Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Haha Impetigo du är ju för skön! Har du koll på att Empiricus inte är med i spelet?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Tack för gott spel, @Khan och @Vimes ! Otroligt skönt att pricka en ulv i r1 och stilpoäng för Vimes som sänker ulv med matchens sista slag!



Jag tror inte heller på det iom att känslan i r1 var att två ulvar hade rätt goda utsikter att vinna utan nån sån manöver.

Det är så jämnt på slutet i r1 att det är tveksamt om ulvarna skulle ligga med en röst på khan, därmed blir fjoddetåget rödade: @RasmusL @Sidd och @BiobunkerVII

Sidd ligger på mig i slutet av r1 för att jag ska flytta min röst bort från Khan. Han motiverar det med att jag verkar vilja skydda Fjodde och att jag har en svag motivering till min röst mot Khan.



Jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte Khan pingade ulvigt och höll fast vid det tills jag röstade ut Khan i slutet av rundan. Det är absolut inte en svag motivering till min röst på Khan.

Sen tycker jag att @RasmusL fortsatt rödas av sin inaktivitet i r1, sättet som Khan skriver om Rasmus är också rödande för Rasmus (det är ju först efter att vi fått färg på Khan som det framstår som ett alltför klumpigt försök till att skydda en annan ulv, hade Khan levt i r2 hade den kritiken antagligen inte grävts fram) och att Rasmus inte röstar på Khan rödar honom relativt till de som är med och röstar ut Khan.

Vore trevligt om @Empiricus eller nån annan manad skulle vilja analysera rösterna i r1, antagligen går det då att rikta strålkastaren mot en desperat och frenetiskt planerande ulv i ett hav av sävligt förvirrade bybor med kurrande magkänslor.

Röst: @Sidd
Impe med sina magkänslor och vill ha hjälp av Empi🤪
Starkt jobbat Impetigo👍

Vi får väl PMa @Empiricus å fråga vad denne har för funderingar. 😇

Hur kan du tycka att Khan är scum efter bara ett par inlägg. Kom igen!
Sen visst så kommer ju Khan inte bra ut vidare i spel med postväxling mot tex Octagonal och då är det ju inte så konstigt att jag tror du vill rädda fjodde. Därav skrev jag om detta. OK?

Nu när vi har mer svar efter natten så är det ju förstås nya tag.

Tycker du inte själv att det vore konstigt om jag skriver så som sista post OM jag skulle vetat vad som var på G?

Nu när du verkar ha fel om Octagonal som du jagat hela R1 så verkar du inte vilja pudla heller. Låssas som ingenting? Konstigt?

Jag ska kolla igenom hur Khan har integrerat med övriga så får vi se vad vi hittar👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Gjorde en snabb scrollning för att titta igenom Khan - Impetigo.

Jag tänkte då efter det att fan jag måste pudla för Impetigo har ju helt rätt angående Khan.
Impetigo läser ju av Khan helt som om denne är ulv från Khans första inlägg och frammåt.
Sen när jag tänkte påt så undrar jag faktiskt hur Impetigo kunde veta det så bra direkt?

Skicklig Impetigo som läser av Khan direkt från första poster så är det ju bara att lyfta på hatten för Impetigos analysförmåga av Khan.

Dock blir Impetigo tyst när drevet mot Khan tar fart och väljer rätt sent att kliva på när det ser ut som att fjodde är på väg att röstas ut.

Jag är helt övertygad om att ulvarna blev väldigt överaskade av @Vimes sista snajpröst (liksom oss andra) och satt kvar stilla i båten.

Vete fasiken om jag ska pudla eller ej.
Kolla på det här ni andra.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur kan du tycka att Khan är scum efter bara ett par inlägg. Kom igen!

Khan - känns lite som en ulv som spelar lagom förvirrad och hjälpsökande för att inte hållas för farlig.
Nu när du verkar ha fel om Octagonal som du jagat hela R1 så verkar du inte vilja pudla heller. Låssas som ingenting? Konstigt?
Nej, jag vill inte pudla. Jag redovisade tydligt vad i det Octo skrev som jag uppfattade som rödande och uppfattar det på precis samma sätt nu. Däremot har vi ju mycket mer att gå på nu i r2 så då överskuggas Octos rödning av till exempel din röst på Fjodde i r1 och ditt försök att få mig att flytta min röst från Khan.

Därmed är Octo inte längre rödast i min bok. Det betyder inte att jag tycker att jag tog fel i r1. Det vet vi först om/när Octo bekräftas som bybo.

Det är inte alls konstigt att jag inte lyfter mina misstankar mot Octo på nutt iom att jag nu har starkare misstankar mot dig och Rasmus och inget nytt att komma med gällande Octo.

