Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 2

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ni bråkar vilt om vem det måste vara och till slut står det två kämpar kvar som försöker peka ut den andra.
fjodorsenuba: Det är du!
Khan: Nej, det är du!

De börjar slåss, en näsa knäcks och en svullen läpp uppstår när knytnävarna faller som släggor.
Ni hör ett plötsligt morrande och en kloförsedd hand flyger upp och är precis på väg att skära upp halsen på fjodorsenuba när ni hör ett swishande av en lie. Vimes har med sin lie skurit armen rakt av på Khan. Khans ansikte förvrids och han kastar sig över Vimes. Ni hör morrandet och tänderna som biter in i köttet. Ni sticker era träspjut och högafflar i Khan (och kanske lite i Vimes) och när ni är färdiga ligger båda livlösa på marken. Vimes lie har gått rakt genom magen på Khan vars huggtänder är djupt begravda i Vimes.

Khan var ulv
Vimes blev nattmördad


Vi tackar @Khan och @Vimes för gott spelande.


Deltagare:
@Basenanji
@BiobunkerVII
@fjodorsenuba
@Khan - Ulv
@Impetigo
@Octagonal
@RasmusL
@Sidd
@Vimes - Nattmördad

Denna runda slutar på torsdag den 15:e december kl 21:00.

Rundans röstsammanställning: https://werewolf.florin.nu/80372
https://werewolfapi.florin.nu/80372
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Röstanalys av förra rundan lär bli ett hett samtalsämne!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
OK en ulv nere, dessvärre även Vimes borta. Bra jobbat av byn jag får ge Octagonal cred för att tidigt sett det bruna i Khan, där gick jag bort mig.Måste analysera vad som hände på slutet i rundan men jag har Rasmus och Fjodor som mina rödaste just nu.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
så för tusan.
Jag är väl delvis skyldig till att du kom undan med att lågflyga och komma med några korta ganska intetsägande inlägg. Nu får du bekänna färg, hur läser du spelet, kan du motivera varför du hoppade på mitt Fjodortåg med en väldigt svag motivering?

RÖST: @RasmusL
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack Khan och Vimes för bra spel. En aktiv bybo som gick ut med flaggan i topp!

En första tanke är att ulven förmodligen är bland dom som röstade på Fjodor då det såg ut som att denna skulle åka tills Vimes ändrade i sista sekund. Fjodor kan ju förstås vara den sista ulven också och därmed inte haft något val än att rösta på sin ulv-kompanjon då de oturligt nog från deras sida hamnade emot varandra.
När jag tänker efter så kan säkert även en frejdig Basse tidigt hoppat på Khan tåget för att gröna sig själv senare...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
När jag tänker efter så kan säkert även en frejdig Basse tidigt hoppat på Khan tåget för att gröna sig själv senare...
Vilket ju även gäller den som röstade på Khan i inlägg 28, vänta det var ju du! Fram till Vimes snipe röst 20:58 såg ju Khan ut att klara sig.

Med det sagt håller jag med dig om att vi bör syna de som låg i Fjodordrevet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Ӂlrajt.

Svårt att skriva på telefon, men here goes.

Jag tror att det jag känner igen mest ulvande i är farbror Fjodor. Det är lite för lågt i aktiviteten efter ett inledningsvis högt engagemang. Klassisk taktik att låta folks paranoia sköta jobbet åt en när rundan kommit igång lite. Inga ursäkter för inaktivitet heller var jag kunde se.

Så nä, jag drar nog tillbaka vad jag sade förut om misstankegrad. Jag tror Fjodorsenuba hamnat i toppen för mig nu. Särskilt när sidd Rasmus dykt upp och börjat ta plats, som sagt.

Jag ser en potentiell andra ulv i Biobunkern, för det där att försöka backa från sin röst när man ser drevet igång är typiskt för en Ulv som försöker gröna sig, men märker att det gick lite för bra. Inte heller säkert där än. Återkommer om det, men i första skedet är det klart var jag lägger rösten.

Röst: @fjodorsenuba”

När vi nu vet att Khan var ett svin så är det intressant att läsa hans inlägg i R1. Genomgående krumbuktar och vrider och vänder han på sig för att snacka bort Rasmus inaktivitet.

