Nu har jag kört scenariot två gånger. Lite iaktagelser:
Jag har låtit Dennis på the Valve vara ganska korkad och träningsetusiastisk. Så han säger lite "för mycket" om HPP, men å andra sidan nämner RPnas förfrågningar till Lynda, så hon vill elda upp Badhuset. Det har funkat rätt bra ur ett pacing-perspektiv tycker jag.
Den handgjorda pamfletten är lite klurig så jag har låtit Asuka (med tre i språk) kunnat ana att det har med HPP att göra. Dessutom har nåon av arbetskompisarna veta lite ytliga saker om HPP.
Min första testgrupp var ganska kaotiska och ganska inkörda på Bowlingspåret. Men de avslöjade sekten, skickade banden till pressen, TV och ISC. Så det kom ut en liten artikel, men sedan mörkades det. ISC kom och pratade med dem, berömde dem och bad dem sluta rota mer.
Andra gruppen var något mer disciplinerade, men hamnade hos Axelthorpe för att konfrontera honom. Så han körde lite Mörkerkonster på dem, det blev slagsmål. Eftersom de fått lämna ifrån sig skjutvapen och svärd i foajen fick de det lite jobbigt. Sedan kom Jack McThompson, samt strax en bunt vakter. Så det blev ett TPK. ISC fick inga bevis eller så, så det är oklart hur det går för sekten.
Båda grupperna sade sig ha haft kul och tyckte det var skoj att rodda i ledtrådarna och klura ut saker. Vi körde i fyra timmar båda gångerna, och hann komma till avslut i bra tid utan att det kändes utdraget eller stressat.