt.
 
Top