Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Logiken säger att det borde vara någon som låg i drevet mot Fjodor. Alltså Sidd, Rasmus eller Bonker. Eftersom det inte är jag återstår Sidd eller Rasmus och jag tycker Rasmus spel varit mer rödande än Sidds, så rödande att det nästan blir grönande.

Men varulvande A säger oss också att 2 ulvar sällan vill ligga i samma drev och fram till snajprösten kunde ju Khans kumpan riskfritt ligga på Khan. Vi bör nog granska även hur de spelarna förhöll sig till Khan i R1.

Det här återkommer jag till när jag sitter framför datorn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
Nej, jag vill inte pudla. Jag redovisade tydligt vad i det Octo skrev som jag uppfattade som rödande och uppfattar det på precis samma sätt nu. Däremot har vi ju mycket mer att gå på nu i r2 så då överskuggas Octos rödning av till exempel din röst på Fjodde i r1 och ditt försök att få mig att flytta min röst från Khan.

Därmed är Octo inte längre rödast i min bok. Det betyder inte att jag tycker att jag tog fel i r1. Det vet vi först om/när Octo bekräftas som bybo.

Det är inte alls konstigt att jag inte lyfter mina misstankar mot Octo på nutt iom att jag nu har starkare misstankar mot dig och Rasmus och inget nytt att komma med gällande Octo.

(Jag vet att Empi inte är med i spelet, jag skrev ju ”empi eller nån annan”)
Ok jag förstår.

Och jag har redogjort för varför jag röstade på fjodor och vad jag trodde ända in på deadline om tex dig.
Nu när vi vet mer och du skriver att nog Rasmus är mest röd: varför landar din röst på mig?
Är det mer av tillbakakaka för att jag gräver på dig?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Ja det är just det lite som är grejen att du verkar vara mer försiktig nu ”när du inte har missat hela spelet” och kommer in å mellanmjölkar att Khan minnsan inte skulle vara ulv när det är så osäkert i R1.

Varför trodde du inte Khan var ulv?
Tonen i första inlägget kändes trygg på ett byboigt vis, men det var ju tydligen helt fel :)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tror vi alla känner oss lite nöjda för tillfället. Ganska bekvämt för byn med goda odds och ulven vill säkerligen inte dra igång diskussionerna allt för mycket. Har jag räknat rätt har vi förutom denna rundan två till på oss att hitta den jäkeln. Lite funderingar om byns kära invånare.

@Basenanji: Vimes ville ha ett drev mot detta håll för att sedan åka. Röstade rätt vilket borde vara grönande!? Har redan skrivit om mitt tvivel och vill inte hamna i en liknande situation som i mäster ulv där vi räknar bort folk utifrån endast röstningsmönster. Har uppenbarligen inte kommit över det spelet och borde. Basse kanske hade annat för sig på kvällen och inte räknade med att ulv-kompanjonen skulle åka. Skrev sitt sista inlägg i R1 15:46 och kanske inte fanns med på kvällen för att byta.

@BiobunkerVII: Håller med i många av dennes analyser gällande R1 som ges nu i efterhand. Samtidigt hade du Khan som grön då vilket inte ser så bra ut nu i efterhand. Varit aktiv men inte jättevass åt något håll. Går på Rasmus rätt hårt vilket är rimligt men också lite av ett öppet mål. Är Rasmus inte ulven är det rimligtvis ett enkelt spår för den riktiga ondingen driva på när det finns så mycket som talar åt det hållet. Bio låg i fel drev och är därmed bland dom misstänkta. Tjafsar lite med Khan i slutet av R1 vilket borde vara grönande men svårbedömd.

@fjodorsenuba: Känns iallafall inte röd. Känndes ganska fine med att åka och kämpade inte så mycket i R1 vilket jag tror snarare är en bybo grej. Nämnde att det skulle förekomma inaktivitet denna rundan vilket hade varit väldigt dumt att säga som ulv. Minskade nog chansen för överlevnad skulle jag gissa för inaktiva bybor är ju inte jätte uppskattat. Sen har vi den sena förflyttningen till Khan vilket också är grönande. Fortsatt har vi PM gate jag ändå vill ha kvar i minnet.