(Jag vet att Empi inte är med i spelet, jag skrev ju ”empi eller nån annan”)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Kolla på det här ni andra.
Tja, jag har väldigt svårt att tro att Khans ulvkamrat stillatigande ser på. Nä, det mest rimliga är att ulven röstar på någon annan. Står det lika mellan två alternativ nån timme innan rundan tar slut och det ena är en ulv så gör man nåt som ulv. Dessutom har vi bara två ulvar i spel, vilket innebär att team ulv nog inte "offrar" en ulv.

Det är bra att dra i lite olika trådar här, men nog är Biobunker (pga aktivitet och tidig röst på Fjodor), Impetigo, jag, Octagonal, och Fjodor hyggligt gröna.

Det är egentligen (som jag ser det) bara två alternativ att diskutera: Rasmus eller Sidd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vill inte släppa Basse. Även fast jag inte spelat så många spel har jag följt ett gäng från åskådarläktaren och hade det inte varit typiskt Basse att rösta på sin ulv-kompis?

1) Jag tror absolut inte på någon masterplan, tex att offra en ulvkompis för att framstå som grön. Det vore ju asgrymt om Octagonal och Khan hade planerat så, men eftersom vi som spelar varulvsspel till 99.99% består av nördar som tar det säkra före det osäkra så...nej. Ockhams rakkniv mm mm
Varför stänga den dörren helt och anta att alla som röstade på Khan automatiskt måste vara gröna? Framförallt om du själv gillar att spela frejdigt och ta spännande risker känns det som en konstig slutsats att dra.

Det jag framförallt hakat upp mig på är att Vimes i inlägg 95 två timmar innan deadline i R1 skriver att han gärna hade sett ett drev mot Basse för att sedan bli nattmördad. Dödades Vimes bara för att han är allmänt läskig eller för att han faktiskt var något på spåren?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ser ju självklart inte bra ut för Rasmus. Samtidigt tror jag byn gör gott i att inte stänga några dörrar och gräva där grävas kan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Ser ju självklart inte bra ut för Rasmus. Samtidigt tror jag byn gör gott i att inte stänga några dörrar och gräva där grävas kan.
Håller helt med! Jag sitter illa till fram till seneftermiddagen. Livsfarligt för byn om vi bara stilla ligger på Rasmus och softar.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Ӂlrajt.

Svårt att skriva på telefon, men here goes.

Jag tror att det jag känner igen mest ulvande i är farbror Fjodor. Det är lite för lågt i aktiviteten efter ett inledningsvis högt engagemang. Klassisk taktik att låta folks paranoia sköta jobbet åt en när rundan kommit igång lite. Inga ursäkter för inaktivitet heller var jag kunde se.

Så nä, jag drar nog tillbaka vad jag sade förut om misstankegrad. Jag tror Fjodorsenuba hamnat i toppen för mig nu. Särskilt när sidd Rasmus dykt upp och börjat ta plats, som sagt.

Jag ser en potentiell andra ulv i Biobunkern, för det där att försöka backa från sin röst när man ser drevet igång är typiskt för en Ulv som försöker gröna sig, men märker att det gick lite för bra. Inte heller säkert där än. Återkommer om det, men i första skedet är det klart var jag lägger rösten.

Röst: @fjodorsenuba”

När vi nu vet att Khan var ett svin så är det intressant att läsa hans inlägg i R1. Genomgående krumbuktar och vrider och vänder han på sig för att snacka bort Rasmus inaktivitet.

”Rasmus dykt upp och tagit plats” ehhh Rasmus hade då skrivit 3 innehållslösa inlägg och ett där han grönar mig och Khan.

Sen försöker han brunsmeta mig EFTER att han skrivit att farbror Fjodor pungar rött.

Hur läser ni andra Khans interaktion under R1?
Om något tycker jag att det borde gröna mig, skulle vara jättekonstigt
Tja, efter en snabb genomläsning av R1 så är verkligen RasmusL den bästa kandidaten. Kolla post #97 tex där Rasmus röstar på Fjodorsenbuba. Då är röstläget jämt mellan Fjodor, Rasmus och Khan.

Rasmus grönar Khan

I inlägg #87 skriver Rasmus:

...att Khan inte är ulv

Så, case closed: Rasmus gör ett lamt räddningförsök av sin ulvkumpan.

Rssmus får ju gärna komma in nu och säga ifrån. :)
Haha, det var isf det tamaste räddningsförsöket i varulvsspelens historia. Jag trodde inte att Khan var ulv, jag trodde fel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Varför stänga den dörren helt och anta att alla som röstade på Khan automatiskt måste vara gröna? Framförallt om du själv gillar att spela frejdigt och ta spännande risker känns det som en konstig slutsats att dra.
För att spara tid och energi. Nej, jag är inte ulv och jag skulle faktiskt inte spela så fräckt om jag var med på ett tvåmanna-lag. Förstår ni vilka utomordentligt dåliga odds att vinna den sista ulven har nu?

