Hägerstrand
Ballofix
Att argumentera för att det absolut inte är barnsligt att hålla på med innebandy skulle jag nog tycka var precis lika ihåligt som att det absolut inte är barnsligt med de odöda. Det är något som jättemånga verkar gilla som barn och mycket färre verkar gilla som vuxna. Min invändning handlade om argumentet att "de odöda knappast är för barn"Men eftersom kritiken riktar sig mot ett specifikt rollspel, ställt i relation till andra rollspel, så känner jag att det inte är rimligt att mäta relativt barnslighet mot innebandy och bingo-lotto eller vad som nu arbiträrt räknas som "serious business adultman-hobbies", utan mot andra rollspel.
Jag tycker att ett rollspel som använder illustrationer som annars är starkt associerade med barnböcker ger ett intryck av att vara anpassat för barn. Tittar jag enbart på förpackningarna ser Nelly Rapp ut att vara väldigt barnanpassat, DoD23 ganska barnanpassat och Delta Green inte alls barnanpassat. Jag har konsumerat en hel massa barnkultur eftersom jag har barn, jag tycker inte att det är så konstigt att jag kan titta på en barnbok, identifiera den som en barnbok och med ganska hög säkerhet tänka att det antagligen inte är något för mig. Det gör man undermedvetet hela tiden varje gång man besöker ett bibliotek eller scrollar genom netflix
Jag tycker inte att det är något fel att vuxna gillar saker som i övrigt signalerar barnkultur (som i mitt my little pony-exempel, eller som jag gör när jag överhuvudtaget spelar rollspel), men att de inte gör det egna caset några tjänster när de argumenterar för att "Vänskap är faktiskt inte bara för barn, det är viktigt för vuxna också" eller att "Barn är väl knappast intresserade av de odöda". Att något signalerar att det är barnanpassat betyder inte att det har en övre åldersgräns, men det kommer göra att vissa (med rätta) automatiskt blir ointresserade av det.