@Impetigo: Hållit mig som ulv-kandidat men vad jag tycker är en svag motivering. Vimes nämnde i R1 att ge sig på mig efter det va en öppen dörr han själv som ulv hade gått igenom för att få enkla poäng. Då jag vet att jag själv är god och att Vimes var på byns sida gör det mig lite misstänksam. Annars väldigt svåranalyserad. Röstar på Khan vilket får anses grönande.

@RasmusL: Väldigt många red flags här. Att Khan ser ut att skydda en inaktiv Rasmus i R1 för att Rasmus själv sedan glider in säger att Khan minsann inte är någon ulv utan att för den delen motivera varför det skulle vara så. Nästan lite för bra för att vara sant om Rasmus är sista ulven.

@Sidd: Får egentligen inga röda vibbar. Känns kontrollerad med många små funderingar över spelet. Röstade fel förra rundan vilket är rödande. Sista inlägget efter att Vimes bytte där han kritiserar Impetigo borde väl vara grönande? Hade ju varit väldigt konstigt att skriva i det läget. Möjligt att Sidd inte han se Vimes inlägg men svårt att veta. Känns lite bekväm av sig.

Som ni ser så är jag inte 100 på nån samtidigt som bara en av er är den riktiga ulven. Vi har ju några försök på oss så får gå på huvudspåret att det är någon i "inte rösta på Khan" gänget som är ulven. Vi i det andra gänget som folk i större utsträkning håller som gröna borde ju bli nattmördade så är kanske lika bra att fokusera röstandet på annat håll.

Röst: @BiobunkerVII
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
varför landar din röst på mig?
Är det mer av tillbakakaka för att jag gräver på dig?
Nej, du får gärna gräva så mycket du orkar.

Det är lite frustrerande när du slänger ur dig sånt som jag tycker är dåligt underbyggt, ett bra exempel i närtid är när du försökte få mig att byta min röst från Khan förra rundan med motiveringen att jag skulle försöka skydda Fjodor.

Dessutom tycker jag att du rödas av att försöka få mig att flytta min röst från Khan, det är till stor del därför jag röstar på dig.

Detta har jag redan skrivit i innevarande runda. Jag vet inte om jag var otydlig eftersom du uppfattar min röst som en tillbakakaka.

Jag har tidigare också skrivit att jag tycker att du är mer stringent än bybosidd brukar vara, det ser jag också som rödande. I r2 tycker jag att du är klart mindre stringent vilket också är rödande eftersom din eventuella ulvkompis inte kan coacha dig längre.

Jag tycker att Rasmus rödat sig ordentligt, det har jag också skrivit om tidigare. Så min ulvsannolikhetslista ser ut ungefär så här:

30% Sidd
25% Rasmus
20% Biobunker

10% Octo
8% Basse
7% Fjodor
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Nej, du får gärna gräva så mycket du orkar.

Det är lite frustrerande när du slänger ur dig sånt som jag tycker är dåligt underbyggt, ett bra exempel i närtid är när du försökte få mig att byta min röst från Khan förra rundan med motiveringen att jag skulle försöka skydda Fjodor.

Dessutom tycker jag att du rödas av att försöka få mig att flytta min röst från Khan, det är till stor del därför jag röstar på dig.

Detta har jag redan skrivit i innevarande runda. Jag vet inte om jag var otydlig eftersom du uppfattar min röst som en tillbakakaka.

Jag har tidigare också skrivit att jag tycker att du är mer stringent än bybosidd brukar vara, det ser jag också som rödande. I r2 tycker jag att du är klart mindre stringent vilket också är rödande eftersom din eventuella ulvkompis inte kan coacha dig längre.

Jag tycker att Rasmus rödat sig ordentligt, det har jag också skrivit om tidigare. Så min ulvsannolikhetslista ser ut ungefär så här:

30% Sidd
25% Rasmus
20% Biobunker

10% Octo
8% Basse
7% Fjodor
Då har du i alla fall fel om mig :)

Jag är helt med på att det är bättre att rösta ut någon som är inaktiv än någon som är aktiv all else being equal men jag håller inte alls med om att jag rödat mig. Khan har möjligen rödat mig, men Khan var ulv.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
.