Men förvisso, det vore mycket bra om vi kunde grilla Sidd och Biobunker också som röstade på Fjodor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Slutet på R1:

[{"name":"Khan","votes":5,"firstVotePosition":28,"voters":"Octagonal (28), Basenanji (75), Impetigo (98), fjodorsenuba (111), Vimes (115)"},{"name":"fjodorsenuba","votes":4,"firstVotePosition":93,"voters":"BiobunkerVII (93), RasmusL (97), Khan (107), Sidd (109)"}]

Jag tror ju verkligen inte att ulvarna skulle kasta varandra under bussen i R1. Det utesluter:

- Octagonal
- Basse
- Impetigo

Det fanns läge att byta runt, jag var bl a ett enkelt offer.

Det känns ju helt magiskt om vi hade haft två ulvar vid galgen i R1, både fjodorsenuba och Khan, men föga troligt. Det fanns förvisso Ok case mot båda men det är R1 liksom.

Jag tror därför att Biobunker och Sidd är bra ulvkandidater.

Röst: @Sidd

Vad tänker du om Biobunkers röst Sidd? Och Biobunker vad tänker du om Sidds?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Om något tycker jag att det borde gröna mig, skulle vara jättekonstigt


Haha, det var isf det tamaste räddningsförsöket i varulvsspelens historia. Jag trodde inte att Khan var ulv, jag trodde fel.
Ja det är just det lite som är grejen att du verkar vara mer försiktig nu ”när du inte har missat hela spelet” och kommer in å mellanmjölkar att Khan minnsan inte skulle vara ulv när det är så osäkert i R1.

Varför trodde du inte Khan var ulv?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Slutet på R1:

[{"name":"Khan","votes":5,"firstVotePosition":28,"voters":"Octagonal (28), Basenanji (75), Impetigo (98), fjodorsenuba (111), Vimes (115)"},{"name":"fjodorsenuba","votes":4,"firstVotePosition":93,"voters":"BiobunkerVII (93), RasmusL (97), Khan (107), Sidd (109)"}]

Jag tror ju verkligen inte att ulvarna skulle kasta varandra under bussen i R1. Det utesluter:

- Octagonal
- Basse
- Impetigo

Det fanns läge att byta runt, jag var bl a ett enkelt offer.

Det känns ju helt magiskt om vi hade haft två ulvar vid galgen i R1, både fjodorsenuba och Khan, men föga troligt. Det fanns förvisso Ok case mot båda men det är R1 liksom.

Jag tror därför att Biobunker och Sidd är bra ulvkandidater.

Röst: @Sidd

Vad tänker du om Biobunkers röst Sidd? Och Biobunker vad tänker du om Sidds?
Bra försök att försöka få BB och mig att gå igång på varandra.
Den går i alla fall inte jag igång på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Och för att baka en liten "tillbaka-kaka", det KAN ju vara så att Octagonal är ulv som modigt drar igång ett drev på sin ulvpolare Khan. Det behöver ju faktiskt inte vara en ulv-master-mind-game-changer-plan, utan bara ett sätt att försöka skapa lite avstånd mellan ulvarna.

Men, nä, det är i mina ögon lite för spexigt och farligt. Jag utgår från att Octagonal kort och gott hittade saker på Khan som han tyckte var konstigt.

Varulvsspel är i min erfarenhet 99 gånger av 100 ganska förutsägbart: ulvar vill lågflyga och gömma sig i brus. De röstar inte på varandra. De vill att byborna ska bli paranoida.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
För mig är det prio att syna Rasmus.

Men hallå allihopa.
Varför verkar det bara som att det är jag som bryr mig om Vimes snajpröst.
Visst borde ulvarna (visserligen satt de nervösa över det jämna läget) vara nöjda med att det faktiskt var fjodde som skulle bli utröstad.

Ser ni inte det folks?

Sen så borde föstås ulvarna helst vilja ligga på två olika drev i R1 men jag vill inte stänga några dörrar och tycker det är lite konstigt att ingen annan bryr sig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Innan jag visste att Vimes var grön tyckte jag snajprösten var sjuuuukt rödande!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Visst borde ulvarna (visserligen satt de nervösa över det jämna läget) vara nöjda med att det faktiskt var fjodde som skulle bli utröstad.
Jo jag ser det, men vad är din poäng med detta? Är jag trög? Vi kan väl utgå från att Fjodor är grön i och med röstningens utfall?
 
Top