”Rasmus dykt upp och tagit plats” ehhh Rasmus hade då skrivit 3 innehållslösa inlägg och ett där han grönar mig och Khan.

Sen försöker han brunsmeta mig EFTER att han skrivit att farbror Fjodor pungar rött.

Hur läser ni andra Khans interaktion under R1?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Phu det var ju ett raflande slut med Vimes snajpröst.
Det är väl det mest rödande man kan göra i Varulvsspel.
Jag tänkte att vad har Vimes och fjodde nu kokat ihop?
Så visar det sig att @Vimes vindflöjtade rätt!
Vilket flyt.
Vimes spelade annars stabilt (snajpen ICKE!) och hjälpte byn med att peta på det mesta tror jag och som vanligt inte så förvånande att ulvarna vill ha ut denne.

Hur kunde det bli så här då?

Khan som ulv var egentligen inte så förvånande.
Var det en masterplan att gröna en ulvkompis?
Vimes: Om Vimes inte blivit nattmördad så skulle jag trott att dennes sista move skulle varit en masterplan att gröna sig men så vart det ju inte.
Octa: Det gör Octa grönare för jag tror inte deras lilla dispyt var en upplagd plan för att gröna Octa.
Basse: mycket möjligt att denne skulle försöka sig på nåt sånt här.
Impetigo: samma som Basse
Fjodor: här har vi den vi motdrevade så vi behöver se över (om de inte hade nåt val då det kanske stod mellan 2 ulvar) MEN i grunden så grönar väl röstmönstret Fjodde. Hoppas @fjodorsenuba kan delta lite mer än aviserat så vi får veta mer.

Bland de som med röstningen kunde ”rädda” ulven Khan:
För mig så kommer min röst förstås ligga på antingen @BiobunkerVII eller @RasmusL

Den som så här utan att tittat igenom BB egentligen som mest har lågflugit och kom undan alldeles för lätt förra rundan är Rasmus.
Egentligen enligt min spelfilosofi självklart.

Röst: @RasmusL

Tackar självklart både @Vimes och @Khan för kul deltagande spel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
En pyttepytteliten liten liten detalj är att jag tror nog inte en ulvaBB skulle våga sticka upp så där efter spelstopp och trycka en glademoi i R1.
Ergo: BioBunker är ej ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Ӂlrajt.

Svårt att skriva på telefon, men here goes.

Jag tror att det jag känner igen mest ulvande i är farbror Fjodor. Det är lite för lågt i aktiviteten efter ett inledningsvis högt engagemang. Klassisk taktik att låta folks paranoia sköta jobbet åt en när rundan kommit igång lite. Inga ursäkter för inaktivitet heller var jag kunde se.

Så nä, jag drar nog tillbaka vad jag sade förut om misstankegrad. Jag tror Fjodorsenuba hamnat i toppen för mig nu. Särskilt när sidd Rasmus dykt upp och börjat ta plats, som sagt.

Jag ser en potentiell andra ulv i Biobunkern, för det där att försöka backa från sin röst när man ser drevet igång är typiskt för en Ulv som försöker gröna sig, men märker att det gick lite för bra. Inte heller säkert där än. Återkommer om det, men i första skedet är det klart var jag lägger rösten.

Röst: @fjodorsenuba”

När vi nu vet att Khan var ett svin så är det intressant att läsa hans inlägg i R1. Genomgående krumbuktar och vrider och vänder han på sig för att snacka bort Rasmus inaktivitet.

”Rasmus dykt upp och tagit plats” ehhh Rasmus hade då skrivit 3 innehållslösa inlägg och ett där han grönar mig och Khan.

Sen försöker han brunsmeta mig EFTER att han skrivit att farbror Fjodor pungar rött.

Hur läser ni andra Khans interaktion under R1?
Jag tror jag hänger med i ditt resonemang men missförstår nog det mesta här.
Är det klipp från andras poster du har med?
Röstar du på fjodor?
Räta ut detta för jag tror du landar i att Rasmus borde vara bus👍

Vem röstar du på tex?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag tycker det är svårt ned citat på telefonen.
Det inom citattecken är Khans inlägg där han kliver på drevet mot Fjodor.

Ja jag tycker Rasmus behöver synas.