@Impetigo: Hållit mig som ulv-kandidat men vad jag tycker är en svag motivering. Vimes nämnde i R1 att ge sig på mig efter det va en öppen dörr han själv som ulv hade gått igenom för att få enkla poäng. Då jag vet att jag själv är god och att Vimes var på byns sida gör det mig lite misstänksam. Annars väldigt svåranalyserad. Röstar på Khan vilket får anses grönande.
Jag förstår inte vad du menar. Att Vimes säger att det blev en öppning för ulvar att hoppa på Octotåget pga min (ganska heta) r1-spaning på dig och din dubbelpostning säger väl ingenting om min färg? Det är ju inte som att Vimes skrev att min spaning var dålig eller att den ulvplingade. Eller är det vad du försöker få det att låta som?

Förtydliga gärna på vilket sätt du tycker att detta blir rödande för mig (om det nu är det du menar, men det antar jag eftersom det dyker upp i en rödlista).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Bra att dert kommer lite andra drev än bara på Rasmus. Skulle väl gärna se mer av Octagonals case mot mig än att jag låg i röstningen, ja jag såg inte Khan som tokröd, tyckte han drullade runt på slutet vilket jag påpekade, och som du också nämner. Men syna mina inlägg i sömmarna för bövelen.

Impetigos drev mot Sidd kan jag till viss del stämma in i, sa redan i R1 att Sidd var mindre fladdrig än vanligt - sen om det beror mer på att han körde ett påtvingat postningsförbud vet jag inte.

Jag har i alla fall läst igenom Impetigos inlägg från R1


Kul att vara i gång igen!

Rödlistor och drev får bli melodin när vi inte har möjlighet att diskutera spelupplägg. Min rödlista just nu feån rödast till grönast:

Sidd - emojigate

Khan - känns lite som en ulv som spelar lagom förvirrad och hjälpsökande för att inte hållas för farlig.

Bio, Octo, Rasmus - lågflygande

Fjodor - ingen känsla alls än så länge

Vimes - skriver mycket och mycket av det tycker jag är bra. Kan förstås som han själv säger spela ett ulvspel där han försöker ta förarsäte plus förväntas ta det sätet som bybo så kan också känna sig tvingad att vara aktiv även som ulv.

Basse - bybovibbar av senaste inlägget

röst: @Sidd
Detta läser jag som att Octo omformulerat sitt inlägg och därmed blir det en märklig upprepning. Resonemanget han för tycker jag inte ska kräva nån omformulering om man skriver det som bybo så det känns rejält ulvigt.

Sen följer han upp resonemaget med en svagt underbyggd röst på Khan, i kombination med ulvpinget ovan pingar det ulvigt att vilja lägga en tidig röst där det finns lite andra blickar riktade (jag misstänkliggjorde khan tidigare).
Inlägget är inte ulvigt för att det är svagt och min tes är inte bara att det är slarvigt utan att det är ulvslarvigt, alltså att en bybo inte hade gjort ett sånt slarvfel eftersom en bybo inte behöver vara försiktig med sina formuleringar.

Kanske smartare med Siddröst, kanske resonerades det att det var mindre safe och därmed bättre på sikt (grönande) med khanröst, kanske är sidd ulvkompis. Vet inte.

Tidiga röster är till sin natur ofta svagt underbyggda, det håller jag med om. Men ditt case är väl ”jag känner inte khan” om jag fattar det rätt? Det är ju svagare än svagt.
Rödast till grönast:

Octo - se mitt case tidigare om att han rättar sina inlägg

Khan - jag hade honom som rödast tidigt och har en känsla av att fajten mellan khan och Octo kan vara ett ulvaspel

Sidd - skriver mycket och sätter press på folk vilket är positivt. Men är mer stringent änbybosidd brukar vara (så jag är alltså team biobynker snarare än team vimes i den frågan)

Rasmus - vi vet ju som påpekats att rasmus kan använda tystnad som ulvavapen

Basse - känns ganska bybobassig, får kritik för att han hoppar på drev mot khan för lättvindigt och där kan jag väl hålla med till viss del (jag tycker alltså att det är rimligt atthålla kham för rödish men tycker inte att det beror på att han påmint om regel 8.

Fjodor - har inte pinglat rött i mina öron. Konstruktiv ton.

