Jag håller just nu på att placera ut speldata till äventyret jag skriver på. Det fick mig att tänka på en sak som nog är den enda kritiken jag själv har rörande spelet. Och märk väl att detta är ett spel som jag tycker mycket mycket om. Men jag tycker att färdigheterna är lite för många och att en del av dessa liknar varandra lite för mycket. Jag tycker exempelvis inte att Jakt & Fiske samt Vildmarksvara, eller Bluffa, Köpslå och Övertala borde vara separata färdigheter. Med detta sagt så fick ju spelet innan det släpptes en del kritik för att det var för få färdigheter (en kritik som jag personligen aldrig förstod), så med den kritik jag ger måste jag ju samtidigt ge stort beröm till Fria Ligan för att de var så lyhörda gentemot folk som hade invändningar. Och alla jag pratat med har gillar mängden färdigheter, har inte träffat någon som tycker som jag i denna fråga. Så det handlar om en ytterst personlig preferens
Sen saknar jag färdigheten Heraldik, men det tror jag också att jag är ensam i världen om