Jag startade drevet mot Fjodor. Och ponera att jag och Khan var ulvar ihop, tycker du inte att hans reaktioner efter att jag startat det drevet är lite väl ballsy?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Hektisk dag idag, men jag ska skriva lite vartefter.

1) Jag tror absolut inte på någon masterplan, tex att offra en ulvkompis för att framstå som grön. Det vore ju asgrymt om Octagonal och Khan hade planerat så, men eftersom vi som spelar varulvsspel till 99.99% består av nördar som tar det säkra före det osäkra så...nej. Ockhams rakkniv mm mm
2) Analys av röstmönster pekar på att Fjodorsenuba är grön. Till att börja med röstade han på Khan själv. Men sedan är det troligt att ulvarna föröskt rädda Khan.

Om jag förstår scriptet rätt så röstade Biobunker, Rasmus, Khan, Sidd på Fjodorsenuba. Jag gissar att vi har en ulv i paret Sidd och Rasmus. jag börjar med Rasmus som lågflugit och haft sig.

Röst: @RasmusL


Nu återstår att se vad som skrevs av Rasmus och Sidd samt hur de motiverade sina röster på Fjodor och varför de inte ville rösta på Khan (om de avslöjade det vill säga). Dessutom kan det vara ganska intressant att se vilka övriga deltagare Rasmus och Sidd misstänkte/avskrev från misstankar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Tja, efter en snabb genomläsning av R1 så är verkligen RasmusL den bästa kandidaten. Kolla post #97 tex där Rasmus röstar på Fjodorsenbuba. Då är röstläget jämt mellan Fjodor, Rasmus och Khan.

Rasmus grönar Khan

I inlägg #87 skriver Rasmus:

...att Khan inte är ulv

Så, case closed: Rasmus gör ett lamt räddningförsök av sin ulvkumpan.

Rssmus får ju gärna komma in nu och säga ifrån. :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag håller med Basse i dennes översikt av R1.
R1 började ju riktigt struligt för oss i byn med usla MBval och dribbel om hur vi ska tackla spelmekaniken.
Nu när det prickades rätt med Khan som ulv så ljusnade ju detta betänkligt.

Rasmus har verkligen spelat ulvigt (håll sig undan och glidit ut ”bakvägen” på slutet i R1) och fjodors sista poster (när jag pressar denne) i R1 köper jag.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tack för gott spel, @Khan och @Vimes ! Otroligt skönt att pricka en ulv i r1 och stilpoäng för Vimes som sänker ulv med matchens sista slag!

Jag tror absolut inte på någon masterplan, tex att offra en ulvkompis för att framstå som grön.
Jag tror inte heller på det iom att känslan i r1 var att två ulvar hade rätt goda utsikter att vinna utan nån sån manöver.

Det är så jämnt på slutet i r1 att det är tveksamt om ulvarna skulle ligga med en röst på khan, därmed blir fjoddetåget rödade: @RasmusL @Sidd och @BiobunkerVII

Sidd ligger på mig i slutet av r1 för att jag ska flytta min röst bort från Khan. Han motiverar det med att jag verkar vilja skydda Fjodde och att jag har en svag motivering till min röst mot Khan.

Jag är inte så förvånad över att Impetigo försöker rädda fjodde.

Motiveringen tex på Khan är bara dribbel.
Jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte Khan pingade ulvigt och höll fast vid det tills jag röstade ut Khan i slutet av rundan. Det är absolut inte en svag motivering till min röst på Khan.

Sen tycker jag att @RasmusL fortsatt rödas av sin inaktivitet i r1, sättet som Khan skriver om Rasmus är också rödande för Rasmus (det är ju först efter att vi fått färg på Khan som det framstår som ett alltför klumpigt försök till att skydda en annan ulv, hade Khan levt i r2 hade den kritiken antagligen inte grävts fram) och att Rasmus inte röstar på Khan rödar honom relativt till de som är med och röstar ut Khan.

Vore trevligt om @Empiricus eller nån annan manad skulle vilja analysera rösterna i r1, antagligen går det då att rikta strålkastaren mot en desperat och frenetiskt planerande ulv i ett hav av sävligt förvirrade bybor med kurrande magkänslor.

Röst: @Sidd
 
Top