Bio - känns som bybobio. Får försöka läsa honom lite mindre välvilligt antar jag

Vimes - grönas väldigt mycket i mjna ögon av metagrejen att han kritiserar mästerdragen. Jag uppfattat det som ett brott mot paragraf åtta och tror inte att vimes skulle höra det med flit som ulv. Ergo upprörd bybo. Men det är ju tveksamt om inte jag bryter mot paragraf 8 bara genom att lyfta detta så får nog nöja mig med att frustrerat se vimes som ”metagrönad” och därmed är sista ordet sagt.
När hade han Khan som rödast? För först har han Sidd sen går han på Octagonal

Hmm, jag trodde att jag flyttat min röst från Khan till Octo… har väl gjort fel med stavning eller formatering som vanligt…

I nuläget är ju Octo inte ett vettigt alternativ så jag sällar mig till de pågående dreven (Rasmus, fjodor, khan) enligt min rödlista:

Röst: @Khan

… verkar väl dock som att min röst redan låg på Khan? Eller var det fel på min första khanröst också?

Jag ska försöka hinna läsa tråden igen och begrunda BioBoys case mot Fjoddevic också.
VILKEN FÖRSTA KHANERÖST????
Om jag har missat den ber jag Impetigo om ursäkt och går frivilligt till stupstocken.Med mina nojjaglasögon läser jag det som att Impetigo upprepar att Khan verkar röd, lägger sig i det drevet men är sen inte närvarande när allt brakar loss och Vimes snajpröst kastar allt över ända.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
Just det! Nu i helgen är det junior-SM i tyngdlyftning, och jag som nybliven förbundsdomare är uttagen att vara domare där! Spexigt eller hur?!
Logiken säger att det borde vara någon som låg i drevet mot Fjodor. Alltså Sidd, Rasmus eller Bonker. Eftersom det inte är jag återstår Sidd eller Rasmus och jag tycker Rasmus spel varit mer rödande än Sidds, så rödande att det nästan blir grönande.

Men varulvande A säger oss också att 2 ulvar sällan vill ligga i samma drev och fram till snajprösten kunde ju Khans kumpan riskfritt ligga på Khan. Vi bör nog granska även hur de spelarna förhöll sig till Khan i R1.

Det här återkommer jag till när jag sitter framför datorn.
Okej, jag gillar hur du tänker. Vid någon tidpunkt i R1 så var ju röstningen ganska lika fördelad mellan Fjodor, Khan och Rasmus. (om jag minns rätt) kan det vara så att ulvar röstade på Rasmus alltså?

Jag går tillbaka och kollar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… jag håller inte alls med om att jag rödat mig. Khan har möjligen rödat mig, men Khan var ulv.
Fair enough.

”Jag tycker att Rasmus rödats ordentligt genom en kombination av omständigheter både bortom och inom hans kontroll” säger jag i stället då.

Jag tycker fortfarande att man behöver hålla i tanken att Khans klumpiga och övertydliga sätt att skydda sin ulvkompis Rasmus (som det teoretiserats om) inte är klumpigt och övertydligt förrän EFTER att vi fått färg på Khan. Hadw Khan klarat sig hade det inte alls varit säkert att folk läst det på det sättet.

Annars håller jagmed om att det vore dumt av Khan att skydda sin ulvkompis på ett sånt sätt, alltså i ett läge där Khan trodde att han skulle åka ut.
Bra att dert kommer lite andra drev än bara på Rasmus. Skulle väl gärna se mer av Octagonals case mot mig än att jag låg i röstningen, ja jag såg inte Khan som tokröd, tyckte han drullade runt på slutet vilket jag påpekade, och som du också nämner. Men syna mina inlägg i sömmarna för bövelen.

Impetigos drev mot Sidd kan jag till viss del stämma in i, sa redan i R1 att Sidd var mindre fladdrig än vanligt - sen om det beror mer på att han körde ett påtvingat postningsförbud vet jag inte.

Jag har i alla fall läst igenom Impetigos inlägg från R1










När hade han Khan som rödast? För först har han Sidd sen går han på Octagonal



VILKEN FÖRSTA KHANERÖST????
Om jag har missat den ber jag Impetigo om ursäkt och går frivilligt till stupstocken.Med mina nojjaglasögon läser jag det som att Impetigo upprepar att Khan verkar röd, lägger sig i det drevet men är sen inte närvarande när allt brakar loss och Vimes snajpröst kastar allt över ända.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Blev fel med citatet. Jag tänkte svara på Biobynkers ”när hade han Khan som rödast?”:

Jag hade Khan som rödast när jag skrev mitt första inlägg men la min röst på Sidd iom att han lågflög i form av att skicka emojis men inte skriva nåt. Så på listan (och i rösten då, jag trodde att jag röstat khan vilket jag också återkommer till i ett senareinlägg (det där jag lägger rösten på khan om jag alltså inte gjort det innan) hamnar sidd som rödast. Sen trodde jag att jag flyttat rösten till Khan när sidd blrjade skriva men det kan säkert ha missats.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Blev fel med citatet. Jag tänkte svara på Biobynkers ”när hade han Khan som rödast?”:

Jag hade Khan som rödast när jag skrev mitt första inlägg men la min röst på Sidd iom att han lågflög i form av att skicka emojis men inte skriva nåt. Så på listan (och i rösten då, jag trodde att jag röstat khan vilket jag också återkommer till i ett senareinlägg (det där jag lägger rösten på khan om jag alltså inte gjort det innan) hamnar sidd som rödast. Sen trodde jag att jag flyttat rösten till Khan när sidd blrjade skriva men det kan säkert ha missats.
Fast på listan har du Sidd som rödast pga Emojigate....
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rättelse: När jag väl la khanrösten hadw jag octo som rödast men la på khan som var näst rödast eftersom det inte fanns nåt octodrev.

Det är hårklyverier hur som helst.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag förstår inte vad du menar. Att Vimes säger att det blev en öppning för ulvar att hoppa på Octotåget pga min (ganska heta) r1-spaning på dig och din dubbelpostning säger väl ingenting om min färg? Det är ju inte som att Vimes skrev att min spaning var dålig eller att den ulvplingade. Eller är det vad du försöker få det att låta som?

Förtydliga gärna på vilket sätt du tycker att detta blir rödande för mig (om det nu är det du menar, men det antar jag eftersom det dyker upp i en rödlista).
Fast jag tolkade det lite som ulvpingande. Att Vimes säger att han hade spelat lite som du om han var ulv är ju iallafall inte grönande. Sen kan jag hålla med om att det inte är ett jättestarkt case men det är dom funderingarna jag haft.

Sen känns du väldigt offensiv vilket jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Bybo som inte är rädd att dra på sig lite heat eller stressad ulv? Får iallafall inte riktigt känslan av att vi har en bekväm bybo men kan ju vara ute och cykla.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast jag tolkade det lite som ulvpingande. Att Vimes säger att han hade spelat lite som du om han var ulv är ju iallafall inte grönande. Sen kan jag hålla med om att det inte är ett jättestarkt case men det är dom funderingarna jag haft.

Sen känns du väldigt offensiv vilket jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Bybo som inte är rädd att dra på sig lite heat eller stressad ulv? Får iallafall inte riktigt känslan av att vi har en bekväm bybo men kan ju vara ute och cykla.
Jag tror du missförstod Vimes. Som jag löste honom när det begav sig så skrev han att en ulv lätt kunde haka på octotåget iom att jag kommer med en spaning med viss substans, inte nåt om att han skulle gjort spaningen som ulv eller liknande.

Jag försöker skriva så mycket jag hinner innan min flickvän blir vansinnig på mig, därför blir det offensivt/kärnfullt/konprimerat/stressat.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Just det! Nu i helgen är det junior-SM i tyngdlyftning, och jag som nybliven förbundsdomare är uttagen att vara domare där! Spexigt eller hur?!


Okej, jag gillar hur du tänker. Vid någon tidpunkt i R1 så var ju röstningen ganska lika fördelad mellan Fjodor, Khan och Rasmus. (om jag minns rätt) kan det vara så att ulvar röstade på Rasmus alltså?

Jag går tillbaka och kollar.
Ulvar röstar på varandra i början av rundan eller som sista grönar-utväg. Jag redogjorde ju för de som röstade på mig på slutet men skulle vara cool att se röstläget i mitten av rundan, typ slutet kväll 1.

Jag kollar också men hinner du före så är det ju bara bra :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm



 
Top